Het Grote WK Topic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Het Grote WK Topic

Bericht door Meltrain »

Hier kun je alle wedstrijden, uitslagen, doelpunten (al dan niet in buiten spel positie), (onterechte) vrije trappen, (onterechte) gele en rode kaarten en alle andere wetenswaardigheden van het WK voetbal 2010 bespreken. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Meltrain »

En de eerste echte post (is gelijk het laatste nieuws):
Slovenië wint met 1-0 van Algerije
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daantje »

M'n oranje kleren liggen al klaar en van onze teamleider hebben we toestemming gekregen om morgen op het werk te kijken (tussen het werk door mag sowieso als het werk het toelaat en anders moet je desnoods langer door werken). Collega neemt een tv mee en een ander een digitennekastje. Ben benieuwd :D
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door iljitsch »

Om weer even lekker negatief te doen: waarom worden er zoveel wedstrijden overdag gespeeld? Dinsdag ben ik aan 't werk en zaterdag zit ik in de trein wanneer Nederland speelt.

Probleem is natuurlijk wel dat het op het moment al voor zes uur donker is in Zuid-Afrika.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Algerije mag van mij in de eerste ronde puntloos uitgeschakeld worden. WAT een K**-ploeg :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Om weer even lekker negatief te doen: waarom worden er zoveel wedstrijden overdag gespeeld?
Zodat ze zo veel mogelijk wedstrijden live kunnen uitzenden > Meer reclame-inkomsten etc
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door iljitsch »

Je kan ze wel uitzenden, maar het is ook wel prettig als mensen de mogelijkheid hebben om te kijken...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Je kan ze wel uitzenden, maar het is ook wel prettig als mensen de mogelijkheid hebben om te kijken...
Er zijn meer tijdzones dan deze he ;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door iljitsch »

Heel Europa is tussen 1 uur eerder en 1 uur later, Afrika ongeveer hetzelfde. In Zuid-Amerika zitten ze er ook niet op te wachten om wedstrijden te kijken tijdens het ontbijt lijkt me...

De enige mensen die hier voordeel van hebben is die die niet hoeven te werken en ALLE wedstrijden live willen zien. Voor "normale" mensen zouden ze beter alles tegelijk 's avonds kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Meltrain »

Maar dan kom je weer met de vraag: wat is avond? :?
Bedoel je de avond zoals die hier in Europa is? Dan zit je met het feit dat het in Oost-Azië en Australë al midden in de nacht is. :?
Het probleem is nou eenmaal dat de Aarde rond is en er altijd mensen zijn die nadeel ondervinden. Wat dat betreft vind ik nog dat ze het prima hebben gedaan: zo veel mogelijk worden wedstrijden gespeeld op de momenten dat inwoners uit de spelende landen de wedstrijd ook kunnen zien, maar helaas lukt dat niet altijd.
Bij een EK had ik je overigens volledig gelijk gegeven, maar bij een WK kan het nu eenmaal niet anders.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Suus »

Azië vergeten? China, Japan, Australië, India. Daar zit je publiek: 2 miljard potentiële kijkers!

Bovendien is het daar nu bijna winter, dus de dagen zijn daar ongeveer op zijn kortst. Overdag spelen is prettiger voor de spelers en vanwege het energiegebrek in Zuid-Afrika ook nog eens een goede oplossing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Kansloze discussie zeg, tering. ALsof je drie tegelijk gespeelde wedstrijden allemaal kunt zien. Heb je zes ogen of zo.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door mb90 »

Eens kijken of ik morgen nog wat op kan vangen van Nederland - Denemarken. Vanaf 14:05 uur vlieg ik, dus ik vrees dat ik er weinig live van kan zien. Om Oranje een beetje te steunen, doe ik morgen wel een oranje shirt aan. Zaterdag met Nederland - Japan land ik om 6 uur, dus dan moet het met een beetje slapen lukken om om half 2 weer scherp te zijn. :P
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door iljitsch »

Even voor de duidelijkheid: Zuid-Afrika zit één tijdzone oostelijker dan wij, maar omdat we nu zomertijd hebben en zij daar uiteraard niet loopt de tijd tussen hier en daar momenteel gelijk.

Energiegebrek heb ik niks van gemerkt toen ik er een paar weken geleden was, en ze mogen dan flinke werkeloosheid hebben, maar veel mensen hebben gewoon een baan dus ook daar is overdag spelen onhandig. Nu zal het voor Japanners misschien handig uitkomen maar de grootste voetballanden zitten in Europa en Latijns Amerika.

Meerdere wedstrijden tegelijk uitzenden is alleen nadelig voor de mensen die zowel ze allemaal willen zien (hoeveel mensen zijn zo voetbalgek?) als ook overdag de tijd hebben om te kijken. Als je overdag moet werken kan je wedstrijden overdag toch niet zien dus de situatie dat ze allemaal 's avonds uitgezonden worden is niet slechter.

Maar het kan altijd erger. In Amerika zenden ze gewoonlijk dingen in de verschillende tijdzones op hetzelfde tijdstip uit. Dus in New York om 19 u, dan ook in Seattle om 19 u, hoewel dat natuurlijk 3 uur later is dan 19 u in New York. Olympische spelen in Vancouver werden aan de oostkust live uitgezonden maar aan de westkust (waar eea plaatsvond) dus met 3 uur vertraging.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Justin »

Of je krijgt Donald Duck achtige taferelen met drie tv's naast elkaar ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Mark »

2-0 :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

En Japan wint van Kameroen :o Wie had dat gedacht? :N
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daantje »

Wel meer geluk dan echt verdiend. Wel leuk om op het werk te kijken met collega's. We hebben ook maar even gedoogd dat je op het lab niet mag eten of drinken zodat we onze theepauze voor de tv hebben doorgebracht :P Zelfs onze teamleider keek mee :D Leuk om je collega's ook eens zo mee te maken.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Meltrain »

Zwitserland staat met 1-0 voor tegen Spanje.
Zit er een stuntje aan te komen? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door iljitsch »

Ik ben bang dat als Spanje verliest ik zometeen onderweg naar huis geraakt kan worden door spanjaarden die zich uit hun raam werpen...

Ik heb het ook nog nooit zo stil gezien hier op de universiteit.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daantje »

Ik heb oranje vlaggetjes voor m'n huis *O* Kwam thuis en toen hing het er ineens, denk dat iemand uit de straat dat gedaan heeft, maar vind het wel tof :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Zwitserland idd van Spanje gewonnen, wauw :) Maar nog geen topscorer. Misschien vanavond nog een goaltje van Tshabalala *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Eindelijk iets van een topscorerslijst.

1. Higuain 3
2. Forlan 2
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Meltrain »

En onze Duitse vriendjes hebben ook al verloren: met 0-1 van Servië door een doelpunt in de 38ste minuut, exact één minuut nadat Miroslac klose zijn tweede gele kaart kreeg.
En momenteel staat Slovenië met 2-0 voor tegen de VS. Zou Slovenië na de winst op Rusland (in de voorronde) nu ook van de VS winnen? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 156 gasten