OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Klaasje »

ziggy schreef:'s Morgens zie ik vaak de bussen van Connexxion uit de regio Almere. Die Volvo's. Je weet wel, deze:
Afbeelding

Een mooi initiatief dacht ik. Maar wat schetste gisteren mijn verbazing toen we tijdens ons rondje halteerden op Almere Strand? Een file van hier tot tokio op de naast gelegen snelweg en temidden van die file een mooie rode Connexxionbus met dit opschrift :lol:.
Daarom reed lijn 152 tijdens de Libelle Zomerweek niet door Almere Poort. Als ze dat nou ook gedaan hadden bij Defqon. (A)
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door VIRM »

Zo, vandaag heer-lijk de SGMm op de lijn Rotterdam-Alkmaar (Sprinterdienst) gehad, in plaats van de dominant aanwezige Mat'64! :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Hmm leuk, volgens OV-chipkaart.nl woon ik in 't land "Onbekend", maar bij een klik naar het formulier om de gegevens te wijzigen staat er wel gewoon "Nederland" :P
Maargoed, geloof dat 't al een wonder is dat ik m'n adresgegevens succesvol heb kunnen wijzigen via het formulier in Mijn OV-Chipkaart als ik eerdere verhalen hier goed herinner...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Je gelooft ook echt dat het werkt :lol: Ik kan het mij gewoon niet voorstellen, honderd keer aangepast, en honderd keer kreeg ik een pagina terug waarop NIETS veranderd was. Uiteindelijk heb ik maar een formulier gehaald bij het GVB :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Datzelfde gebeuren met onbekend land heb ik ook gehad. Overigens kun je op het wijzigingsformulier ook alleen maar Nederland als land kiezen, het nut van het hele veld ontgaat me daarom ook geheel...

Ach, ik ben sinds een tijdje geregistreerd als iemand van het mannelijke geslacht, in plaats van geslacht onbekend. Dat kostte ook maar anderhalve maand ofzo :X
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Dit weekend was vanwege werkzaamheden tussen Zlw en Rsd de s2100 tussen Ddr en Vs omgeleid via Bd, reed 2x per uur door naar Vs en tussen Bgn en Vs als stoptrein. Dat leverde leuke ritjes op. :wink: De s5100 reed tot Zlw en stoptreinreizigers konden vanaf daar verder met de bus. De s9200 reed vanaf Essen en tussen Rsd en Essen reden bussen.

Ik vroeg me eigenlijk af of er nog veel mensen onderweg van/naar de Forummeeting gisteren nog last hebben gehad van de sein/wisselstoring te Ut?
Vallend blad maakt rails glad.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ja nogal :P
Was daardoor om 0.50 thuis ipv van 23.30 xD
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort :P
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Ik niet. :wink: Ik heb uiteindelijk maar 1 trein hoeven rijden van Gv naar Ddr (en dat was nog leeg materieel ook) dus ik ben gelukkig niet eens in de buurt van Ut geweest. Maar ik moest wel gelijk aan jullie denken hoor. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Het werd hier aankomst op Zwd om 00.50 ipv 23.50 :). Was eigenlijk nog van plan om tegelijkertijd met Pimzor weg te gaan, maar ik had wel even bedenktijd nodig om een route uit te stippelen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Mijn t1783 werd als LM'metje voorgereden vanaf de Bokkeduinen en kwam keurig op tijd voor. Vertrok alleen te laat omdat er geen mcn was door die problemen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Je gelooft ook echt dat het werkt :lol: Ik kan het mij gewoon niet voorstellen, honderd keer aangepast, en honderd keer kreeg ik een pagina terug waarop NIETS veranderd was.
Het moet toch eerst goedgekeurd worden ofzo? In ieder geval, ik heb 't begin deze week aangepast en toen ik gisteren keek stonden er keurig aangepaste gegevens bij allebei m'n chipkaarten :)
Geert schreef:Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Neuj hoor, nergens last van :mrgreen: Of ja, wel een sein... ehm stoplichtstoring op de Stadsring, die bleef verdacht lang rood zonder verkeer :P

Wat was het trouwens heerlijk rustig vanmorgen voor een maandagochtend... veel mensen die WK-vrij genomen hebben waarschijnlijk. Zelfs in de t2818, die met het wijzigingsblad (of door 'n andere oorzaak) op z'n zomerse sterkte van 6 i.p.v. 11 bakken reed, paste het allemaal makkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daan »

Kleine chaos vanmorgen op de kruising voor het busstation in Groningen, verkeerslichten waren uitgevallen dus met 18 meter vertrekken was een beetje lastiger als normaal...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Freek »

Gisteren richting Ehv. Heen via Ah en Ut in verband met werkzaamheden tussen Nijmegen en Ht. Gelukkig tijdens de terugreis geen last gehad van de werkzaamheden, die waren tot 18.00. Wel last gehad van de planners van de NS. Wat een flut aansluiting is dat in Ht zeg, van de s800 op de s3600 heb je overstap van 25 minuten. Wat is dat prut zeg.

Heenreis ging ook niet van een leiendakje. De t3637 had net na vertrek uit Zp (In de Hoven voor de kenners) een hond aangereden. Dat zorgde er voor dat er tussen Dieren en Zutphen slechts enkel spoor beschikbaar was. Ik zat in de t3639 en mocht gezellig zwevend boven het water wachten tot de s7600 en de s3600 voorbij waren. Dit leverde een +20 op. De HC deed alle moeite om de ICE in Arnhem nog even vast te houden. Er waren ongeveer 15 overstappers. Dit is ook nog gelukt ook, al moest iedereen bij de voorste deur instappen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Kleine chaos vanmorgen op de kruising voor het busstation in Groningen, verkeerslichten waren uitgevallen dus met 18 meter vertrekken was een beetje lastiger als normaal...
Gebeurt ook maar 2-3x per week ofzo :roll: . Ik had er rond 8:40 geen last van, was zo CS af.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Geert schreef:Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort :P
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Ziggy, find_your_spot, htm_tram en ik hadden nergens last van, de richting Amsterdam had tenslotte geen verstoring. Op Duivendrecht even flink moeten hollen met zijn allen om een 1-minuut overstap te halen (GVB bus 41).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Mark »

Geert schreef:Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort :P
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Ik had slechts +3 bij vertrek uit Amf, en was op tijd weer in Hgl. (A)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Maik »

Cxx stoppert van Amf naar Ed had natuurlijk nergens last van. In Ed bleef de s3000 naar Ah nog netjes wachten waardoor ik om 23.00 in Ah was en dus nog een half uurtje moest wachten op de (laatste) trein naar Atn.

In de trein zaten ook mensen die van Amsterdam (via Amf - Bnc - Ed) naar Mt moesten maar die zullen dat waarschijnlijk niet meer gehaald hebben: werkzaamheden Tegelen-Roermond en Oss-Nijmegen.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Goed bezig, GVB :pos:
Afbeelding
De Oranjebaan is inmiddels helemaal gebombardeerd met bordjes :shock:
Zoals deze, deze, deze, en die.. Het is nu in mijn ogen wel een beetje druk met links, rechts, bus, boven, onder, voor, tram, achter... Maar in ieder geval huisstijl :Y
Ook was er een stroomstoring op het traject Stadionplein-VUMC, waardoor de trams 16 en 24 op het Haarlemmermeercircuit keerden. Op de GVB-site stond overigens Olympiaplein, maar ach, die paar honderd meter letten we niet op. Tram 24 kon nog wel reizigers eruit gooien op een halte, tram 16 niet. Ach, gelijkvloerse instap, toegankelijkheid, nergens voor nodig.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door tsov »

Hè, gaat het GVB aan een huisstijl beginnen -O-
Kijken of ze deze volledig doorgevoerd krijgen voordat de volgende wordt geïntroduceerd ;) Dat is de afgelopen eeuw nog niet gelukt namelijk :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden. Ik kan me daar zo aan storen bij de GVB.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Wat is er de afgelopen paar dagen ongeloofelijk veel achteruit gereden met GVB bussen; omdat ze verkeerd reden, elkaar klem gereden hadden, etc.

Een wagen van lijn 19 die achteruit het busstation Lelylaan in stuurt:
Afbeelding

Zaterdag na terugkomst uit Amersfoort stonden we op het stationsplein van Amsterdam Centraal te wachten op de eerste nachtbus naar Osdorp de Aker, de tijd tikte maar voorbij; geen lijn 353 te zien... Met een klein kwartier vertraging kwam de bus eindelijk uit de richting A'dam Noord opdagen, nadat er op het Leidseplein flink wat reizigers waren ingestapt begon de dollemans rit; met dik 70 km/u door de bebouwde kom, bochten nemen met diezelfde snelheid en zo min mogelijk sturen zodat de gelede-bak fiks over de stoepranden heen stuiterde, op rotondes zo'n 45 km/u rijden met de wielen van de gelede-bak nagenoeg door het bloemperk heen, op het allerlaatste moment bij haltes remmen met zeer veel remkracht en ga zo maar door. Op de terugweg van Osdorp de Aker naar het Leidseplein zaten er verder geen reizigers meer in de bus en ging de snelheid nog iets verder omhoog; op de Kinkerstraat liep de bus volgens mij vol gas, zo'n 80 km/u dus. Find_your_spot en htm_tram zaten daar allebei met hun ogen dicht in de bus, of ze te bang waren om te kijken of dat ze sliepen weet ik niet... :mrgreen: Je moest je ook met beide handen vasthouden aan de rugleuning voor je tijdens het rondje over het busstation Lelylaan anders schoof je zo van je stoel. En welja we korten ook nog een stukje af bij het Osdorpplein door rechtsaf te slaan i.p.v. linksaf... Met zes minuten vertraging kwamen we op het Leidseplein aan, op de heenweg was dit nog 16 minuten.
Laatst gewijzigd door STF op di 15 jun 2010, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Joshua schreef:Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden.
Het is wereldwijd over het algemeen gebruikelijk om bij metrosystemen over 'treinen' te spreken: "De treinen op lijn x rijden om de 5 minuten", "De treinen op lijn x bestaan uit 6 rijtuigen" De officiële omschrijving is stadsspoorweg. Een metro is dus méér dan een simpel trammetje onder de grond en dus mag er gerust over treinen worden gesproken. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Dexter schreef:
Joshua schreef:Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden.
Het is wereldwijd over het algemeen gebruikelijk om bij metrosystemen over 'treinen' te spreken: "De treinen op lijn x rijden om de 5 minuten", "De treinen op lijn x bestaan uit 6 rijtuigen" De officiële omschrijving is stadsspoorweg. Een metro is dus méér dan een simpel trammetje onder de grond en dus mag er gerust over treinen worden gesproken. 8-)
Ik ervaar dit gewoon als verwarrend omdat ze overal duidelijk staan aangegeven als Metro. Als je op station Bijlmer Arena staat heb je ook echt de keuze bij poortjes voor trein of metro. Doe de afroep dan ook zo.
Vooral omdat dit op sommige lijnen wel goed geregeld is.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Het viel me laast op dat Veolia best wel rare CICO's heeft in de bus.
Om precies te zijn deze:
Afbeelding
Is het de bedoeling dat niet ik zelf maar de chauffeur gewoon ziet of ik wel of niet ben ingecheckt? Want ik mis de display.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten