Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ik verwacht ooit nog de inzet van trolleybussen op lijn 4. Daar is de bovenleiding nog steeds van aanwezig namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Wat ik begrepen heb is dat die bovenleiding eerst grotendeels vervangen moet worden...
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

ja, dat zit inderdaad in de planning. Maar eerst moet de bovenleiding op de meeste op plaatsen vervangen worden. En omdat er eerst geld beschikbaar kwam voor de electrificeering van de verlenging van Het Duifje naar Huissen via de Ir Molsweg.

In de schuytgraaf is al zeker de helft van de bovenleiding aanwezig
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

robinzes schreef:
robinzes schreef:
meltrain schreef:Is nu eigenlijk al bekend wanneer lijn 2 met trolley's gaat rijden?
dat gebeurt zodra de rioleeringswerkzaamheden voltooid zijn. medio maat / april denk ik.


Zag net op breng.nl bij omleidingen staan dat de rioleeringswerkzaamheden to 31-05-2010 duren. dus waarschijnlijk rijd er na die tijd wel een trolley op lijn 2.

Lijn 2 station - hoogkampPeriode 08-09-2009 t/m 31-05-2010
Dagen ma / di / wo / do / vr / za / zo
Richting Van Arnhem Naar Arnhem
Op de site van connexxion ( breng :roll: ) staat geen omleiding meer. Zouden de rioleeringswerkzaamheden al klaar wezen. volgens mij was het wel de planning er rond deze rijd mee klaar te zijn.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Inmiddels staat er op de Brengsite wel heel wat informatie over de nieuwe RijnWaalsprinter (lijn 300), de opvolger van lijn 32 tussen Arnhem en Nijmegen die vanaf 29 augustus moet gaan rijden:

http://www.breng.nl/data/upload/Breng_r ... rinter.pdf
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ik dacht dat het een snelle verbinding zou worden over de A325 en niet door Huissen en Bemmel heen. Zo heeft het toch wel heel veel weg van lijn 32, en vanaf Bemmel als lijn 33...
3 0 7 9
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Als je per sé snel van centrum naar centrum wil kun je waarschijnlijk net zo goed de trein nemen. Het heeft dus inderdaad veel weg van lijn 32, behalve dat hij wat vaker rijdt en in de steden minder stopt. Verder zal hij door gaan rijden naar Heyendaal; ik mag aannemen dat lijn 33 wel weer ingekort zal worden tot het CS.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Lijn 33 was inderdaad tijdelijk verlengd omdat de rijnwaalsprinter niet reed. Die wordt dan inderdaad weer ingekort.
Maar die is best overbodig eigenlijk.... Bijna iedereen neemt lijn 10. Zie lijn 33 bijna altijd leeg naar Heyendaal gaan
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Inderdaad is 33 meestal leeg richting Heyendaal.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

De 33 heeft een beetje een dubbel probleem: hij rijdt tegelijkertijd met veel van de andere streekbussen die ook via Heyendaal gaan en verder staat vaak ook nog een paar minuutjes stil bij de oostzijde. Hoop dat ze voor de 300 straks iets intelligenters verzinnen. Maar verder is het wel lekker, zo'n rustige bus :) .
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Maar dat zou geen probleem moeten zijn: er gaat eigenlijk altijd wel een andere bus naar Heyendaal toe. Eén minuut voor lijn 33 gaan de lijnen 10 en 11 ook. Maar de meeste mensen die naar Heyendaal moeten gaan automatisch bij perron A staan omdat daar de Heyendaalshuttle komt en die gaat toch elke 4 minuten.
Waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere bus die er bij perron H stopt?
Officieel hoort lijn 33 ook bij perron A te stoppen maar in de praktijk gebeurt dat heel erg weinig: want meestal staat er een Heyendaalshuttle en neemt lijn 33 een ander perron.
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

--Stefan-- schreef:Maar dat zou geen probleem moeten zijn: er gaat eigenlijk altijd wel een andere bus naar Heyendaal toe. Eén minuut voor lijn 33 gaan de lijnen 10 en 11 ook. Maar de meeste mensen die naar Heyendaal moeten gaan automatisch bij perron A staan omdat daar de Heyendaalshuttle komt en die gaat toch elke 4 minuten.
Waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere bus die er bij perron H stopt?
Officieel hoort lijn 33 ook bij perron A te stoppen maar in de praktijk gebeurt dat heel erg weinig: want meestal staat er een Heyendaalshuttle en neemt lijn 33 een ander perron.
Nee, lijn 33 (en straks ook de 300) horen niet op perron A te stoppen. Men wil daar namelijk geen studenten in hebben. In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde. Overigens vind ik lijn 33 helemaal niet zo rustig. Voor een streeklijn gaat er best wat volk richting Heyendaal.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Als 'tie bij een andere halte op het busstation gaat staan vind ik het ook prima, des te rustiger is de bus. Of gaan ze het zo doen dat je op het station niet in en uit mag stappen richting Heyendaal? Dat lijkt me de enige manier namelijk, anders komen er vanaf Heyendaal toch altijd nog wel studenten in.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Richting Heyendaal zal die niet stoppen op perron A. Vanaf Heyendaal mag je wel mee, maar dat zal wel geen probleem zijn. Nu weten studeten ook niet dat de 33 via CS gaat. Volgens mij schrikt Arnhem CS op de lijnfilm mensen toch af.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Zoals hier boven al vermeld staat. Wie naar Heyendaal wilt gaat standaard bij perron A staan. Daar waar iedere 4 minuten Lijn 10 stopt. Waarom zou je dan nog moeite doen naar een 33 te zoeken als je toch zo in Heyendaal bent?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Zeker in de spits is het wel fijn om het gedrang bij de 10 een beetje te ontlopen :D .

En "Arnhem" op de lijnfilm schrikt sommige mensen wel af. Sommige mensen ook niet, zo weet ik nog uit m'n 212-tijd :P .
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Nou heb ik het voordeel dat ik altijd tegen de spitsrichting in reis op de Heyendaal shuttle. 's Morgens moet ik Heyendaal uit en 's avonds weer in.
En meestal als ik toch met de spitsrichting mee moet is dat vanaf de stad en dan neem ik op Plein 1944 wel Lijn 3 of 4.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
En waar slaat dat nou weer op? :roll:
Ik vind dat gewoon alle bussen toegankelijk moeten zijn op die verbinding, zo groot is de vraag op dat traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

meltrain schreef:
Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
En waar slaat dat nou weer op? :roll:
Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Zoals hier boven al vermeld staat. Wie naar Heyendaal wilt gaat standaard bij perron A staan. Daar waar iedere 4 minuten Lijn 10 stopt. Waarom zou je dan nog moeite doen naar een 33 te zoeken als je toch zo in Heyendaal bent?
Dat klopt niet; ik zat toevallig vanmorgen in lijn 33 vanaf Plein '44 naar OZ. Toen we bij het station aankwamen werd de bus door DRIS ingedeeld op perron J, niet perron A. Net zo min als dat lijn 3/4/11 ingedeeld worden op A maar op andere perrons.

Verder heeft lijn 33 echt wel een meerwaarde. Er zijn wel mensen die niet automatisch bij A staan om de drukte te ontlopen. En op de terugweg heeft lijn 33 nog veel meer waarde, want op de echt drukke tijden (wanneer colleges afgelopen zijn) kunnen ook de bussen van lijn 10 en de overige streekbussen het soms niet aan en moet je op Heyendaal wel eens een paar bussen voorbij laten gaan. Twee extra bussen per uur maakt dan al behoorlijk verschil mits de chauffeur het kuddevolk sommeert om de hele bus te gebruiken (dus doorlopen naar achteren). Soms rijdt zelfs een gelede bus op lijn 33 in die tijden.
Freek schreef:
meltrain schreef:
Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
En waar slaat dat nou weer op? :roll:
Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.
Wat Novio wil is niet relevant. Lijn 300 is gewoon OPENBAAR vervoer, dus voor iedereen toegankelijk. Als ze daar studenten willen weren kunnen ze een HOV tarief voor die lijn opstellen, waardoor studenten en reizigers met reguliere vervoersbewijzen een toeslag moeten betalen. Maar ze weten bij Novio natuurlijk ook wel dat dit lijn 300 de nek omdraait voordat deze ooit begonnen is.

Verder vind ik het ook allemaal vreemd, ik dacht dat de nieuwe RijnWaalSprinter zou komen als vervanging voor zowel lijn 32 als 325. Lijn 325 blijft ook gewoon rijden (zelfde route; lijn 300 via CS en station Heyendaal) en eigenlijk is lijn 300 gewoon een veredelde lijn 32. Zoals al terecht opgemerkt is er weinig snelbusachtigs aan, alleen in Arnhem en Nijmegen zelf. Waarom lijn 300 niet alleen bij een of twee belangrijke haltes laten stoppen? Lijn 31 en 33 bieden al oppervlakteontsluiting voor dorpen langs de route.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

--Stefan-- schreef:Lijn 33 was inderdaad tijdelijk verlengd omdat de rijnwaalsprinter niet reed. Die wordt dan inderdaad weer ingekort.
Maar die is best overbodig eigenlijk.... Bijna iedereen neemt lijn 10. Zie lijn 33 bijna altijd leeg naar Heyendaal gaan
Als ik zo naar de dienstregelingstabellen kijk rijdt lijn 33 ook na de wijzigingen nog steeds naar Heyendaal. Ook dat blijft vreemd. Wellicht dat eea wordt aangepast als in december een algehele nieuwe dienstregeling ingaat.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:
Freek schreef: Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.
Wat Novio wil is niet relevant. Lijn 300 is gewoon OPENBAAR vervoer, dus voor iedereen toegankelijk.
Lees nou eens wat ik zeg, de opmerking was niet serieus. Er zit een sarcastische ondertoon in. Mijn opmerking moet men niet voor waar aannemen. Moet ik nog duidelijker zijn??
Als ik zo naar de dienstregelingstabellen kijk rijdt lijn 33 ook na de wijzigingen nog steeds naar Heyendaal. Ook dat blijft vreemd. Wellicht dat eea wordt aangepast als in december een algehele nieuwe dienstregeling ingaat
De tabellen zijn vast nog niet aangepast voor de situatie na 29 augustus. Zo staat lijn 300 er nog niet in. Lijn 33 gaat het rondje echt niet meer maken hoor.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Dat de 325 ook nog blijft rijden heeft me wel enigszins verbaasd. Vind het een beetje dubbelop eigenlijk. Dat de 300 straks ook in de dorpen overal stopt begrijp ik nog wel, anders gaan sommige delen van dorpen er misschien wel erg hard op achteruit in frequentie. Het weinig stoppen aan de Huissensestraat in Arnhem vind ik wel een vooruitgang; daar rijden ook lijn 1 (viermaal per uur) en 33 (tweemaal per uur; in de spits vaker) nog. Lijn 1 is nou niet bepaald de meest volle stadsbus in Arnhem, dus dat kan geen kwaad.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Het valt me op dat de airco in de nieuwe Nijmeegse Citaro's erg slecht is. Ik heb nog geen enkele Citaro gehad die echt 'koel' was.
Ik moet altijd eerst met lijn 7 (Citaro) en daarna met 85 (bijna altijd Volvo) en als ik overstap van een Citaro naar een Volvo dan is dat echt een enorm verschil.
3 0 7 9
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daan »

Heb tot nu toe goede ervaringen met de Citaro's van Qbuzz, heb nog nooit een bus gehad waarin het warm was. :) Altijd lekker koel :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten