OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Och ja, ik hoorde het van die SLT'tjes... Dat wordt voortaan niet meer effe vlug plassen in deze serie voor mij ;). Morgen op weg naar Utrecht, dus we zullen het zien :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Da's wel heel stoerDexter schreef:Het voorop lopende stel, de m946 was een opgevoerd stel (van de lijn Zl - Emn) waarvan de hoogste tractiestand (PZ3) weer in dienst is gesteld en dus schakelden ook alle aangekoppelde treinstellen door naar de hoogste stand. *O*
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Mogelijk een extra lange trein voor Guus Meeuwis in Eindhoven?Dexter schreef: En de t1975 bestond vanavond uit de m8608 + m9556, is dat normaal voor een zondagavondtrein? Ik vond het nogal overdreven, het was helemaal niet druk ofzo.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
op de lijn Breda <--> Utrecht Centraal rijdt vanaf gisteren ook geen plan V/T meer(ik heb altijd moeite om die twee uit elkaar te houden) daar rijd nu of de nieuwe SLT op of de oude sprinters. ik heb het namelijk nog niet gezien zal het als ik van de week toevallig op Breda kom in de gaten houdenJustin schreef:Och ja, ik hoorde het van die SLT'tjes... Dat wordt voortaan niet meer effe vlug plassen in deze serie voor mij ;). Morgen op weg naar Utrecht, dus we zullen het zien :).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Voor zover ik weet reden de s6000, s16000 en de s13600 vaak met plan V's of DDAR. Lijkt me niet dat ze die DDAR eruit hebben gehaald en er SGMm inzetten. In de s7400 rijdt nog steeds een mengeling van SGMm en mat'64, terwijl het officieel een Sprinter is. Vervang dan alleen het mat'64 in de stoppers Utrecht - Breda/Tiel.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Gisteren in Ht en tussen Ht en Ut wel meerdere SGMm's gezien, de s16000 en de s13600 lijken dus wel over naar SGMm.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
s16000, s13600 en s6000 rijden nu als 't goed is met een mix van DDAR en SGMm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Dat met die letters is al lang geleden losgelaten en zegt mij ook niks hoor. Want wie weet er nou dat er onder Plan Y de oude SGMm sprinters vallen en dat er achter Plan Z het ICM schuilgaat? Intern gebruiken we bij NS het meest gewoon de type-aanduiding en in het rangeer- en bijsturingsproces worden er ook nog eens andere codes gebruikt (OH, AO, AD, vraag me niet naar de betekenissen, die moet ik opzoeken).Michael schreef:op de lijn Breda <--> Utrecht Centraal rijdt vanaf gisteren ook geen plan V/T meer(ik heb altijd moeite om die twee uit elkaar te houden)
Maar als je het Mat '64 uit elkaar wilt houden: Plan T zijn de viertjes en Plan V zijn de tweetjes. Dus is het juist andersom dan wat je bij die letters zou verwachten. Da's om het makkelijk te maken.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik had vandaag idd een SLT in mijn s5100. Voor het eerst dat ik in zo'n trein zat :) Was een verrassing. In Delft wel ff rennen want treintje was een stuk korter dan normaal dus verder lopen vanaf de loopbrug. Ik had wel een zitplek, had ik eigenlijk niet verwacht. Vind de vierzitjes een beetje krap qua beenruimte maar verder vind ik het een mooie, lichte, ruimtelijke trein. Die omroep zal me na een tijdje wel gaan irriteren maar ik vond het wel duidelijk, ook met die schermen enzo.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
OH= ICM-3, AD is VIRM-4... AO ken ik niet, wellicht bedoel je OA (VIRM-6) ;)Dexter schreef:in het rangeer- en bijsturingsproces worden er ook nog eens andere codes gebruikt (OH, AO, AD, vraag me niet naar de betekenissen, die moet ik opzoeken).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ja daar heb je gelijk in Ziggy, kan je nagaan hoevaak ik die afkortingen gebruik. De logica erachter zit geloof ik in het onderhoudsbedrijf waar ze in onderhoud zijn. O staat bijvoorbeeld voor Onnen en L voor Leidschendam.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nouja, de oorspronkelijke werkplaatsen dan. Zo is AE Plan T en AD VIRM-IV, terwijl de A voor Amsterdam Zaanstraat staat. Beide zijn daar al niet meer in onderhoud :). R, van RR (Plan V) staat volgens mij voor "in meedere plaatsen in onderhoud".
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik trof vanavond een DDAR op de s2600 die in Amsterdam ook weer keerde op de s2100.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
In de treinen t2672 en t2191 is DDAR(met MDDM) planmatig, of was het toevallig wat eerder? :)
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nee, het waren die. Wist ik niet :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Er reed vanmorgen een connexxion-groene Ambassador, om precies te zijn de 8163, op lijn 63 Utrecht - Vianen. Eens wat anders als al dat geel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Dit komt heel vaak voor, al sinds die gele bussen rijden. meestal op de lijnen rond nieuwegein.Daniel schreef:Er reed vanmorgen een connexxion-groene Ambassador, om precies te zijn de 8163, op lijn 63 Utrecht - Vianen. Eens wat anders als al dat geel...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Vanochtend in Maastricht reed een blauw/witte Volvo 7700 op lijn 51 (Brunssum-Maastricht v.v.).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nu zit er weer veel plan V en een T in de 7600 Nijmegen-Zutphen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
2 setjes met 2xV en een losse T. Het andere setje bestaat uit 5 bak SGMm.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ja tuurlijk. Het SGMm dat daar reed zit nu op Ut-Gdm en verder..
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik weet niet wat ze daar doen in dat Zaandam, maar zag vanmiddag de 8794 op lijn 94 te CS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Had hij ook nog de MAXX Zwolle opschriften op de zijkant?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nee. En volgens een ander forum schijnt de 8792 ook actief te zijn in Zaandam.
Als mijn lijstje klopt zijn de volgende 'vreemde eenden' in de Zaandamse bijt: 1774, 1812, 1814, 8132, 8135, 8792 en 8794. Wat is er met de Zaanse wagens aan de hand?
Als mijn lijstje klopt zijn de volgende 'vreemde eenden' in de Zaandamse bijt: 1774, 1812, 1814, 8132, 8135, 8792 en 8794. Wat is er met de Zaanse wagens aan de hand?
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Niet alleen de Zaanse hoor ;)
In Utrecht rijden op het moment ook wat Amba's rond die er niet thuis horen. In Deventer ook. En laatst zag ik dan weer een paar provincie Utrecht bussen in Amstelveen rijden...
In Utrecht rijden op het moment ook wat Amba's rond die er niet thuis horen. In Deventer ook. En laatst zag ik dan weer een paar provincie Utrecht bussen in Amstelveen rijden...
3 0 7 9
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten