Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik verwacht ooit nog de inzet van trolleybussen op lijn 4. Daar is de bovenleiding nog steeds van aanwezig namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat ik begrepen heb is dat die bovenleiding eerst grotendeels vervangen moet worden...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
ja, dat zit inderdaad in de planning. Maar eerst moet de bovenleiding op de meeste op plaatsen vervangen worden. En omdat er eerst geld beschikbaar kwam voor de electrificeering van de verlenging van Het Duifje naar Huissen via de Ir Molsweg.
In de schuytgraaf is al zeker de helft van de bovenleiding aanwezig
In de schuytgraaf is al zeker de helft van de bovenleiding aanwezig
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op de site van connexxion ( breng ) staat geen omleiding meer. Zouden de rioleeringswerkzaamheden al klaar wezen. volgens mij was het wel de planning er rond deze rijd mee klaar te zijn.robinzes schreef:dat gebeurt zodra de rioleeringswerkzaamheden voltooid zijn. medio maat / april denk ik.robinzes schreef:meltrain schreef:Is nu eigenlijk al bekend wanneer lijn 2 met trolley's gaat rijden?
Zag net op breng.nl bij omleidingen staan dat de rioleeringswerkzaamheden to 31-05-2010 duren. dus waarschijnlijk rijd er na die tijd wel een trolley op lijn 2.
Lijn 2 station - hoogkampPeriode 08-09-2009 t/m 31-05-2010
Dagen ma / di / wo / do / vr / za / zo
Richting Van Arnhem Naar Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inmiddels staat er op de Brengsite wel heel wat informatie over de nieuwe RijnWaalsprinter (lijn 300), de opvolger van lijn 32 tussen Arnhem en Nijmegen die vanaf 29 augustus moet gaan rijden:
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_r ... rinter.pdf
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_r ... rinter.pdf
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik dacht dat het een snelle verbinding zou worden over de A325 en niet door Huissen en Bemmel heen. Zo heeft het toch wel heel veel weg van lijn 32, en vanaf Bemmel als lijn 33...
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als je per sé snel van centrum naar centrum wil kun je waarschijnlijk net zo goed de trein nemen. Het heeft dus inderdaad veel weg van lijn 32, behalve dat hij wat vaker rijdt en in de steden minder stopt. Verder zal hij door gaan rijden naar Heyendaal; ik mag aannemen dat lijn 33 wel weer ingekort zal worden tot het CS.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Lijn 33 was inderdaad tijdelijk verlengd omdat de rijnwaalsprinter niet reed. Die wordt dan inderdaad weer ingekort.
Maar die is best overbodig eigenlijk.... Bijna iedereen neemt lijn 10. Zie lijn 33 bijna altijd leeg naar Heyendaal gaan
Maar die is best overbodig eigenlijk.... Bijna iedereen neemt lijn 10. Zie lijn 33 bijna altijd leeg naar Heyendaal gaan
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inderdaad is 33 meestal leeg richting Heyendaal.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De 33 heeft een beetje een dubbel probleem: hij rijdt tegelijkertijd met veel van de andere streekbussen die ook via Heyendaal gaan en verder staat vaak ook nog een paar minuutjes stil bij de oostzijde. Hoop dat ze voor de 300 straks iets intelligenters verzinnen. Maar verder is het wel lekker, zo'n rustige bus :) .
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar dat zou geen probleem moeten zijn: er gaat eigenlijk altijd wel een andere bus naar Heyendaal toe. Eén minuut voor lijn 33 gaan de lijnen 10 en 11 ook. Maar de meeste mensen die naar Heyendaal moeten gaan automatisch bij perron A staan omdat daar de Heyendaalshuttle komt en die gaat toch elke 4 minuten.
Waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere bus die er bij perron H stopt?
Officieel hoort lijn 33 ook bij perron A te stoppen maar in de praktijk gebeurt dat heel erg weinig: want meestal staat er een Heyendaalshuttle en neemt lijn 33 een ander perron.
Waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere bus die er bij perron H stopt?
Officieel hoort lijn 33 ook bij perron A te stoppen maar in de praktijk gebeurt dat heel erg weinig: want meestal staat er een Heyendaalshuttle en neemt lijn 33 een ander perron.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee, lijn 33 (en straks ook de 300) horen niet op perron A te stoppen. Men wil daar namelijk geen studenten in hebben. In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde. Overigens vind ik lijn 33 helemaal niet zo rustig. Voor een streeklijn gaat er best wat volk richting Heyendaal.--Stefan-- schreef:Maar dat zou geen probleem moeten zijn: er gaat eigenlijk altijd wel een andere bus naar Heyendaal toe. Eén minuut voor lijn 33 gaan de lijnen 10 en 11 ook. Maar de meeste mensen die naar Heyendaal moeten gaan automatisch bij perron A staan omdat daar de Heyendaalshuttle komt en die gaat toch elke 4 minuten.
Waarom zou je dan op zoek gaan naar een andere bus die er bij perron H stopt?
Officieel hoort lijn 33 ook bij perron A te stoppen maar in de praktijk gebeurt dat heel erg weinig: want meestal staat er een Heyendaalshuttle en neemt lijn 33 een ander perron.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als 'tie bij een andere halte op het busstation gaat staan vind ik het ook prima, des te rustiger is de bus. Of gaan ze het zo doen dat je op het station niet in en uit mag stappen richting Heyendaal? Dat lijkt me de enige manier namelijk, anders komen er vanaf Heyendaal toch altijd nog wel studenten in.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Richting Heyendaal zal die niet stoppen op perron A. Vanaf Heyendaal mag je wel mee, maar dat zal wel geen probleem zijn. Nu weten studeten ook niet dat de 33 via CS gaat. Volgens mij schrikt Arnhem CS op de lijnfilm mensen toch af.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zoals hier boven al vermeld staat. Wie naar Heyendaal wilt gaat standaard bij perron A staan. Daar waar iedere 4 minuten Lijn 10 stopt. Waarom zou je dan nog moeite doen naar een 33 te zoeken als je toch zo in Heyendaal bent?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zeker in de spits is het wel fijn om het gedrang bij de 10 een beetje te ontlopen :D .
En "Arnhem" op de lijnfilm schrikt sommige mensen wel af. Sommige mensen ook niet, zo weet ik nog uit m'n 212-tijd .
En "Arnhem" op de lijnfilm schrikt sommige mensen wel af. Sommige mensen ook niet, zo weet ik nog uit m'n 212-tijd .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nou heb ik het voordeel dat ik altijd tegen de spitsrichting in reis op de Heyendaal shuttle. 's Morgens moet ik Heyendaal uit en 's avonds weer in.
En meestal als ik toch met de spitsrichting mee moet is dat vanaf de stad en dan neem ik op Plein 1944 wel Lijn 3 of 4.
En meestal als ik toch met de spitsrichting mee moet is dat vanaf de stad en dan neem ik op Plein 1944 wel Lijn 3 of 4.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En waar slaat dat nou weer op?Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
Ik vind dat gewoon alle bussen toegankelijk moeten zijn op die verbinding, zo groot is de vraag op dat traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.meltrain schreef:En waar slaat dat nou weer op?Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat klopt niet; ik zat toevallig vanmorgen in lijn 33 vanaf Plein '44 naar OZ. Toen we bij het station aankwamen werd de bus door DRIS ingedeeld op perron J, niet perron A. Net zo min als dat lijn 3/4/11 ingedeeld worden op A maar op andere perrons.Joshua schreef:Zoals hier boven al vermeld staat. Wie naar Heyendaal wilt gaat standaard bij perron A staan. Daar waar iedere 4 minuten Lijn 10 stopt. Waarom zou je dan nog moeite doen naar een 33 te zoeken als je toch zo in Heyendaal bent?
Verder heeft lijn 33 echt wel een meerwaarde. Er zijn wel mensen die niet automatisch bij A staan om de drukte te ontlopen. En op de terugweg heeft lijn 33 nog veel meer waarde, want op de echt drukke tijden (wanneer colleges afgelopen zijn) kunnen ook de bussen van lijn 10 en de overige streekbussen het soms niet aan en moet je op Heyendaal wel eens een paar bussen voorbij laten gaan. Twee extra bussen per uur maakt dan al behoorlijk verschil mits de chauffeur het kuddevolk sommeert om de hele bus te gebruiken (dus doorlopen naar achteren). Soms rijdt zelfs een gelede bus op lijn 33 in die tijden.
Wat Novio wil is niet relevant. Lijn 300 is gewoon OPENBAAR vervoer, dus voor iedereen toegankelijk. Als ze daar studenten willen weren kunnen ze een HOV tarief voor die lijn opstellen, waardoor studenten en reizigers met reguliere vervoersbewijzen een toeslag moeten betalen. Maar ze weten bij Novio natuurlijk ook wel dat dit lijn 300 de nek omdraait voordat deze ooit begonnen is.Freek schreef:Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.meltrain schreef:En waar slaat dat nou weer op?Freek schreef:In HOV mogen geen studenten he, maar alleen zakelijke reizigers van de Ovatonde.
Verder vind ik het ook allemaal vreemd, ik dacht dat de nieuwe RijnWaalSprinter zou komen als vervanging voor zowel lijn 32 als 325. Lijn 325 blijft ook gewoon rijden (zelfde route; lijn 300 via CS en station Heyendaal) en eigenlijk is lijn 300 gewoon een veredelde lijn 32. Zoals al terecht opgemerkt is er weinig snelbusachtigs aan, alleen in Arnhem en Nijmegen zelf. Waarom lijn 300 niet alleen bij een of twee belangrijke haltes laten stoppen? Lijn 31 en 33 bieden al oppervlakteontsluiting voor dorpen langs de route.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als ik zo naar de dienstregelingstabellen kijk rijdt lijn 33 ook na de wijzigingen nog steeds naar Heyendaal. Ook dat blijft vreemd. Wellicht dat eea wordt aangepast als in december een algehele nieuwe dienstregeling ingaat.--Stefan-- schreef:Lijn 33 was inderdaad tijdelijk verlengd omdat de rijnwaalsprinter niet reed. Die wordt dan inderdaad weer ingekort.
Maar die is best overbodig eigenlijk.... Bijna iedereen neemt lijn 10. Zie lijn 33 bijna altijd leeg naar Heyendaal gaan
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Lees nou eens wat ik zeg, de opmerking was niet serieus. Er zit een sarcastische ondertoon in. Mijn opmerking moet men niet voor waar aannemen. Moet ik nog duidelijker zijn??fogeltje schreef:Wat Novio wil is niet relevant. Lijn 300 is gewoon OPENBAAR vervoer, dus voor iedereen toegankelijk.Freek schreef: Het was niet heel serieus bedoelt hoor, het is geen verplichting. Novio heeft echter de studenten liever in de 10 dan in de 300. Wat vanuit bedrijfsperspectief helemaal niet vreemd is.
De tabellen zijn vast nog niet aangepast voor de situatie na 29 augustus. Zo staat lijn 300 er nog niet in. Lijn 33 gaat het rondje echt niet meer maken hoor.Als ik zo naar de dienstregelingstabellen kijk rijdt lijn 33 ook na de wijzigingen nog steeds naar Heyendaal. Ook dat blijft vreemd. Wellicht dat eea wordt aangepast als in december een algehele nieuwe dienstregeling ingaat
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat de 325 ook nog blijft rijden heeft me wel enigszins verbaasd. Vind het een beetje dubbelop eigenlijk. Dat de 300 straks ook in de dorpen overal stopt begrijp ik nog wel, anders gaan sommige delen van dorpen er misschien wel erg hard op achteruit in frequentie. Het weinig stoppen aan de Huissensestraat in Arnhem vind ik wel een vooruitgang; daar rijden ook lijn 1 (viermaal per uur) en 33 (tweemaal per uur; in de spits vaker) nog. Lijn 1 is nou niet bepaald de meest volle stadsbus in Arnhem, dus dat kan geen kwaad.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het valt me op dat de airco in de nieuwe Nijmeegse Citaro's erg slecht is. Ik heb nog geen enkele Citaro gehad die echt 'koel' was.
Ik moet altijd eerst met lijn 7 (Citaro) en daarna met 85 (bijna altijd Volvo) en als ik overstap van een Citaro naar een Volvo dan is dat echt een enorm verschil.
Ik moet altijd eerst met lijn 7 (Citaro) en daarna met 85 (bijna altijd Volvo) en als ik overstap van een Citaro naar een Volvo dan is dat echt een enorm verschil.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Heb tot nu toe goede ervaringen met de Citaro's van Qbuzz, heb nog nooit een bus gehad waarin het warm was. :) Altijd lekker koel :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten