OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Ik moet zeggen dat die gong wel went, uiteindelijk. Hij is ook niet zo luid als die op het station :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door --Stefan-- »

Maar het blijft gewoon een vreemd geluid voor een omroep IN de trein.
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

Gisteren in trein t5193 werd bij aankomst in Zwd (00:50) omgeroepen dat reizigers naar Zevenbergen en Oudenbosch hier de bus moesten pakken -O- . Volgens mij zat iemand in gedachten met andere werkzaamheden...

Ik hoop niet dat er mensen uitstapten die naar Zvb/Odb moesten en daadwerkelijk uitstapten, want anders zou het nog erg lang duren voordat die op de plaats bestemming zou komen... :|
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door M57 »

Ook werd gisteravond in een s3100 bij aankomst in Nijmegen omgeroepen dat reizigers richting O en Ht naar de bussen moesten die klaar zouden staan op busperron L. Dat terwijl de werkzaamheden enkel tot 18 uur hadden geduurd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door MdJ »

Inmiddels vindt Veolia dat omleidingen dan maar niet meer op de site staan... De Regentesselaan is afgesloten, lijn 10 Kerschoten, 5 Berg en Bos, 90 Zwolle en 96 Vaassen hebben daar last van, maar nergens staat iets.

Bij elke EK-WK-wedstrijd van het Nederlands Elftal wordt de rotonde Matenpoort/Laan van Maten afgesloten om als "Feestplek" te worden omgebouwd. Lijnen 1,2,3,4,109,231,293,510 hebben daar last van, maar nergens staat iets (van en naar de Gildenlaan via Glazeniershorst-Snijdersplaats-Houtsnijdershorst, van en naar Heemradenlaan via Looiersdreef/Imkersdreef). Nergens staat iets.

De Molenstraat-Centrum is tussen de Molendwarsstraat en de Hoofdstraat afgesloten. De bussen rijden om via de Molendwarsstraat-Korte Molenstraat, inrit parkeergarage Koningshaven naar de Stationsstraat. Her en der zijn parkeervakken afgekruist, stukje asfalt hier en daar erbij gelegd en parkeerverboden ingesteld. Maar ook van deze omleiding geen enkele aankondiging op de veolia site.

Kijk, dat van de laatste er niet op staat, OK. Maar bij de eerste twee vervallen er haltes, terwijl dat nergens staat aangekondigd, behalve op de plek zelf.
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door --Stefan-- »

Slordige fout in Nijmegen:

Haltenaam wat aangegeven staat bij de abri is: Kanaalstraat
Op het buspaaltje staat: Merwedestraat
Op de vertrekstraat is het: Kanaalstraat/Merwedestraat
In de Breng bussen: Kanaalstraat/Merwedestr
In de Arriva bussen: Kanaalstraat/Merwedeweg
3 0 7 9
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Raymond »

MdJ schreef:
Bij elke EK-WK-wedstrijd van het Nederlands Elftal wordt de rotonde Matenpoort/Laan van Maten afgesloten om als "Feestplek" te worden omgebouwd. Lijnen 1,2,3,4,109,231,293,510 hebben daar last van, maar nergens staat iets (van en naar de Gildenlaan via Glazeniershorst-Snijdersplaats-Houtsnijdershorst, van en naar Heemradenlaan via Looiersdreef/Imkersdreef). Nergens staat iets.
In Brabant begreep ik van de klantenservice dat Veolia het niet nodig vind om omleidingen op de site te zetten die maar een dag duren, nadat ik daar geklaagd had dat er geen informatie was omdat vanwege veegwerkzaamheden diverse straten een aantal keren worden afgezet tussen de spitsen. Absoluut geen goede ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

De voorste Plan V in de t5193 van zaterdagavond wilde concessie-overschrijdend doen :P :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Dat is heel goed mogelijk hoor: dan gaat ie via Gouda en Utrecht naar Geldermalsen. En dan gaat ie niet over een aanbestede lijn :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

We hebben weleens concessie-overschrijdend hulp geboden tijdens de eerste strenge winter met E-GTW's op de MLL. Een van mijn collega's heeft toen een schraap-slagje met een Plan V-tje gereden en toen konden de GTW's weer rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Weten we meteen waar de Dordrechtse bussen vandaan komen...
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

He wat suggestief 8-)

@meltrain, heb niet eens gezien dat je daar een foto van maakte :|.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Gisteren ergerde ik me weer erg op Schiphol. Leuk die engels omroep en engelse vertrekstaten, maar doe het dan goed. De stoptrein naar Hoofddorp was de "all-stations service to hoofddorp". Naast het feit dat het lang is, is dat gewoon slecht engels en er zit ook nog eens geen station tussen in. Overigens wel vaker conducteurs die ook in het engels omroepen, lang niet altijd een succes...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Jurjen »

Dat vraag ik me trouwens al een tijdje af. Wat is dan wel de goede naam van stoptrein? 'Stoptrain' gaan mijn haren van overeind staan, 'local train' is van toepassing op de meeste Nederlandse treinen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Local train of local service is inderdaad het meest gebruikelijk en gepast.
Op een vertrekstaat die ik heb hangen staat er voor sneltrein "semi-fast train", ook al walgelijk. Gelukkig zijn de meeste van die treinen opgeheven...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Jurjen »

Maar zijn alle IC's in Nederland niet 'local trains'. Ze worden immers allemaal voor het grootste deel van ritten tot een uur gebruikt. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

Justin schreef: @meltrain, heb niet eens gezien dat je daar een foto van maakte :|.
Nee, ik zag het ook pas toen jij al ingestapt was. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

In Utrecht slaapt men rustig verder bij de omroep en wordt nog altijd gemeld dat de spitstreinen ri. Amersfoort sinds 13 juni van een ander spoor vertrekken... kennelijk is nog niemand opgevallen dat het toch echt even treinnummertjes zijn die steeds rijwegen naar spoor 5 krijgen (en ri. Amf gaan de oneven nummertjes...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Etienne »

Waarom toont de CTA in Zd dat de s4000 maar tot Gouda gaat :?: En in Asd bestaat vermoedelijk de s17400 nog :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door M57 »

Omdat vanuit Zaandam de s4000 nooit de snelste optie is naar Cps, Nwk of de stations in Rotterdam.

De spitstreinen naar Utrecht en Rhenen worden in de Amsterdamse oosttunnel op de digitale displays consequent vergezeld van de tekst 'trein vervallen'. Geweldig staaltje informatievoorziening van ProRail, en dat al maanden en maanden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Geen echte misser, maargoed. Op Utrecht Centraal heeft men de CTA's van spoor 7 in de stationshal nu van een soort hoes voorzien met daarop de tekst dat dit spoor vanwege de verbouwing buiten gebruik is. In die hoes zit overigens weer een gat waardoor het spoornummer nog zichtbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Karl »

M57 schreef:Omdat vanuit Zaandam de s4000 nooit de snelste optie is naar Cps, Nwk of de stations in Rotterdam.
(...)
Staat er in de planner/9292OV dan ook richting Gouda? Anders gaan mensen naar de trein naar Rotterdam zoeken, terwijl die niet bestaat. Overigens zou je dan in Rotterdam bepaalde stoptreinen (ongetwijfeld) ook niet aan hoeven geven, aangezien er altijd wel een snellere IC-optie is...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

De NS-planner geeft zowiezo zelden tot nooit de eindbestemming aan bij de richting. Eigenlijk raar want zo moet je op zoek naar een trein waarbij 'n stationnetje onderweg in kleine letters op de CTA voorkomt. Is de eindbestemming die er in koeienletters op staat dan niet duidelijker?!
(Vooral aangezien op de digitale CTA's de trein na de eerstvolgende trein weer alleen met eindbestemming vermeldt wordt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

M57 schreef:Omdat vanuit Zaandam de s4000 nooit de snelste optie is naar Cps, Nwk of de stations in Rotterdam.
Naar Nwk is de s4000 wel degelijk de snelste optie vanaf Zd hoor. :o
1:18 tegenover 1:19 (indien je tussen Shl en RTd de Thalys neemt) of 1:28 (via Utrecht).
Aangezien ik de Thalys niet reëel vind (en die er dus ook niet tussen hoort te staan :roll: ) is zelfs Zd - Cps sneller per s4000, namelijk 1:21 tegenover 1:31 via Utrecht.
(Of je Nieuwerkerk a/d IJssel of Capelle Schollevaar op je CTA wilt hebben, is natuurlijk een ander verhaal. :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

NS doet dat wel vaker hoor. De s5700 wordt op veel stations aangekondigd met een eindbestemming halverwege.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten