Bouw station Utrecht CS gegund

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Wubbo »

Bouw station Utrecht CS gegund
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 22:20
Laatst bijgewerkt: woensdag 16 juni 2010 22:21


Spoorbeheerder ProRail heeft de bouw van het nieuwe stationsgebouw Utrecht Centraal gegund aan aannemer Besix. Nog deze maand starten de eerste voorbereidende werkzaamheden. De verwachting is dat de eerste paal dit najaar de grond in gaat. De gehele bouw neemt ongeveer vijf jaar in beslag.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Daniel »

De werkzaamheden die nog deze maand starten betreffen overigens de sloop van Sporthal Catharijne en de Jaarbeurstraverse aldus het AD/Amersfoortse Courant van vandaag. Dit alles in kleine delen om de overlast voor de reizigers minimaal te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door iljitsch »

Kunnen ze niet wachten tot in elk geval één of twee van het zwik Asd, Ah, Gvc en Rtd klaar zijn voor ze NOG een groot station in een bouwput gaat veranderen?!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Suus »

Nee. Dit heeft tien jaar voorbereiding gekost, en nu moet het gedaan worden voordat het spoorwegennet in een nieuwe fase met nog meer treinen in gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Daniel »

Meer reizigers vooral lijkt me. In de perroncapaciteit verandert immers bar weinig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Gekko123 »

En voor de duidelijkheid: ze zijn nu al bezig op Ut. Spoor 5 is sinds afgelopen zaterdag weer in dienst, terwijl spoor 7 vanaf zondag buiten dienst is wegens de verbouwing van het station. Dus er komt geen bouwput bij :roll:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Joshua »

Weer een bouwput rijker.
Ik vind het echt teveel. De grote Stations, Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal en nu ook Utrecht Centraal zijn allemaal aan het verbouwen. Konden ze nou niet zeggen van we ronden eerst Rotterdam Centraal af, en dan pakken we het volgende station?
Ik weet niet hoeveel haast er achter zit, maar dit is voor de reizigger nou niet echt prettig om van de ene naar de andere bouwput te reizen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Ardan »

Maar over een jaar of 10 zijn ze wel allemaal klaar, en dan kunnen ze er weer een tijdje tegen *O*
(en dan verzinnen ze weer wat nieuws... -o- )
Wat gebeurt er eigenlijk in Ut aan de westzijde, naast spoor 19? Is ook al heel lang één grote kale vlakte... Want de sneltram zou dan wel in eerste instantie naar die kant verhuizen, maar dat is nu toch weer afgeblazen?
Ik doe ook maar wat
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door robert55 »

Voor wie Besix niet kent [ik dus :P]:
http://www.besix.com/news.asp?idLayout= ... 79&lcid=99
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door 030utrechtt »

op de kale vlakte ten westen van het station komt sowieso een busstation, als de plannen voor het tramnet doorgaan dan verhuizen alle bussen naar de westzijde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Daniel »

Dat nieuwe busstation aan de Jaarbeurszijde was toch bestemd voor alles wat in zuidelijke richting rijdt (naast wat er nu al op het Jaarbeursplein stopt dus ook de XX-lijnen ri. Nieuwegein/Vianen/Houten)?
Vraag me wel af wat ze dan met lijn 74 en 77 doen. Weer opknippen of net als lijn 1 aan weerszijden van het station stoppen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door Wubbo »

Hoe was het met de plannen voor spoor 20 en 21 op Utrecht eigenlijk? Gaat dat nog door? Ik zag dat spoor 77, dat er net een paar jaar lag, alweer opgebroken was. Nooit gebruikt volgens mij. Goede investering.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Bouw station Utrecht CS gegund

Bericht door 030utrechtt »

Daniel schreef:Dat nieuwe busstation aan de Jaarbeurszijde was toch bestemd voor alles wat in zuidelijke richting rijdt (naast wat er nu al op het Jaarbeursplein stopt dus ook de XX-lijnen ri. Nieuwegein/Vianen/Houten)?
Vraag me wel af wat ze dan met lijn 74 en 77 doen. Weer opknippen of net als lijn 1 aan weerszijden van het station stoppen?
Dit was de bedoeling ja, maar sinds de plannen voor een omvangrijk tramnet gaat dit waarschijnlijk niet door, als alle 5 tramlijnen worden aangelegd dan is het nodig dat alle bussen naar de westzijde verhuizen.
Google even op : rapport tramnetwerk utrecht en dan gelijk de 1ste link aanklikken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten