Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Ardan »

Vanmorgen lekker klasgenoten gepest op School, en vanmiddag paar uurtjes vrij. In deze aflevering van Ardan on Tour blijf ik dicht bij huis, sterker nog, ik ben de provincie niet eens uit geweest (hoewel ik Gelderland praktisch kan zien liggen vanuit mijn huis).
Ik nam het sprintertje van 13:25 uur richting het òòòòòsten. En hoe dichter bij Almelo, hoe erger het accent van mijn medereizigers was, dus bij Almelo de Riet maakte ik dat ik wegkwam. Dag Sprintertje!
Afbeelding
Is dat trouwens in meer sprinters zo? In de 2141 in ieder geval, was de deur naar de cabine zwart/geel gestreept, de vloer op dat balkon ook gedeeltelijk, en een sticker op de deur met 'Het gestreepte gedeelte alstublieft vrijhouden indien deze cabine bemand wordt door de machinist', of iets in die strekking. Vond het een beetje genânt om in een volle trein een foto ervan te maken, niet gedaan.
Ook een nieuw afroepje toegevoegd zo te horen... 'Dames en heren, het volgende station is Wierden. Deze Sprinter stopt ook op alle tussengelegen stations.' Klonk nogal lachwekkend.
Na Almelo de Riet terug met een Buffeltje naar Almelo, en daar overgestapt op Lintje 32 'Berd Westerveld' voor een ritje naar Mariënberg. Was de derde keer in mijn leven dat ik dat lijntje deed, maar toch leuk zo af en toe.
Station Mariënberg, waar ik 20 minuten heb doorgebracht. Hetgeen geen straf was met dit weer 8-)
Afbeelding
Een fraai stationsgebouwtje, zoals alle oude langs de Emmerlijn.
Afbeelding
Zoek de fout..
Afbeelding
Toen ik thuis mijn lijst met stationsnaambordjes aan het bijwerken was, bleek Mariënberg het 200e station te zijn alweer *O* En aangezien ik het gevelbordje nét iets eerder op de foto zette dan het gewone bordje, mag hij hier niet ontbreken :mrgreen:
Afbeelding
Twee Turbo-V'tjes vertrekken richting Emmen.
Afbeelding
Toen ging het richting Zwolle. Aangezien ik er toch nog tijd voor had, ben ik in Dalfsen even uitgestapt.
Zelfde station als Mariënberg, maar dan in het wit.
Afbeelding
Een blik op de kaart leerde mij dat er veel kastelen en zo in de buurt liggen, zoals hier Den Berg, op 5 minuten lopen van het station.
Afbeelding
Onderweg heb je fraaie gezichten op de baan in het coulissenlandschap. Helaas was de trein nét iets sneller dan ik, dus kon ik hem nog net op deze minder fraaie manier op de plaat krijgen:
Afbeelding
Wat een grapjassen toch daar in Dalfsen.
Afbeelding
Op naar Zwolle. Hallo beschaving! Hallo amba'tjes!
Afbeelding
En toen per ICRm naar Deventer. Daar verzocht de conducteur ons vriendelijk onze bagage, afval en gelezen kranten mee te nemen als je uitstapte.
Thuis heeft Huisgenote 1 lekkere pannenkoeken gebakken, we hebben wat dingen aangaande het huis besproken, blablabla. Tegen half 9 nog even langs de IJssel gezeten. Laat die zomer maar komen! Ultiem genieten...
Afbeelding
8-)
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lekker plaatje inderdaad, die onderste. Mooie stek om even een avondwandeling te doen. Wou dat ik zoiets dichtbij had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Suus »

*hint* Diemerzeedijk :wink:

Dat er rondom Ommen zoveel kastelen zijn, had ik niet gedacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is dat dat natuurgebied wat je ziet vanuit lijn 26? Misschien een keer iets voor een ruime avondwandeling. Want het duurt eerst nog wel even voor ik daar überhaupt ben vanaf hier :wink:. Hoewel lijn 7 hier wel bij de halte stopt, en vanaf het Flevopark is het in principe te lopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Suus »

De Diemerzeedijk loopt tussen de halte Zuiderzeeweg van de 26/37 en de energiecentrale achter Maxis (halte Maxisweg van lijn 66, 101, 102 en wat Almeerse lijnen).

Je passeert dan onder andere de Martin Gaus Hondenschool voor moeilijk opvoedbare honden, Camping Zeeburg, de Nesciobrug en Overdiemen.
Laatst gewijzigd door Suus op do 17 jun 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Okee, dan zal ik in Oost over moeten stappen op de 37. Maar goed, terug naar het verslag ;).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Ardan »

Het Vechtdal barst van de kastelen :)
In Amsterdam vind ik een wandeling van mijn oude huis (Indische buurt) langs het Flevopark, stukje langs Asd-Rijnkanaal, de Nesciobrug over en dan naar IJburg ook erg mooi. Water, water, water :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Is dat trouwens in meer sprinters zo? In de 2141 in ieder geval, was de deur naar de cabine zwart/geel gestreept, de vloer op dat balkon ook gedeeltelijk, en een sticker op de deur met 'Het gestreepte gedeelte alstublieft vrijhouden indien deze cabine bemand wordt door de machinist', of iets in die strekking. Vond het een beetje genânt om in een volle trein een foto ervan te maken, niet gedaan.
In principe zou dat na de verbouwing in alle Spinter-II worden ingeboeuwd. In de parktijk is er geloof ik in maar een stuk of 4 die bestickering ook echt aangebracht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bij 2.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Dexter »

Die markering is bedoeld om de vluchtweg van de machinist vrij te houden. Het is nu de bedoeling dat de cabinedeuren blauw worden en er ook een verlicht pictogram boven de deur komt als de cabine bezet is.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Die markering is bedoeld om de vluchtweg van de machinist vrij te houden. Het is nu de bedoeling dat de cabinedeuren blauw worden en er ook een verlicht pictogram boven de deur komt als de cabine bezet is.
Net of dat gaat werken in de spits :?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #3: Rondje Overijssel

Bericht door Dexter »

Yep. Daarom stap ik tijdens de spits altijd expres in en uit via de binnencabinedeur en het balkon. Want als mensen zien dat die deur ook daadwerkelijk gebruikt wordt, zijn ze eerder geneigd en genegen om de deur vrij te houden. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten