Mag ik even kwijt #47

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jeetje, wat kut zeg! Sterkte!!

Sowieso is een herkansing maken wel slim, want volgens mij hoef je als je gezakt bent, het jaar erop alleen de vakken te volgen die je niet gehaald hebt. Zo was het bij mij in ieder geval. Weet niet hoe het nu zit.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Gekko123 »

Dat is nog steeds zo, tenzij je (zoals een klasgenoot van mij heeft :N ) teveel onvoldoendes hebt. Die moet gewoon het hele jaar overdoen :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Nee nee, N&T op VWO-niveau. Wel met een sterke economische poot :Y
Hehe, ook al zo'n leuke combi (had zelf jaren terug ook iets dergelijks, in mijn geval dan HAVO N&G met volledig economie erbij). Handige daarvan was vooral dat je er zo'n beetje bij elke vervolgopleiding mee terecht kon.

Voor de gezakten: sterkte met herkansen.
Mochten er nog mensen scheikunde willen herkansen en vragen hebben: stuur gerust 'n PB'tje... de beker voor 't hoogste cijfer voor 't scheikunde-examen ('n 8,9) staat hier nog altijd in de kast :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Ruben »

find_your_spot schreef:Met AV.... poe poe doe maar duur...
Het zal tijd worden dat Nederlandse streekvervoerders hier eens mee vaart gaan maken. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daantje »

Jeetje, twee gezakt en maar een geslaagd hier. Dat is niet goed voor de statistieken. Succes met overwegen en de moed opbrengen om weer te gaan leren en het maken van een herkansing! Ik was destijds geslaagd met twee vijven (Duits en Engels) en heb nog een herkansing biologie gemaakt wat uiteindelijk voor m'n cijfer niets uitmaakte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daniel »

Hmm, als ik dit nu allemaal lees ga ik me afvragen of ik nu echt zo goed was met deze eindlijst...

Nederlands: 7
Duits 1: 8
Engels: 7
Algemene Natuurwetenschappen: 8
Maatschappijleer 1: 7
LO 1: V
Letterkunde: 6
CKV 1: V
Wiskunde B1: 7
Natuurkunde 1: 8
Scheikunde: 8
Biologie: 8
Economie 1,2: 8

Al had ik toch inderdaad wel erg veel achten nu ik dit terugkijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Wubbo »

Ik voel me bijzonder oud als ik denk dat ik gewoon met een vrij vakkenpakket van 8 vakken geslaagd ben ;-). Tsja, dat is dit jaar ook alweer 10 jaar geleden.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zo'n lijst zal de gezakten veel moed en steun geven :lol:. Nee, maar ik heb to-taal geen recht van spreken met m'n hakken-over-de-sloot cijferlijst van een 4 voor wiskunde en een 5 voor engels. Maar: Nederlands had ik het best gemaakt van de hele school :D. Leraar was ook verbaasd.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik begin overigens wel te twijfelen aan de kwaliteit van de scholen ten oosten van Amersfoort als ik het slagingspercentage hier op het forum zie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Geert »

Ik had geen enkele onvoldoende als eindcijfer op de lijst, 4 jaar geleden :D. Latijn (waar ik een 5,4 voor de schoolexamens had) werd perfect gecompenseerd door een 5,6 op eindexamen :mrgreen:

Studielink (dat ik sinds kort ook moet gebruiken) is trouwens wel grappig om je oude cijferlijst in te zien:

Code: Selecteer alles

AARDRIJKSKUNDE              7 	
ALGEMENE NATUURWETENSCHAP   7 	
DUITS 1                     8 	
ECONOMIE 1,2                6 	
ENGELS                      7 	
FILOSOFIE                   7 	
FRANS 1                     7 	
GESCHIEDENIS                7 	
GESCHIEDENIS 1              7 	
KCV                         6 	
LATIJN                      6 	
LETTERKUNDE                 6 	
LICHAMELIJKE OPVOEDING 1    V 	
MAATSCHAPPIJLEER 1          8 	
NEDERLANDS                  8 	
WISKUNDE A 1,2              6 	
(Hint: het staat onder Mijn gegevens -> Vooropleiding -> Inzien ;))
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Ardan »

Ik ben ook goed geslaagd destijds, alleen jammer van die 5 voor Nederlands omdat het examen behoorlijk lastig was.

...zo, ik ben klaar.
'Hieronder staan de laatste 74 bewerkingen in de laatste 3 dagen, op 17 jun 2010 om 23:52.'
..aldus mijn volglijst. Heb een paar plaatjes op de wiki geknald :mrgreen:

Is het trouwens alweer Nieuwjaar volgens één of andere idiote tijdsrekening? Wordt me toch een partij vuurwerk afgeknald een eindje verderop...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Suus »

Tentfeest in Loo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Studielink (dat ik sinds kort ook moet gebruiken) is trouwens wel grappig om je oude cijferlijst in te zien:
(Hint: het staat onder Mijn gegevens -> Vooropleiding -> Inzien ;))
Ik zal daar wel te oud voor zijn, zodat het alleen op papier bewaard wordt. Of het staat onder het account dat de VU ooit voor me heeft aangemaakt, toen ik net een maand later afstudeerde en dus nooit daarmee heringeschreven heb. De UvA gebruikte dat jaar erna geen studielink, en heeft voor het jaar dáárna een nieuw account voor me laten aanmaken. De enige vooropleiding die er dus instaat is een WO Bachelor (ook al had ik al een Master), waarbij verder alle gegevens ontbreken. Door gepruts bestaat er tenminste nog privacy. *O*
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik voel me bijzonder oud als ik denk dat ik gewoon met een vrij vakkenpakket van 8 vakken geslaagd ben ;-). Tsja, dat is dit jaar ook alweer 10 jaar geleden.
Dat zal dan ook nog net op het randje van de vrije pakketten geweest zijn? Als ik niet was blijven zitten in VWO-4 en vervolgens weer in de 5e (waarna ik naar HAVO-5 overgestapt ben) dan had ik ook 10 jaar geleden met 'n vrij pakket examen gedaan als een van de laatsten.
Ben namelijk pas bij m'n tweede keer VWO-4 in de tweede fase beland. Leuk hoor, na al 'n jaar proefkonijn geweest te zijn (d'r werd in de laatste jaargang oude stijl al vanalles uitgeprobeert) als eerste lichting in 'n nieuw systeem... Vooral als je bedenkt dat ik gewoon naar VWO-6 was overgegaan als de wegingsfactoren niet waren aangepast na de Tweede fase-staking. (Was voor mij net het verschil tussen een 5 en een 6 voor Geschiedenis en tja, dat was dus net een vijf teveel...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door webguy »

Over vooropleidingen gesproken :P Kreeg vandaag mailtje over mijn inschrijving bij de Radboud Universiteit. Ik heb een "buitenlands diploma" dus kan ook niet op studielink cijfers bekijken, maar kreeg dus de vraag of ik even een taaltoets wilde doen voor de RU :P Ja doei, heb "Nederlands als eerste taal" in mn vakkenpakket en doe al 3 jaar een nederlandse HBO opleiding... Toch maar weer een mailtje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Meltrain »

Tja, dan kom ik ook maar even met mijn (afgeronde) cijfers. :p

Nederlands: 8
Engels: 7
Duits 1: 8
Frans 1: 8 (dankzij een 7,45 die een 7,5 werd, die een 8 werd :P)
Geschiedenis 1:8
ANW: 7
Maatschappijleer 1: 8
KCV: 8
L&O: V
Letterkunde: 8
Wiskunde B1,2: 7 (7,5 op SE en 7,2 op CE. Ik ging het CE nog herkansen, maar met niet_leren en de dag voor de herkansing in Köln rondhangen, schiet het niet echt op. :P )
Natuurkunde 1,2: 8
Scheikunde 1,2: 8
Latijn: 7 (8,2 op SE en 6,7 op CE :evil: )
Aardrijkskunde: 7 (eigenlijk altijd mijn favoriete vak geweest, maar ik had niet echt geleerd voor het CE :oops: )
Economie 1: 8 (enige vak (naast Engels) waar ik op het CE hoger voor had dan voor het SE :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Wubbo »

Zitten er hier alleen maar nerds ofzo, met al die hoge cijfers? :? En de mensen die gezakt zijn de afgelopen dagen maar zweten om net met de hakken over de sloot te slagen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Ardan »

Willen jullie alsjeblieft niet teveel gaan posten dit weekend? :mrgreen: Ben tot maandag weg, en anders ben ik zo lang bezig met alles weer door te lezen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Suus »

Daarvoor is het knopje Markeer alles als gelezen toch voor :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daantje »

haha, collega en ik doen allebei het samen werken en wilden eigenlijk allebei eerder weg maar dat kan niet. Ik wil eerder weg omdat ik anders pas om kwart over zeven thuis ben en dan nog moet eten en als ik een uurtje eerder wegga komt het veel beter uit. Hij wilde eerder weg omdat ie boodschappen wilde doen en z'n huis op moest ruimen maar dat kan dus niet allebei. De oplossing: hij is nu boodschappen doen en huis opruimen en is om half vier weer hier, kan ik alles overdagen en om vier uur naar huis (y)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Daan »

Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Dexter »

Ik ben gisteren naar Zandvoort geweest en voor het eerst verder gekomen dan het perron. :wink: Het was wel een leuk plaatsje maar ik dacht eigenlijk dat het net zoiets als Scheveningen was, omdat er altijd hele treinladingen mensen heen gaan. En dat viel dus tegen: Geen boulevard met winkels en restaurantjes, alleen strandtenten en 1 winkelstraatje.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Caspar »

Op een dag met goed weer in het weekend gaan er inderdaad hordes mensen naar die strandtenten. Iedere tent heeft zo wel zijn feest waar al snel 1500 tot 2000 bezoekers op af komen. Dat met de gezinnetjes samen geeft een behoorlijke drukte. Geef mij voor een dagje strand maar Bergen aan zee, dat is nog een beetje te doen qua drukte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Zitten er hier alleen maar nerds ofzo, met al die hoge cijfers? :? En de mensen die gezakt zijn de afgelopen dagen maar zweten om net met de hakken over de sloot te slagen...
Wat is dat nou weer voor opmerking? :roll:
Dat je goede cijfers haalt, wil niet persé zeggen dat je een nerd bent hoor. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #47

Bericht door Karl »

Wubbo schreef:Zitten er hier alleen maar nerds ofzo, met al die hoge cijfers? :? (...)
Blijft een spoorforum...
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten