(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Nu we het toch over actuele vertrektijden hebben, in Limburg hebben ze dit dus iets kleiner aangepakt. Hier zijn de tijden (een regel) verwerkt in de zuil, de volgende bussen worden achter elkaar weergegeven:

Afbeelding

In de winter is het trouwens wel leuk: je moet eerst de paal afkrabben voordat je iets kunt lezen :wink:...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

BR628 te Zl op de phone: Chaos op de NoordOost. t565 met +30, t12565 vervallen. Achterste stel en een extra stel gaan rijden als vervangende t12565. Verder nog de t10570 die in Zl op spoor 5 binnenkwam en daar aannemelijk keert op de t12767. Dat allemaal door een wisselstoring te Amf waardoor een rijweg van spoor 4 naar 3 niet mogelijk is, de nawee
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Hee, die busnummers ken ik niet :P (Oftewel: verkeerde topicje :wink:)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Karl »

Door een metrostoring was ik iets te laat bij de bushalte, maar de bus stond er nog dus ik rende met enkele anderen naar de bushalte, ben ik ter hoogte van het achterwiel, sluit de chauffeur de voordeur en rijdt weg. Krijg steeds minder behoefte om de chauffeurs bij het uitstappen nog te groeten en dergelijke. Voor veel reizigers was dat bovenop de puinhoop in de Noordoost, de prutzooi die de RET er weer eens van had gemaakt nog een keer +30, maar dit keer bij Connexxion.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

tsov schreef:Hee, die busnummers ken ik niet :P (Oftewel: verkeerde topicje :wink:)
Oww ja scheisse, nu ja ik zag dat een andere mod het bericht al gekopieerd had. Excuses :oops:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Gisteren hebben volgens OV in Boskoop de gelede Volvo's (oftewel de Volvo-Den Oudsten B10MG's) van het GVU in Utrecht voor het laatst gereden. :( Bijna 19 jaar hebben ze rond gereden.

Gelukkig heb ik er begin vorige maand nog een foto van kunnen maken:
Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Gisteren nog even vergeten te vermelden. Ik kan bussen helemaal niet benoemen aan het uiterlijk dus vandaar de volgende omschrijving: In Nijmegen reed op lijn 10 (Heijendaalshuttle) een groene niet gelede cxx met als extra novio stickers. Het was vast een bus uit de ov-chipkaartpool die is blijven hangen in Nijmegen. Al heb ik hem ook nog nooit op andere lijnen zien rijden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Gisteren hebben volgens OV in Boskoop de gelede Volvo's (oftewel de Volvo-Den Oudsten B10MG's) van het GVU in Utrecht voor het laatst gereden. :( Bijna 19 jaar hebben ze rond gereden.
Het zou me niets verbazen als die dingen bij de eerstvolgende voorlichtingsdag van de Universiteit Utrecht weer rondrijden :idea:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Ze schijnen al uit de verzekering te zijn en inmiddels zonder stickers en films e.d. terzijde te staan op het Garageterrein...
Ter vervanging zijn er overigens 4 Citaro G's, 2 Amba's en een Integro ( :shock: ) gekomen van Cxx. :idea:
Oftewel 11 bussen weg en 7 terug... :roll: De lokale reporters op de Busfoto-groep voorspellen een chaos bij het GVU, al schijnen na de meivakantie de lijnen 13, 211 en 212 door Cxx gereden te gaan worden ipv GVU :idea:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Was toch 'n aardig stukje toeval: kreeg vanmiddag op lijn D in Lelystad een streek-ambassador voorgeschoteld, die het moest doen met alleen de bestemming... het ding kon geen lijn-letters filmen :P

Op de terugweg ondervonden dat de bordjes die aftellen tot wanneer de bus komt daar in Lelystad vrij waardeloos zijn: ze tellen gewoon af tot de vertrektijd volgens dienstregeling aangebroken is, waardoor het kon gebeuren dat ik lopend naar de halte de bus voorbij zag scheuren terwijl 'ie volgens dat bord pas over 1 minuut zou komen.
En ja, er kunnen wel meer dingen niet met letters overweg daar: bij halte "Bedrijvenpark Jol" hangt een mooi bord dat aangeeft welke lijn in welke richting daar vertrekt inclusief de vertrektijd. In plaats van de lijnletters D en E die er komen, stonden daar echter de lijnnummers 4 en 5 genoemd :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:[..]
Op de terugweg ondervonden dat de bordjes die aftellen tot wanneer de bus komt daar in Lelystad vrij waardeloos zijn: ze tellen gewoon af tot de vertrektijd volgens dienstregeling aangebroken is, waardoor het kon gebeuren dat ik lopend naar de halte de bus voorbij zag scheuren terwijl 'ie volgens dat bord pas over 1 minuut zou komen.[..]
Waar het bord niks aan kon doen. De bus moet immers gewoon wachten tot vertrektijd. ;-) (Niet dat ik die borden verder ooit zelf vertrouwd heb... Als ze op 15 staan kan je best nog wel eens een bus halen. ;-))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Jawel hoor, als dat bord nou gewoon real-time werd aangestuurd had het aangegeven dat de bus over 16 minuten kwam en niet over 1 minuut terwijl de bus een minuutje te vroeg was :wink:

Voor de rit die ik op de heenweg had waren bv. wat ritten uitgevallen, waarover de reizigers zich beklaagden: ze hadden 't bordje al twee keer op 0 minuten zien komen terwijl er geen bus kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:Jawel hoor, als dat bord nou gewoon real-time werd aangestuurd had het aangegeven dat de bus over 16 minuten kwam en niet over 1 minuut terwijl de bus een minuutje te vroeg was :wink:

Voor de rit die ik op de heenweg had waren bv. wat ritten uitgevallen, waarover de reizigers zich beklaagden: ze hadden 't bordje al twee keer op 0 minuten zien komen terwijl er geen bus kwam.
Dan nog had dat bord '1' getoond, tot het busje voorbij racede, daarbij getriggered werd op '16' te verspringen en jij alsnog jezelf kwaad gemaakt had. Een bus mag nooit voor vertrektijd van de halte wegrijden. Zelfs niet als het op basis van GPS gegevens van de bus de actuele voorspelling toont. Dan mist immers iemand die thuis in het bustijdenboekje gekeken heeft alsnog de bus. Ergo: de buschauffeur zit sowieso fout. Hoe je dat bordje ook aanstuurt.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen in Leerdam weer een knap staaltje Arriva-logica gezien. Bij de ene halte hing een lijnsticker van lijn 85 richting Leerdam Lingepolikliniek met een vertrekstaat van lijn 85 richting Utrecht en bij de andere halte hing juist een lijnsticker van lijn 85 richting Utrecht met een vertrekstaat van lijn 85 richting Leerdam Lingepolikliniek. :? Uiteindelijk bleken de lijnstickers goed te hangen en de vertrekstaten dus fout. :roll:

Vanmiddag gaf het vertrekscherm bij het station van Tilburg aan dat Veolia-Buslijn 128 niet naar Oosterhout ging, maar naar Achtmaal. Dat ligt wat zuidelijker van Breda en niet echt in de buurt van Oosterhout. :roll:

En vanavond vertrok ik om 19:29 uur met Arriva-Buslijn 169 (dus de laatste rit met een normale bus) vanuit Willemstad. Een rit zonder bijzonderheden tot de brug bij de Volkeraksluizen. Deze stond namelijk open... :x Hierdoor dreigde dus mijn aansluiting op de 136 naar het Zuidplein bij het Viaduct van de A29 de mist in te gaan. Dit meldde ik aan de chauffeur (ik was de enige passagier) en hierna zocht hij gelijk contact met de 136 om te melden dat er een overstapper was. Hij heeft het 5x geprobeerd, maar het werd niet ontvangen of niet gehoord. Toen de brug weer dicht was zag ik de 136 al op de Haringvlietbrug rijden. Pas toen de 136 net langs de halte bij het viaduct was kon de chauffeur pas contact krijgen met de 136, maar toen was het al te laat. :( De 164 richting Heinenoord die boven stond bij het viaduct bood nog aan om de overstap over te nemen, maar de chauffeur besloot om mij mee te nemen tot Heinenoord. Hij ging namelijk toch naar de remise. Dan kwam ik tenminste al een stuk verder. :) Onderweg vertelde de chauffeur dat het vaker fout gaat met aansluiting bij het viaduct. Als er een brug maar even open staat of als er een bus op de A29 in de file staat gaan er al aansluitingen de mist in. Hij noemde het ook een kl*te-knooppunt om over te stappen.

En het is toch erg leuk om je eigen achternaam als eindbestemming op een bus te zien. :D Stadslijn 4 in Tilburg gaat namelijk naar de wijk De Blaak, maar geeft dit gewoon aan als Blaak:
Afbeelding
Ik ga zeker nog een keer terug op deze bestemming er mooier op te krijgen. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

@Jurjen: Ehm, zal het dan nog
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef: Trouwens, fout zat de buschauffeur hier helemaal niet: de betreffende halte was geen tijdhalte en dan zijn de tijden zowiezo altijd bij benadering (staat ook op elke vertrekstaat). Dat betekend dus dat het mogelijk is dat de bus een minuutje of twee eerder of later kan komen afhankelijk van de drukte.
Dan ben ik benieuwd naar de concessie-eisen van Lelystad. Daar zou best in kunnen staan dat geen bus van welke halte dan ook te vroeg mag vertrekken. Het fenomeen tijdhalte is slechts
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Bussen hebben te maken met de situatie in het verkeer. Je ontkomt daardoor niet aan te vroeg rijden, los van het feit dat het officieel niet is toegestaan te wachten bij een halte, zijn sommige haltes niet geschikt om 'de tijd af te wachten'; je zou het overige verkeer daarmee onnodig storen. Om die reden zal een concessie-eis waarbij geen enkele bus te vroeg mag vertrekken (waarschijnlijk) niet voorkomen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Vandaag werkte (of de tijdsaanduiding juist was weet ik niet) de mini-dris bij de halte bestuursgebouw voor de 325 Waalsprinter in Nijmegen weer. Was voor het eerst sinds maanden. Bij de halte Erasmusgebouw werkte ie nog steeds niet.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

^Die informatie is statisch. Bovendien rijden ze niet echt op tijd 8-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

En waarom is dat " 8-)" ?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Vanmiddag reden er 2 CAFjes op lijn 54, 3 minuten later gevolgd door 2 Zilvermeeuwen. CAF rijdt normaal niet op de 54, enkel op 50 en 51. ;)

Gisteren zag ik trouwens een tram 5 zonder lijnkleur naar Nieuw Sloten, reed echter richting Zuid / WTC. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Lees de laatste weken vaker over CAFjes op de Oostlijn, schijnt tegenwoordig standaard
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Chauf21 schreef:Bussen hebben te maken met de situatie in het verkeer. Je ontkomt daardoor niet aan te vroeg rijden, los van het feit dat het officieel niet is toegestaan te wachten bij een halte, zijn sommige haltes niet geschikt om 'de tijd af te wachten'; je zou het overige verkeer daarmee onnodig storen. Om die reden zal een concessie-eis waarbij geen enkele bus te vroeg mag vertrekken (waarschijnlijk) niet voorkomen.
Ik citeer:
1 De Concessiehouder draagt er zorg voor dat
Lijndiensten niet eerder vanaf een Halte vertrekken
dan is voorgeschreven in de Geldende Dienstregeling.
Lijkt me vrij helder. Komt zo uit het Plan van Eisen voor de concessie Noord Holland Noord 2009-2016.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Klopt, staat ook in alle PvE's van de concessies van de Stadsregio Amsterdam.
Maar als in de dienstregeling staat dat de tijden bij benadering zijn... Dan houden de bussen zich dus wel aan de geldende dienstregeling als ze 1 of 2 minuten vroeger vertrekken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Er kan geen enkel excuus zijn voor het te vroeg vertrekken vanaf je BEGINpunt. Dat ligt niet aan verkeersdrukte of werkzaamheden, maar aan de chauffeur. Gisteravond had ik er ook weer eentje. Erg fijn ja :evil:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten