OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Mark »

Vandaag reed trein t7652 met een T, de m522 . Dacht ik afgelopen zaterdag voor het laatst in een T gezeten te hebben, zat ik er vandaag weer in ;) Maar het verbaast me niks als de 522 ook nog in de s7000 geraakt.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

--Stefan-- schreef:En laatst zag ik dan weer een paar provincie Utrecht bussen in Amstelveen rijden...
Dat is niet eens zo heel vreemd. Een groot deel van de lijnen die in Amstelveen komt rijdt vanuit de stalling Uithoorn en die komt nu eenmaal ook op Utrechtse lijnen (o.a. 120, 121, 126 en 130), dus er verdwaalt wel eens wat op een Amstelland-lijn.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door --Stefan-- »

Of het nou wel of niet gebruikelijk is....
Ze horen daar gewoon niet thuis :P

Dat zelfde geld ook voor de Breng bussen die met lijn 50 wel eens op Utrecht CS terecht komen.
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Joshua »

Of Breng bussen in Eindhoven omdat toevallig Arriva lijnen uitbesteed aan OAD die ook bussen leent van BRENG.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door MdJ »

Overigens is Zwolle nog meer busjes kwijt, de 8802 t/m 05 rijden in Amersfoort -met aangepaste bestickering- als tunnelbus. En daardoor opvallend veel 81xx op de stadsdienst van Zwolle.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Is men Overijssel al aan het leegtrekken gezien de aankomende nieuwe vervoerder over een paar maanden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Gekko123 »

Vandaag gezien in Utrecht: CXX-bus 8163 die aan was gekomen en na een tijdje bufferen zou gaan rijden als lijn 241 naar Wijk bij Duurstede. Viel nogal op: groen tussen al dat geel en een ouder type bestemmingsdisplay. Helaas geen foto van gemaakt, omdat mijn camera vandaag nogal raar begon te doen :evil:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Stefan »

Vanochtend kwam ik tegen 3.30u een HTM GTL tram tegen op de Apeldoorsnelaan in Den Haag, opzich niet zo bijzonder, tot ik nog een keer keek. Tot mijn verbazing hing er zo'n tram uit Ülstra achter, ik geloof de 6056, wist niet dat ze die dingen nog hadden staan bij de HTM.

Wat ik overigens ook wel apart vind, is dat de trams in Den Haag 's nachts (dus als ze materieelritten rijden) gewoon een lijnnummer en bestemming filmen, zal wel te maken hebben met de wissels en negenogen, maar erg handig is het niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Je bedoelt een TW6000 van de Üstra? Die dingen staan inderdaad nog steeds ergens weggestopt in een remise :?

*Neemt trouwens net een kijkje op de website van de Üstra en ziet dat ze met hun TW2000 stadtbahnwagens reclame maken voor het Eurovision Song Festival 2011 :lol: *
Laatst gewijzigd door Suus op zo 20 jun 2010, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Stefan »

Ja, die ja! :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Als toppunt van luiheid nam ik vanavond in Amersfoort de bus naar huis: ritje van drie haltes en met de rijstijl van de chauffeur die ik trof duurde 't ook maar 5 minuten. Wel 't toppunt van toeval, vooral zo op 'n zondagavond als er vast zat bussen zijn, dat ik de in provincie Utrecht-stijl vermomde 8803 trof. Da's namelijk nog 'n wagen met streekindeling ook. En de wisseling van uiterlijk was beperkt tot de buitenkant want in de bus hing een reclameposter voor de dalkorting uit de oostelijke provincies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door 030utrechtt »

zag net een half uur geleden een gele gelede citaro van bru rijden op lijn 7 in utrecht kanaleneiland!!!. op de bestemmingsaanduider stond netjes lijn 7 kanaleneiland zuid.
zat 1 iemand in dus denk niet dat het een dienstrit was.
Hoop dat er met ingang van de nieuwe consessie meer citaro's komen
zien er zeer netjes uit in de gele kleurstelling
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Wellicht een InfoXX meetrit, de werking daarvan bij het GVU kan immers wel wat verbeteringen gebruiken als je ziet hoe vaak er bussen met blanco filmbak rondrijden. ('tis zo'n beetje uitzonderlijk als ik er geen met dat probleem tegenkom op weg tussen 't station en m'n werk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Geert »

En hoe kan een meetrit defecte displays verhelpen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door reisthijs »

Het probleem van de defecte bestemmingsdisplays is al een stukje minder erg geworden sinds GVU van die digitale bordjes voor het dienstnummer achter de voorruit heeft gezet, daar kun je vanalles op tonen dus ook dingen als "lijn 7". Dat ziet er toch al beter uit dan die losse A4'tjes die ze eerst gebruikten :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Dat is natuurlijk alleen maar symptoonbestrijding. De enige oplossing is het repareren of vervangen van de bestemmingdisplays.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Geert »

Ik snap ook niet waarom ze tegenwoordig zo slecht functioneren, dat was een paar jaar geleden wel een stuk beter. Zeker sinds de koppeling van Infoxx aan die displays is het aantal storing enorm toegenomen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Klaasje »

Dat probleem is hier een tijd in Almere gigantisch erg geweest. Al was het vaak zo dat er maar 5 bussen met een "defect" rondreden. Als ze 4 maanden lang met zo'n niet werkend systeem rondrijden dan ligt het toch echt niet meer aan de storingsgevoeligheid van het systeem. Het zou kunnen dat dit in Utrecht ook zo is. Inmiddels rijdt in Almere alles weer netjes werkend rond. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Geert schreef:En hoe kan een meetrit defecte displays verhelpen?
Nou als 't systeem niet weet waar de bus is dan kan het de displays ook niet automatisch goed zetten he :P Heb je dus een meetrit nodig om te kunnen zorgen dat de bus wel weet waar'ie is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Geert »

Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt (bij GVU) dat de halteafroep en chipapparatuur wel goed werkten in een bus met defect display. Dan is een meetrit neem ik aan niet nodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Dan weer niet nee. Al komt 't bij de BRU-streekbussen ook wel voor dat de film is vastgelopen en de afroep gewoon werkt, echter wel veel minder vaak. Blijft raar dat GVU er kennelijk zoveel problemen mee heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Klaasje »

Geert schreef:Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt (bij GVU) dat de halteafroep en chipapparatuur wel goed werkten in een bus met defect display. Dan is een meetrit neem ik aan niet nodig.
Same @Cxx Almere. Er gaat gewoon iets fout in de aansturing van de displays.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Ardan »

Wat doet een Nijmeegse, roze, amba 8412 op de Arnhemse 'stads'lijn 6? :roll:

En nog een stomme vraag: waar komt CXX-amba 8636 vandaan? Zag hem eergisteren op lijn 165 rijden. Viel nogal op omdat-ie een led-lijnfilm had ipv lcd ;)
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door MdJ »

En de roze -ik meen- 8432 uit het zuidelijkste deel van Breng -Nijmegen- mocht een bezoekje brengen aan het noordelijkste puntje van Breng, Apeldoorn, op lijn 43.

Op lijn 11 mochten de 3819 en 5004 rijden, de 1713 reed op de 231 naar Arnhem ( :shock: ), de 655 op 10/17, de 250 op 5/6. Daarnaast reed de 5032 op lijn 10/15. Hoelang gaat het nog duren voordat hij in volvo-outfit rijdt? :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:Wat doet een Nijmeegse, roze, amba 8412 op de Arnhemse 'stads'lijn 6? :roll:

En nog een stomme vraag: waar komt CXX-amba 8636 vandaan? Zag hem eergisteren op lijn 165 rijden. Viel nogal op omdat-ie een led-lijnfilm had ipv lcd ;)
8636 is een ex Zeister-wagen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten