Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Vrijdagavond vertrok ik met deze trein richting Praha (op tijd afdrukken is voor mietjes hmm ) :
Later op de avond stond de trein mooi in Wuppertal Hbf in de bocht
Gisterochtend kwam ik geheel planmatig rond half tien aan in Praha Hlavni Nadrazi, alwaar enkele lokale boemeltjes op het programma stonden. Allereerst maakte ik een rit naar Dobris in deze RegioNova, een vierassig tweebaks hypermodern dieseltreinstel.
De rit naar Dobris duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten voor 55 km, en de staat van het spoor is tamelijk klote. Er liggen vrij korte spoorstaven zodat je elke 15 meter of zo KENG KENG met de assen er overheen gaat. Aangekomen in Dobris heb ik even wat rondgekeken en een setje ansichtkaarten van treinen gekocht, dat verkochten ze daar, en je moet je Kronen toch ergens laten nietwaar? Iets na half één nam ik de trein uit Dobris terug naar Praha, dat was een setje spartaanse BZMOTjes, getrokken door een dieselloc serie 714. Hier staat de trein klaar voor vertrek in Dobris.
Na terugkomst in Praha ben ik met de CityElefant naar Benesov u Prahy gereden. Moderne en redelijk comfortabele driebaks elektrische dubbeldekkers. Hier staat de CityElefant in Benesov u Prahy in het zonnetje te wachten om terug naar Praha te rijden.
Nog meer plaatjes uit Benesov u Prahy: Een BZMOTje in de zon.
Een aantal treinstellen serie 451 staan te wachten op een nieuwe klus
Een fraai beschilderde loc van de serie 363 aan kop van een InterCity naar Tabor
Terug in Praha Hlavni Nadrazi hebben we deze loc van de serie 150 voor een EuroCity naar Warszawa
En een aftandse elektrische rangeerloc serie 111 die met twee rijtuigen aan het slepen is
Tot slot nog deze loc van de serie 350 die mijn EuroNight 456 tot aan de grens getrokken heeft.
Vanochtend om half twaalf was ik weer thuis na in Venlo (omleiding omdat we niet over Arnhem konden) nog even 40 minuten vertraging opgelopen te hebben omdat er geen loc beschikbaar was...
Oogst totaal: 2.601 km, 68 nieuwe bordjes, namelijk deze :)
Enjoy :)
Later op de avond stond de trein mooi in Wuppertal Hbf in de bocht
Gisterochtend kwam ik geheel planmatig rond half tien aan in Praha Hlavni Nadrazi, alwaar enkele lokale boemeltjes op het programma stonden. Allereerst maakte ik een rit naar Dobris in deze RegioNova, een vierassig tweebaks hypermodern dieseltreinstel.
De rit naar Dobris duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten voor 55 km, en de staat van het spoor is tamelijk klote. Er liggen vrij korte spoorstaven zodat je elke 15 meter of zo KENG KENG met de assen er overheen gaat. Aangekomen in Dobris heb ik even wat rondgekeken en een setje ansichtkaarten van treinen gekocht, dat verkochten ze daar, en je moet je Kronen toch ergens laten nietwaar? Iets na half één nam ik de trein uit Dobris terug naar Praha, dat was een setje spartaanse BZMOTjes, getrokken door een dieselloc serie 714. Hier staat de trein klaar voor vertrek in Dobris.
Na terugkomst in Praha ben ik met de CityElefant naar Benesov u Prahy gereden. Moderne en redelijk comfortabele driebaks elektrische dubbeldekkers. Hier staat de CityElefant in Benesov u Prahy in het zonnetje te wachten om terug naar Praha te rijden.
Nog meer plaatjes uit Benesov u Prahy: Een BZMOTje in de zon.
Een aantal treinstellen serie 451 staan te wachten op een nieuwe klus
Een fraai beschilderde loc van de serie 363 aan kop van een InterCity naar Tabor
Terug in Praha Hlavni Nadrazi hebben we deze loc van de serie 150 voor een EuroCity naar Warszawa
En een aftandse elektrische rangeerloc serie 111 die met twee rijtuigen aan het slepen is
Tot slot nog deze loc van de serie 350 die mijn EuroNight 456 tot aan de grens getrokken heeft.
Vanochtend om half twaalf was ik weer thuis na in Venlo (omleiding omdat we niet over Arnhem konden) nog even 40 minuten vertraging opgelopen te hebben omdat er geen loc beschikbaar was...
Oogst totaal: 2.601 km, 68 nieuwe bordjes, namelijk deze :)
Enjoy :)
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Leuke reportage. :D
Maar waarom worden die BZMOTjes van foto 4 eigenlijk door een loc getrokken? Ze kunnen toch prima op eigen kracht rijden? :?
Maar waarom worden die BZMOTjes van foto 4 eigenlijk door een loc getrokken? Ze kunnen toch prima op eigen kracht rijden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
De stuurstanden waren eruit gesloopt daar, het zijn nu gewoon rijtuigjes zeg maar :)
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Zozo, even een dagje naar Tsjechië op en neer! :D Vet.
Je gaat me toch niet vertellen dat dat een perron is?
Ik doe ook maar wat
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Wel hoor, zie je toch?
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Dat is in die contreien gebruikelijk :D Waarom wordt die de EN tot de grens getrokken door een Slowaakse loc?
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Geen idee, ze hadden zeker niks anders. Naja in Venlo hadden ze überhaupt niks. Lekker geregeld weer :NCaspar schreef:Dat is in die contreien gebruikelijk :D Waarom wordt die de EN tot de grens getrokken door een Slowaakse loc?
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Toffe platen trouwens, Fles! :pos:
Als ik binnenkort de geldpest heb moet ik ook weer eens een leuk rondje gaan plannen.
Als ik binnenkort de geldpest heb moet ik ook weer eens een leuk rondje gaan plannen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Vet Fles!! Die Bzmot'jes... Wat een aftandse pauperdingen blijven dat ook. Ik had ze bijna uit mijn herinneringen verbannen. Ze zien er schattig uit hoor, maar er dik 2 uur in moeten vertoeven met een V-gem van 20km/h ongeveer word je niet echt vrolijk van.
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Voor wie niet weet waar dit precies over gaat:
Leuk voor een keertje, maar dan is het wel mooi geweest :)
Nou ja, al lang niet meer zo'n schone trein gezien van binnen
Leuk voor een keertje, maar dan is het wel mooi geweest :)
Nou ja, al lang niet meer zo'n schone trein gezien van binnen
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Klopt ja, ook zo'n doodhekel aan. Maar ik heb nu pas ontdekt hoe fijn het is als een trein draaistellen heeft in plaats van enkele assen :o
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Leuk om te zien. Van die 451 heb/had je toch ook langere versies? Een paar jaar geleden (toen de jaartallen nog met 19 begonnen) een paar keer Beroun - Praha met die dingen gemaakt, maar die zagen er toen al uit of ze beter tien jaar geleden buiten dienst hadden kunnen gaan...
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Ik heb anderhalve maand geleden 3 uur lang op de grond gezeten van zo'n apparaat, van Warschau naar Krakow. Ding was helemaal afgeladen vol, met zelfs staanplaatsen in de bakovergang. Ook geen pretjeCaspar schreef:Komt al aardig in de richting van de spartaanse inrichting in een Poolse EN57
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Op dat stuk moet je ook de Ekspres nemen, kost geen drol plus geen drol toeslag, en rijdt het hele stuk non-stop.Geert schreef:Ik heb anderhalve maand geleden 3 uur lang op de grond gezeten van zo'n apparaat, van Warschau naar Krakow. Ding was helemaal afgeladen vol, met zelfs staanplaatsen in de bakovergang. Ook geen pretjeCaspar schreef:Komt al aardig in de richting van de spartaanse inrichting in een Poolse EN57
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
De echte EN57-fans kunnen het beste deze trein nemen.
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Volgens mij kun je ook meteen je 'houten jas' mee nemen dan....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Bart schreef:De echte EN57-fans kunnen het beste deze trein nemen.
Zo, DAN ben je dood
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Die reed alleen niet op 1 mei. -o-Fles schreef:Op dat stuk moet je ook de Ekspres nemen, kost geen drol plus geen drol toeslag, en rijdt het hele stuk non-stop.Geert schreef:Ik heb anderhalve maand geleden 3 uur lang op de grond gezeten van zo'n apparaat, van Warschau naar Krakow. Ding was helemaal afgeladen vol, met zelfs staanplaatsen in de bakovergang. Ook geen pretjeCaspar schreef:Komt al aardig in de richting van de spartaanse inrichting in een Poolse EN57
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Leuk tripje voor even tussendoor! :pos:
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Leuk Fles! :D
Toen ik de titel las dacht ik eerst even dat je voor een avondje het NS Nachtnet in was gestapt. :D
Toen ik de titel las dacht ik eerst even dat je voor een avondje het NS Nachtnet in was gestapt. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
:D nee dat doe ik alleen als het ECHT niet anders kanVIRM schreef:Toen ik de titel las dacht ik eerst even dat je voor een avondje het NS Nachtnet in was gestapt. :D
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Fles' jaarlijkse weekendje nachttreinen
Mooi verslagje! Lange, bonte nachttreinen, waarin de rijtuigen allemaal verschillende bestemmingen hebben, blijven toch de mooiste treinen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten