OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dank voor de melding! Ik wist dat de Citea vaak op de lijnen 48/62/63/64 zat,maar zag 'm net hier voorlangs op lijn 15 :shock:. Kennelijk wordt dat ding gewoon op alle West-diensten met standaards ingezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Hoe krijg je 'n trein in de vertraging les 1: stop op Utrecht Centraal op spoor 12b als je trein op 12a/b hoort te vertrekken. Gegarandeerd letterlijk alle instappers door één deur aangezien die, vanmiddag voor de t12759 althans, grotendeels op 12a stonden... zelfs de machinist die er te Ut op kwam moest nog achter z'n trein aan rennen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Geert schreef:Zal wel iemand niet op hebben zitten letten, in het Engels moet het juist weer met een komma.
Mag met een extra komma voor 'en', hoeft niet in een opsomming. Maar, als je vanuit programmeer perspectief bedenkt, een komma extra is wel een minder if statement. Namelijk:

Code: Selecteer alles

Voor elk station:
  als station laatste is, print "en" + station.
  anders print station + ","
Tegenover

Code: Selecteer alles

Voor elk station:
  als station laatste is, print "en" + station.
  als station een na laatste is, print station
  anders print station + ","
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Tja, maar om nou te bezuinigen op dat ene if statement :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Jeetje wat kan Utrecht af en toe vaststaan zeg... vanmiddag deed m'n bus er maarliefst TIEN minuten over om van halte Balijelaan naar halte Bleekstraat te rijden. Eerder stond het daar altijd pas tegen vijf uur vast maar het lijkt de laatste tijd steeds eerder raak te zijn.

Gelukkig nog wel net op tijd voor de t12759 op 't station gearriveerd want direct daarna werden op Utrecht - Amersfoort ook de gevolgen merkbaar van een aanrijding tussen Utrecht en Woerden die rond 16.45 uur plaatsvond.
Zo had de t1759, dat scheelt dus echt maar een minuut of drie, al +15. Er nog net voorbij geloodst wellicht? De s2800 lag er in ieder geval gelijk volledig uit, wel handig dat de digitale CTA's dan gelijk "Rijdt niet wegens aanrijding" tonen, scheelt het wachten op een omroep zoals bij het anders gebruikelijke "Let op omroepbericht".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Verrassende actie vanmorgen... de t2818 kwam bij Den Dolder achter de s5500 terecht die volgens een omroep van de machinist na dat station voor ons aan de kant zou gaan. Dan verwacht je 'm natuurlijk op het middenspoor maar daar stond niks: het ding bleek doorgereden naar Bilthoven en stond daar op het linkerspoor te halteren.
Toch wel 'n praktische oplossing, de s5500 kon zo immers z'n wachttijd nuttig gebruiken en vervolgens direct achter ons aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Wubbo »

Ja, op die s5500 stond ik dus vanochtend te wachten op Uto, maar omroepen was natuurlijk pas 5 minuten na vertrektijd mogelijk :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daantje »

Vanmorgen stond er een defecte trein tussen Rotterdam en Den Haag (omgeroepen werd op Delft maar hoorde veel reizigers zeggen dat het op Schiedam Centrum was). Ik ben gelijk toen ik het hoorde naar de bussen gelopen in de hoop dat nog niet honderdduizend andere mensen dat toen ook bedacht hadden en heb daar bus 40 gepakt die zes minuten later vertrok. Half uurtje later kwam ik aan in Delft en twintig minuutjes later kwam ik aan op mijn werk (waar al mijn collega's nog aan de koffie zaten dus no problem :D ) Reisje kostte me overigens maar €1,63 (wel gratis gereisd in zone Rotterdam Centrum) maar viel me erg mee :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Combino 2002 staat defect midden op een kruispunt in Diemen. Er stonden net al twee wagens richting CS achter die geen kant meer opkunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Gistermiddag om 16.15 stond er in Alkmaar op spoor 4 een SGMm 3tje met bestemming Zaandam- Rhenen te nietsen.
Op spoor 2 stond een lege Virm 6, op spoor 1 stond een lege/afgesloten Virm 6. Alleen spoor 3 en 5 konden dus nog gebruikt worden voor het treinverkeer daar.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

Trein t2210 (lekker vroeg ook) heeft niet gereden vanochtend, reizigers werden verwezen naar de t3412.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Vorige vrijdag, troffen find_your_spot, htm_tram en ik even voor middernacht een leuke metro combi aan op v.d. Madeweg; een CAF stel die een defecte LHB moest opduwen naar de werkplaats in Diemen. In de cabine van de LHB zat een monteur met portofoon om de kleur van de seinen door te geven aan de CAF-bestuurder die dus zo'n 40 meter achter hem zat.

Wat is zo'n LHB dan laag...
Afbeelding

De sluitseinen branden niet eens op het LHB stel, dan is er wel iets grondig mis want die kunnen helemaal niet uitgeschakeld worden. Zelfs als er geen hoogspanning is blijven die rode ledjes nog urenlang op de accu branden... Tevens staat er een reizigers-deur open maar om die reden ga je het stel natuurlijk niet naar de werkplaats opduwen.
Afbeelding

Zou die monteur in de voorste cabine überhaubt wel wat kunnen zien (afgezien van de seinen), zo zonder verlichting?
Afbeelding

Dan nog even iets anders; sommige tijdelijke haltes zijn wel heel erg klein, zoals deze op de Bilderdijkstraat:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Ik zit nu in treinstel m466 als sprinter tussen Gouda en Rotterdam. Het treinstel blijft op stations continue puffen, klinkt niet helemaal lekker.

Bijna alle andere treinen naar Gouda vandaag rijden met SLT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Waarschijnlijk een defecte compressor-drukregelaar, die hoort ervoor te zorgen dat de compressor afslaat bij 10 bar in het hoofdreservoir. Komt vaker voor bij Mat '64. Dat gepuf is de overdrukbeveiliging die de overtollige lucht eruit laat.
Vallend blad maakt rails glad.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Rienstertje »

Bij iedere bus van Veolia op lijn 60 (Venray-Venlo) die ik vandaag op werk zag langskomen (en dat waren er een stuk of 5), zag ik dat er OVC apparatuur was aangebracht, eindelijk zijn ze bezig :D
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

De saaiste treindienst vandaag moet toch wel Gouda - Gouda Goverwelle zijn geweest :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Zat die nergens gekoppeld aan een in Gouda aankomende treinserie dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zo te zien niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zat die nergens gekoppeld aan een in Gouda aankomende treinserie dan?
Nee.

De sprinters naar Rotterdam reden van 3b en 5b,
De sprinters naar Den Haag Centraal reden van spoor 8b en 10b
En de sprinter naar Gouda Goverwelle reed van spoor 3a.

In Gouda werd perron A gebruikt voor de NS, daarvoor had Connexxion een oranje zak over de halte gedaan, met de mededeling dat lijn 197 niet van de halte gebruik maakte, maar halte B zou gebruiken. Die werd echter ook elk half uur gebruikt voor de busdienst naar Alphen aan den Rijn.

De bussen tussen Utrecht en Gouda reden allebei elke tien minuten. Snelbus en Stopbus vertrokken tegelijkertijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door VIRM »

Net terug van een tripje uit het oosten des lands. Aantal opvallende dingen:

Vrijdag werd de IC vanuit Utrecht naar Groningen uitgevoerd door een VIRM(!). Die diensten worden toch normaal gesproken door een ICM(m) utigevoerd?

De Veolia-bussen omtrent Zwolle: ben ik het of hebben ze geen automatische halte-afroep?
Daarnaast was het in de Connexxion-bus die in rondom Zwolle rijdt toch wel héél erg krap op de achterste bankjes: ik zat met mijn knieën echt tegen de stoel voor mij gedrukt en moest ze dus naar de ‘zijkant’ toe schuiven waar iets meer ruimte was. :S

Dan nog wat constateringen over de OV-chipkaart:
1. In de Veolia-bussen bevinden ze zich bij het instappen LINKS, ongeveer een meter van de deur verwijderd.
2. In de Connexxion-bussen bevinden ze zich LINKS van het deurtje van de bestuurder…
Echt hatelijk die inconsistentie.
Daarnaast waren de CiCo-dingetjes in de bussen rond Zwollen zeer gevoelig: je moet je OV-chipkaart echt stil[/ii] houden, anders ben je de pineut. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Hoe kan het dat de halte afroep in de bus tussen Alkmaar en Bergen wel keurig klopt met de daadwerkelijke halte, maar de haltes op displays consequent 5 haltes achterlopen. En dat de hele rit keurig blijven volhouden? Zijn die 2 niet aan elkaar gekoppeld?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM schreef:Vrijdag werd de IC vanuit Utrecht naar Groningen uitgevoerd door een VIRM(!). Die diensten worden toch normaal gesproken door een ICM(m) utigevoerd?
Sowieso worden de t526 en t561 uitgevoerd door VIRM.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Maik »

En op werkdagen komen daar de t522, t533, t546 en t557 bij.
Pommes.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Hoe kan het dat de halte afroep in de bus tussen Alkmaar en Bergen wel keurig klopt met de daadwerkelijke halte, maar de haltes op displays consequent 5 haltes achterlopen. En dat de hele rit keurig blijven volhouden? Zijn die 2 niet aan elkaar gekoppeld?
Blijkbaar niet. Ik zat vrijdag in een Connexxion-bus in Leiden en daar bleef de halte waar we net voorbij waren steeds staan tot een halve tel voordat we bij de volgende halte arriveerden. Buitengewoon irritant. Toen het even wat stiller was hoorde ik wel de omroep die erg zacht stond die wel ruim op tijd de volgende halte aankondigde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Omroep en schermen zit inderdaad niet echt een koppeling tussen... in 'n BRU-bus ooit een compleet vastgelopen scherm gezien (dat dacht dat we nog ergens in Zeist reden) terwijl de omroep wel de juiste haltes aankondigde.

Vandaag van Amersfoort naar Dordrecht Stadspolders en terug maar omgereisd via Gorinchem (met de Qliner): was veruit het snelst met een reistijd van 1.30 tegen 1.55 via Geldermalsen en 2.10 via Schiphol. Nog best stil was het in die Qliner 387 ondanks dat deze gratis reed vanwege wegwerkzaamheden op de A2.
De Arriva 6143 had op de heenweg overigens nogal moeite met de drempels bij Vianen Lekbrug, kostte enkele pogingen voor 'ie er overheen kwam. Zowiezo, wie bedenkt het nu om drempels op 'n busstation aan te leggen. Lekbrug Oost is in ieder geval nu ook een keer klaar zag ik op de terugweg.

In de t557 tot slot werd het nog sfeervol toen tussen Den Dolder en Amersfoort tot twee keer toe alle verlichting uitviel en kort erna weer aan ging. Opvallend aankomstspoor ook te Amersfoort: we arriveerden op spoor 6 en de s1600 stond op 7. Connexxion vertrok van spoor 1.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten