OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door MdJ »

VIRM schreef: De Veolia-bussen omtrent Zwolle: ben ik het of hebben ze geen automatische halte-afroep?
Daarnaast waren de CiCo-dingetjes in de bussen rond Zwollen zeer gevoelig: je moet je OV-chipkaart echt stil[/ii] houden, anders ben je de pineut. :P


Citaro's hebben halteafroep (een enkele met lichtkrant), de volvo's hebben lichtkrant en afroep, de amba's hebben geen van beiden. Bij de tijdelijke bussen hebben de 250, 1713, 7800 allemaal alleen afroep.

Bij veolia zijn de CICO's heel traag, die gele kasten. ok syntus en arriva hebben die dingen. Heel irritant. Cxx heeft hun eigen CICO's die dan wel snel zijn.

Bij het TSN-terrein van Apeldoorn staat een/de alliance B95 in het wit/roze, waarbij het verdacht leek op een OV-chipkaart-reclame. Ook staat de omgebouwde 8197 voor Breng daar.
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

In het kader van vlug naar Delft gaan vanuit Zwijndrecht... Nam om 7:50 de s5100 naar Ddr en wilde om 7:59 de s1900 naar Dt pakken. En precies gebeurde er ondertussen een storing op Bd-Zlw, dus kwam m'n 1900 met +15 aankakken (had inmiddels de s2100 naar Rtd gepakt)... Verdorie :(. Morgen maar gewoon met de stopper Zwd-Dt(z) doen.

Ook handig voor de terugweg van de TU naar het station (ik kom haast nooit in Delft) -- ik weet dat de halte TU/Aula richting het station is opgeheven en ik maar naar de tijdelijke halte Schoemakersstraat moet pakken, door te lopen via het Zuidplantsoen. Nou is het erg handig als de werkers vervolgens die hele doorsteek afzetten met hekken, zodat deze niet meer begaanbaar is... Ben uiteindelijk maar naar de Zuidpoort wezen lopen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daantje »

Ik weet niet precies waar je moet zijn in de TU-wijk maar voor mij was het soms net zo snel om naar Delft Zuid te gaan en vanaf daar te lopen. Wordt mooi weer dus dan is een wandelingetje ook niet verkeerd :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

OTB en IO gebouwen...

Maar jammer dat ik deze week alleen in de spitstijden moet rijden, had graag m'n fiets meegenomen. Ga morgen op de thuisreis wel gewoon naar Delft Zuid lopen. Is geloof 1.5 km lopen ofzoiets?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Was 'n aardige chaos rond Schiphol vanmiddag geloof ik... in Utrecht reed slechts de helft van de IC's naar Schiphol en stopten de IC's naar Alkmaar extra op Duivendrecht. Vanuit Amersfoort reed de NoordOost slechts tot Amsterdam Zuid, wordt 't keerspoortje daar ook weereens gebruikt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Ik kwam per s3500 naar Schiphol, die vertrok om 13 13 uur uit Utrecht, was althans de bedoeling. Eerst heeft er een tijdje een goederentrein langs spoor 9 gestaan, en met +15 kwam de trein... een ICRm *O* ! Naja, met +24 vertrokken omdat er vanwege de veiligheid een tweede conducteur mee moest blablabla. Nog even stil gestaan langs Utrecht Zuilen (enige voordeel was dat ik zodoende een prachtig mooie bordjesfoto kon maken), en bij Asb hadden we +29. Op de CTA stond +50, nounou, zo erg was het nou ook weer niet :lol: En even later nog 10 minuten op de Utrechtboog stilgestaan. Allerlei treinen zoefden onder mij langs vanuit Dvd richting Asdz, en volgens de conductrice moesten wij door onze vertraging achterin het rijtje aansluiten. Asdz werd onze eindbestemming. Met de Zuiptangent naar Shl gegaan, en van daar maar even gekeken wat ik verder ging doen. Terwijl ik op perron 1-2 stond, leek het net of er op spoor 4 een SGMm en een VIRMpje gekoppeld stonden. Kon alleen niet uitgebreid gaan kijken omdat er daar net een stom stelletje klef zat te doen :x . Uiteindelijk werd het Hoofddorp waar ik de trein heb verlaten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Mijn s2100 vanochtend werd omgeleid via Haarlem, stopte niet in Schiphol maar wel extra op Sloterdijk. Overigens zonder enige vorm van informatie aan boord van de trein en ook de stationsomroep van Leiden had waarschijnlijk een extra dagje weekend genomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daantje »

Justin schreef:OTB en IO gebouwen...

Maar jammer dat ik deze week alleen in de spitstijden moet rijden, had graag m'n fiets meegenomen. Ga morgen op de thuisreis wel gewoon naar Delft Zuid lopen. Is geloof 1.5 km lopen ofzoiets?
Weet niet precies waar dat is. Ik moest toen bij het eindpunt van bus 69 zijn. Als ik met google maps kijk is dat vanaf station Delft zuid 1,4 km en 17 minuten en dat klopt wel denk ik. Liep er 15-20 minuten over.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Jafflaan 9 en IO is geloof ik tegenover de Aula...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daantje »

Dat is wel een stuk verder lopen, volgens google maps een half uur (3 km)... Dan kan je zelfs beter naar station Delft centrum lopen, das 1,3 km (16 minuten) en er gaan meer treinen :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daan »

Wat was dat logistieke gedoe rond Shl nou eigenlijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Het begon vanochtend met een stroomstoring bij Hoofddorp, waardoor de HSL en de Schiphollijn niet meer bereikbaar waren vanuit Hoofddorp. Daardoor ging het massaal keren op Hoofddorp Opstel ook de soep in, waardoor het een soort prijsschieten werd.

Wat ook niet meehielp was dat er twee treinen gestrand waren tussen Nieuw Vennep en Leiden. De achterste daarvan was een Benelux, die moest met een locomotief uit Den Haag teruggesleept worden naar Leiden, waarna de s2100 die daardoor opgesloten was ook terug kon naar Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Een vriend van mij die ik via twitter volg meldde ook al dat hij vlák nadat de storing begon vast stond bij Nieuw Vennep vanuit Den Haag, en moest wachten op een loc om teruggebracht te worden naar Leiden. Zal de Benelux dan wel geweest zijn.

Metronieuws: treurig bericht voor de liefhebbers van Marc Klardie. Zijn stem is aan het verdwijnen... in de CAFjes is nieuwe afroep ingebouwd hoorde ik. In ieder geval als je een metro hebt met de 102B of 99B als bediende cabine. De nieuwe stem klinkt prima, bij SVT is de toevoeging 'zonegrens' weggelaten.
Sinds enkele jaren geleden de overstapmogelijkheden zijn toegevoegd in de afroep van de CAF is hij enorm sloom geworden, de nieuwe stem klinkt vlot. Het is nog steeds een man, maar ik twijfel of het Marc nog wel is... ik heb een opname gemaakt, maar mijn laptop heeft lichte kuren dus de opname plaats ik een adere keer.
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Een nieuwe afroep? Gaan ze dat ook doen op de stations?
Want dat zou ik wel echt een pluspunt vinden aangezien ze soms omroepen "Deze trein gaat naar ..." inplaats van "Deze metro gaat naar ...".
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Naar mijn weten is het Philip Bloemendal die dat heeft ingesproken. Je weet wel, die van het polygoonjournaal. Hoewel ik ook wel heb gehoord dat het zijn zoon is, geen idee dus. Hij heeft in ieder geval voor bijna alle stations wel een 'Deze trein gaat naar..' ingesproken, hoor je nog wel eens bij inkortingen. 'Deze trein gaat naar Amstelstation', 'Deze trein gaat naar Bullewijk', 'Deze trein gaat naar Uilenstede', enzovoorts. Alleen Westwijk niet, aangezien dit alles vóór de doortrekking van de M51 van Poortwachter naar Westwijk in 2004 ingesproken is. Dat is de reden waarom je dus wél hoort 'Deze metro gaat naar Amstelveen Westwijk', door dezelfde Miep als die tot voor kort de afroep deed van '...op lijn x richting y is een metro uitgevallen...'. Die laatste is sinds enkele maanden ook alweer vervangen (hulde aan GVB daarvoor), door de vrouw die inmiddels standaard wordt gebruikt voor de afroepen bij werkzaamheden.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

In de t5163 reed vandaag een los SLT IVtje, wat erg knus was tijdens de avondspits. Maar het paste allemaal wonderwel. De rest van de s5100 -en die me tegemoet kwamen, reden wel met gekoppelde IV-tjes.

Bij Prorail Rtd wisten ze vannacht niet meer of ze van voren of van achteren leefden. Ik kwam tot stilstand voor een stoptonend sein bij de Kijfhoek aansl. Zuid en de trdl gaf als reden op dat ze er nog niet over uit waren op welk spoor ze me in Ddr wilden binnennemen. Dat kan natuurlijk, maar ik vraag me af waarom ik dan al bij de Kijfhoek stilsta... :N

En wat een ondankbare stink-lui lopen er toch rond op deze wereld zeg. Vannacht kom ik met de laatste trein van Rtd naar Ddr binnen op Rtd, met +3 door gedoe onderweg. Staan er een jongen en een meid op spoor 6 tegen een frisdrankautomaat te schoppen. De hc fluit, fluit nogmaals en sluit de deuren terwijl het stelletje op hun elf-en-dertigste aan komen sjokken. Als de deuren sluiten, raken ze in paniek en beginnen te rennen en naar me te gillen. Dus ik ontgrendel en vraag de hc nogmaals te sleutelen als ze binnen zijn. Dus ik zeg nog tegen die gozer: "Volgende keer wel wat meer opschieten hoor, we zijn al te laat!" En ik krijg me toch een grote bek waar de honden geen brood van lusten.

Dus dat doe ik ook geen 2e keer meer. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Fles »

Kon je ze er niet alsnog uit schoppen dan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Ik weet niet precies waar je moet zijn in de TU-wijk maar voor mij was het soms net zo snel om naar Delft Zuid te gaan en vanaf daar te lopen. Wordt mooi weer dus dan is een wandelingetje ook niet verkeerd :)
Ik heb standaard een fiets staan op Dtz, dus ik ga per trein altijd Rlb - Dtz en daarvandaan per fiets naar de TU. :D
Afhankelijk van waar ik moet zijn, is dat tussen de 5 en 10 minuten.

@Dexter: was dat de t2295? Die heb ik vaak genoeg. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Ardan schreef:(...)Metronieuws: treurig bericht voor de liefhebbers van Marc Klardie. Zijn stem is aan het verdwijnen... in de CAFjes is nieuwe afroep ingebouwd hoorde ik. In ieder geval als je een metro hebt met de 102B of 99B als bediende cabine. De nieuwe stem klinkt prima, bij SVT is de toevoeging 'zonegrens' weggelaten.(...)
Even rectificeren: het is tóch Marc geloof ik, alleen dan opnieuw ingesproken en ja dat klinkt nou eenmaal anders.
Het is nu gelukkig wél 'Station Holendrecht, overstappen op bus 45, 47, streekvervoer en trein' :)
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend waren er wat tramvertragingen tussen Ternoot aansluiting en de Brouwersgracht. Toen ik op school aankwam las ik dat er een seinstoring was, gelukkig net op tijd ervoorbij :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Vanmorgen klonk VIRM-zesje 8637 (vertrekkend vanuit Maastricht op de t824) niet helemaal lekker: klik...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Hadden ze jou nog niet verteld dat er nu ook VIRM op diesel is :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het was een leuke boel vandaag in Amsterdam. 's Ochtends konden lijn 16/24 beperkt uitrukken i.v.m. brand op de Amstelveenseweg. 's Middags was er "wat" op het Rokin, geen idee wat. In elk geval werden de 4, 9, 16 en 24 (stad uit) omgeleid via Mozes & Aaron, Rozengracht, Marnixstraat, Weteringcircuit terug op eigen route en lijn 14 (flevopark) ook via Marnixstraat-Weteringcircuit en dan via de Vijzelstraat weer op route. Net toen dat was afgelopen kwam er een storing (vastzittende wissel lijn 25 ri PTA) op lijn 26, waardoor die niet kon rijden. :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Vandaag weer eens flinke reis gemaakt met m'n vriendin (Ledn - Bd - Tb - Ledn - Ahp) en wat dingen gemerkt:
- Algemener, maar veel meer HCs controleren je S-OVC niet meer door te scannen. Sinds de invoering en de officiële datum begin maart alleen maar controleren met de Railpocket, maar vorige week keer of 3,4 niet van de 8 reisjes. Een HC noemde scande kaarten vandaag met de mededeling "even voor interpol", en zei tegen een andere reiziger dat er precies kan worden uitgedraaid wat er is gecontroleerd...

- Rond 15:30 vertrokken we uit Tilburg weer richting Leiden, maar er stond net na Tilburg een defecte s3600. Wij mochten er langs als s1900, en hebben tot Gilze-Rijen linkerspoor gereden. In Gilze-Rijen stond al een ander IC, met erachter een stoptrein en een cargo, dus al flinke file...

- Rond 16:00 stond er voor Rotterdam Lombardijen (vanaf Dordrecht gezien) een Albatros... Oer lelijk zijn die bakovergangen van dat treinstel zeg... :(

- Rond 16:15 stapten we in een trein richting Amsterdam met een (braziliaanse?) band onderin de V-IRM. Niemand durde die coupe in en ze maakte echt heel veel herrie met een grote trommel enzo :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Dexter schreef:Waarschijnlijk een defecte compressor-drukregelaar, die hoort ervoor te zorgen dat de compressor afslaat bij 10 bar in het hoofdreservoir. Komt vaker voor bij Mat '64. Dat gepuf is de overdrukbeveiliging die de overtollige lucht eruit laat.
Als je dacht dat Mat '64 erg was, SLT is 10x erger, dat is namelijk nogal een rotherrie. Stond laatst in Ut te wachten op mn s3000 en hoorde dit: http://www.zshare.net/audio/775155244ce60d93/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten