OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Thijs schreef:
deadlock schreef:maar wel een half uur in Zutphen wachten op een aansluiting.
Welke aansluiting dan?
Het zal vast in de avond uren zijn geweest, gezien het programma die dag, dan rijdt de stopper naar Oldenzaal natuurlijk een uursdienst, als je met de ZAP (zutphen-Apeldoorn) dan op het verkeerde halfuur aankomt zul je moeten wachten.

En als ik de reacties van Thijs en Tochjo zo lees was het gisteren dus een grote puinhoop tussen Nijmegen-Arnhem-Zwolle. Hopelijk is het vandaag beter.
Laatst gewijzigd door Freek op do 08 mei 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

ZAP?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Zutphen - Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Het is blijkbaar weer te warm...
NOS Teletekst 751 schreef:Utrecht

Door een stroomstoring rijden er van en
naar Utrecht Centraal geen treinen.

Vertraging: onbekend.
Volgens ns.nl en 9292ov.nl zijn er geen verstoringen, toevallig een algehele stroomstoring rond het station?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

ns.nl meld ondertussen:

Utrecht Centraal Donderdag 8 Mei 11:41
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een stroomstoring.
Verwachting
Reisadvies Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Gouda reizen via Breda en R'dam C. Reizigers tussen Ede-Wageningen en Amsterdam Centraal reizen via Amersfoort. Reizigers tussen Den Dolder en Amersfoort reizen via Baarn. Reizigers tussen Amersfoort en Gouda reizen via Schiphol. Reizigers tussen Arnhem en Amsterdam Centraal reizen via Deventer en Amersfoort.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Volgens de radio wordt het treinverkeer weer mondjesmaat opgestart.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Trein t32117 kwam bij Heerlen aansluiting stil te staan. In eerste instantie verbaasde ik me hierover, omdat de stoptrein (trein t32026) al langs was gereden. We kregen te horen via de omroep dat we enkele minuten vertraging kregen door schouwwerkzaamheden. Om 09:03 konden we eindelijk weer verder (inmiddels met +11) en kwamen op de vertrektijd van de kerende t32122 aan. Overstappende reizigers voor de stopper naar Sittard hadden pech, deze trein was al weg en dus konden deze mensen een klein uurtje wachten...

Aan het begin van de avond kwam trein t32062 voor Maastricht stil te staan, omdat gewacht moest worden op het kruisen van de t6870. Eerst zag ik in de weerspiegeling van trein t439 de Lourdestrein wegrijden (met +6). Even daarna, om 18:17 vertrok de stopper naar Roermond (met +6). Toen we aankwamen op spoor 6 ipv 5a vertrok treint 439 zeer langzaam met +12 (de trein stond zelfs voor het sein van spoor 4a nog even stil).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik geheel toevallig op Amsterdam Centraal aan op het moment dat de CNL t300 daar aan het kopmaken was om naar de Watergraafsmeer te gaan, toch best 'n mooi gezicht dat hele assortiment buitenlandse rijtuigen.
Helemaal mooi werd 't toen dat ding er nog stond, maar op de CTA's al de sprinter naar Amersfoort werd voorgedraaid. D'r waren nog serieus mensen die gingen vragen of dit inderdaad niet die sprinter was :lol:

Op Lls kwam ik dan weer DDM-1 in de t3948 tegen... had het er niet verwacht, maar het blijkt gewoon planmatig te zijn

Op de terugweg weer die DDM-1 tegen gekomen evenals een overvol pak vla te Wp: de t5858 reed slechts met een losse SGMm :shock:
In de t9260 waarmee de reis verder ging naar Ddr dan nog weer net een rijtuig met niet al te enthousiast werkende airco getroffen. En je zou zeggen dat het duidelijk zat is als er een TL-balk uit is terwijl de rest brandt, maar desondanks zat daar een defect-sticker op :P
In Ddr stond tot slot nog een SGMm te niksen en kwam een Arriva V'tje binnen wat liever bij Veolia gereden had: de koersrol was vastgelopen op Roermond :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Tadada, het kan wel jongens :D Vandaag had ik de s3700 van 19.58, dus een uur later dan de laatste 2 dagen en zowaar kwamen we nu pas net voor Arnhem Zuid achter de s3600 te zitten. Door vervolgens nog een paar minuten voor Arnhem stil te staan omdat het perron vol was (welke trein vertrekt er eigenlijk nog meer van spoor 3, want ik heb niets zien passeren richt Nm en/of Ut.) was er slechts sprake van een +6 bij vertrek. In Zutphen werden ditmaal wel alle aansluitingen gehaald, ondanks het feit dat de s3700 pas op de vertrektijden (19.37) binnen kwam.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Thijs schreef:
deadlock schreef:maar wel een half uur in Zutphen wachten op een aansluiting.
Welke aansluiting dan?
De trein van 21:37 naar Oldenzaal :) En om 20:37 gaat de laatste die elk half uur gaat. Ik had eigenlijk naar Hengelo moeten doorreizen maar daar heb ik in het verleden gezeik van gekregen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

Freek schreef:Tadada, het kan wel jongens :D Vandaag had ik de s3700 van 19.58, dus een uur later dan de laatste 2 dagen en zowaar kwamen we nu pas net voor Arnhem Zuid achter de s3600 te zitten. Door vervolgens nog een paar minuten voor Arnhem stil te staan omdat het perron vol was (welke trein vertrekt er eigenlijk nog meer van spoor 3, want ik heb niets zien passeren richt Nm en/of Ut.) was er slechts sprake van een +6 bij vertrek. In Zutphen werden ditmaal wel alle aansluitingen gehaald, ondanks het feit dat de s3700 pas op de vertrektijden (19.37) binnen kwam.
Meestal ook bij Elst aansluiting he? Tenminste, mijn dagelijkse s3700tjes wel :P.
En rond die tijd halteert de nachttrein richting Emmerich op Arnhem. Wellicht dat daardoor het even krapper werd? Is ook enige wat ik kan verzinnen ;) Soms denk ik ook dat we voor niks voor Arnhem stilstaan.

Verder had de t142 vandaag +25. Trein t3086 reed met 2x ICM.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

D'r waren nog serieus mensen die gingen vragen of dit inderdaad niet die sprinter was
Reizigers naar Hilversum hebben reeds ervaring met Duitse IC rijtuigen in de IC naar Amersfoort; zo gek is die vraag dus helemaal niet... :roll:

[De eerste keer dat ik in de ICL in de s1500 zat stonden de koersrollen op Krakow Glowny; er waren reizigers in paniek geraakt omdat ze dachten in de trein naar Polen te zitten...]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

En laten we niet vergeten, dat ICE3M in Nederland ook wel eens ingezet is als stoptrein... Maar de reiziger die zich zulke dingen afvraagt, zonder de kennis te hebben die wij hebben, is gek. Ja hoor.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:[De eerste keer dat ik in de ICL in de s1500 zat stonden de koersrollen op Krakow Glowny; er waren reizigers in paniek geraakt omdat ze dachten in de trein naar Polen te zitten...]
Gezellig op kamp zo net na 5 mei :twisted:

Maar dat maakt dan alsnog niet uit, omdat de internationale trein naar Polen op dezelfde stations stopt als de 1500.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Hoei, voor de eerste keer deze week geen (ik herhaal: Geen) vertragingen rond Arnhem-Nijmegen. Zowel op de heen- als terugreis verliep alles vlekkeloos.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Karl »

Deze week alleen maar vertraging gehad in de Noordoost, hopelijk gaat het volgende week weer beter. Beetje ongelukkige week ook, veel scholen en dergelijke hadden vakantie en dus zaten er veel keuzereizigers in de trein, ik heb weer wat vooroordeel bevestigende uitspraken mogen horen de laatste dagen...
Het is een spectrum.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vandaag een opvallendheid met trein t6841: deze reed van Roermond tot Sittard met twee V'tjes. In Sittard werd de trein gesplitst, het voorste stel (807) ging als trein t6841 verder naar Maastricht Randwyck en het achterste stel (804) reed als Intercity t20841 naar Heerlen (met +8). Vreemd genoeg reed trein t841 met twee stellen, maar deze zijn dus beide doorgereden naar Maastricht. Deze twee treinstellen hadden er in Maastricht ook niet veel zin in: trein t854 stond om 14:35 nog in Maastricht, het geheel vertrok met +16.

Het klapstuk van vandaag in het zuiden: om 14:06 kwam V'tje 451 de hoek om als trein t20852 uit Heerlen. Dit bleek een deel van trein t852 naar Eindhoven te zijn. Op het perron werd iedereen verzocht om in te stappen in het voorste treinstel, omdat het achterste treinstel érg vol was (tsja, dit moet je ook net doen als de studenten naar huis gaan...). Om 14:16 kwam V'tje 811 aan uit Maastricht en werd bijgekoppeld. Er ontstond nog wat verwarring bij de reizigers: in de trein werd omgeroepen dat er een treinstel bijgeplaatst was en hier voldoende plaats was. Reizigers uit het Heerlense treindeel stapte al uit om te verhuizen, maar werden door de HC weer de trein ingejaagd. Het geheel vertrok om 14:20 richting noorden (met +8 dus).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Suus »

Trein t2163 werd omgeleid en stopte niet in Schiphol. De trein reed nonstop van Amsterdam CS naar Leiden zonder stop in Sloterdijk en Haarlem. Vooral in Haarlem stonden een hoop mensen vreemd te kijken dat er een trein met passagiers zonder stoppen doorreed. Overigens was de trein perfect op tijd in Leiden. Heerlijk, een half uurtje in een lekkere koele trein zonder stops :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:
D'r waren nog serieus mensen die gingen vragen of dit inderdaad niet die sprinter was
Reizigers naar Hilversum hebben reeds ervaring met Duitse IC rijtuigen in de IC naar Amersfoort; zo gek is die vraag dus helemaal niet... :roll:
Ervaring met Oostenrijkse slaapwagons hadden ze vast nog niet :P Wel oppassen dat je je niet verslaapt dan op de korte afstand...

Maar naar de opvallendheden van vandaag:
- t7429 werd gereden door IRM-IV 9418
- in de t529 heb ik van Utrecht tot Groningen aan toe geen HC gezien, da's toch wel weer 'n nieuw persoonlijk record :shock:
- de trdl in Amersfoort leek vandaag wel de rijwegen als 'n schuifpuzzeltje in te stellen, waarbij steeds net op tijd de juiste oplossing gevonden werd: de t764 maakte al een stop langs het perron van Amfs en ging vervolgens seintje voor seintje verder. Telkens als'ie bijna stilstond sprong 't sein op wat beters als rood
- in Amf leek het vervolgens dat de aansluitende t1764 er nog niet was, maar die bleek nogal achteraan te staan en de t764 juist nogal ver naar voren. Zowaar wel nog net de overstap gehaald
- de t2175 werd in Rtd eerst naar 4 gespoorwijzigd, maar daar stond de t9264 nog i.v.m. politieassistentie. Daarop werd'ie weer teruggespoorwijzigd naar 6. Het achterste stel moest er ook nog af, waardoor al met +5 vertrokken werd en daar kwam nog 'n snelheidsbeperking tussen Rtz en Rlb bij. Vervolgens nog een rood sein onderaan de "heuvel" bij de zuidelijke aansluiting van de Kijfhoek (ook voor 't eerst dat ik dat sein in die kleur meemaak), wat inhalen van de vertraging onmogelijk maakte. Bizar eigenlijk, daarmee ging van alle overstappen die ik had juist de ruimste de mist in :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Vinny schreef:[De eerste keer dat ik in de ICL in de s1500 zat stonden de koersrollen op Krakow Glowny;
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar koersrollen? ICL? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:- t7429 werd gereden door IRM-IV 9418
Hmm, die reed ook al in de t7418 :)

Verder - uiteraard - weer geen controle gehad in mijn treintjes voor vandaag (t12518 en t12569). En voor de verandering waren alle reizigers het eens met het open raam, geen zeurkousen die gingen zeuren of het raam dicht kan :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Heb vanavond even op Asdz mijn treinkaartje voor morgen gekocht, sinds ik er toch doorheen liep. De eerste automaat waar ik dat probeerde had echter een dronken aanraakscherm, ik wilde het bovenste station maar kreeg de 4e...zo ging ik dus niet naar Apeldoorn, maar naar Appingedam. Nee toch maar niet...Heb gelijk maar het gratis storingsnummer erop gebeld, kennelijk doet geen mens dat voor dit soort problemen want die man was volgens mij lichtelijk verbaasd dat ik dit meldde als er nog 10 andere automaten zijn en het een keer geen betalingsproblemen zijn. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Over het algemeen vind ik de kaartautomaten wel goed gekalibreerd, de OV-chipkaartautomaten (in Rotterdam e.o.) zijn een stuk erger :P

Was trouwens nog vergeten te melden dat er vanavond een SLT-IV én 2 of 3 elektrische GTW's (voor Arriva) op de Cartesiusweg in Utrecht stonden. Leuk gezicht, al dat nieuwe spul :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Karl »

Die E-GTW's reden vanmiddag van de Cartesiusweg naar Centraal en toen weer terug, dat heeft zich een aantal keer herhaald.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Was trouwens nog vergeten te melden dat er vanavond een SLT-IV én 2 of 3 elektrische GTW's (voor Arriva) op de Cartesiusweg in Utrecht stonden.
Het waren er drie, waarvan twee gekoppeld. De derde stond een spoortje erachter :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten