Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Wubbo »

Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Geplaatst op: woensdag 23 juni 2010 23:10
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 juni 2010 23:10


De gemeente Amsterdam begint op 10 juli met de aanpak van brandveiligheid in de ondergrondse metrostations. De werkzaamheden duren tot en met 15 augustus en in die periode zet het GVB vervangend vervoer in. Dat maakte het vervoersbedrijf dinsdag bekend.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:(...) Dat maakte het vervoersbedrijf dinsdag bekend.
Wisten we allang, maar goed.
Er hangen ook alweer van die mooie foldertjes in de metro's. De Polen zullen wel alweer besteld zijn.
Maar toch... komt er ooit nog een zomer wanneer níét het halve metroverkeer eruit ligt?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door STF »

Er komen deze keer geen Polen op de bus, het onderschrift van find_your_spot doet alleen anders denken. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Ardan »

Ah, nu worden het Oost-Kirgiziërs, voor de verandering?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door STF »

Nee OV-hobbyisten zonder rijbewijs! :lol:

GVB heeft gewoon 80 eigen chauffeurs ingeroosterd voor die lijn (21 dienstwagens).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Suus »

21 dienstwagens :shock: Dat is volgens mij meer dan veel andere drukke lijnen die geleed rijden, zoals de 22.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door STF »

Volgens mij heeft lijn 22 ongeveer 12 dienstwagens in de avondspits (frequentie 6x per uur), tegen de pendelbus 20x per uur.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door VIRM »

Over het inhuren van Poolse chauffeurs was toch redelijk wat ophef een aantal jaar geleden omdat zij de taal niet goed beheersten o.i.d?
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:Over het inhuren van Poolse chauffeurs was toch redelijk wat ophef een aantal jaar geleden omdat zij de taal niet goed beheersten o.i.d?
Daar was geen sprake van!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Geert »

Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren. Zie bijvoorbeeld dit topic: Opstartproblemen bij pendeldienst GVB
Oud forumgebruiker

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja dat was inderdaad geen daverend succes. Ik hoop overigens maar dat veel mensen een alternatieve route zoeken (bijvoorbeeld als je vanaf CS naar Weesperplein gebruik maken van lijn 9 of even doorrijden met de trein naar het Muiderpoortstation en dan lijn 7), zulk soort creatieve oplossingen. Want de capaciteit van de bussen in uiteraard beperkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Suus »

Lijn 9 staat wel ingetekend voor het Waterlooplein
Lijn 7 staat ingetekend voor het Weesperplein
Lijn 3 staat ingetekend voor de Wibautstraat
Lijn 4 staat ingetekend voor de RAI
Lijn 5 staat ingetekend voor het Zuidstation
Niet ingetekend maar wel geadviseerd zijn lijn 37 voor Noord - Amstelstation en lijn 46 voor Noord - Bijlmerstation. Ik denk alleen dat een reiziger na een ritje met lijn 46 dat nooit weer zal doen :|

Ook opvallend: De NS staat geen chipkaarten toe van het GVB die niet zijn ingecheckt bij de NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :Y

Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Geert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :Y

Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
Dat was vorig jaar, toen waren ze oeverloos aan het klooien met lijn 55.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Dat was vorig jaar, toen waren ze oeverloos aan het klooien met lijn 55.
Was ook een dienstregeling gemaakt door de NASA... Alleen polen die met 70 km/u over de Beneluxbaan reden die lukte het om de pauze veilig te stellen.

Voor de rest moeten de mensen die dit rooster hebben gemaakt zich echt schamen. ON-MO-GE-LIJK

http://195.193.209.12/dienstregeling/ht ... mleiding=0

http://195.193.209.12/dienstregeling/ht ... mleiding=0
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door STF »

Bee schreef: Niet ingetekend maar wel geadviseerd zijn lijn 37 voor Noord - Amstelstation en lijn 46 voor Noord - Bijlmerstation. Ik denk alleen dat een reiziger na een ritje met lijn 46 dat nooit weer zal doen :|
Opzich wel een redelijk snelle route (heb de 46 een paar weken terug genomen) maar de frequentie is laag (2x per uur) en rijdt niet op zondag en in de avonduren, in Duivendrecht rij je wel even een blokje om maar dat doet de 41 ook...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Suus »

Voor een reiziger Noord - Bijlmerstation maakt lijn 46:

- Een omweg door Diemen Centrum
- Een omweg door Duivendrecht

De snelste route is rechtdoor langs Schoolstraat en bij Diemen Zuid via de Bergwijkdreef en Daalwijkdreef naar de Dolingadreef.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
Geert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :Y

Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
Geen idee wie dat schreef. Overigens stonden in dat topic ook ervaringen van forumgebruikers die het beeld bevestigden van niet-Nederlands-sprekende chauffeurs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Suus »

Dat was ik (mocht je het nog niet doorhebben :wink: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Ardan »

In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
Oh ja: en de steward moest de chauffeur ook de weg wijzen. Wat niet altijd goed lukte, ik ben al eens de hele Beneluxbaan overgereden zonder bij de Spinnerij, Poortwachter, Brink, Meent en Gondel te komen. En de bus was keurig op tijd, dus was niet om vertraging eruit te rijden.
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
Oh ja: en de steward moest de chauffeur ook de weg wijzen. Wat niet altijd goed lukte, ik ben al eens de hele Beneluxbaan overgereden zonder bij de Spinnerij, Poortwachter, Brink, Meent en Gondel te komen. En de bus was keurig op tijd, dus was niet om vertraging eruit te rijden.
Ben het niet met je eens, aangezien ik met alle 27 poolse buschauffeurs heb meegereden en jij maar een paar enkele omschrijft. Elke pool deed het totaal anders
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Ardan »

Okee, even een soort-van-disclaimer dan maar...

Bovengenoemde gegevens berusten slechts op steekproefsgewijs opgedane ervaringen. Hieruit kan niet worden afgeleid dat deze voor alle ritten gelden.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
Eh, daarom staat die steward er toch ook? :idea:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door reisthijs »

ziggy schreef:(bijvoorbeeld als je vanaf CS naar Weesperplein gebruik maken van lijn 9 of even doorrijden met de trein naar het Muiderpoortstation en dan lijn 7),
Dat is wel een duur grapje sinds de strippenkaart niet meer geldig is in Amsterdam...
Bee schreef:Ook opvallend: De NS staat geen chipkaarten toe van het GVB die niet zijn ingecheckt bij de NS.
Dat is toch standaard bij de OV-chipkaart, dat je alleen met de vervoerder mee mag waar je bent ingecheckt? Men zal hier niet snel een uitzondering voor maken...

Het zou pas opvallend zijn als het wel toegestaan was tegen GVB-tarief met de trein te reizen. En ook al kon dat wel: in Muiderpoort kan je toch alleen bij NS in/uitchecken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud

Bericht door midnet »

-inderdaad-juist in deze periode is het een alweer srijpende tekortkoming dat nu die sjipkaart er dan is-dat ritje per trein-tot voor een paar weken nog heel goed mogelijk per strippenkaart- je een hoop sentjes gaat kosten. Maar ach, wat zijn de bedrijven weer arm en onkreatief in het bedenken van oplossingen daartoe.
-kom net terug van long weekend Polski-daar is het dus gebruikelijk dat stadschauffeurs enkel rijden-en ook altijd stoppen bij elke halte-tenzij er ''op verzoek'' op staat. Kaartjes koop je vooraf-bij een kiosk. En-wat een wonder- de grote stad Warszawa is sinds 1/6 overgestapt-voor de maandkaarten althans-op de SJIPKaart-en die is weer gebonden aan je inwonerskaart van die stad. Buitenstadjers kunnen enkel nog met de relatief veel duurdere 15-dagencoupons reizen. Ook dat is geheel niet ongebruikelijk-in diverse Franse steden is de maandkaart ook voorbehouden aan de lokale bevolking
-er is volgens de GVB-folder toch wel een tegemoetkoming; ELK sterabo met zone 5700 er in (dus ook maar 1 ster=die zone) mag je voor de trein op dat trajekt benutten-normaal is dat enkel toegelaten met 3** of meer met centrumzone 5700.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten