NS Hispeed gaat aan toeristenvoorlichting doen!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

NS Hispeed gaat aan toeristenvoorlichting doen!

Bericht door midnet »

Omdat ik nogal veel reis-ver weg, en door interesse diverse reizigers/toeristenfora e.d. bekijk (en vroeger moest bekijken), viel het me opeens op: op wat wel het meest bekende van die fora is-tripadvisor.com (vooral gericht op USAers en engels-taligen), begeeft Hispeed zich onder de antwoordgegevenden. Zeer veel vragen in die fora gaan over allerhande verbindingen-en hun prijzen. De DB (duitse spoorwegen( en ik denk ook de SBB (Zwitserland) deden dat al (de DB is nog eens in Duitsland heftig bekritiseerd omdat ze het aan een reklameburo hadden uitbesteed-en die vergaten dus meest de veel goedkopere Lándertickets e.d. te noemen en stuurden iedere buitenlander de dure ICE in). Hispeed behandelt ook enkel wat Hispeed doet-buitenlandse reizen van/naar Nederland. En de FYRA-Goedkoper als de gewone trein-mits vooruit geboekt-maar vergeet dan wel dat buitenlanders door hun creditcard toeslag dat voordeeltje al weer kwijt zijn. En dat voor aankomst uit vaak vertraagde vliegtuigen een vaste boeking nou ook niet zo slim is om te doen (in Duitsland hebben ze daar dus ook al een veel betere oplossing voor-Rail&fly-als aan/afvoer per trein).
Het is overigens zowel vermakelijk als lering gevend om eens te lezen wat de gemiddelde onwetende toerist zoal vraagt en wat de antwoorden zijn-en wat de kennis is van de bereidwillige hulpvaardige landgenoten over treinen en andere verbindingen. Als je nog jong bent en liever backpackende sfeer reist: dan ga je naar www.lonelyplanet.com/thorntree-dat heeft HiSpeed nog niet ontdekt.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: NS Hispeed gaat aan toeristenvoorlichting doen!

Bericht door Bart »

Heb je een linkje ter illustratie?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS Hispeed gaat aan toeristenvoorlichting doen!

Bericht door VIRM »

Vragen toeristen nooit waarom NS Hispeed NS Hispeed heet? Als je dat vertaalt krijg je 'NS Hallo Snelheid'... Enig idee waarom dat zo is gedaan? :S
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS Hispeed gaat aan toeristenvoorlichting doen!

Bericht door Karl »

Een Ierse vriend (woont in Rotterdam) zei laatst tegen mij (in het Engels): "Laatst ging ik naar Brussel, staat er NS Hispeed op je kaartje, maar die trein ging niet harder dan 160km/h...", maar geantwoord dat je voor het merk betaald.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten