OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door robinzes »

Ardan schreef:Wat doet een Nijmeegse, roze, amba 8412 op de Arnhemse 'stads'lijn 6? :roll:
oh dat gebeurt wel vaker. Komen ook wel eens op lijn 10 Station - Schuytgraaf of lijn 4 Station - Vredenburg/kronenburg.
ligt een beetje aan van welke lijn de bus afkomt. Gebeurt vaak genoeg dat er vanaf lijn 31/32/33 of 88 een roze breng bus doorijd als lijn 6 of lijn 4/10.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door robinzes »

MdJ schreef:Hoelang gaat het nog duren voordat hij in volvo-outfit rijdt? :mrgreen:
Sorry dat ik het vraag maar wat bedoel je daar eigenlijk mee :oops: :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

De t2861 werd vandaag gereden door VIRM-IV 9588 die op Utrecht Centraal leeg van het opstelterrein kwam. Waarschijnlijk vanwege grote vertraging van de originele trein die eerst +5 en later +15 had (de vervangende kwam vrij snel nadat de +5 meer werd).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

Ik zit momenteel in stam m7816 als s2600 vanuit Leiden richting Amsterdam. Apart ;)

Verder zag ik net in Leiden een interliner-Volvo uit de 3500-serie op stadslijn 11 voorbijkomen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Wout87 »

Vanwege de stremming bij amersfoort zat ik vanmorgen in een bomvolle IC Deventer-Arnhem :( :( :(
pfff was blij dat ik eruit was!!!
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Ik zit momenteel in stam m7816 als s2600 vanuit Leiden richting Amsterdam. Apart ;)
Is planmatig in die slag ;).

Zag zelf gisteren de 816 op lijn 17 toen ik terug liep van de supermarkt. Mooi hoor, zo'n oud beesie de burg over de Postjeskade zien puffen en steunen :P. Het leek trouwens vanaf buiten of er andere type stoelen in zaten dan de Lekstraat-exemplaren. Dat type wat ook in de trapwagens zat, voordat die de huidige stoelen regen, leek wel. Klopt dat?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

Ik herinner me twee soorten interieurs in de Blokkendozen inderdaad. Een blauwig interieur met bankjes en een zwart interieur met stoeltjes, volgens mij inderdaad dezelfde als ooit in de hangbuiken zaten (en volgens mij nog steeds in de BN-sneltrams). Volgens mij zaten die stoeltjes ook in de oudste gelede bussen (de rode Hainjes en de eerste serie ST2000'en).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

En in de tot in 2007 ingezette Den Oudsten en berkhof gelede's uit eind jaren '80 / begin jaren '90 ook toch?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

Volgens mij hadden die uiterlijk dezelfde stoelen, maar ze waren aanmerkelijk harder ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag richting de supermarkt liep hoorde ik ineens een typisch geluid dichterbij komen. Vroeg me al af wat dat was: lijn 10 was me al eerder gepasseerd...
Bleek 't een Amba van Pouw Vervoer op lijn 296 te zijn, da's toch wel heel wat anders als de gebruikelijke Integro :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Michael »

Vandaag reed Veolia streekamba 5296 op stadslijn 8 in Breda en zat de stadsamba 5322 op de streek lekker logisch
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Gisterenavond laat rond 23:30 en vanmiddag rond 16:30 zag ik een van de XX-Zuid Holland-Hybride Van Hool's op lijn 37 en lijn 38 Leiden - Katwijk rijden. Ik dacht dat die alleen voor de stadsdienst bedoeld waren?
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Karl »

Ik zag die gisteren (of was het nou eergisteren) vanuit de Krimpense stalling richting Capelsebrug rijden, rond kwart voor vier in de middag.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Die dingen in Krimpen? Opvallend, ik dacht dat ze alleen in de stallingen Leiden, Leidschendam, Alphen en Gouda zouden komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

De nieuwe hybrides zouden in ieder geval niet in Alphen gaan rijden: daar verhuizen de vier Connexxion-groene exemplaren naartoe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

Vanochtend reed de t2226 met SLT. :shock:
Overigens had die trein ruim +10 bij vertrek vanaf Rlb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

GVB-Blokkendoos 816 zat/zit vandaag op lijn 1
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door mb90 »

Op de bustak van de Valleilijn rijdt een ex-Connexxion Duvedec als extra versterking. Het is deze mooi blauwe 7800 die hier om 8:50 uur bij station Ede-Wageningen aankomt:
Afbeelding
Ook reed er nog een Amba op deze lijn 88.

In theorie zouden er Whispers op lijn 11 in Apeldoorn rijden. In de praktijk rijden er echter hele andere bussen. Vandaag bijvoorbeeld als eerste deze ex-Hermes en ex-Novio Jonckheer 1713 met alleen wat Veolia-stickers:
Afbeelding

En de andere kant op deze ex-Roosendaalse 250:
Afbeelding

Op de N304 tussen Hoenderloo en Otterlo reed er ook nog een Citaro van Veolia uit de 600-serie buiten dienst.

Tot slot reed de Utrechtse lijn 28 met iets kleiner materieel, namelijk deze Van Hool New A308 die normaal alleen op lijntje 2 rijdt:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Geert »

Die minibusjes zetten ze wel vaker in op lijnen waar dat niet hoort. Lijn 30 midden in de ochtendspits bijvoorbeeld :X
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door MdJ »

@Meltrein: Die citaro uit de 6xx serie is de 655, die Apeldoorn nu heeft. 't ding is trouwens de Ex-Qbuzz 3719 ( :lol: )
De 1713 en de 250 rijden dus op de goede omlopen, ze willen de 250 ook wel eens op een andere lijn zetten (lijn 2, 5/6 en lijn 8 zijn populair, evenals dat de 1713 vaak op de 10/17 rijdt. En dat terwijl een "gewone" volvo en soms ook nog een amba op lijn 11 rijden ter vervaning van de 3788...

De laatste weken heb ik de 3810 geheel niet op dienst gezien, staat in de garage, terwijl de 3788 slechts ochtendomloopjes doet... Heel vreemd iig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Milco »

Waarom rijden die witte Qbuzz Citaro's niet meer in Groningen? Waardoor zijn deze bussen vervangen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Die zijn vervangen door nog meer nieuwe bussen. Bij het ingaan van de concessie GD waren nog niet alle bussen afgeleverd. Na nog een aantal afleveringen werden die witte bussen overbodig en konden ze weer terug naar de occasions.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

In de categorie streekbussen op de stadsdienst Amersfoort kwam ik vanavond een zeer logische verklaring tegen: de 8802 aankomend als lijn 78 en verder rijdend als lijn 1 naar het Soesterkwartier. Stad en streek loopt dus gewoon door elkaar in diensten, tja, dan kan je nog zoveel stadsbussen hebben maar ze blijven zo natuurlijk op de streek belanden en andersom :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door robinzes »

mb90 schreef:
In theorie zouden er Whispers op lijn 11 in Apeldoorn rijden. In de praktijk rijden er echter hele andere bussen. Vandaag bijvoorbeeld als eerste deze ex-Hermes en ex-Novio Jonckheer 1713 met alleen wat Veolia-stickers:
Afbeelding
een oom van mij werkt bij veolia Apeldoorn en heeft inderdaad al een keer met de 1713 op lijn 11 gereden. Volgends hem reed de bus wel lekker 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:@Meltrein: Die citaro uit de 6xx serie is de 655, die Apeldoorn nu heeft. <knip>
Verwar je mb90 nu met mij? :shock: :lol:
En zo, dan heb je mijn naam ook nog eens ver-Nederlandst. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten