Roze Zaterdag op station Amersfoort

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door Wubbo »

Roze Zaterdag op station Amersfoort
Geplaatst op: vrijdag 25 juni 2010 17:11
Laatst bijgewerkt: vrijdag 25 juni 2010 17:12


De Roze Zaterdag, op zaterdag 26 juni, is dit jaar in Amersfoort. Net als voorgaande jaren draagt NS bij aan het roze gevoel door het feest al op het station te laten beginnen. Zo kleurt de glazen traverse op zaterdag 26 juni roze en deelt het roze NS-netwerk Trainbow gadgets uit aan de bezoekers in de stationshal.
Lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door Joshua »

Ow wat baal ik er van dat ik er niet heen kan.
Maar ik vind het wel goed dat NS zich hier ook voor inzet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door Ardan »

Ik heb ook wat anders te doen... Toch: NS, goed bezig :) Maar het wordt steeds meer roze allemaal in het OV, door die OV-chipkaart (heb zin om er een flauwe woordgrap bij te maken) en de bijbehorende roze attributen, compleet met knallend roze trams, bussen en treinen :lol:
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door Dexter »

Roze NS-fluitjes (ik heb er een, altijd leuk voor als je dienst hebt tijdens de Gaypride of Roze Maandag :mrgreen:) roze NS-bloemenkransjes. :lol: Maar er waren in het verleden ook genoeg leuke oranje Koniginnedag-NS-attributen: Zo heb ik nog een oranje NS-sjerp met Feestje! erop, een oranje NS-sjaal en ergens nog een oranje NS-vissershoedje.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door VIRM »

Wat is een Trainbow? Het klinkt in ieder geval wel geinig. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Roze Zaterdag op station Amersfoort

Bericht door Dexter »

Dat is het gaynetwerk van het NS-concern. Een stukje uitleg van companyprideplatform.org:

Gay-netwerk Trainbow bij NS van start

Op donderdag 8 oktober is Trainbow ‘uit de kast gekomen’. In navolging van veel andere bedrijven hebben NS-ers uit alle onderdelen van het concern, van conducteur tot directeur, zich verenigd in een Gay- netwerk.

Hoewel de homo-emancipatie in Nederland formeel als geslaagd geldt, blijkt uit onderzoek dat de sociale acceptatie nog lang niet overal voldoende is. Dat kan er toe leiden dat mensen bijvoorbeeld op hun werk niet zo kunnen floreren als zijzelf en het bedrijf zouden willen.

Met Trainbow willen NS-ers een bijdrage leveren aan het diversiteitsbeleid van NS en andere bedrijven in de spoorsector. Deelname aan het netwerk staat open voor iedereen die bij de spoorbedrijven werkzaam is, gay of niet. Want sociale acceptatie is gebaat bij begrip voor elkaar en bruggen bouwen, door iedereen.

De ‘coming out’ van Trainbow vond plaats bij NS in Rotterdam, 2 dagen vóór 10 oktober, dit jaar Nationale Coming Out Day. Met deze speciale dag worden mensen gestimuleerd om hun reserves te overwinnen en uit de kast te komen over hun sexuele geaardheid.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten