Acht nieuwe stewards voor Veolia

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Wubbo »

Acht nieuwe stewards voor Veolia
Geplaatst op: woensdag 23 juni 2010 23:06
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 juni 2010 23:07


Het aantal stewards in het openbaar vervoer in Limburg wordt met acht uitgebreid. Gedeputeerde Staten hebben dinsdag besloten om een bedrag van € 1.750.000,00 ter beschikking te stellen voor de uitbreiding van het aantal stewards in het openbaar vervoer tot eind 2016.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Ardan »

Toen ik dat las in de Spits viel mijn mond open van verbazing. Sjongejongejonge. Wel ACHT HELE stewards erbij op een hele provincie, en dáár 1,75 miljoen in investeren. 220 000 euro per steward. Geld-over-de-balk-smijterij als je het mij vraagt; doe dan meteen een stuk meer.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Wubbo »

Even rekenen. 1.750.000 euro voor 8 stewards voor 6 jaar is 36.458 euro per steward per jaar, zo'n 3000 euro per maand dus. Ik ben heel benieuwd welk deel hiervan de stewards ook daadwerkelijk krijgen...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Joshua »

Ongelovelijk. Opeens heeft Veolia 28 inplaats van 20 stewards. Dat is me toch een forse uitbreiding. En wat krijgen die een loyaal loon als ik zie hoeveel er in geinversteerd wordt. Waar mag ik sollisiteren?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Even rekenen. 1.750.000 euro voor 8 stewards voor 6 jaar is 36.458 euro per steward per jaar, zo'n 3000 euro per maand dus. Ik ben heel benieuwd welk deel hiervan de stewards ook daadwerkelijk krijgen...
Uitgaande van gebruikelijke werkgeverslasten ongeveer de helft, en dan heb ik training e.d. nog niet meegenomen in de vergelijking. Overigens stond in de Spits ook dat het leerbedrijf van de gemeente Heerlen de stewards gaat regelen, dus dan hoef je ook niet uit te gaan van een hoog salaris. De kosten zullen dan deels ook in de opleiding en begeleiding van die stewards zitten.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Joshua »

Naar mijn weten heb je echt geen 1,7 miljoen nodig om 8 stewards te trainen en te betalen.
Oud forumgebruiker

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als je ziet hoeveel belasting er van 3000,- per maand af gaat, en zoals Geert al zei: de trainingen, materiaal, bedrijfskleding, ondersteuning etc. etc. dan kom je daar echt wel aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me vooral af waarom daar ZES jaar voor nodig is?! :shock:
Ik begrijp dat binnen een jaar niet gaat, maar drie à vier jaar lijkt me toch wel een redelijke tijd om 8 stewards te trainen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Karl »

Zal wel gaan om gemiddeld, in het begin wat meer training dan daarna.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Ik vraag me vooral af waarom daar ZES jaar voor nodig is?! :shock:
Ik begrijp dat binnen een jaar niet gaat, maar drie à vier jaar lijkt me toch wel een redelijke tijd om 8 stewards te trainen.
Waar staat dat het zes jaar lang dezelfde trainers zijn? Zeker bij een leerbedrijf zullen het wel telkens wisselende mensen zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Even rekenen. 1.750.000 euro voor 8 stewards voor 6 jaar is 36.458 euro per steward per jaar, zo'n 3000 euro per maand dus. Ik ben heel benieuwd welk deel hiervan de stewards ook daadwerkelijk krijgen...
Gegeven het feit dat de indirecte arbeidskosten in Nederland gemiddeld zo'n 50% zijn (belastingen e.d.) zijn het dus niet eens de best betaalde baantjes die er te vinden zijn. Maar goed, rekensommetje laat wel heel duidelijk zien hoe duur het openbaar vervoer personeel eigenlijk is. Een beetje efficienty kan nooit kwaad ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Geert »

Let wel: dit is niet alleen een project om de OV-veiligheid te verbeteren, maar tegelijkertijd een reïntegratieproject. Als je het zo bekijkt dan is het dus nog best wel efficiënt :)
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door willy84 »

Geert schreef:Let wel: dit is niet alleen een project om de OV-veiligheid te verbeteren, maar tegelijkertijd een reïntegratieproject. Als je het zo bekijkt dan is het dus nog best wel efficiënt :)
Krijgen we dan ook Amsterdamse tafrelen. Stewards die een beetje zitten te hangen en naar de kont van je vriendin zitten te kijken?
immer kwaliteits posts
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Acht nieuwe stewards voor Veolia

Bericht door Joshua »

Krijgen ze dan ook een cursus zacht G?

Maar het is verder wel goed dat het aantal stewards wordt uitgebreid, want 20 is echt te weinig. Maar 28 nog steeds.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten