OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag een Traxx loc van Hispeed met reclame erop :D
'NS Hispeed feliciteert NMBS met 175 jaar spoorwegen in België'
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

aaah dat zag ik dus voorbij sjezen deze week!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Ik zag vandaag een Traxx loc van Hispeed met reclame erop :D
'NS Hispeed feliciteert NMBS met 175 jaar spoorwegen in België'
Deze bedoel je?

Afbeelding

(Zondag achter gehangen in de t9200 van Rsd naar Gv.)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door mb90 »

Vanmorgen vertrok IC t21723 met +10 vanaf Rotterdam Centraal. Dat betekende dus dat hij normaal gesproken vanaf Woerden achter de t9825 mocht plakken. Maar gelukkig is sinds maandag het 4-sporige traject vanaf Woerden tot de brug over het Rijnkanaal open en zo kon deze 9825 bij Utrecht Terwijde ingehaald worden en bleef het bij +10 in Utrecht. :) Het Haagse deel was er echter toen al en dus werd er andersom gekoppeld. Vertrek vanuit Utrecht gebeurde met +6 en verder heb ik niet meer gevolgd, want ik ging naar Ede.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Een uurtje terug even m'n moeder op de trein gezet in Amersfoort en daarbij een fraai staaltje klantvriendelijkheid gespot. Kan je slijtage van schoenzolen toevallig bij NS declareren?

Het betrof de t2874 die van spoor 4a vertrekt. Da's nog tot daaraantoe, maar als die trein dan met 9 bakken is binnengekomen en alleen de voorste drie gaan terug naar Rotterdam... toch een flinke wandeling wordt dat. Wel bleken de digitale CTA's gefaseerd instelbaar te zijn: de eerste twee van 4a stonden op "Niet instappen" en op de meest westelijke werd gewoon de trein aangekondigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Zat een paar dagen terug in een VIRM waarvan de airco het niet in alle rijtuigen deed, aldus de conductrice die dat netjes omriep :pos: Maar in sommige rijtuigen deed-ie het wel, gaf ze als tip als je in een warme coupé zat.
Het was inderdaad ook een beetje warm. Mijn thermometertje dacht er het zijne van.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Die waarden zal je bovenin een Ddar ook wel halen aan het einde van de middag als er lekker is opgewarmd de hele dag. Of SGMm ook een goede kandidaat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Tsja, ik verwacht dat een SGMm lekker koel is als ik erin spring. Nieuw treinstel, airco.. maar na twee stappen breekt het zweet me aan alle kanten weer uit.
Die dingen hebben dus géén airco heh?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Nee, ze hebben BARKO

Bijna Alle Ramen Kunnen Open. Het is in SGM nog altijd beter vol te houden dan in DD-AR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Inderdaad ja. Heb zat keren in de hoogzomer met SGMm gereisd in de tijd dat ik naar Maassluis heen en weer treinde wat reuze meeviel. Wat dat betreft waren de Citypendels die toen nog bestonden minder aangenaam in die tijd van het jaar.
Soort banken speelt immers ook nog een rol: aan stoffen bekleding plak je niet vast wat het al aangenamer maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Ik ben allang blij dat ik op mijn normale reisroutes geen DM '90 tegenkom... die dingen zijn in februari nog rijdende ovens..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Maar gelukkig rijdt er ondertussen wel een stuk meer ICMm als vorige zomer... zocht toen al altijd de stelletjes met airco op: stuk prettiger als vol op de tocht zitten omdat men het nodig vindt alle raampjes volledig te openen.
Al vielen bij mij de treinen altijd nog wel mee in vergelijking met de bussen die helemaal rijdende ovens werden in Dordrecht (hier in Amersfoort e.o. hebben ze tenminste airco mits er geen tunnelbus verdwaald)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Ik lees hier steeds vaker de term 'tunnelbus'. Wat is dat toch?
*stelt zich een bus voor die half rond is, net als de tube-metro's van Londen.. :X *
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Er zijn een aantal tunnels met max hoogte van 3,zoveel. Een standaard Amba met airco achterop past hier niet door. Een van die tunnels is die bij Klp, lijnen 80, 83 en 84 geloof ik hebben we tegenwoordig die dat dus nodig hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Zijn het er zelfs meerdere? Dacht dat het alleen die bij Klp was? Daar schijn je trouwens met een bus met airco wel door te komen als je voorzichtig rijdt en de bus een beetje laat zakken.

Maargoed, die dingen kom je dus overal tegen als het geen spits is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Oh, alleen Klp kan ook :) Dacht dat er wel meer waren :P Maar dat is met vrachtwagens ook zo: je laat de luchtvering stuk zakken en in de meeste gevallen kom je overal door. Alleen niet als t onder water staat en allemaal erg klein is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Ja 't werkt natuurlijk alleen als 't net niet past, anders is omrijden de enige optie. Zoals ik ooit meemaakte met een Qliner in Dordrecht die de (foutieve) lijnennetkaart iets te letterlijk nam. Al bleef 't daar beperkt tot een noodstop voor de hoogtebalk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

In deze situatie is omrijden idd erg onwenselijk: het is 2km om (3.2km ipv 1.2km) zo ver en je zit met twee grote, drukke kruispunten van de A12 af...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Er waren vandaag her en der in den lande een aantal evenementen en dat was goed te merken, want veel treinen waren loeidruk. Je kon het ook merken aan het grotere aantal zoekende en vragende mensen. En daar zaten (zoals altijd wel) een paar tussen die ofwel heel erg onzeker waren ofwel heel erg koppig.

Zoals een groepje mensen die vanuit Asd naar Zl moesten en aan mij bij de s5800 om reisadvies kwamen vragen. Ze waren nog op tijd voor de s1500, waarmee ze riant op tijd in Hvs waren om daar de cross-platform aansluiting te halen. Echter vroegen ze nog 2x of ze niet ook met de s5800 naar Amf konden. Toen meneer bij de derde keer vragen ook nog bijdehand werdt, floepte er bij mij (voor ik er erg in had) uit: "Als u van moeilijk doen houdt wel ja." :X

Verder was er een hele korte wisselstoring (5 minuten) op spoor 7 in Amf, waar op Post T een melige treindienstleider zat. Die lichtte alle wachtende treinen rondom Amf in via een algemene oproep over de GSM-R. Hij sloot zijn monoloog af als volgt: "Ik heb het hartstikke druk, dus bel mij niet, wij bellen u! Tot de volgende keer maar weer!"
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Aan het eind van de ochtend heb ik in Sittard even naar het treinvervangend vervoer gekeken. Een chauffeur was zo leuk om tegen de reizigers in de bus te zeggen dat ze even moesten zwaaien naar de fotograaf, zelf zwaaide hij ook even mee :mrgreen:...

En op het perron van Sittard zei een MCN tegen me dat ik geen filmpjes mocht maken van vertrekkende treinen, maar dat NS door de vingers keek. Volgens mij was deze beste man uit z'n humeur omdat hij vandaag niet met treintjes mocht rijden, maar moest assisteren bij de bussen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Zomer in Nederland:

Afbeelding
Een serene zondagsrust in Zandvoort :D Op de achtergrond rijdt nog de Sprinter naar Haarlem weg, die met 2x SLT wordt gereden.

Afbeelding
Dan komt de IC uit Amsterdam binnen. Deze met DDM1 maar ook een mDDM gezien en een Ddar. Vooral bij die motorwagen was het een perswerk van jewelste om er allemaal nog in te komen. Wat lang niet allemaal lukte, want er bleven een stuk of 250 mensen achter op het perron :? :shock:

Waarom NS niet met 2x Ddar gaat rijden op zulke zondagen naar Zandvoort? :neg:

Afbeelding
Knus tegen elkaar aan, terwijl binnen de temperaturen tropisch oplopen.

Afbeelding
Maar de fietsen moeten kosten wat het kost mee! Haarlem- Zandvoort is natuurlijk ook wel 8km op de fiets...
Als HC zou ik dit weigeren ivm de veiligheid. Maar de HC's zaten in de achterste cabine, en kwamen alleen buiten om de deuren te sluiten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Gekko123 »

Toen ik gisteren begin van de middag even in Zandvoort was, zat de IC uit Amsterdam goed vol (zat ik ook in, met DDM-1). Ik heb toen een foto gemaakt van de stoet uit het stationsgebouw op weg naar het strand. Zelf vind ik de Nederlandse stranddrukte maar niets en ben dan ook snel weer teruggegaan :Y Wel met de sprinter naar Haarlem.
Toen die binnenkwam dacht ik eerst: die is lekker rustig. Was iets te vroeg met mijn conclusie: het achterste stel (trein bestond uit 2x SLT-IV) zat helemaal vol (A) .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Ja dat viel mij ook al op. In Haarlem zag ik ook waarom: er zijn een hoop mensen die in Amsterdam niet meer in de s5400 passen, en dus met de stopper naar Uitgeest naar Haarlem gaan, en daar proberen over te stappen op de sprinter naar Zandvoort. Aangezien die stopper naar uitgeest op de A-zijde in Haarlem binnenkomt en die naar Zandvoort van 3b vertrekt, met een overstaptijd van 1 minuut, verklaart al snel waarom de grote meute achterin zit daar.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vanmiddag op station Sloterdijk dat de pendel naar Awakenings in Spaarnwoude werd gereden door de toerboeren, TCR Integro's en Connexxion Citaro's (zag o.a. de 9102 en 9107 dacht ik).

Afgezien van het feit dat ik driekwartier op mn treintje heb gewacht i.v.m. een bermbrand :neg: :neg: :neg:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Mark »

Ziet er gezellig uit daar in Zvt, dinsdag ook maar eens naartoe :D Wel aan het eind van de dag, dan is de drukte hopelijk iets minder :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten