Mag ik even kwijt #48

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Hola vakantievierders hold your horses, er zijn ook nog mensen die de hele (hopelijk niet al te hete) zomer door moeten werken en pas in het najaar met vakantie mogen gaan. Ik heb het al moeilijk genoeg om te blijven glimlachen tegen al die mensen die op Shl met hun uitgestreken smoelen al grijzend met hun koffers over je tenen heen rijden en vervolgens een paar weken later met bruine koppen weer terugkomen om hetzelfde weer te doen in omgekeerde richting. :mrgreen:

@Ardan: Dat is je reinste kamervredebreuk. Geld schuldig of niet, van je spullen moeten ze afblijven.
Ik moet ook nog iets langer dan een maand werken voor ik vakantie heb, 9 augustus heb ik vakantie :) VInd het niet zo erg, als iedereen alweer terug is van vakantie ga ik nog lekker weg. En de vakantieperiode is bij ons op het werk altijd wel relatief rustig en met pauzes in het gras in het zonnetje vind ik het prima :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Caspar »

htm_tram schreef:Lekker klussen aan de DE II 180. In de trein is het denkik warmer dan 30 graden door dat kappotte glas. :neg: Mischien mag ik aan de buitenkant werken en dan is het al een stuk koeler. (A)
Jullie moeten wel opletten bij oversteken he. Vorige maand zat ik in de trein van Haarlem naar Hoorn, en maakte de machinist een snelremming bij het overpad naar dat opstelterrein daar. Waarna de machinist uitstapte en met een jongen in geel hesje van die museumclub in discussie ging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Overigens trof ik bij de A29/Carnisselande een bord van Rijkswaterstaat aan, waarop de aanleg van de tweede Coentunnel werd aangekondigd, en eind 2010 af was... Ligt de Coentunnel alleen niet een slordige 100 km ten noorde hiervan daan *O* -o-
Dat vond ik de vorige keer dat ik daar fietste ook al vreemd, maar het blijkt dus dat de tunnelelementen van de Tweede Coentunnel daar geboeuwd worden.

@Daantje / Justin: Ik heb wel eens een paar keer van mijn huis in Rotterdam-Zuid naar de Makro in Delft gefietst, maar als student ben ik toch net iets te lui om dagelijks naar de TU te fietsen. :P

@ Ardan: heb je nog wat tege huisgenote 1 gezegd, bijvoorbeeld dat ze haar vriend voortaan beter in toom moet houden? :shock:
Enneh, als je toch bezig bent met geld overmaken, denk je dan ook nog eventjes aan mij? :oops: :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef: Wat zie ik aan mijn kamerdeur geplakt net, een soort van dreigbrief van haar vriend, dat-ie eist dat ik het nú betaal of zondag contant op tafel leg, blablabla, anders neemt-ie zelf maatregelen.
Krijg ik ook nog geld van je? :@

Wat een lamlul zeg, ik neem aan dat je het toch gewoon netjes betaald hebt?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Gezellig zo'n vriendje van een huisgenote... Voortaan je deur maar op slot doen, of gaat dat niet? In ieder geval zou ik het niet pikken. Geld schuldig of niet, ze hebben uit je kamer te blijven!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Ook vakantie hier *O* Nou had ik laatste tijd toch al niet zo veel school, maar toch.
Wel een flinke domper toen ik net thuiskwam uit Winterswijk.
Huisgenote 1 krijgt nog geld van mij, van gas/water/elektra, maar daar ben ik wat laat mee. Heb haar dus gezegd dat het één dezer dagen zou komen. Wat zie ik aan mijn kamerdeur geplakt net, een soort van dreigbrief van haar vriend, dat-ie eist dat ik het nú betaal of zondag contant op tafel leg, blablabla, anders neemt-ie zelf maatregelen. Eeeh, ik had toch iets gezegd van dat ik het de 25e zou overmaken? Overboekingen duren over het algemeen toch iets van 1-2 dagen?
Maar toen ik mijn deur opendeed ontplofte ik helemaal... hij is zo te zien mijn kamer ingeweest, de deuren van mijn kastje liggen eruit enzo... dat-ie boos is kan ik snappen, maar hij hoort uit mijn kamer te blijven! Sta nog te trillen van woede... maar goed dat er niemand thuis is nu want ik heb me toch een partij met deuren lopen gooien...
Dit is ziek. Je moet dit echt niet pikken. Dat is jou kamer en daar hebben andere uit te blijven. Ik zou nu sowieso een slot op je kamer laten zetten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

Zit al een slot op, maar ik draai mijn deur alleen op slot als ik een heel weekend weg ben of zo, normaal is het nergens voor nodig. Nu dus wel. Dit weekend is er niemand thuis behalve ik gelukkig. En ja, als het goed is, staat haar geld er gewoon op...
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Ik kwam deze banner van Siemens laatst tegen op een amerikaanse site
Afbeelding
Er staat dus dat ze deze treinen in Amerika gaan bouwen, maar het plaatje is een ICE die in paint heel slecht is aangepast om de rode streep weg te halen :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Hehe. De klasseaanduiding naast de voorste deur is nog veel slechter gephotoshopt :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Stefan »

Hmm.. Even een middagdutje (ik moet vannacht werken, dus vandaar :P ) doen met deze temperaturen is geen pretje.. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

Syntus heeft fans. Echt waar.
Afbeelding

..is dit morsecode :?:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

Kan mij herrineren dat alle gerestaureerde stations/perrons op de Gaasperplaslijn... dat alle perron stippies door de regen weer los lieten...
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door htm_tram »

Caspar schreef:
htm_tram schreef:Lekker klussen aan de DE II 180. In de trein is het denkik warmer dan 30 graden door dat kappotte glas. :neg: Mischien mag ik aan de buitenkant werken en dan is het al een stuk koeler. (A)
Jullie moeten wel opletten bij oversteken he. Vorige maand zat ik in de trein van Haarlem naar Hoorn, en maakte de machinist een snelremming bij het overpad naar dat opstelterrein daar. Waarna de machinist uitstapte en met een jongen in geel hesje van die museumclub in discussie ging.
Was ik iedegeval, ik hou me aan alle regeltjes (A) Kan je dat jongetje omschrijven?

Ik stak een keer me hand op als groet en de mcn maakte een noodrem,hoeft niet altijd aan ons te liggen ;-)

Volgende keer neem ik zonnebrand spul mee want ik heb me verbrand in me nek :( Maar wel weer 1 bak aan een kant goed geschuurt en in de grondverf gezet. :pos: Trouwens, ook de ''zwerfers'' ontmoet. :lol:
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 26 jun 2010, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Caspar »

k stak een keer me hand op als groet en de mcn maakte een noodrem,hoeft niet altijd aan ons te liggen ;-)
Als jij je hand op steekt op de manier die bekend staat in de spoorwereld als 'gevaar' dan zal de machinist inderdaad een snelremming inzetten.

Dit dus:
Afbeelding
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door htm_tram »

Nee Caspar, Daar hou ik juist rekening mee. Net zoals niet zwaaien omdat dat kan lijken op het gevaar sein.

Wat is het verschil tussen die witte of rode licht?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

Okee weten we dat ook weer, nooit met een draaiende beweging groeten :lol:

Vanavond naar Winterswijk, met Vriend R. in vrije sferen gaan verkeren in Die Hütte. Vriend R. moet echter werken tot 23 uur. Of ik even voor de drank kon zorgen. Prima hoor.
Was even pas-en-meetwerk, maar het is me gelukt! 4 sixpacks blikjes bier, 1,5 liter cola, flesje apfelkorn, 1,5 liter sprite, én een fles blue curacao (errug lekker, ben al aan het voorproeven geweest) in één rugzak gepropt, die nu dus ook loodzwaar is :lol: Nu nog even een aparte weekendtas gaan pakken voor slaapspullen enzo...
Mochten er nog aasgieren zijn onder u, en ik kom u tegen in de t3681 of t30875, NEE, je krijgt niks!
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Caspar »

Drink je dat allemaal op met zijn 2en in 1 nachtje? :shock:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:Okee weten we dat ook weer, nooit met een draaiende beweging groeten :lol:
Was jij dat niet tegen wie ik had verteld van die metrobestuuder die ook aan noodremming maakte en opriep volgens de officiele gevaren procedure. Omdat er een debiel in een oranje hesje uitgebreid liep te zwaaien bij de RAI? :lol:

Ging erom dat die metrobestuuder het zat was dat die vent continu liep te kloten en te zwaaien ipv opletten en 1 duidelijk duim omhoog stak... :N
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wowww, Moise was echt vet...
En opde heenweg daarnaartoe die me op station Sloterdijk op dat de Starbucks open was! Wat bleek, je mocht er een gratis drankje bestellen, zodat de trainees konden oefenen met de drankjes te maken! :D Op het Amstelstation en Station Zuid en Station Zaandam komen er binnenkort ook filialen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef: En opde heenweg daarnaartoe die me op station Sloterdijk op dat de Starbucks open was!
Kan echt niet begrijpen dat jij enthosiast wordt van die maffia keten... Verlang alweer terug naar het oude La Place...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

De koffie is er vrij duur, maar is de hele dag door "nuttig" terwijl La Place dat alleen tijdens de lunch en het avondeten is. Bovendien kan je er 's avonds niet even snel een maaltijd om mee te nemen halen, waardoor ik er alleen zou komen als ik daar een keer zin in heb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Oud forumgebruiker »

find_your_spot schreef:Kan echt niet begrijpen dat jij enthosiast wordt van die maffia keten...
Integendeel!! Maar een gratis drankje is altijd meegenomen! :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Dat gratis proefdraaien zie je ook wel eens vaker trouwens :P De McDonald's waar ik ooit gewerkt heb had een dag voor opening een middagje proefdraaien. Tussen 12:00 en 14:00 konden er gratis hamburgermenu's of McKroketmenu's gehaald worden in de McDrive. De hele boel stond vast, uiteindelijk zijn er 300 menu's weggegeven in die twee uur :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Okee weten we dat ook weer, nooit met een draaiende beweging groeten :lol:
Je moet zoiezo nooit zwaaien naar een trein, dat wordt ook vaak gezien als een teken om gevaar aan te kijken. Het beste kan je gewoon je hand opsteken. Ik toeter in ieder geval altijd naar fans. *O*

Ligt het aan mij of lijkt het alsof die slecht-opgepoetste-ICE-3 meteen een stuk minder gestroomlijnd lijkt zonder de rode streep?

Mag ik ook nog even kwijt dat het een slecht idee is om je haar te wassen en vervolgens op de scooter naar je werk te gaan? Tegen de tijd dat je aankomt, staat je haar recht overeind en lijkt het alsof je onder stroom hebt gestaan. :shock: En als je dan ook nog een scooter zonder spiegels hebt, kan het weleens een tijdje duren voordat je al die rare blikken kan thuisbrengen... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Caspar »

Als ik in zee heb gezwommen heb ik een vergelijkbaar effect, neem geen gel mee naar het strand, maar als ik daarna nog een stukje fiets, ben ik zo 10 centimeter langer door mijn kapsel.

De Duitser Gunther Wallraff schrijft in zijn boek 'Heerlijke nieuwe wereld' een aardig stuk over Starbucks.
"In mijn boek schrijf ik onder andere over de schrijnende situatie van werknemers bij Starbucks. Na de publicatie kreeg ik mails van jonge werknemers waarin stond dat het nog erger is dan ik beschrijf. Volgens hen is het bedrijf georganiseerd als een Amerikaanse sekte. De werknemers moeten zich helemaal identificeren met het bedrijf. Ze voelen zich uitgeperst, moeten een stuk van hun vrije tijd aan het bedrijf besteden en krijgen lage lonen uitbetaald. Ik zal dat hoofdstuk moeten herschrijven. Soms maken bedrijven van hun organisatie gesloten gemeenschappen waarin hun mensen als sekteleden meedraaien. Dat systeem wordt niet alleen door Scientology toegepast. Je moet weten dat Starbucks in Amerika uitverkozen is tot één van de 50 beste werkgevers. Ik vermoed dat die lijst gemanipuleerd is, dankzij de juiste contacten en pr-acties."
Zo moeten werknemers bijvoorbeeld verplicht naar bepaalde cursusdagen die niet doorbetaald zijn. Ook word er beschreven hoe het er aan toe gaat in het filiaal in Frankfurt airport waar medewerkers na een lange avonddienst in het filiaal op de grond blijven slapen vanwege onderbezetting in het personeel. (en dus de volgende ochtend weer moeten openen) Dezelfde medewerkers stonden dan in hun pyjama om 6uur ochtends te dweilen, terwijl ze de avond ervoor tot 00.30 open waren. En dat voor 7euro per uur.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten