Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Zelf heb ik altijd het gevoel dat de series 8100 en 8300 'van ons' zijn.
Nou... alleen de hoge 8100-en volgens mij? Het grootste deel 8100 is zat in Zuid-Holland. En voor de rest wat hierboven is gezegd. Overigens rijdt de 8315 nu vanuit Alkmaar :lol:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

De provincie heeft toestemming gegeven om in de laatste maanden materieel zonder uitschuifplank in te zetten op de stadsdienst. Dat dit niet alléén de inzet van 8100'en betekent, besefte ik toen ik vanmorgen een 2800 (Den Oudsten B96) op lijn 2 zag rijden *O*
Eens kijken of het me lukt om de inzet van Den Oudstens op de stadsdienst op de foto vast te leggen, voordat Syntus hier komt rijden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Mooi, dan zijn de alliances hier tenminste opgekrast *O* en we hebben er een ex-Hermes en een ex-Zeister wagen voor teruggekregen :D
Ik doe ook maar wat
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Ja, als je het hebt over een "ex-Zeister" wagen dan snap ik gelijk waar je het over hebt ... dus niet :P Wat voor type en serie heb je het over? Eentje uit de 8635-8688 misschien (LED-display, grote airco halverwege op het dak)?
Een ex-Hermes snap ik nog wel: Ambassador 1700/1800-serie?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Aha, u wilt details? Nummertjes 1824 en 8636. Mét airco! Joepiejeeee!! Alleen deed-ie het dus niet toen ik erin zat zondag.
Wat wél erg leuk is.. in 'onze' amba's zit een oud soort scherm, jeweetwel, bovenin grote donkergroene balk met # Platvoet via Zandweerd' en eronder de eerste vier haltes. In de 8636 zit dus een scherm zoals in BRU of regio Amsterdam *O* aankomst eindbestemming, volgende halte, volgende haltes, camera's, blablabla... leuk omdat eindelijk eens van je eigen buslijntje te zien :)
Ik doe ook maar wat
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door robinzes »

http://www.syntusoverijssel.nl/over_syn ... yntus.aspx

hier staat dat er 8pers. busjes komen van het merk renault ( dus geen mercedes ). weet iemand wat voor type busjes dit zijn?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Ik geloof dat dat model Renault Master heet.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding

Die stoelen zien er goed uit :D Hier meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Oei, dat kleedje is wel erg druk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Joshua »

Ik vind de vrolijke kleurstelling erg leuk. Zodra deze bussen hun intreden gaan maken toch maar eens naar Overijssel toe.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door fogeltje »

Die dubbele zitplek rechts voorin is wel uniek denk ik, die heb ik nog niet eerder bij een Ambassador gezien.
"Een touringcar is geen bus"
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door tsov »

Dat hebben de Provincie Utrecht-Amba's ook :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Daniel »

Maar dan wel alleen in de streekversie he, Maxx Amersfoort heeft een enkele zitplek rechtsvoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Stefan »

Veolia heeft ook genoeg Ambassadors met 2 zitplaatsen rechts voorin. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door fogeltje »

Ik ken alleen de varianten met OF 1 zitplek rechts voor OF 1 zitplek rechts voor en 1 zitplek links voor (de nieuwe Hermes Ambassadors hebben dat bijvoorbeeld).

De provincie Utrecht Ambassadors, dat zijn niet die kanaries? Want daar heb ik ooit ingezeten en die hadden voorin hetzelfde als de nieuwe Hermes Ambassadors.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Geert »

Nee, de kanariegele bussen hebben inderdaad één brede stoel (love seat) rechtsvoor. De groene bussen van de provincie Utrecht hebben op dezelfde plek twee gewone stoelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Michael »

Stefan schreef:Veolia heeft ook genoeg Ambassadors met 2 zitplaatsen rechts voorin. :)
Alleen de ex Brabantliner amba's hebben 2 zitplaatsen rechts voorin en dat zijn er maar 21
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door webguy »

Veolia heeft wel Citaro's met een loveseat op dezelfde plek...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Nee, de kanariegele bussen hebben inderdaad één brede stoel (love seat) rechtsvoor. De groene bussen van de provincie Utrecht hebben op dezelfde plek twee gewone stoelen.
Oh is ie daarvoor. Ik dacht voor hele dikke mensen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Wordt ook wel aangeduid als 1,5 zits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Zondag 29 augustus, op de eerste dag van Syntus, is het busvervoer gratis in dit deel van Overijssel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door TomSteyl »

Een linkje over de kaartjes van Syntus Overijssel.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Zondag 29 augustus, op de eerste dag van Syntus, is het busvervoer gratis in dit deel van Overijssel.
Waarschijnlijk ga ik daar wel heen *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Oh kijk, dat scheelt :D Ik kom dan met een hoop rotzooi uit Winterswijk rollen dus ik pak de bus wel :D

Even wat insiders-info doorspitten:
-Inmiddels staan er al een heleboel bussen op diverse stallingen, bijvoorbeeld al 8 in Neede. Wat ik van chauffeurs hoor zijn ze erg enthousiast erover! In ieder geval regelt Syntus de overbrengingen zelf, zaterdag is de laatste ophaalrit. Er was nog sprake van dat ik met een bevriende chauffeur mee zou gaan, maar dat gaat helaas dus niet meer door.
:( -Er is sprake geweest van een routewijziging van de Deventer lijn 3. Niet meer rammelen over de Stationsstraat, maar over het Singel naar het station na het Noorderplein. Beterr... maar in verband met klachten van omwonenden en een negenoog dat dan aangepast moet worden is dit plan nog even in de koelkast gezet.
-Syntus heeft ook een Frysker (ProCity dus) aangeschaft. Het is even onduidelijk geweest of dat een OVC-promobus gaat worden of niet, nu is definitief dat hij als Brinkbusje dienst gaat doen, de Deventer lijn 8.
-Waar ik zelf ook erg blij mee ben... dat alle haltes opgehoogd gaan worden, was al langer bekend en op sommige stukken routes is dat ook gebeurd, zoals bij de Moreelsestraat aan lijn 3 of de Schurenstraat aan lijn 2. Ja, verhoogde haltes zijn hier nu nog een zeldzaamheid. Maar dat wordt dus aangepast. Ook komen er digitale informatieschermen op het Centraal Station en op meerdere belangrijke haltes *O*
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Freek »

Maar ik kan me haast niet voorstellen dat Syntus in het pve verantwoordelijk is gehouden voor het ophogen van de haltes en het aanbrengen van DRIS. Provinciale Staten van Overijssel zal eerder in een gulle bui zijn geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten