Mag ik even kwijt #48

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

QBuzz-hesje schijnt gestolen te zijn. Lekker om dan op zo'n manier in beeld te komen als bedrijf :N
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door htm_tram »

Jack the knipper kan het niet zijn met het hesje :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door find_your_spot »

Staat FYS hier ineens in een GVB hesje over een RET busje heen te pissen
zal het filmpje ook wel snel op dumpert komen...
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Justin schreef:Hmmm, ik kom er niet echt uit =(. Webguy, wanneer komt die Samsung Galaxy S met QWERTY uit, schat je?
Heb het gisteravond via Twitter nog even gevraagd aan iemand die veel weet over de nieuwe Samsung releases: wordt 4e kwartaal... Dus voor T-mobile 'm heeft januari, misschien eerder via PdaShop.nl.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

Lekker dagje weg is gisteren met een enorme domper afgelopen.
Ik had de fiets meegenomen naar Amsterdam om de Haarlemmermeerlijnen af te gaan fietsen, maar al in Amstelveen kreeg ik een lekke band, dus heb hem bij de Sacharovlaan gedumpt en met de bus verder gegaan. Die avond belde find_your_spot op, naar zijn huis gegaan, en na een overleg van 2 seconden naar Sacharovlaan gereden, zodat ik de fiets kon ophalen om zolang op Zuid te stallen.
Zo gezegd, zo gedaan. Op Zuid nog even met chippoortjes gespeeld, en ineens merkte ik dat er iets niet klopte... Mijn rugzak! Die had ik niet meer op! Lag dus nog in de metro. Goed balen, want er zitten onder andere mijn laptop, mijn camera, mijn paspoort, en bovenal mijn huissleutels in :cry: Metro opgewacht toen-ie weer uit Centraal terugkwam. Ik in de achterste wagen kijken of mijn rugzak er nog in lag, FYS voorin aan de bestuurder vragen of hij hem heeft gezien, maar geen resultaat.
Naar Centraal gegaan en toezichthouders aangesproken, op Nieuwmarkt hetzelfde. Op Waterlooplein werd ons geadviseerd op Gein te gaan kijken, omdat daar de schoonmakers zitten, dus de kans bestond dat-ie daar lag. Leek me al vrij sterk omdat de M51 helemaal niet op Gein komt, en inderdaad, ook daar niks.
Inmiddels moest ik naar huis omdat mijn laatste trein ging. Kwam om kwart over 1 thuis aanlopen. Gelukkig stond het raam boven de keukendeur open, en de reservesleutel lag op de vensterbank, met het touwtje er nét over de rand. Ik zocht een lange tak met klein zijtakje, ga op het bankje staan met een oud-papier-krat erbovenop, tak naar binnen en eerst het licht aan zien te krijgen, en met enige moeite de sleutel op kunnen hengelen. Kon ik in ieder geval naar binnen, alleen is mijn kamerdeur wel op slot dus daar kan ik ook niet in. Het komt er dus op neer dat ik op dit moment alleen nog maar de kleren heb die ik draag. Ben blij dat het vandaag qua temperatuur goed uit te houden is want dit is dus al de tweede dag met dezelfde sokken, zelfde schoenen, zelfde shirt. Gelukkig heb ik mijn portemonnee, OVC en telefoon nog in mijn broekzak, hoewel die steeds leger wordt want de oplader, ja, die ligt dus op mijn kamer.
Vanmorgen vroeg opgestaan. Eerst naar de woningbouwvereniging, of zij nog sleutels hadden zodat ik die bij kon laten maken, maar helaas. Toen op naar Amsterdam. Eerst de Tickets & Infowinkel op Zuid bezocht, maar die hadden niets en verwezen me door naar de Arlandaweg (GVB hoofdkantoor). Op het Amstelstation kon de NS mij ook niet helpen, T&I Weesperplein evenmin, op CS nog 40 minuten in de rij gestaan, maar alleen mijn inmiddels 4e kaartje met telefoonnummers gekregen. Dan naar de Arlandaweg. Alles wat GVB'ers vinden gaat daarheen, maar nee, ook daar hadden ze het niet. Dat was dus mijn laatste sprankje hoop dat mijn rugzak ergens binnen GVB rondzwierf. Ik kreeg het advies om naar de politie te gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Tram 12 de stad in genomen, en net zo langs blijven zitten tot ik een politiebureau tegenkwam. Bij Museumplein zag ik een bordje, gevolgd, en bij de halte Emmastraat van tram 2 was het politiebureau. Helaas was er nog niks binnen, maar alle gevonden voorwerpen in Amsterdam en omstreken gaan naar het Bureau Gevonden Voorwerpen, vlakbij het Leidseplein. Op daarheen, maar ook geen resultaat. Leek de medewerker ook al vrij sterk, aangezien het gisteravond 21 uur pas is gebeurd, dan vandaag door de vinder bij een politiebureau wordt bezorgd, en dan morgen pas aan zou komen daar.
Morgen dus nog een keer langsgaan. En als het er dan nog niet is, zo zei de agente die ik sprak op het politiebureau, moest ik aangifte gaan doen, want ik ben de rugzak dan wel zelf verloren, maar als het niet wordt teruggegeven geldt het als gestolen.

Moet me tot die tijd maar een beetje zien te redden... gelukkig heb ik nog geld dus kan ik wel eten en zo. Ik vermaak me met rondtoeren, en ik ga straks een goed boek lezen hier in de OBA. Het beste ervan maken dus...
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Daan »

Dat is wel heel erg balen man, succes ermee!! :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door deadlock »

Sterkte Ardan!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door deadlock »

Ik had gisteren ruzie met een automaat. In het concessiegebied Syntus in de Achterhoek en Twente staan opeens touchscreen NS automaten in plaats van die oude codedingen. Nou primadeluxe natuurlijk, geen skimming meer en ruimer aanbod en sneller een kaartje kopen. Totdat ik dus volledig automatisch een dagkaart hond en een enkele reis naar Zwolle kocht en wil betalen met PIN. Ik druk de normale sequentie van "Ja ik weet het zeker" "Nee ik wil geen transactiebon", hebben ze dat opeens omgedraaid en kan je opnieuw je betaalmethode gaan kiezen :s Vreemde zaak.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Stefan »

Damn, sterkte Ardan.. -o-

Ik heb ook weer wat beleefd dit weekend. We zaten met een stel vrienden in Zoutelande in een vakantiehuisje totdat er 1 van hen op zondagavond wat klachten kreeg. Hij kreeg kiespijn, een soort drukkend gevoel op z'n borst en het leek alsof z'n keel dichtgeknepen werd. We zijn dus eerst naar de huisartsenpost geweest, maar daar werd gezegd dat 'ie aspirine moest nemen en proberen te gaan slapen. Al met al is 'ie wel in slaap gevallen en was er maandagmorgen niets aan de hand en leek alles weer over te zijn.

Echter begonnen 's avonds de klachten weer, alleen dan nog stukken erger. Ik ben toen maar met 'm in de auto gestapt en we zijn naar 't ziekenhuis gereden. Daar kregen we te horen dat hij een geïrriteerd/ontstoken hartzakje had. Klinkt vrij ernstig, maar het valt gelukkig wel mee, ik begreep uit het verhaal van de verpleger dat je dat ook kan krijgen als je verkouden bent.

Die vriend is dus afgelopen nacht in het ziekenhuis geweest en heeft daar ook geslapen, zijn allemaal bloedonderzoeken gedaan. Gelukkig waren er geen ernstige dingen aan het licht gekomen, hij moet vannacht nog even blijven en als het goed is mag 'ie morgen weer naar huis. Dat zou fijn zijn, morgen is de diploma-uitreiking van school namelijk en het zou leuk zijn dat 'ie er bij zou kunnen zijn.

Dus....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Oud forumgebruiker »

@Ardan, toen hoelaat zit jij nog in die OBA? Ik ga zo even kijken of ik wat avondeten kan scoren op CS, misschien kan ik nog langs de OBA erna :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Joshua »

Nou dat is vervelend. Nou maar hopen dat je hem nog terug vind.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

Ardan; zit er een cilinderslot op je kamerdeur? En toevallig slotplaten die je er vanaf de buitenzijde af kunt schroeven? In dat geval kun je met een waterpomptang ff met kracht de slotcilinder een kwartslag draaien dat de bevestigingsbout afbreekt, slot er daarna uit trekken of duwen en tot slot met een schroevendraaier of je vinger het palletje in het vrijgekomen gat bedienen zodat het slot opent.

Indien er klavierslot op zit (zo'n lange grote sleutel) zou je de bouwmarkt / sleutelhandel eens helemaal leeg kunnen kopen want daar bestaan maar zo'n pak en beetje 10 tot 15 verschillende sleutels van.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Succes met het vinden van je tas, balen met al die dingen erin...
Heb nu ook al 2x iets in de trein laten liggen. Eerste keer alles terug, tweede keer kreeg ik brief van de NS "sorry, deze keer heb ik niks van U kunnen vinden"...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

STF: bedankt voor de tips! @rest: bedankt voor de steun :)
En de sterktewensen van mijn kant gaan naar Stefan, dat je vriend snel weer op de been is..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Sterkte inderdaad voor Ardan en de vriend van Stefan...
STF schreef:Indien er klavierslot op zit (zo'n lange grote sleutel) zou je de bouwmarkt / sleutelhandel eens helemaal leeg kunnen kopen want daar bestaan maar zo'n pak en beetje 10 tot 15 verschillende sleutels van.
Nou, wel iets meer dan 15, maar niet heel veel inderdaad. Alleen zijn klaviersloten niet heel populair meer tegenwoordig, iedereen heeft wel een cilinderslot en met een beetje pech nog een certificaatsleutel ook...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

Ardan heeft het over een binnendeur volgens mij en daar worden klaviersloten nog volop toegepast.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

In studentenhuizen vaak niet, maar ik ken Ardans huis niet ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

En bij mij wel, mja wat wil je met een particuliere verhuurder en een zolderkamer met 2 andere huisgenoten :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

@Ardan: Balen man, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit: Ik liet ooit in Parijs mijn fototoestel op een bankje bij de Eiffeltoren liggen. Gelijk terug gegaan toen ik erachter kwam en wat bleek: Een paar jongens hadden 'm gevonden en kwamen me tegemoet om 'm terug te brengen. Heb ik het wel over 1996. Amsterdam in 2010 is een ander verhaal...
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Politie op zoek naar urinerende TT-ganger

ASSEN - De politie onderzoekt wie tijdens de TT in Assen afgelopen weekend zijn urine op een politieauto losliet. Maandag zette weblog Geenstijl een filmpje online, waarin te zien is hoe een man met een Qbuzz-hesje lachend over de motorkap van een dienstwagen zeikt.

(En voor agressie op de trein komen ze niet meer vanwege te weinig tijd en te weinig mankracht) :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Vervelend Ardan :neg:

Ik heb een elektronische sleutel. Er zat een tijd een bug in het slot waar tsov nog een keer ingetrapt is, maar dat is van de week eruit geprogrammeerd :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Een elektronische sleutel? Hoe werkt dat?

Ik heb trouwens nog getoeterd om exact 15:00 uur. Alleen wel pas na Dmn maar nog wel voor het stalen spoorviaduct.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

Komt die toeter wel boven de vuvuzela's uit? :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Zeker weten want achter mijn toeter zit 10 bar, ik toeter ze allemaal omver! Die *PIEP*-vuvuzela's. :twisted:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Een elektronische sleutel? Hoe werkt dat?

Ik heb trouwens nog getoeterd om exact 15:00 uur. Alleen wel pas na Dmn maar nog wel voor het stalen spoorviaduct.
Het lijkt meer op een dropsleutel, alleen dan van plastic. De huismeester kan de ruimtes waarvoor je toegang hebt instellen in zijn kantoor zodat hij met een set identieke sleutels toch verschillende ruimtes kan afsluiten voor onbevoegden. Toegang krijg je door de sleutel voor een sensor te houden naast of in de deur, of door een speciaal geprepareerd sleutelgat in de deur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten