Percentage vertraagde treinen België fors hoger dan NL

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Wikipedia bevestigd in ieder geval mijn opvatting:
Met zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door de overcapaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België, want als daar één trein vertraging heeft lopen er in de spitsuren gemakkelijk zo'n 20 andere treinen vertraging op. (...)
Ik neem aan dat daar ondercapaciteit bedoeld wordt...
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Bericht door waldo79 »

Met zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door tekort aan capaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België
Aangepast :wink:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Bericht door playertwo »

Met dit stuk wordt alleen het traject tussen Brussel Noord en Brussen Zuid bedoelt, ook wel lijn 0 genoemd.
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Bericht door Doc Zenith »

In regeltje welke ik vond in het artikel van Zwitserland:
De punctualiteit wordt in Zwitserland gemeten op 12 grote station (Nederland: 35 stations).
Een IC van de serie 500 (Groningen - Den Haag CS) wordt dan gemeten op Den Haag CS, Gouda, Utrecht, Amersfoort, Zwolle en Groningen? Of is alleen de aankomst van belang en moet de rest zich uiten in het aansluitcijfer ofzo. Een vertraagde reis Gouda - Amersfoort met +10 is dus niet zichtbaar als de IC wel punctueel in Gn aankomt? Aan de andere kant zal mijn -15 op Eindhoven - Zwolle ook niet bekend zijn ;)
Ik twijfelde hier een beetje aan, aangezien er een tijdje terug toch gehamerd werd op een punctueel vertrek?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Bericht door Ruben »

Als een trein op een tijdmeetpunt vertraagd werd gemeten is dat dikke pech als dat later nog wordt ingelopen, de trein blijft namelijk als vertraagd in het systeem. Op zich is dit voor de prestatie ook wel logisch, aangezien niet elke reiziger tot het eindpunt gaat, en ook punctualiteit op deeltrajecten van belang is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten