[Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Klaasje »

Lijn 1, 3, 151, 157, 158 in Almere Haven. Daar is trouwens wel een vreemde truc van toepassing. Als het goed is wordt altijd de kortste route van de lus gerekend. Ook al reis je eerst via de andere kant. Dat is gedaan om reizigers die 's avonds aan de rijrichting van hun bus vastzitten niet op kosten te jagen.
Geen echte lus.. Technisch komt het wel op hetzelfde neer. Lijnen 152 en 157 op het Amstelstation in Amsterdam. Doorgaans is de Infoxx al overgestapt op de volgende rit wanneer de bus aankomt (152->157 en omgekeerd) Toch gaat het uit- en inchecken perfect :pos:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door tsov »

Bij het GVB heeft ook lijn 60 een lus, alleen zit daar nooit iemand in ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

Ja, hup, al die kansloze lege bussen van lijn 60 mogen ze wel naar lijn 136 sturen, een tweede dienstwagen zodat het een kwartierdienst wordt is van harte welkom, hij rijdt namelijk precies in de verkeerde kwartieren voor mij :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door STF »

Overigens komen toevallig beide lussen te vervallen per december; 60 door naar CS en 136 die wordt opgeheven en vervangen door de 46. Dus ach, waarom zou GVB zich druk maken he met het probleem oplossen. :wink:

Alleen blijft de 38 een lus rijden in Nieuwendam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

Volgens mij gaat dat pas met de dienstregeling van 2012 gebeuren. Wijzigingen die wel in de planning staan voor aankomend jaar zijn:
- een frequentieverhoging van lijn 33 in de late uren
- een frequentieverlaging van lijn 15 in de spits (elke 6 minuten ipv elke 5 minuten)
- een verlenging van lijn 34 naar het Olaf Palmeplein
- een routewijziging van lijn 36 en 38,
- een frequentieverdubbeling voor lijn 66
- een frequentieverdubbeling tussen 18 en 20 uur voor lijn 47.

Lijn 136 zal het voorlopig nog met hun ene dienstwagen moeten doen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door midnet »

lijn 136 is in de omloop gekoppeld aan die nieuwe lijn die via Sciencepark rijdt. Alleen zo-avond is het een makkie-dienst=20 min rondscheuren en dan 40 min pauze. Ik vroeg het eens of dat nou niet saai was-zo elk half uur hetzelfde kleine rondje-en dat vertelde de chauffeur mij toen.
Het nr is voortzetting van de oude Midnet/Centraal Nederland lijn die al als 136 reed-ooit startend Weesperplein (als voortzetting van wat ooit het enorme NBM_GOoise busstation was achter het nu alweer neergehaalde kantoorpand langs de Wibautstraat-Musschenbroekstraat. En door Diemen heen-en dan naar de MAXIS (waar alle Diemense bejaarden nog steeds schijnen terug te verlangen-of die winkels niet overal elders hetzelfde zijn)-MUiden-Muiderberg-Hakkelaarsbrug (was ooit overstappunt-weet al niet meer voor waarnaartoe)-Naarden/Vesting-Bussum en via het dure luxe Gooi naar Baarn.
Frekwentie was altijd zelfde als nu nog-elke 30 min week/overdag en elke 60-avond en zondag. Toen het GVB hem overnam, bleven zelfs die tijden vrijwel gelijk-en inderdaad-sluiten niet leuk aan voor een snelle overstap op AMstel naar NS-zuidwaarts. Vooral terug dan niet. En sinds de CXX_lijnen naar Almere geen stadsvervoer meer doen is dat ook al geen optie meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

Lijn 136 zit niet gekoppeld aan de 40, alle ritten worden door dezelfde bus gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Klaasje »

midnet schreef:En sinds de CXX_lijnen naar Almere geen stadsvervoer meer doen is dat ook al geen optie meer.
Alleen in de Bijlmer wordt er niet aan stadsvervoer gedaan. Brinkstraat-Amstel wel gewoon. (Zoals altijd al was op de 152, 157) Voor de Diemenaren is het misschien wel jammer dat deze lijnen niet standaard door Diemen rijden en een halte hebben. Het scheelt de Almeerse reiziger geen tijd wanneer de verkeerslichten in Diemen meewerken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Vinny »

Ik vind de gekozen oplossing absoluut wanstalig, omdat de competentiedrang van de Stadsregio groter is dan het toestaan van concessievreemd vervoer in Diemen. De hele 136 is niet nodig, als de oude Gooise lijn gewoon door Diemen zou rijden in plaats van over de A 10 en A 1. Dat is namelijk veel efficientere routering, terwijl ook meer reizigers geholpen zijn met zon verbinding. :? (tot dusver off topic)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Klaasje »

Dat zou alleen het geval zijn als die verkeerslichten goed meewerken in Diemen. Mijn ervaring de laatste paar jaar is toch echt tegengesteld... Je staat zomaar 2 minuten voor rood. Is in de spits door de file heen wurmen alsnog sneller. -o-
Maar met het goed afstellen van de verkeerslichten met prioritering. Hier en daar een busstrookje en alleen al één bushalte voor de snelle streeklijn zou je Diemen toch een handje kunnen helpen met een snelle verbinding met het Amstelstation.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat zo'n verbinding op bepaalde relaties teveel concureert met tram 9 waardoor hoge frequenties daar duurder zouden worden. Dat is nu niet het geval.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Vinny »

Toen ik in Diemen woonde bood de 136 een altijd punctuele en snelle verbinding aan. Zoveel kan er toch ook niet veranderd zijn in de verkeerslichtenregeling? :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

Lijn 136 is ook wel punctueel, maar de verkeerslichten in Diemen staan echt behoorlijk beroerd afgesteld, mede doordat het vrij bijzondere kruisingen zijn met bedienbare bruggen én op de een of andere manier prioriteit voor het OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door midnet »

lijn 136 is inderdaad enorm punctueel-en dat al de jaren dat het GVB die lijn rijdt-ik moest zelf mijn voorheen altijd nogal negatieve indruk van het GVB bijstellen. Ook op de 44 doen ze het (qua tijdrijden) niet slecht-zoals de dienst voorschrijft rijden ze NET vanaf station Diemen weg als de trein er aankomt (ri. Noord). Toen daar nog de deels door gem. Diemen extra besubsidieerde 175/6 reed, moest die na vele klachten wachten (maar toen stopte de trein slechts elke 30 min.)
Wat er wel in Diemen/Hartveldseweg (trace lijn 9-en daarvoor de vele FLevodienstlijnen) is veranderd: de laatste 2 jaar is een enorm toegenomen verkeersdruk in de spitsen. En helaas is op het centrale deel die weg net te smal (hoewel-er ligt genoeg grasveld naast) om daar vrije OV-baan aan te leggen. Er waren de laatste weken ook enkele botsingen van niet tijdig remmende trambestuurders op de staande file.
-terug naar de titel van dit stukje-de plaatselijke sufferdjeskrant meldde al een week later de oplossing-ligt NIET aan de lus en voorbijrijden fictief eindpunt, maar een het net wat te vroeg omstellen van de sjipapparatuur van 136 op de daarna te rijden lijn (meest 40) bij het Amstelstation. Het GVB gaf al snel toe, dat er meer gedupeerde passagiers waren. En beloofde beterschap dmv aanpassen software-dat kan echter pas in september.
-vervoerverbod_ vreemd-juist op dit forum werd gemeld dat na het opheffen van de aparte spitsdiensten op het traject Amstelstation-Brinkstraat/Betondorp (oude Ajax) van de Almeerselijnen (die hadden nl. wel vervoerverbod, net als Regioliner 101) sinds 12/12/09 voor alle Cxx-bussen een vervoerverbod geldt. Merkwaardig is dat hier niets over in de PDF-lijnfolders van Cxx staat-en op de haltes wel staat dat ze Brinkstraat bedienen-maar ri. Amstel is geen van deze lijnen op de haltes vermeld. Ook 9292ov meldt ze als te gebruiken in hun adviezen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Klaasje »

midnet schreef:Vreemd-juist op dit forum werd gemeld dat na het opheffen van de aparte spitsdiensten op het traject Amstelstation-Brinkstraat/Betondorp (oude Ajax) van de Almeerselijnen (die hadden nl. wel vervoerverbod, net als Regioliner 101) sinds 12/12/09 voor alle Cxx-bussen een vervoerverbod geldt. Merkwaardig is dat hier niets over in de PDF-lijnfolders van Cxx staat-en op de haltes wel staat dat ze Brinkstraat bedienen-maar ri. Amstel is geen van deze lijnen op de haltes vermeld. Ook 9292ov meldt ze als te gebruiken in hun adviezen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Volgens mij had ik al eerder in dit topic gemeld dat er geen vervoersverbod meer geldt sinds de spitslijnen (261/263) verdwenen zijn. Er zijn veel mensen die op de 101, 152 en 157 reizen binnen Amsterdam tussen het Amstelstation en Brinkstraat.
dAb
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 12:46
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door dAb »

ziggy schreef: op za 26 jun 2010, 02:50
In de tram nooit last van gehad. Zijn zelfs mensen die vergeten zijn uit te checken en later de tram weer opwachten (halverwege de route) om nog even uit te checken. En dat werkt gewoon. Maar tussen haakjes: waarom zou je voorbij het eindpunt reizen (als het geen ringlijn is)?

Impulsive Menschen kennen keine Grenzen
Wubbo schreef:Lekker belangrijk of het de bedoeling is. Het gebeurt, en er zijn meerdere redenen voor, dus het lijkt me slim om je systeem daar op aan te passen
Absoluut, maar ik kan me er ergens wel in vinden dat hier op dit moment (nog) geen oplossing voor is. Dat het wenselijk is dat er een oplossing voor komt lijkt me duidelijk.
Speciaal voor Ziggy, die nog niet zolang in het OV meerijdt als ondergetekende (al praktiserend bij de NS in hWpl Haarlem) vanaf 1965 :mrgreen: Op.cit.:
dAb schreef:
Jeronimo117 schreef:Hetzelfde als de RR-voertuigen in het Stadsedeel naar station laan van NOI laag moeten rijden, dan werken de OV-Chipkaart lezers ook niet i.v.m. met de route code die ze moeten voeren en die wordt dan niet herkend door de Kaartlezers.
Ik citeer (hier) ook nog maar even uit de (parallele) ALGEMENE posting:
Charles schreef: ... Dat niet alleen, maar het zit verdomd ingewikkeld in elkaar terwijl er steeds gezegd is dat het reizen met het OV aanmerkelijk gemakkelijker zou zijn met de OV-chipcard :shock: ... Dus hoe moet dan een gewone reiziger dit systeem dan begrijpen :?
Je moet zowat HBS gehad hebben om het op de juiste wijze gebruiken van de OV-chipcard te snappen.
Ach Charles: het is net zoals - of evenals - de telapparatuur e.d., die ook op verpakkingen tellen = productie registreren is gebaseerd, gedoemd te mislukken, want de :geek: mensch :mrgreen: is geen artikel, nietwaar, terwijl dat soort chips ook parapluus en kinderwagens toch als een mens *waarnemen* - ook al, daar ze als *robots* nooit (géén) onderscheid kunnen maken met al die kunstoogen. [2/10]
Dus maakt U zich geen zorgen, daar deze allang gegarandeerd ter mislukking hernieuwde wielen uit en aan of uit trachten te vinden door al zo lang(s) (aan) de weg te timmeren :lol: !
Groet uit het hart wat zij/het {= die chips} niet bezitten: 8-) D.A. Borgdorff :shock:
Charles schreef:Nu er steeds meer mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, neemt ook het aantal klagers in snel tempo toe :lol:
Lees dit bericht maar eens... :o
Enfin, het blijft verstandig dit kritischer te volgen: D.A. Borgdorff - e.i.
Ook (nu al = zoal) blijkbaar (ook) in Diemen, dus 8-) D.A. Borgdorff :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

Over de opmerking van de flinke congestie in de spits in Diemen: De verkeerslichten bij de kruising Burgemeester Bickerstraat/Hartveldseweg/Muiderstraatweg/Boven Rijkersloot(Diemerbrug) staan al twee weken uit, sindsdien zijn er bij die kruising amper nog files, alleen als de Diemerbrug openstaat. Die gaat op vaste tijden open, ongeveer 1 minuut voor geplande doorkomst van lijn 44 richting Diemen Noord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Vinny »

-terug naar de titel van dit stukje-de plaatselijke sufferdjeskrant meldde al een week later de oplossing-ligt NIET aan de lus en voorbijrijden fictief eindpunt, maar een het net wat te vroeg omstellen van de sjipapparatuur van 136 op de daarna te rijden lijn (meest 40) bij het Amstelstation. Het GVB gaf al snel toe, dat er meer gedupeerde passagiers waren. En beloofde beterschap dmv aanpassen software-dat kan echter pas in september.
Ik vind dit bijna op diefstal lijken. Je kunt dit toch ook gewoon van te voren bedenken dat je nooit de appartuur moet omstellen voordat de bus het eindpunt bereikt heeft. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door webguy »

Is het geen concessieeis dat de bus op het eindpunt aankomt met displays voor de volgende rit? Dus bij het eindpunt moet de bus dan aankomen met lijn 40 op de displays. En tja, in veel bussen/boordcomputers is de halteafkondiging en lijn info gekoppeld aan de OVC, belachelijk als het is...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door STF »

GVB bussen kunnen niet automatisch van lijnnummer wisselen, in bovenstaande situatie zou de bus dan op Amstelstation binnenkomen als 136 Muiderpoortstation (alleen de bestemming gaat dus automatisch).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Diemen] OV-Chip checkt niet uit

Bericht door Suus »

De computer denkt daar anders over, die stelt het na de eerste halte Amstelstation en de tweede halte Amstelstation 136 Diemen Centrum van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten