Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Geplaatst op: woensdag 23 juni 2010 23:10
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 juni 2010 23:10
De gemeente Amsterdam begint op 10 juli met de aanpak van brandveiligheid in de ondergrondse metrostations. De werkzaamheden duren tot en met 15 augustus en in die periode zet het GVB vervangend vervoer in. Dat maakte het vervoersbedrijf dinsdag bekend.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 23 juni 2010 23:10
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 juni 2010 23:10
De gemeente Amsterdam begint op 10 juli met de aanpak van brandveiligheid in de ondergrondse metrostations. De werkzaamheden duren tot en met 15 augustus en in die periode zet het GVB vervangend vervoer in. Dat maakte het vervoersbedrijf dinsdag bekend.
Lees verder
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Wisten we allang, maar goed.Wubbo schreef:(...) Dat maakte het vervoersbedrijf dinsdag bekend.
Er hangen ook alweer van die mooie foldertjes in de metro's. De Polen zullen wel alweer besteld zijn.
Maar toch... komt er ooit nog een zomer wanneer níét het halve metroverkeer eruit ligt?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Er komen deze keer geen Polen op de bus, het onderschrift van find_your_spot doet alleen anders denken.
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Ah, nu worden het Oost-Kirgiziërs, voor de verandering?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Nee OV-hobbyisten zonder rijbewijs!
GVB heeft gewoon 80 eigen chauffeurs ingeroosterd voor die lijn (21 dienstwagens).
GVB heeft gewoon 80 eigen chauffeurs ingeroosterd voor die lijn (21 dienstwagens).
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
21 dienstwagens Dat is volgens mij meer dan veel andere drukke lijnen die geleed rijden, zoals de 22.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Volgens mij heeft lijn 22 ongeveer 12 dienstwagens in de avondspits (frequentie 6x per uur), tegen de pendelbus 20x per uur.
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Over het inhuren van Poolse chauffeurs was toch redelijk wat ophef een aantal jaar geleden omdat zij de taal niet goed beheersten o.i.d?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Daar was geen sprake van!VIRM schreef:Over het inhuren van Poolse chauffeurs was toch redelijk wat ophef een aantal jaar geleden omdat zij de taal niet goed beheersten o.i.d?
For Your Railroad Adventures
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren. Zie bijvoorbeeld dit topic: Opstartproblemen bij pendeldienst GVB
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Ja dat was inderdaad geen daverend succes. Ik hoop overigens maar dat veel mensen een alternatieve route zoeken (bijvoorbeeld als je vanaf CS naar Weesperplein gebruik maken van lijn 9 of even doorrijden met de trein naar het Muiderpoortstation en dan lijn 7), zulk soort creatieve oplossingen. Want de capaciteit van de bussen in uiteraard beperkt.
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Lijn 9 staat wel ingetekend voor het Waterlooplein
Lijn 7 staat ingetekend voor het Weesperplein
Lijn 3 staat ingetekend voor de Wibautstraat
Lijn 4 staat ingetekend voor de RAI
Lijn 5 staat ingetekend voor het Zuidstation
Niet ingetekend maar wel geadviseerd zijn lijn 37 voor Noord - Amstelstation en lijn 46 voor Noord - Bijlmerstation. Ik denk alleen dat een reiziger na een ritje met lijn 46 dat nooit weer zal doen
Ook opvallend: De NS staat geen chipkaarten toe van het GVB die niet zijn ingecheckt bij de NS.
Lijn 7 staat ingetekend voor het Weesperplein
Lijn 3 staat ingetekend voor de Wibautstraat
Lijn 4 staat ingetekend voor de RAI
Lijn 5 staat ingetekend voor het Zuidstation
Niet ingetekend maar wel geadviseerd zijn lijn 37 voor Noord - Amstelstation en lijn 46 voor Noord - Bijlmerstation. Ik denk alleen dat een reiziger na een ritje met lijn 46 dat nooit weer zal doen
Ook opvallend: De NS staat geen chipkaarten toe van het GVB die niet zijn ingecheckt bij de NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :YGeert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
For Your Railroad Adventures
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Dat was vorig jaar, toen waren ze oeverloos aan het klooien met lijn 55.find_your_spot schreef:Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :YGeert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Was ook een dienstregeling gemaakt door de NASA... Alleen polen die met 70 km/u over de Beneluxbaan reden die lukte het om de pauze veilig te stellen.Bee schreef: Dat was vorig jaar, toen waren ze oeverloos aan het klooien met lijn 55.
Voor de rest moeten de mensen die dit rooster hebben gemaakt zich echt schamen. ON-MO-GE-LIJK
http://195.193.209.12/dienstregeling/ht ... mleiding=0
http://195.193.209.12/dienstregeling/ht ... mleiding=0
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Opzich wel een redelijk snelle route (heb de 46 een paar weken terug genomen) maar de frequentie is laag (2x per uur) en rijdt niet op zondag en in de avonduren, in Duivendrecht rij je wel even een blokje om maar dat doet de 41 ook...Bee schreef: Niet ingetekend maar wel geadviseerd zijn lijn 37 voor Noord - Amstelstation en lijn 46 voor Noord - Bijlmerstation. Ik denk alleen dat een reiziger na een ritje met lijn 46 dat nooit weer zal doen
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Voor een reiziger Noord - Bijlmerstation maakt lijn 46:
- Een omweg door Diemen Centrum
- Een omweg door Duivendrecht
De snelste route is rechtdoor langs Schoolstraat en bij Diemen Zuid via de Bergwijkdreef en Daalwijkdreef naar de Dolingadreef.
- Een omweg door Diemen Centrum
- Een omweg door Duivendrecht
De snelste route is rechtdoor langs Schoolstraat en bij Diemen Zuid via de Bergwijkdreef en Daalwijkdreef naar de Dolingadreef.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Geen idee wie dat schreef. Overigens stonden in dat topic ook ervaringen van forumgebruikers die het beeld bevestigden van niet-Nederlands-sprekende chauffeurs.find_your_spot schreef:Het was nog veel erger dan de media schreven hoor, spreek uit 100% ervaring... :YGeert schreef:Die verhalen kan ik me anders ook nog wel herinneren.
Wie was dat ook alweer die op dit forum schreef over die enthousiaste steward die een bordje omhoog hield: neem tram 5?
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Dat was ik (mocht je het nog niet doorhebben )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
Oh ja: en de steward moest de chauffeur ook de weg wijzen. Wat niet altijd goed lukte, ik ben al eens de hele Beneluxbaan overgereden zonder bij de Spinnerij, Poortwachter, Brink, Meent en Gondel te komen. En de bus was keurig op tijd, dus was niet om vertraging eruit te rijden.
Oh ja: en de steward moest de chauffeur ook de weg wijzen. Wat niet altijd goed lukte, ik ben al eens de hele Beneluxbaan overgereden zonder bij de Spinnerij, Poortwachter, Brink, Meent en Gondel te komen. En de bus was keurig op tijd, dus was niet om vertraging eruit te rijden.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Ben het niet met je eens, aangezien ik met alle 27 poolse buschauffeurs heb meegereden en jij maar een paar enkele omschrijft. Elke pool deed het totaal andersArdan schreef:In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
Oh ja: en de steward moest de chauffeur ook de weg wijzen. Wat niet altijd goed lukte, ik ben al eens de hele Beneluxbaan overgereden zonder bij de Spinnerij, Poortwachter, Brink, Meent en Gondel te komen. En de bus was keurig op tijd, dus was niet om vertraging eruit te rijden.
For Your Railroad Adventures
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Okee, even een soort-van-disclaimer dan maar...
Bovengenoemde gegevens berusten slechts op steekproefsgewijs opgedane ervaringen. Hieruit kan niet worden afgeleid dat deze voor alle ritten gelden.
Bovengenoemde gegevens berusten slechts op steekproefsgewijs opgedane ervaringen. Hieruit kan niet worden afgeleid dat deze voor alle ritten gelden.
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Eh, daarom staat die steward er toch ook?Ardan schreef:In het algemeen deed de steward al het werk qua vervoersbewijzen en mensen helpen, en de chauffeur.. die reed alleen maar. Als er een reiziger was die de chauffeur iets vroeg keek-ie hem schaapachtig aan en wees naar de steward 'He is the boss..'.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
Dat is wel een duur grapje sinds de strippenkaart niet meer geldig is in Amsterdam...ziggy schreef:(bijvoorbeeld als je vanaf CS naar Weesperplein gebruik maken van lijn 9 of even doorrijden met de trein naar het Muiderpoortstation en dan lijn 7),
Dat is toch standaard bij de OV-chipkaart, dat je alleen met de vervoerder mee mag waar je bent ingecheckt? Men zal hier niet snel een uitzondering voor maken...Bee schreef:Ook opvallend: De NS staat geen chipkaarten toe van het GVB die niet zijn ingecheckt bij de NS.
Het zou pas opvallend zijn als het wel toegestaan was tegen GVB-tarief met de trein te reizen. En ook al kon dat wel: in Muiderpoort kan je toch alleen bij NS in/uitchecken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Amsterdamse metrotunnels dicht voor onderhoud
-inderdaad-juist in deze periode is het een alweer srijpende tekortkoming dat nu die sjipkaart er dan is-dat ritje per trein-tot voor een paar weken nog heel goed mogelijk per strippenkaart- je een hoop sentjes gaat kosten. Maar ach, wat zijn de bedrijven weer arm en onkreatief in het bedenken van oplossingen daartoe.
-kom net terug van long weekend Polski-daar is het dus gebruikelijk dat stadschauffeurs enkel rijden-en ook altijd stoppen bij elke halte-tenzij er ''op verzoek'' op staat. Kaartjes koop je vooraf-bij een kiosk. En-wat een wonder- de grote stad Warszawa is sinds 1/6 overgestapt-voor de maandkaarten althans-op de SJIPKaart-en die is weer gebonden aan je inwonerskaart van die stad. Buitenstadjers kunnen enkel nog met de relatief veel duurdere 15-dagencoupons reizen. Ook dat is geheel niet ongebruikelijk-in diverse Franse steden is de maandkaart ook voorbehouden aan de lokale bevolking
-er is volgens de GVB-folder toch wel een tegemoetkoming; ELK sterabo met zone 5700 er in (dus ook maar 1 ster=die zone) mag je voor de trein op dat trajekt benutten-normaal is dat enkel toegelaten met 3** of meer met centrumzone 5700.
-kom net terug van long weekend Polski-daar is het dus gebruikelijk dat stadschauffeurs enkel rijden-en ook altijd stoppen bij elke halte-tenzij er ''op verzoek'' op staat. Kaartjes koop je vooraf-bij een kiosk. En-wat een wonder- de grote stad Warszawa is sinds 1/6 overgestapt-voor de maandkaarten althans-op de SJIPKaart-en die is weer gebonden aan je inwonerskaart van die stad. Buitenstadjers kunnen enkel nog met de relatief veel duurdere 15-dagencoupons reizen. Ook dat is geheel niet ongebruikelijk-in diverse Franse steden is de maandkaart ook voorbehouden aan de lokale bevolking
-er is volgens de GVB-folder toch wel een tegemoetkoming; ELK sterabo met zone 5700 er in (dus ook maar 1 ster=die zone) mag je voor de trein op dat trajekt benutten-normaal is dat enkel toegelaten met 3** of meer met centrumzone 5700.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten