Mag ik even kwijt #48

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Ah zo, de techniek staat voor niets. Ik vond dat pasjessysteem in hotels al vernuftig.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

Onze camping heeft momenteel slechts 219 sleutels, valt mee he... :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Geert »

Voor mijn werk heb ik een toegangspasje, contactloos en erg vergelijkbaar met een ov-chipkaart: voor de sensor houden en de deur gaat van het slot. Normaal gesproken heb je alleen toegang tot je eigen kantoor, maar ik kwam er achter dat ik bijna de hele fabriek in kan met mijn pas :lol:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Joshua »

ROC Nijmegen heeft ook een pasjes systeem op de locatie Campusbaan. Echter werkt dat systeem nogal kut.
Ik zelf heb ook les aan het ROC Nijmegen, maar dan op een andere locatie. Nou moest ik in het eerste jaar best wel vaak naar de Campusbaan toe. Maar met mijn pasje had ik nergens toegang. En als je dan naar de receptie liept kreeg ik enkel te horen: ja we hebben wel gasten pasjes. Maar vraag eerst maar gewoon aan andere of ze de deur voor je open houden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Daantje »

Ik heb voor m'n werk ook een pasje, en nog een extra pasje wat je op moet laden als je in het archief wil of de opslagkamer van chemicalien. Die ontlaad na verloop van tijd zodat als je hem kwijt raakt anderen er niet zomaar mee naar binnen kunnen.

Thuis heb ik gewoon normale sleutels maar m'n vriend heeft ook een setje dus ik heb altijd een reservesleutel en m'n moeder heeft er ook nog een.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Suus »

Stomme printer. Ik zit twee minuten, komt er iemand naar mij toe dat hij het niet doet.

Ik kijk op het scherm: "STORING. BEL SERVICE". Ik service gebeld, staat er binnen twee minuten een mannetje voor mijn neus :pos: Mannetje loopt na één minuut weer weg: Hij is flink kapot. En nu moet ik bellen :roll:

Hopelijk krijgen we nu eindelijk een nieuwe *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Ach ja, op school laatst ook eentje die crashte op mijn USB Stick (Ok, ok, het was mn telefoon met USB kabel in Drive mode), en dan staat er letterlijk "Storing, zet machine uit en weer aan" :P Lang leve Oce... (al schijnt dat de meeste eigenlijk Canon apparaten zijn met labeltje Oce, die zelf eigenlijk alleen mega-printers maakt)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Stefan »

Nog even als vervolg op mijn ziekenhuisverhaaltje.. Ik heb net even met die vriend gebeld, hij is vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis van Vlissingen. Hij heeft medicijnen meegekregen tegen de pijn en moet morgen in het ziekenhuis een CT scan laten omdat ze niet helemaal zeker zijn wat 'ie nu aan zijn hart heeft.

Ben in ieder geval wel blij dat het nu in ieder geval wel beter gaat en dat 'ie vanavond wel bij de diploma-uitreiking kan zijn. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik heb een elektronische sleutel. Er zat een tijd een bug in het slot waar tsov nog een keer ingetrapt is, maar dat is van de week eruit geprogrammeerd :D
Yeah die zijn handig <3 Twee van onze lokaties hebben ze nu ook en dat scheelt toch al snel een stuk of 15 sleutels. De andere lokaties gaan ook over, waarvan ééntje volgend jaar en de overige is de vraag wanneer :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Daan »

webguy schreef:Ach ja, op school laatst ook eentje die crashte op mijn USB Stick (Ok, ok, het was mn telefoon met USB kabel in Drive mode), en dan staat er letterlijk "Storing, zet machine uit en weer aan" :P Lang leve Oce... (al schijnt dat de meeste eigenlijk Canon apparaten zijn met labeltje Oce, die zelf eigenlijk alleen mega-printers maakt)
Kleine apparaten komen van allerlei leveranciers, zoals Canon, Minolta, Kyocera... Maar je vind het gek dat iets crasht als je iets doet wat eigenlijk niet de bedoeling is?!? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door webguy »

Ja, sorry, niet alleen Canon idd... Maar Canon is weer eigenaar van Oce, dus het plaatje is dan weer rond.
Verder is m'n telefoon in drive-mode in de een printer stoppen echt niet raar hoor. Er zit een USB port op om documenten van USB Sticks te kunnen printen. Hij raakte sowieso in de war als je ook de Debug-modus hebt aanstaan (Android) want dan is het een Composite Device, daarom werken U3 USB Sticks ook niet. In drive mode is m'n telefoon net een USb stick, en het printen werkte prima, alleen zodra ik in een map probeerde te browsen ging het mis, een filesystem fout dus waarschijnlijk...
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Wout87 »

Ardan, damn ik hoop dat je snel je spullen zult terug krijgen :(

Vanmiddag ff rondje Amsterdam-Schiphol gedaan. Eerst naar Amsterdam CS, alwaar ik even naar de openbare bibliotheek ben gegaan. Daarna via de dam met tram 4 naar de Rai. Van de rai met de sprinter naar schiphol.

Op Schiphol zag ik een gezellige Engelse schoolklas die per trein naar Amsterdam cs moesten. Hierdoor kreeg de sneltrein van 16:30 een plusje van 5-10 min.

Verder gebeurde op spoor 4 iets opmerkelijks. De IC uit Amersfoort kwam binnen. Een groepje jongeren met koffers ging uitstappen. Eentje daarvan zat nog in de trein. Plotseling gingen de deuren niet meer open. Eentje van het groepje probeerde snel naar de machinist te rennen, maar dat was te laat. Gevolg: trein ging met die passagier naar Hooddorp :shock: :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Caspar »

Voor het ophangen van mijn nieuwe badkamer meubels heb ik een klusbedrijf ter hand genomen.
Maandag zou de man om19u komen, maar niet gezien. Belt ie gister tegen 19.30 dat ie het niet meer redde om langs te komen, of ie ook vandaag tussen 18.30 en 19.00 kan komen. Prima, maar er is nog niemand geweest :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Daniel »

Over printers gesproken... op 't werk wilde ik ooit labels printen en toen duurde 't toch 'n tijd voor ik door had waarom de handinvoer niet geselecteerd kon worden. Bleek dat ik eerst de optie "closest size" moest uitzetten bij de geavanceerde instellingen voor het geval het papier op was :P
Maargoed, toen het printen. Leg de labels in de handinvoer met de labelkant naar beneden zoals daar aangegeven... print 'ie ze op de achterkant van het vel labels. Huh, daar klopte dus echt iets niet :roll:

Gisteren wilde datzelfde apparaat niet dubbelzijdig scannen, maar geen nood, je kunt er nog 'n keer achteraan scannen en dat dan aan de PDF laten toevoegen. Ware het niet dat ik een foutje maakte... even later belde m'n baas dat 'ie een pagina miste en er ook eentje dubbel had :P

En tja, hoe moeilijk kan 't zijn om te zorgen dat ik morgen kan ontbijten... zowel de Plus als de Albert Heijn bleken geen broodjes meer te hebben (en beide ook amper brood). Maar aangezien ik toch even langs de bouwmarkt moest op de terugweg via 't station gefietst en zowaar, de AH to Go had nog wel wat (maar ook niet bijster veel)

Tot slot zat ik net even op 't balkon en zie ik ineens een rookpluimpje in de verte opstijgen en een helikopter rondjes vliegen. Dat zal wel een bosbrandje geweest zijn door de droogte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Ardan »

Even bijpraten: vandaag naar Bureau Gevonden Voorwerpen geweest, maar helaas zonder resultaat. Morgen nog eens proberen. Toen weer naar politiebureau en aangifte gedaan. Mijn gegevens opsnorren was even lastig, maar mijn BSN is zo makkelijk dat ik die uit mijn hoofd weet. Hierna naar een sleutelwinkel gegaan. Ik was gisternacht alleen thuis dus kon rustig herrie schoppen om mijn klavierslot open te wurmen, maar om half 3 gaf ik het op. Gelukkig weet ik nog hoe mijn kamersleutel eruit zag, dus ik had in de winkel zó de goede te pakken, eenmaal thuis paste hij inderdaad :D dus ik kan mijn kamer weer in! Telefoon opgeladen, en ik ben maar wát blij met mobiel internet! Even behelpen, maar ach. En ma-vr van 10 tot 22 kan ik in de OBA terecht voor gratis internet :D vannacht weer lekker in mijn bedje..
Enne, ik heb me laten vertellen dat er 40 verschillende klaviersleutels zijn ;)
STF, heel erg bedankt! Door joux bericht over de weinige combinaties kwam ik op het idee om te proberen een nieuwe sleutel te kopen, anders had het slot vervangen moeten worden en da's een duur grapje..
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Aiai Ardan, dat is niet zo prettig allemaal. Cross your fingers man :(. Sterkte verder!

@Stefan: mooi dat het wat beter gaat met je maat :).

@discussie over sleuteltjes: ik heb alleen een WUR-pas, maar de deur staat toch altijd open :P. En ik heb geen sleutel van m'n kantoor helaas. Net als dat ik geen sleutel heb van m'n werk in Amersfoort. En ik heb in Utrecht geen eigen kamer, dus heb nergens last van...

Zo, en heb vandaag een backpackrugzak gekocht... Voortaan zie je nu alleen maar tas ipv Justin :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

Zozo toch nog 40 verschillende sleutels... Toen eind jaren 60, in Castricum de huizen in onze wijk werden gebouwd waren er voor alle schuurdeuren en achterdeuren maarliefst 9 verschillende klavier-sleutels in de hele wijk. :lol:
Als je buren op vakantie gingen en je in die tussentijd hun planten water zou geven had je vaak niet eens hun achterdeur-sleutel nodig, tenzij je perse via de voordeur naar binnen zou willen (cilinderslot). :mrgreen:

Maar wel een toevalstreffer Ardan dat je precies de juiste sleutel kocht!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

@STF: goh, hetzelfde verhaal in mijn wijk in Zwijndrecht. Om het nog leuker te maken gold voor de binnendeuren hetzelfde. Bij wijze van, kon ik met de sleutel van m'n ouders slaapkamer de achterdeur van mn achterburen open maken =P.

Alleen de sloten zijn hier sinds vorig jaar in de gehele wijk veranderd naar cilindersloten, dus dat is maar goed ook :). Tenzij er maar 8 versies zijn, that is :p.

@Geert inzake de verloopstekkers: ja van Europees naar Australisch en niet andersom. Verbaasde me wel eigenlijk dat het wel andersom was. Die Australische zijn raar met van die 45 graden pinnen naast de centrale pin. En die geaarde pin heb ik misscien niet zo'n last van. Heb daarvoor wel die speciale verlengsnoer mee, waar zo'n gat in zit. Net als m'n laptop overigens.

@Webguy thanks: weet niet of ik nog zo'n zin heb om dan zo lang te wachten eigenlijk... Maar bedankt in elk geval. Geeft weer stof tot nadenken!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door deadlock »

Justin schreef:@discussie over sleuteltjes: ik heb alleen een WUR-pas, maar de deur staat toch altijd open :P. En ik heb geen sleutel van m'n kantoor helaas. Net als dat ik geen sleutel heb van m'n werk in Amersfoort. En ik heb in Utrecht geen eigen kamer, dus heb nergens last van...
De deur van het huis hier is afgelopen weekend voor het eerst in 2 jaar op slot geweest. Ik heb een nogal afschrikwekkende hond en die had ik meegenomen naar een dorpsfeest in Twente ergens en toen moest het wel :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Mark »

Dorpsfeest in Twente... Was je in Goor? Daar was wel het een en ander te doen afgelopen weekend *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Zo, en heb vandaag een backpackrugzak gekocht... Voortaan zie je nu alleen maar tas ipv Justin :p.
Ok, dus als ik voortaan op Zwd een grote rugzak tussen de deuren van mijn SLT zie uitsteken en ik krijg mijn groene lamp deuren dicht niet, dan roep ik gewoon om: *DINGDONG* "Hey Justin, trek je rugzak eens in!" :P
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Roept u maar via de buitenspreker dan :p.

Ik heb m'n kop trouwens weer opgeschoren, heerlijk kort weer :p.

Morgen als gevolg van gepruts op werk dat ik terug moet ... lekker handig ook altijd, ik declareer dus lekker veel uren daardoor -o- Dus dat wordt morgen een rondje Rotterdam-Wageningen-Arnhem-Wassenaar-Zwijndrecht -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door STF »

1 juli 2005 kregen we bij de notaris de sleutels in handen van de camping, oftewel we zitten er vandaag precies 5 jaar!

(Een week geleden is de mevrouw waar we het van gekocht hebben, overleden.)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door htm_tram »

Gefeliciteerd Frank *O*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #48

Bericht door Justin »

Kolere, gaat alles mis dan deze week? Nog eens wat trammelant op werk, en als ik hier mn nieuwe lenzen in doe, blijkt het -4.00 te zijn, omdat de verkoopster me blijkbaar de verkeerde heeft meegegeven. Nou dat wordt nu het rondje Zwijndrecht-Utrecht-Wageningen-Arnhem-Wassenaar-Rotterdam dan :s. -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten