OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Meltrain »

Vanochtend rond 8:15 liep er iets ten westen van Rtd een man op het spoor.
O.a. de t5020 moest hierdoor wachten totdat deze man van het spoor gehaald was. Vertraging bij Dtz was ongeveer +10, dus ik vind dat NS, ProRail en de Spoorwegpolitie het heel snel en netjes hebben afgehandeld. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Milco »

Ik zie net op de website van Connexxion dat de Connexxionlijnen 102, 153, 155 en 158 30 tot 60 minuten vertraging hebben opgelopen. Sommigen hebben nu nog vertraging.
Zeker iets gebeurd ofzo in Amsterdam-ZO, een ongeluk ofzo...\
Het kan niet op de A1 of A6 gebeurd zijn, want de bussen vanuit Amstelstation (101, 152, 157) hadden 10 minuten of haast geen vertraging.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Klaasje »

Als er een stevige file ontstaat op de A1 slaat de file terug naar de A9. Plotseling denken mensen dan slim te zijn door binnendoor te rijden. Hierdoor ontstaat er een enorme file door héél de bijlmer voor een verkeerlicht in..(waar kan het ook anders :?: ) Diemen :neg: Dit gebeurd sinds er wegwerkzaamheden zijn op de A1 ongeveer 1 a 2 keer per week in de avondspits.
Het schijnt niet mogelijk te zijn om pendelbusjes in te zetten op het stuk dat vaststaat zodat de overige bussen een aantal haltes in Amsterdam-ZO kunnen overslaan en een andere route kunnen nemen om zo niet "4x per uur filevol van Amsterdam naar Almere" te hoeven gaan. Heeft iemand alternatieven? (misschien wat voor een ander topic).
De Amstelbussen hebben relatief weinig last van files op de A1 omdat die grote stukken vrije baan hebben (Trambaan op de middenweg in Amsterdam, vluchtstrook op A10, Vluchtstrook op A1, Maxisweg...) Alleen bij knooppunt Watergraafsmeer moeten ze 2 strookjes naar rechts opschuiven door de file heen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Gaat het hier om het verkeerslicht Muiderstraatweg/Provincialeweg? Dat geeft de verkeersstroom Muiderstraatweg - Provinciale weg wel voorrang boven de verkeersstroom Muiderstraatweg-Muiderstraatweg.

De chauffeurs van lijn 215 en 216 gebruiken trouwens de busbaan in Diemen Zuid in zeldzame gevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Milco »

De eerste middagspitsrit, die om 17.15 uur bij Bouwmeesterbuurt-West in Almere moet zijn, zag ik om ongeveer 18.10 uur pas langsrijden. En ik weet zeker dat dat de rit van 17.15 uur is, want die wordt altijd met de Connexxion 5644 gereden. (Alleen vorige week dan met de 5703, aar daar gaat het nou niet om.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Gaat het hier om het verkeerslicht Muiderstraatweg/Provincialeweg? Dat geeft de verkeersstroom Muiderstraatweg - Provinciale weg wel voorrang boven de verkeersstroom Muiderstraatweg-Muiderstraatweg.

De chauffeurs van lijn 215 en 216 gebruiken trouwens de busbaan in Diemen Zuid in zeldzame gevallen.
De stroom van de Provincialeweg richting de muiderstraatweg-Oost wil in dit soort gevallen goed vaststaan. (in tegenstelling tot Muiderstraatweg-Muiderstraatweg.) Het past trouwens wel mooi in het beeld dat Diemen anti-Amsterdam is. Door die stroom verkeer uit de Bijlmer op te houden kunnen wij wel door in de spits (A)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Vanochtend rond 8:15 liep er iets ten westen van Rtd een man op het spoor.
O.a. de t5020 moest hierdoor wachten totdat deze man van het spoor gehaald was. Vertraging bij Dtz was ongeveer +10, dus ik vind dat NS, ProRail en de Spoorwegpolitie het heel snel en netjes hebben afgehandeld. :)
Ah, vandaar dat de 12518 waar ik in zat een tijdje niet verder kwam dan de inrijder. Er werd wel iets omgeroepen over veiligheid, maar dat kon ik niet goed verstaan (was al bang dat de machinist door de rooie was gegaan ofzo)...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ardan »

2e halfjaar van 2010 is aangebroken....
Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Om 8:28 kwam ik op de fiets de Ziggy-expresse tegen in Diemen op weg naar het centraal station :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is natuurlijk al een ervaring op zich! :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Het was vanmorgen en vanmiddag een beetje rommelig op het spoor. Tijdens de ochtendspits reed er door een defecte trein ergens tussen Rtd en Gv geen s5000. En aangezien ik daarmee juist onderweg was, kon ik in Rtd alweer rechtsomkeer maken.

Vanmiddag rond 14:40 uur strandde er een VIRM 4 viertje onderweg als t2255 met een defect op Laa. De onfortuinlijke s9200 die er achter zat, stond vast en kon geen kant meer op. Ik kon er met mijn s5000 gelukkig nog omheen geleid worden via de sporen die vanaf Gvm normaal voor treinen richting Gvc worden gebruikt en in Laa werd ons treintje overspoeld met reizigers uit de gestrande trein. De t2155 die weer achter mij zat, kon er ook omheen en nam weer een hele zwik reizigers van ons over in Gv.

Tenslotte was het in Rtd een gekkenhuis, de combinatie van Tourgangers en een flink vervroegde WK-avondspits zorgden ervoor dat het al voor 15:00 uur waanzinnig druk was in de treinen. In Ddr haalde de vaststaande s9200 ons uiteindelijk weer in, maar wel met inmiddels +30.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:Het was vanmorgen en vanmiddag een beetje rommelig op het spoor. Tijdens de ochtendspits reed er door een defecte trein ergens tussen Rtd en Gv geen s5000. En aangezien ik daarmee juist onderweg was, kon ik in Rtd alweer rechtsomkeer maken.
Hoe laat was dat? De t5020 heeft in elk geval wel gewoon gereden.

Verder vandaag:
-besloot ik vandaag om een tramlijn 24 eerder te nemen dan gepland, omdat ik niet wilde rennen voor mijn overstap op Rlb, had het nog niet heel veel nut. :P Toen ik rond 7:48 aankwam op de halte Beukendaal, stond daar al een tram met 'Buiten Dienst' te wachten. Wat bleek nu? De tram die oorspronkelijk had moeten rijden, had onderweg een defecte airco gekregen en daarom kwam er een vervangende tram naar de Beukendaal, waar alle reizigers moesten overstappen. Hierdoor (en doordat de defecte tram ook al vertraagd was) met +7 aangekomen op Rlb.
-de bestuurder op lijn 19 riep de hele tijd om dat dit een nieuwe lijn was en dat hij vandaag gratis was en bovendienbenadrukte hij bij de haltes Delft Station, Brasserskade en Leidschenhage nog eens dat dit tram 19 was en dus niet 1, 2 of 6. Goed bezig. :pos:
-ik heb lijn 63 eens gezien. :lol: Kwam hem toevallig tegen toen ik bij Leidschenveen overstapte van tram 19 op RandstadRail.

@Beheer: misschien een optie om van dit topic een sticky te maken? ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

meltrain schreef:Hoe laat was dat? De t5020 heeft in elk geval wel gewoon gereden.
Dat was net erna, want ik mocht met de t5022 niet verder dan Rtd en moest als 305031 keren naar Ddr.

Wat is een sticky topic? Heeft dat met het weer te maken? :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Deels, 't wordt er ook plakkerig van en blijft bovenin de lijst met topics hangen :mrgreen:

Vandaag mocht, of eigenlijk moest :P , ik wat eerder richting huis en dacht zodoende de t2855 te nemen. Toen ik op Utrecht Centraal gearriveerd was bleek de t553 er echter nog te staan met toen nog slechts +5 volgens de CTA's (het deel uit Den Haag moest nog aangekoppeld worden). We bleven er echter maar staan te wachten op niks terwijl we inmiddels van de AV verdwenen en volgens de CTA's op 't perron niet vertraagd waren!
Op die CTA's werd uiteindelijk, op het moment dat we net wegreden notabene, het flapje met +15 voorgedraaid :roll:

Even later een omroep van de HC dat dit was omdat het de procedure was dat op tijd rijdende treinen voor ons als vertraagde trein langs mochten. Op zich logisch, maar waarom dan de t2855 heel de tijd een spoor naast ons heeft staan wachten? Dat was immers de enige trein waar we nog mee conflicteerden rond 15.30 uur, de t850 was allang weg dus zou je zeggen dat het vertrek met +10 i.p.v. +20 had kunnen plaatsvinden. Dat had allicht de reizigers naar Berlijn twee uur vertraging gescheeld...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Raymond »

Een buschauffeur had niet goed opgelet. Lijn 11 in Eindhoven van 15.27 was nog niet gekomen en ondertussen was de rit van 15.42 al aangekomen op het station. Er vond een chauffeurwissel plaats en vervolgens reed die van 15.42 met -3 weg. Het heeft ruim 10 minuten geduurd en toen was er contact met de verkeersleiding. Hij dacht dat hij de bus met vertrek 15.27 aan het rijden was. Niet goed opgelet op het omloopbordje en op de tijden op z'n infoxx scherm. Uiteindelijk is het opgelost door het omloopbordje te veranderen, zodat het alsnog de bus van 15.27 werd. Wat er met de andere rit gebeurd is weet ik niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Jurjen »

Zojuist rond 18:45 kwamen op Almere Centrum 3 bussen op lijn 1 richting Almere Buiten tegelijk aan op station Centrum. De eerste reed de halte voorbij, liet reizigers uitstappen op de rijbaan en reed verder, terwijl de achterste 2 wel op de halte stopten en samen de mensenmassa die stond te wachten meenamen...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door mb90 »

Arriva DAV liet vanmiddag een staaltje klantvriendelijkheid zien. Door de Tour de France stond een deel van Rotterdam-Zuid vast, waaronder de Oldegaarde waar de bussen van en naar het Zuidplein overheen moeten. Dit levert in de meeste gevallen zo'n 5 tot hooguit 10 minuten vertraging op en dus een dienstregeling die niet helemaal meer gehaald wordt. Alle streeklijnen reden hier echter gewoon overheen, maar de lijnen 90, 91 en 92 uit de Alblasserwaard en de Drechtsteden werden ingekort tot Station Rotterdam Lombardijen. Op het Zuidplein stond er gelukkig wel iemand van Arriva om dit aan de reizigers uit te leggen, maar of die er blij mee waren betwijfel ik... :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ardan »

U mag één keer raden op welk traject storing was.. juist, Arnhem-Winterswijk. Vanuit Amsterdam met heerlijk rustige treinen in Arnhem gekomen, WK heeft zo zijn voordelen. Mijn trein naar Winterswijk van 17 32 uur kwam laat binnen en is met +13 vertrokken, en is onderweg met +20 extra vertraagd. Komt natuurlijk jullie vraag 'waarom ging je niet over Zutphen dan?' Wilde ik niet, dat traject heb ik onderhand al 1000x gedaan. Maar mijn trein was me toch bloedheet! Airco stond wel aan, maar wat merkte ik na een tijdje, de kachel ook.. goed dat ik rustig achterin zat, hup, uit met dat shirt! Ik dacht, in Winterswijk toch maar de mcn erover inlichten.. maar onze trein werd uiteindelijk in Aalten opgeheven, vanwaar busje 1488 ons naar Winty bracht. En er stonden zoveel vragende mensen bij de mcn dat ik hem maar niet over de kachel heb verteld.
Maar het verhaal is ook positief :D ik zeg nog wel eens: storingen verbinden mensen. Zo ook nu, want in de bus trof ik een jongen die vroeger echt mijn hartsvriend was, maar met wie ik de laatste jaren nauwelijks nog contact had.. tot nu *O* dus achteraf vond ik de storing niet zo erg ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

De afvoer van reizigers uit de s2100 en s2600 die bijna tegelijk aankwamen in Amsterdam Centraal duurde bijna vijftien minuten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:Mijn trein naar Winterswijk van 17 32 uur kwam laat binnen en is met +13 vertrokken
Nou, dan heb je niet zoveel reden tot klagen: de daaropvolgende drie treinen werden opgeheven, waardoor de eerstvolgende de trein van 18:34 was. Deze werd gereden door twee stellen DM'90 en vertrok met +8. Overbodig te melden dat het die drie kwartier op het perron beter was uit te houden dan de drie kwartier in de trein :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door M57 »

Dit weekend geen treinen door de Hemtunnel, door werk in de tunnel, voor en na de tunnel, en meteen ook maar aan perrons en relaiskasten te Sloterdijk. De intercity uit Nm rijdt na Ass via Hlm, Bv, Utg, Cas en Hlo naar Amr en verder naar Hdr. Tussen Hlm en Amr vervangt deze treinserie de serie s3400. Deze rijdt nu van Hn de normale route naar Amr en neemt daar de stoptreindienst over via de Zaanlijn tot Zd. Dan nog de s4500 welke tussen Ekz en Hn de normale route rijdt en vervolgens non-stop naar Zd rijdt en daar keert. Dat laatste geldt tot slot ook voor de s3300.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Wout87 »

Die treinen naar Winterswijk zijn een echte ramp. Niet voor niets hoor je vaak tuffy op Arnhem Velperpoort.
Hoevaak heb ik wel niet opgeheven treinen gezien op dit traject
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Wauwie, het was drukdrukdruk vandaag in Rtd! :shock: Veel versterkte treinen (s1900 en s2100 reden met 2 VIRM-en, s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI) en tussen Ddr en Rtd extra stoptreinen (in het pad van de s5000) Extra stops (s1900 te Sdm en s2200 te Rtz) zorgden voor een gelijkmatigere spreiding van de Tour-gangers en er waren véél, héél véél extra medewerkers opgetrommeld om alles in goede banen te leiden. Die droegen gele hesjes met pakkende Tour-teksten zoals: Quand tu veux, tu peux En alles ging goed vandaag, dus dat klopte ook. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door M57 »

Huhu, en ik een beetje lege s3300 'en tellen :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Lekker druk in Rotterdam ja :-)

Ik kwam aan in een volgepropte Noord-Oost met 25 minuten vertraging door een goederentrein.

De RET reed op lijn D een twee-minuten dienstregeling. Ik liep op Centraal om half drie al een vertraging van twee minuten op over een vouwfiets, die van de politie de metro uit moest. Bij ankomst op Beurs was extra inzet van personeel nodig om de metro vol te verklaren. Pas na drie metro's was de mensenmassa weg, daarna zaten mijn vriend en ik in een lege metro.

Direct na de laatste binnenkomst op het Zuidplein knalde de metro's zowat uit elkaar. In de noordkant van de stationshal was het onmenselijk vol. De metro stond lang stil voor en op de stations. Toch was het logistiek allemaal goed onder controle :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten