Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Geert »

Gewone bussen hebben ook gewoon wagenverkoop hoor, alleen krijg je dan een strippenkaart of wegwerpchipkaart...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door tsov »

Wat Vinny bedoelt is dat je nog wagenverkoop normaal tarief hebt in de interliner. Je kunt daar gewoon een enkeltje Leidseplein - Leimuiden kopen voor hetzelfde tarief als je met de OVC/strippenkaart betaalt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Bart »

Bee schreef:Jazeker wel hebben de Interliners een apart tarief!

Je betaalt per kilometer 2,2 cent meer dan het normale tarief van Duin- en Bollenstreek (12,7 cent als het goed is)
Dan mag zeker het voordeel van de 370 als een verbinding op lange afstand behouden blijven.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Ik zit mij trouwens af te vragen: Zou Connexxion dit ook gedaan hebben als ze Amstelland-Meerlanden niet hadden gewonnen de laatste keer?
Het is een kosten/ batenverhaaltje. De uren die nu tussen Schiphol en Amsterdam worden gereden, kunnen niet worden ingezet in de rest van Midden-Holland. Door wat te schuiven in uren kan je wellicht elders meer verdienen of beter tegemoetkomen aan de eisen van de opdrachtgever. Reken er maar op dat de meerwaarde van (nieuwe) directe verbindingen met Schiphol wordt gewaardeerd.
Karl schreef:Is al bekend of de RGL bij de concessie gaat horen?
Dat wordt een aparte concessie.

tsov schreef:Wat Vinny bedoelt is dat je nog wagenverkoop normaal tarief hebt in de interliner. Je kunt daar gewoon een enkeltje Leidseplein - Leimuiden kopen voor hetzelfde tarief als je met de OVC/strippenkaart betaalt.
Interlinertarieven worden bepaald aan de hand van de afstand, strippenkaarten op basis van zones. In sommige gevallen is een enkele reis Interliner goedkoper dan een strippenkaart :idea:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Klaasje »

Als het goed is wordt de 370 Rood-Grijs in de toekomst. (even tussendoor)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Suus »

Doet Zuid-Holland mee met MRA-net dan? Zover ik weet is dat puur iets Noord-Hollands.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Klaasje »

Ik weet (jammer genoeg) ook niet wat precies de gedachte daarachter is. De 370 past trouwens wel mooi in het concept :Y
Oud forumgebruiker

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Doet Zuid-Holland mee met MRA-net dan? Zover ik weet is dat puur iets Noord-Hollands.
Niet ook Flevolands?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Klaasje »

MRA is een samenwerking van de Provincies Noord-Holland en Flevoland en de stadsregio Amsterdam. Als MRAnet een mooi concept is kan Zuid-Holland toch best met één buslijn meedoen? Of is dat out-of-the-box over de grens van het eigen gebiedje kijken? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Suus »

Zuid-Holland heeft nog steeds het "Grijze" Interlinerconcept. In Alphen aan den Rijn zijn er drie lijnen van dat type.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ach, al die concepten... Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Ik vind die kleurstelling van de Connexxion-lijnen naar Almere wel erg duidelijk en een mooie reclame (hoewel de praktijk vaak anders is, maar daar gaat het hier even niet om).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Suus »

Ik ga even kicken: alle wijzigingen voor dit concessiegebied staan hier: http://host16.orangeweb.net/prodsite/im ... dec_10.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Vinny »

Wat een dramatische cijfers voor de interliner zeg. 10% reizigersdaling... Het is duidelijk een product van vergane glorie geworden... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fredkroket
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 12:29

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door fredkroket »

Bee schreef:Ik ga even kicken: alle wijzigingen voor dit concessiegebied staan hier: http://host16.orangeweb.net/prodsite/im ... dec_10.pdf
Is zo een zelfde soort document ook al voor de concessie Provincie Utrecht beschikbaar?
Ben zelf erg benieuwd wat er met het utrechtse deel van lijn 195 gaat gebeuren en of lijn 104 naar Nieuwegein weer terug komt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buslijnen Leiden/Alphen-Amsterdam mogelijk aangepast

Bericht door Klaasje »

Dit soort documenten worden voor alle Concessiegebieden gemaakt. Hierin doet Connexxion voorstellen naar de Concessieverleners en Rocov's voor de nieuwe dienstregelingen. Na overleg met beiden wordt er meestal nog wel het een en ander aan gewijzigd voordat het in de definitieve dienstregelingen terecht komt.
Bijna nooit zijn ze op internet te vinden. Dit is waarschijnlijk een uitzondering. (Er valt best wat te zeggen over het wel of niet openbaar maken van dit soort stukken....)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten