Hmm, trof vandaag toch allemaal relatief koele Amba's anders... zowel van 't BRU als Provincie UtrechtGekko123 schreef:Ach, kwam er vandaag achter dat de groene Provincie Utrecht-Citaro's lekker koel zijn vergeleken met de massaal rijdende Amba's. Bij de amba's lijkt iedere vorm van airco te ontbreken
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Staan die raampjes wel open dan? Vooral op de snelweg moet het goed doortochten..Thijs schreef:Ik moet zeggen dat ik het in lijn 91 Arnhem-Apeldoorn altijd vreselijk warm vind met dit weer. Ongehoord. Ik snak in zo'n lijnbus naar een airco.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op de website van breng staat dat alle lijnen rolstoeltoegankelijk zijn. Op de breng website staat dit dus ook bij lijn 35. Deze ritten worden allemaal met een breng lokaal busje ( mercedes sprinter ) gereden. Deze zijn niet rolstoeltoegankelijk. heb sinds december al meerdere keren iemand met een rolstoel of kinderwagen bij de halte zien staan. Konden dus niet mee ! Zag dus net ergens dat er ook sprinterbusjes zijn met een lage vloer waar dus wel een rolstoel in kan. Waarom zou breng/novio hier niet voor gekozen hebben ?
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 04 jul 2010, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je in plaats van [img] [smallimg] gebruikt is de hele foto te zien
Reden: Als je in plaats van [img] [smallimg] gebruikt is de hele foto te zien
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik denk dat ze bewust niet voor SprinterCity's (Die bedoel je denk ik :) ) gekozen hebben. Deze Breng lokaal busjes zijn 8-persoons busjes en kunnen door iemand gereden worden met een B-rijbewijs. Verder is er geen chauffeursdiploma voor benodigd. SprinterCity's wegen echter meer dan 3500 kg (Ik geloof dat ze 4100 kg leeg wegen) en je hebt dan dus een busrijbewijs nodig én ze zijn gelijk een 'stuk' groter. In een SprinterCity kun je gemakkelijk 20 á 25 passagiers kwijt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op lijn 1 in Nijmegen kan in de avonduren ook geen rolstoel mee, daar rijdt dan ook een Sprinter busje. Overigens rijdt het busje daar met een blauw dak, dat blijft wel vreemd (wellicht een bus van lijn 35).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De busjes van de RET/RMC hebben volgens mij een rolstoellift.
Zouden de busjes van Breng die ook niet hebben dan?
Zouden de busjes van Breng die ook niet hebben dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op lijn 35 rijden 2 busjes met een roze dak nummer 1000 en 1001. Deze lijn word gereden door taxi bedrijf rotthof in opdracht van breng. Er zit geen rolstoellift in. Was eerst de bedoeling dat 1 van de 2 busjes s'avonds na de laatste rit op lijn 35 naar Nijmegen gingen om daar op lijn 1 te rijden. Maar dit is niet doorgegaan taxi rotthof kon er geen chauffeurs voor vinden ofzo. Wel vreemd dat er nu dus een busje met blauw dak in Nijmegen rijd terweil er in Elst op lijn 35 dus 2 busjes met een roze dak rijden. Wel voorzien van infoxx schermen en oc chipkaart lezers.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De enige sprinter busjes met roze dak zijn die van de buurtbussen. Op alle normale lijnen in de regio Nijmegen waar sprinters op in worden gezet hebben de bussen een blauw dak. Zo ook op lijn 1 wat ik dus echt niet begrijp. Kom op en zet gewoon een Citaro in.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
nee, hoor op lijn 35 rijden 2 busjes met roze dak. 1000 en 1001
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het gaat weer lekker in Nijmegen. Deze foto's krijg ik net getwit:
http://tweetphoto.com/30833922
http://tweetphoto.com/30833922
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen, waardoor zelfs ontregeling in de dienstregeling kan plaatsvinden.
Weet iemand daar meer over? Het zal niet gaan over een missende airco die alsnog wordt ingebouwd lijkt me, dat is immers geen technisch mankement. Ook komt het bericht zo over dat alle bussen in een keer naar de garage/fabriek gaan (waarom zou je anders ontregeling in de dienstregeling verwachten, dat doe je als je vreest niet genoeg (vervangende) bussen te hebben), voor een operatie airco lijkt me dat ook teveel van het goede (het bieden van een betrouwbare dienst gaat dan nog net voor).
Is er misschien toch een technisch gebrek gebleken uit de gecrashte bus in de Malvert?
Of deed DRIS gewoon gek en was het een nepaankondiging?
Weet iemand daar meer over? Het zal niet gaan over een missende airco die alsnog wordt ingebouwd lijkt me, dat is immers geen technisch mankement. Ook komt het bericht zo over dat alle bussen in een keer naar de garage/fabriek gaan (waarom zou je anders ontregeling in de dienstregeling verwachten, dat doe je als je vreest niet genoeg (vervangende) bussen te hebben), voor een operatie airco lijkt me dat ook teveel van het goede (het bieden van een betrouwbare dienst gaat dan nog net voor).
Is er misschien toch een technisch gebrek gebleken uit de gecrashte bus in de Malvert?
Of deed DRIS gewoon gek en was het een nepaankondiging?
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Bij de bus die in Malvert een woning binnenreed was volgens de media toch geen defect geconstateerd? Wellicht dat het met de eerdere brandjes in de aardgasbussen te maken heeft gehad?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Waarschijnlijk zaterdag middag weer opgelost:
http://www.breng.nl/nieuws/24/mogelijke ... egen/1445/
http://www.breng.nl/nieuws/24/mogelijke ... egen/1445/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Afgelopen vrijdag is de uitvaartdienst van de chauffeur geweest, alle Nijmeegse Brengchauffeurs mochten daarbij zijn.
De bussen van het type waarmee het ongeluk gebeurde reden daarom ook niet.
Die dag reden bussen en chauffeurs van buiten.
De bussen van het type waarmee het ongeluk gebeurde reden daarom ook niet.
Die dag reden bussen en chauffeurs van buiten.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan is de vraag waarom ze dat niet gewoon op die DRIP's toonden i.p.v. "een technisch mankement". Lijkt me dat de reizigers er juist dan meer begrip voor hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Er reden vrijdag gewoon Citaro's hoor. Ik heb ze de hele dag voorbij zien komen op de uni en er ook zelf ingezeten. Ik heb er niet opgelet of de chauffeurs "bekenden" waren.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Afgelopen vrijdag schreef je anders nog...
...en in dat bericht lees ik verder nergens dat er wel aardgasbussen reden. Dus dan moet je verbaasd zijn dat ik juist 't idee kreeg dat die dingen niet reden.fogeltje schreef:De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zei alleen dat dit op de infopanelen getoond werd, ik zei nergens dat er geen aardgasbus (of wel) te zien was. Had het er misschien wel bij kunnen zetten (maar het had natuurlijk ook kunnen zijn dat de bussen die ik gezien had al aangepast waren ofzo, heb daar verder niet zo heel veel bij stil gestaan).Daniel schreef:Afgelopen vrijdag schreef je anders nog...
...en in dat bericht lees ik verder nergens dat er wel aardgasbussen reden. Dus dan moet je verbaasd zijn dat ik juist 't idee kreeg dat die dingen niet reden.fogeltje schreef:De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
de dienstregeling van lijn 300 ( rijn/waalsprinter ) staat online op http://www.breng.nl
Moet je wel even klikken op vanaf 29 augustus
Moet je wel even klikken op vanaf 29 augustus
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
's Avonds ook nog doorrijden naar Heyendaal (tot tien uur) *O* .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inderdaad *bus* en volgens CXX ook nog in een redelijk 15 minutenpatroon met de 3/4 vanuit Wijchen. Dat overigens nog niet gecheckt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
eindelijk nieuwe lijn in breng rijdperk, Flinke verbetering :D
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat deze dienst door zal rijden naar Heyendaal in de avond ben ik heel erg blij mee.
tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee gek he. De eis was dat in het eerste jaar het bestaande lijnennet gehanteerd zou worden.Joshua schreef:tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar dan doen ze dat, maar gaan ze wel sprinter bussen op lijn 1 in zetten, sluiten ze het loket en komen er nieuwe bussen waar elke keer wel wat mee is (eerst problemen met de aardgas tank in combinatie met de kou, nu blijken het weer rijdende sauna's te zijn).Freek schreef:Nee gek he. De eis was dat in het eerste jaar het bestaande lijnennet gehanteerd zou worden.Joshua schreef:tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten