Historische treinseries

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Oud forumgebruiker

Re: Historische treinseries

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:Dan noem je ook een treinserie... De s3500 is de meest 'wandelende' treinserie van Nederland geweest. Volgens mij hebben uitlopers zelfs Leeuwarden ooit bereikt... :mrgreen:
Over uitlopers gesproken, in 2005 zat de 3500-serie (in dezelfde vorm als in 2004) gekoppeld aan de 3200-serie van Amsterdam naar Enkhuizen. Zo kon je rechtstreeks bijvoorbeeld Eindhoven-Bovenkarpsel Grootebroek doen met ICM, heel riant. Is overigens ook de reden dat de stopstations op de Enkhuizerlijn destijds met een flink stuk verlengd zijn (en zo smal zijn op het eind): ze kregen 9/10 bakken ICM (trein 3260) en 10 bakken VIRM (treinen 3256/3258) te verwerken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Historische treinseries

Bericht door Vinny »

Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500:
- Enkhuizen
- Roosendaal
- Leeuwarden
- Groningen
- Harderwijk
- Weert (?)
- Maastricht
- Roosendaal
- Vlissingen (?)
Standaard
- Amsterdam Centraal
- Eindhoven
- Schiphol
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Historische treinseries

Bericht door Meltrain »

Schiphol pas sinds begin 2006 en toen kon Amsterdam Centraal (en noordelijker) niet meer. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Ik zie nu voor de exploitant van de Beneluxdienst meerdere exploitanten: NS, NS en NMBS, NMBS, NS HiSpeed en waarschijnlijk ook nog NS Internationaal. Welke van deze exploitanten is de juiste? Hetzelfde geldt ook voor Thalys en de andere grensoverschrijdende lange-afstandsverbindingen trouwens
Om hier op terug te komen, er staat een uitgebreid antwoord op de vraag, wie de vervoerder is op het Nederlandse deel, in het nieuwe spoorboekje:
-Voor de IC Brussel, IC Berlijn en ICE is NS Reizigers de vervoerder als je een binnenlandse reis maakt (ga je de grens over dan is NS Internationaal de vervoerder).
-Voor de Thalys en Fyra is HSA de vervoerder
-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
-Alleen wat er bij Glanerbrug en Nieuweschans de grens over gaat & de Nachttreinen, dat staat helemaal los van NS.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door Wubbo »

Staat er toevallig ook bij of dat de afgelopen jaren ook zo was?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door Daniel »

Nee dat staat er niet :wink: 'tis uberhaupt pas een verplichting vanaf dit jaar om dat soort dingen te vermelden.
-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
Tot de grens wel te verstaan, en dus ook AVR-NS tot het grenspunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Historische treinseries

Bericht door Justin »

OK, ik vermoed dat die webcounter van me ineens problemen veroorzaakt. Op pagina's waar ik niet de contents heb geladen krijg ik geen foutmelding namelijk. Moet even alles maar onderspitten =\. Damn it.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Historische treinseries

Bericht door Frank »

Vinny schreef:Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500
Voordat de 3500 er was reden er ook al spitstreinen tussen Utrecht en Eindhoven. In '89/'90 heb ik nu een intercity Schiphol - Maastricht (via Amsterdam Centraal) gevonden zonder stop in... 's-Hertogenbosch! Kijk, dat zijn nog eens intercity's :lol: .
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Historische treinseries

Bericht door Frank »

Bij alle historische stationspagina's staat momenteel bij 2010 dat er geen bediening bekend is. Het lijkt me nou niet bepaald mooi staan. Wat mij betreft wordt of 2010 daar helemaal geschrapt (in het kader van 2010 is nog geen historie) of worden de treinseries uit 2010 er ook toegevoegd (in het kader van een compleet overzicht) :) .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door Wubbo »

Dan ben ik voor dat laatste. Ik ga wel eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen later vanavond.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door Wubbo »

Om dit voor elkaar te krijgen moeten de voormalige treinseries en de huidige treinseries in dezelfde categorie zitten (ik stel de categorie 'Treinserie' voor). Dat betekent wel dat de categorie Treinserie heel vol komt te zitten en je voor een overzicht van huidige treinseries (zo'n verwijzing staat nu in ieder geval nog niet op de Wiki) aangewezen bent op een query zoals we die ook voor stationsbedieningen enzo kennen. Heeft iemand daar bezwaren tegen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door reisthijs »

Het overzicht van de huidige treinseries staat toch ook al in de categorie "Dienstregeling 2010"? Lijkt me overzichtelijk genoeg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door Etienne »

Het is niet niks dat de categorieën gewijzigd worden, maar nu zijn alleen de voormalige treinseries niet meer bekend op een pagina met het sjabloon TSoudeSeries.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door Wubbo »

Dat werkt nu weer.
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door Etienne »

Van alle normaal in dienstregeling zijnde stations in Nederland is nu ook de historische dienstregeling beschikbaar :) . Alleen moeten er nog wat dienstregelingen gemaakt worden :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Historische treinseries

Bericht door Frank »

Dat komt beetje bij beetje wel :) .
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Vleugeltreinen

Bericht door reisthijs »

Ik zit me af te vragen wat we nu het beste kunnen doen met vleugeltreinen, omdat die wel een eigen serie hebben maar die nummering niet terug te vinden is in oude spoorboekjes. Neem bijvoorbeeld de serie 6000 uit 2006: in feite reed de 6000 dus alleen naar Tiel, van Geldermalsen naar Den Bosch was de 16000. Nou weet ik dat hier toevallig nog, maar als het langer geleden is wordt dat lastiger.

De oplossing die er nu is voor de 20800, het hele overzicht van de 20800 én 800 op deze pagina te zetten is een beetje dubbelop dat staat ook al op de pagina van de 800, dubbelop dus. Lijkt me daarom handiger treinen die splitsten gewoon altijd op één pagina te zetten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door Geert »

Je zou ook nog een redirect kunnen maken. De pagina van de 20800 linkt dan door naar die van de 800, met op de laatste een uitleg over het splitsen/combineren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door Wubbo »

Als je dan ook nog op de pagina van de stamserie vertelt welke deelseries welk traject reden heb je het gedekt, denk ik.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Historische treinseries

Bericht door TheKnitter »

Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Etienne
Donateur
Berichten: 7903
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Historische treinseries

Bericht door Etienne »

TheKnitter schreef:Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Zowiezo was het serienummer 37200 nog niet ingebruik in de Drgl 2009, dat was toen nog 30100 :) en die pagina bestaat al. :P

Je hebt het sjabloon SerieInfo gebruikt en dan komt ie niet in het overzicht. Om dat voor elkaar te krijgen moet je het sjabloon VSerieInfo gebruiken :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast