Over uitlopers gesproken, in 2005 zat de 3500-serie (in dezelfde vorm als in 2004) gekoppeld aan de 3200-serie van Amsterdam naar Enkhuizen. Zo kon je rechtstreeks bijvoorbeeld Eindhoven-Bovenkarpsel Grootebroek doen met ICM, heel riant. Is overigens ook de reden dat de stopstations op de Enkhuizerlijn destijds met een flink stuk verlengd zijn (en zo smal zijn op het eind): ze kregen 9/10 bakken ICM (trein 3260) en 10 bakken VIRM (treinen 3256/3258) te verwerken.Vinny schreef:Dan noem je ook een treinserie... De s3500 is de meest 'wandelende' treinserie van Nederland geweest. Volgens mij hebben uitlopers zelfs Leeuwarden ooit bereikt...
Historische treinseries
Re: Historische treinseries
Re: Historische treinseries
Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500:
- Enkhuizen
- Roosendaal
- Leeuwarden
- Groningen
- Harderwijk
- Weert (?)
- Maastricht
- Roosendaal
- Vlissingen (?)
Standaard
- Amsterdam Centraal
- Eindhoven
- Schiphol
- Enkhuizen
- Roosendaal
- Leeuwarden
- Groningen
- Harderwijk
- Weert (?)
- Maastricht
- Roosendaal
- Vlissingen (?)
Standaard
- Amsterdam Centraal
- Eindhoven
- Schiphol
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Historische treinseries
Schiphol pas sinds begin 2006 en toen kon Amsterdam Centraal (en noordelijker) niet meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Historische treinseries
Om hier op terug te komen, er staat een uitgebreid antwoord op de vraag, wie de vervoerder is op het Nederlandse deel, in het nieuwe spoorboekje:Wubbo schreef:Ik zie nu voor de exploitant van de Beneluxdienst meerdere exploitanten: NS, NS en NMBS, NMBS, NS HiSpeed en waarschijnlijk ook nog NS Internationaal. Welke van deze exploitanten is de juiste? Hetzelfde geldt ook voor Thalys en de andere grensoverschrijdende lange-afstandsverbindingen trouwens
-Voor de IC Brussel, IC Berlijn en ICE is NS Reizigers de vervoerder als je een binnenlandse reis maakt (ga je de grens over dan is NS Internationaal de vervoerder).
-Voor de Thalys en Fyra is HSA de vervoerder
-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
-Alleen wat er bij Glanerbrug en Nieuweschans de grens over gaat & de Nachttreinen, dat staat helemaal los van NS.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Historische treinseries
Staat er toevallig ook bij of dat de afgelopen jaren ook zo was?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39110
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Historische treinseries
Nee dat staat er niet 'tis uberhaupt pas een verplichting vanaf dit jaar om dat soort dingen te vermelden.
Tot de grens wel te verstaan, en dus ook AVR-NS tot het grenspunt.-Voor Antwerpen-Roosendaal, Maastricht-Luik, Heerlen-Aken is NS Reizigers de vervoerder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Historische treinseries
OK, ik vermoed dat die webcounter van me ineens problemen veroorzaakt. Op pagina's waar ik niet de contents heb geladen krijg ik geen foutmelding namelijk. Moet even alles maar onderspitten =\. Damn it.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Historische treinseries
Voordat de 3500 er was reden er ook al spitstreinen tussen Utrecht en Eindhoven. In '89/'90 heb ik nu een intercity Schiphol - Maastricht (via Amsterdam Centraal) gevonden zonder stop in... 's-Hertogenbosch! Kijk, dat zijn nog eens intercity's .Vinny schreef:Je kon de volgende plaatsen (eindpunten) bereiken met de 3500
Re: Historische treinseries
Bij alle historische stationspagina's staat momenteel bij 2010 dat er geen bediening bekend is. Het lijkt me nou niet bepaald mooi staan. Wat mij betreft wordt of 2010 daar helemaal geschrapt (in het kader van 2010 is nog geen historie) of worden de treinseries uit 2010 er ook toegevoegd (in het kader van een compleet overzicht) :) .
Re: Historische treinseries
Dan ben ik voor dat laatste. Ik ga wel eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen later vanavond.
Re: Historische treinseries
Om dit voor elkaar te krijgen moeten de voormalige treinseries en de huidige treinseries in dezelfde categorie zitten (ik stel de categorie 'Treinserie' voor). Dat betekent wel dat de categorie Treinserie heel vol komt te zitten en je voor een overzicht van huidige treinseries (zo'n verwijzing staat nu in ieder geval nog niet op de Wiki) aangewezen bent op een query zoals we die ook voor stationsbedieningen enzo kennen. Heeft iemand daar bezwaren tegen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Historische treinseries
Het overzicht van de huidige treinseries staat toch ook al in de categorie "Dienstregeling 2010"? Lijkt me overzichtelijk genoeg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Historische treinseries
Het is niet niks dat de categorieën gewijzigd worden, maar nu zijn alleen de voormalige treinseries niet meer bekend op een pagina met het sjabloon TSoudeSeries.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Historische treinseries
Dat werkt nu weer.
Re: Historische treinseries
Van alle normaal in dienstregeling zijnde stations in Nederland is nu ook de historische dienstregeling beschikbaar :) . Alleen moeten er nog wat dienstregelingen gemaakt worden
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Historische treinseries
Dat komt beetje bij beetje wel :) .
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Vleugeltreinen
Ik zit me af te vragen wat we nu het beste kunnen doen met vleugeltreinen, omdat die wel een eigen serie hebben maar die nummering niet terug te vinden is in oude spoorboekjes. Neem bijvoorbeeld de serie 6000 uit 2006: in feite reed de 6000 dus alleen naar Tiel, van Geldermalsen naar Den Bosch was de 16000. Nou weet ik dat hier toevallig nog, maar als het langer geleden is wordt dat lastiger.
De oplossing die er nu is voor de 20800, het hele overzicht van de 20800 én 800 op deze pagina te zetten is een beetje dubbelop dat staat ook al op de pagina van de 800, dubbelop dus. Lijkt me daarom handiger treinen die splitsten gewoon altijd op één pagina te zetten.
De oplossing die er nu is voor de 20800, het hele overzicht van de 20800 én 800 op deze pagina te zetten is een beetje dubbelop dat staat ook al op de pagina van de 800, dubbelop dus. Lijkt me daarom handiger treinen die splitsten gewoon altijd op één pagina te zetten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Historische treinseries
Je zou ook nog een redirect kunnen maken. De pagina van de 20800 linkt dan door naar die van de 800, met op de laatste een uitleg over het splitsen/combineren.
Re: Historische treinseries
Als je dan ook nog op de pagina van de stamserie vertelt welke deelseries welk traject reden heb je het gedekt, denk ik.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Historische treinseries
Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Re: Historische treinseries
Zowiezo was het serienummer 37200 nog niet ingebruik in de Drgl 2009, dat was toen nog 30100 :) en die pagina bestaat al.TheKnitter schreef:Ik heb voor 2009 de DRGL van de treinserie s37200 toegevoegd. Hoe krijg ik dit in dit overzicht? DRGL 2010 mist er bijvoorbeeld ook.
Je hebt het sjabloon SerieInfo gebruikt en dan komt ie niet in het overzicht. Om dat voor elkaar te krijgen moet je het sjabloon VSerieInfo gebruiken
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast