OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door JeePee »

Ik weet niet hoe druk die bussen zijn, maar rond Groningen heb je op het nachtnet op de meeste lijnen toch zeer regelmatig wel geleed nodig hoor.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:Ik zag vannacht op lijn 860 de TCR 412 rijden. Zal vast nodig geweest zijn, zo'n Citaro GÜ. :P
Ik denk dat het te maken heeft dat er heel veel wagens van TCR gisteren op de pendeldiensten reden van Concert at Sea. En dat de 412 als 1 van de weinige op de stalling is achter gebleven. Maar het zou wel lekker zijn als ze met gelede bussen lijn 860 gaan rijden want die wordt steeds drukker merk ik zelf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op station Amersfoort:

Intercity Schiphol
via Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid

Stopt ook in Duivendrecht

...tja, stopte 'ie in Duivendrecht-hoog én laag of was het toch een beetje overdreven :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Ik zat in de s3400 op Alkmaar Noord. Klopt dus niet. Weet niet wat er was, maar in Uitgeest stond de sprinter naar Alkmaar uit, in Castricum de IC naar Den Helder en in Heiloo stond ook de sprinter naar Alkmaar uit. Klopte dus niets van in de omgeving van Alkmaar.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Marc »

Het liep niet echt lekker met de informatievoorziening in het zuiden:

Vanochtend was nog niets aan de hand. Bij de IC naar Amsterdam stond netjes dat deze trein niet verder reed dan Sittard. Echter, als er wijzigingen zijn, dan worden deze met voorrang op de TD7 gezet (in dit geval op Maastricht 2x TD7). Hierdoor stonden er op een gegeven moment 5 IC's op het scherm:
Afbeelding

Teruggekomen in Maastricht was men de kluts kwijt, de treinen t854, t856 en t858 zouden niet rijden. Teven stonden opeens treinen naar Alkmaar en Schagen op het scherm (die helemaal niet rijden op zondag):
Afbeelding

Na een belletje van de PLP werden de IC's weer als rijdend op de schermen weergegeven, echter als IC naar Alkmaar (en zonder "Rijdt niet verder dan Sittard"). Even later werd dit weer vervangen, maar als volgende trein werd toch de IC naar Alkmaar weergegeven:
Afbeelding

Trein t856 zou volgens het bord naar Schagen gaan:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door mb90 »

Volgens de blauwe vertrekstaten op Utrecht Centraal voor de richting Woerden en verder werd er vandaag gewoon vertrokken vanaf spoor 7... :? Het perron daarlangs ligt alleen vol met zand en perronwanden, maargoed dat is een detail voor deze vertrekstaat:
Afbeelding

In de praktijk vertrok de s2800 naar Rotterdam van spoor 5 en de (20)500 en de (2)1700 naar Den Haag en Rotterdam van spoor 9 a/b. Om de communicatie nog duidelijker te maken werd dit niet omgeroepen, dus als je niet via de stationshal naar deze treinen ging mocht je dus mooi zoeken naar je trein. :neg:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Hierover werdt vanavond op Ut een bandje gedraaid met het foute vertrekspoor wat op de blauwe vertrekstaten stond vermeld en vervolgens werdt er 'live' een rectificatie van het voorgaande omroepbericht omgeroepen. Vervolgens hoorde ik later op de avond nog steeds dat foute bandje met exact dezelfde rectificatie erachteraan, die men dus kennelijk ook had opgenomen. Dus een bandje om een foutief ander bandje mee te rectificeren. Prorail-logica? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Hoorn, 9u45 spoor 2, De IC naar Amersfoort Schothorst moet over enkele ogenblikken vertrekken:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Gezelschapsvervoer... een treintje naar Olv dus? :P
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

OV Hoekschewaard schreef:Ik denk dat het te maken heeft dat er heel veel wagens van TCR gisteren op de pendeldiensten reden van Concert at Sea. En dat de 412 als 1 van de weinige op de stalling is achter gebleven. Maar het zou wel lekker zijn als ze met gelede bussen lijn 860 gaan rijden want die wordt steeds drukker merk ik zelf.
Ohja, Concert at Sea, da's is waar.. :P Maar inderdaad, op de 860 mogen ze vaker geleed in gaan zetten, of misschien de frequentie wat opschroeven, maar dat zal er nog wel even niet in zitten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:Gezelschapsvervoer... een treintje naar Olv dus? :P
Dan moet hij wel omrijden via Zd :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Raymond »

InfoXX werkt blijkbaar met twee verschillende klokken. De klok rechtsboven op het scherm en de tijden van de volgende haltes liepen 12 minuten voor (en bij de chauffeur op het schermpje eveneens). De minutenaanduiding bij de chauffeur klopte echter wel, het blokje met het aantal minuten dat hij op tijd rijdt was namelijk blauw (van te laat) ipv rood (te vroeg)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Ik zat net in de Connexxion 4230 op de Amersfoortse lijn 5 die tot wel vier haltes na station Schothorst de overstapmogelijkheden bij die halte bleef tonen. Ehm ja, daar heb je wat aan maar niet heus :P

Zo ook maar eens een melding maken bij Connexxion over halte Amersfoort, Rotonde IKEA ri. centraal station... die moet het inmiddels toch al zeker wel een maand zonder vertrekstaat stellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Vandaag was er een korte CTA-storing op de Flevolijn, alle CTA's bleven daar blanco. Na het melden werdt er meteen omgeroepen dat er een storing was en op de terugweg uit Almo deden alle CTA's het weer.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door MdJ »

Miv 27 juni is er de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn. Op de dynamische borden bij een paar haltes toonden zondag gezellig lijn 2 en lijn 4, die niet rijden in de zomerdienstregeling. Op het station toonden vandaag/gisteren (dinsdag dus) ook nog gezellig lijn 2,4,5 Woudhuis, 8 Anklaar, 10 Kerschoten en lijn 17. En met steeds oplopende vertraging... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

Het viel me nu pas op dat lijn 88 in Wageningen van 5 uur 's ochtends tot 25 uur 's nachts rijdt... :roll: gelukkig hoef ik alleen nog maar a.s. vrijdag en dan de vrijdag erop nog naar Wageningen :). En dan rijdt dat ding toch in zomerdienstregeling...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Het lijkt wel of Tuffy verkeerd geprogrammeerd is in Deventer... ze heeft het echt ál-tijd over 'de stoptrein naar Apeldoorn, Twello en Apeldoorn Osseveld' :lol:
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wout87 »

Klopt, heb ik een paar keer gehoord vandaag. Zo'n beetje alle treinen tussen 3 en 4 hadden rondom Deventer allemaal vertraging ivm met oververhitte overwegen tussen Deventer en Rijssen.

Nu lijkt het alsof die ene trein Apeldoorn Osseveld als eindbetemming heeft :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

Sinds wanneer heeft Lw een directe verbinding met Frankfurt? :lol:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Vandaag wou er een bus op lijn 56 in Wijk bij Duurstede richting Waalre volgens het koersdisplay. De CICO's gaven daardoor het volgende weer:
Buiten werking
0/12
De chauffeur die erop zat, was vervolgens ook behoorlijk coulant: iedereen die met een strippenkaart wou reizen kon gratis mee *O* *bus*
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tsja, het is ook niet echt fair om mensen met een strippenkaart wel te laten betalen en mensen met een OVC niet... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Wanneer je een dienstregeling van de GVB-site wil afdrukken, staan er geen duidelijke strepen tussen de tijden bij het eindpunt en de tijd van het beginpunt dat daarna direct volgt. Daardoor krijg je enorme lappen met tijden waarin je je niet kan oriënteren als je de tijden van een bepaald tijdpunt zoekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door tsov »

Oh, kun je nu wel printen? Toen ik een maandje geleden een haltevertrekstaat wilde uitprinten kon ik alleen de routestrip printen :? Heb de tabel toen maar in een pdf-je geflanst.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Mijn baas is het gelukt om een dienstregeling van lijn 17 uit te printen, maar je krijgt drie pagina's voor de dienstregeling van een doordeweekse dag...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

De HC van de vertraagde t553 bleef vlak voor Amersfoort hardnekkig volhouden dat de eerstvolgende aansluiting naar Enschede de intercity van zeven over drie was. Da's knap want die vertrekt een half uur voor de planmatige aankomsttijd van de t553, het moest uiteraard die van zeven over vier zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten