OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door STF »

Zal dan wel eentje met de optionele 6-traps automaat zijn geweest i.p.v. de standaard 4-traps automaat.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Nog meer verdwaald ICM: Vanavond in de t4575 / t1575 een ICMm III + een Olympische viertje. Ik kon de nummers niet zien door de steunpilaren tussen de sporen op Ass.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door MdJ »

-De 4240+4018 waren dat. Ook in trein t1530, t1575 en t1574.
-De 4230+4236 in trein t1934 (+5), t1947 (vanaf Hm +10), t1958.
-De t1938 met (voor ons) onbekende 7bakken ICM.
-De t3643 reed met 4x V.
-De t5870 met 2xV.
-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
-De...ehm... Ik mag van Mark het ICM in de t1947 en t1575 niet meer voorspellen :oops:

Vanwege de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn zou je wel verwachten dat er genoeg "eigen" volvo's* zijn om de tijdelijke busjes niet aan het werk te krijgen, maar zowel de 250 als de 1713 reden op lijn 11.

*: 2 van lijn2, 2van lijn 4, 1tje van lijn8, 2 van lijn10/17, 1 van lijn5. Dan houd je nog een reservebus van de 10/17 over, de reservebus van lijn 1/4 in de spits wordt dan gebruikt voor de "extra" lijn 3 naar de Rijkskantoren ivm dat lijn 2 niet rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
Ah ja, zag het ding 's avonds rond een uur of 9 aan de Oostzijde staan inderdaad :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Zag vandaag DD-AR m7401 in t2172 te Rtz ri Asd rijden... M'n vriend mocht er in plaats nemen :p. Heb begrepen dat ie meerdere s2100 / s2600 / s12100 slagjes heeft gedaan vandaag...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Jurjen »

Vanmiddag om 12:42 met een ICMm-III (en daarachter een ICM-IV) van Alkmaar naar Utrecht gereisd. Beter dan VIRM. (:
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag vanmiddag een Ambassador met LCD-bestemmingsdisplay op busstation Marnixstraat op lijn 170. Geen idee wat het nummer was. Ook deze week nog diverse keren de Citaro gezien op de 170 en uiteraard de Velsense Citaro op lijn 80/82.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Ardan »

Ik zit in de internationale trein naar Schiphol, en net in Amersfoort komen er VIRMpjes langsrijden op de s500. De achterste naar Gvc was de 8726, die naar Rtd waren de 9557 en nog een viertje.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

En alweer verdwaald ICMm: 2 gekoppelde drietjes deden vandaag dienst in de s2200.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

Oke, die reden dan o.a. de t2227.
Toen ik vanuit tram 24 rond 8:02 op Rlb aankwam, zag ik al 2x ICMm-III rijden richting Ddr, maar ik kon van die afstand even niet goed zien of het de s2200 of een LM was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Ja dat klopt en ik kwam ze vanmorgen en vanmiddag nog een paar keer tegen onderweg.

Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Vallend blad maakt rails glad.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend reed de s500 van 08.21 uur vanaf Utrecht richting Groningen met een solo VIRM-4 stel. Zo'n nieuwe met brede trappen. Gelukkig deed de airco het een beetje, anders was het niet uit te houden tussen Utrecht en Amersfoort. Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door mb90 »

Dexter schreef:Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Ja, vandaag, morgen en zondagochtend door de Tour de France in plaats van lijn 2, 23 en 25 op Zuid op de route Carnisselande - Beverwaard v.v. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
Dat was, vreemd genoeg, als gevolg van de storing tussen Utrecht en Geldermalsen. Vreemd omdat er dan toch wel iets misgegaan moet zijn ergens: de verstoring was er namelijk al toen ik uit Amersfoort vertrok met de t2818 en die kon zonder enig probleem in Utrecht binnenkomen. Waardoor het daarna dus is vastgelopen, geen idee.

Rond 15.30 uur vanmiddag zag ik overigens aannemelijk de t3155 met ICM rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Maik »

Zojuist (0.54) kwamen er 3 of 4 stellen DM'90 door Aalten richting Winterswijk, wellicht was dat de reden van de defecte trein/logistieke problemen van vavavond tussen Arnhem en Winterswijk?
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Ardan »

Ik heb tussen Arnhem en Aalten inderdaad verdacht weinig treinen in tegenrichting gezien.. zie ook onder de reiservaringen..

ICMmetje ook gezien, was de m4220 die op de s3100 zat.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.

Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daniel schreef:Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.
Er komen nog drie 8600's uit Zaandam die kant op. Dat zou een reden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Nou, ik zie net een foto van een Provincie Utrecht bus op lijn 51 in Arnhem. Da's notabene een lijn die volledig door Gelderland (Wageningen - Arnhem) rijdt, zo kan je ook te weinig bussen krijgen.
Die 1700 zal dan wel een wagen van stalling Wageningen zijn, in de Breng-concessie rijdt namelijk wel standaard een aantal 1700'en om de tekorten aan te vullen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door lint41 »

Daniel schreef:Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Voor zover ik weet geldt die hoogtebeperking alleen voor lijn 80 ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Het busstation bij De Klomp zit aan de noordkant, als de bus van de zuidkant komt zal hij dan toch echt door het tunneltje moeten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

En aangezien elke bus die bij De Klomp stopt uit Veenendaal komt (of ernaartoe moet) en dat ten zuiden van 't spoor ligt... moeten ze er dus allemaal onderdoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Ik zat juist in de s28500 (s5000) met SGMm-II + SGMm-III :P van Zwd naar Rtb...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Dat kan, alles aan materieel wat kon rijden en alles aan personeel wat wilde werken is ingezet. Hart voor de zaak! :D

Weet iemand trouwens of ze met 3 of met 4 gekoppelde metrostellen reden op RET metrolijn D? Op de RET-website stond dat de treinen op lijn D werden verlengd en dat er met maximum capaciteit gereden zou worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de tijdelijke situatie op CS 3 gekoppelde stellen de max was. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten