Deutsche Bahn investeert miljarden
Geplaatst op: zaterdag 3 juli 2010 17:32
Laatst bijgewerkt: zaterdag 3 juli 2010 19:20
BERLIJN - De Duitse Spoorwegen maken plannen voor de grootste investering ooit in hun bestaan. Deutsche Bahn wil 41 miljard euro investeren in de periode tot 2014, zei directeur Volker Kefer in een interview zaterdag met de Berliner Zeitung.
Lees verder
Originele artikel in der Berliner Zeitung
Deutsche Bahn investeert miljarden
Deutsche Bahn investeert miljarden
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Of het deel uitmaakt van dezelfde plannen weet ik niet, maar ik heb ook ergens gelezen dat er in de nabije toekomst honderden ICE-achtige treinstellen komen om de huidige getrokken IC-rijtuigen te vervangen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Een kwart van de investeringen gaat naar dat zogenaamde ICX project, en andere nieuwe treinen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Hopelijk gaan ze hun treinen nu ook eens goed onderhouden, om de gevaarlijke situaties zoals bij de S-bahn Berlijn en ICE-treinstellen nu eens te voorkomen.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 13:48
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Het gedeelte IC rijtuigen vervangen, daar zijn ze achter de schermen al jaren mee bezig.
Kijk maar naar de ICE T (Ja indd ook een rapper (H) )
Voor de diesels de ICE TD. Rijdt nu naar Denenmarken. (Na jaren uitdienst geweest te zijn)
Momenteel voor de komende 3-8 jaar houden ze het zoals het is. Bijboorbeeld IC Hamburg(Itzehoe) - Westerland blijft met 2x218 en IC rijtuigen rijden. Deze loks zijn inmiddels voorzien van 5-8 jarige verse Revisie-termijnen en milieuvriendelijke MTU4000 R40/R41 en de MTU 12V956TB11 Neubau motoren. Sommige hebben een Caterpillar 3516 als vervanger voor de Pielstick 16 PA4. De Caterpillar 3516 bevalt niet zo goed als de MTU's.
Kijk maar naar de ICE T (Ja indd ook een rapper (H) )
Voor de diesels de ICE TD. Rijdt nu naar Denenmarken. (Na jaren uitdienst geweest te zijn)
Momenteel voor de komende 3-8 jaar houden ze het zoals het is. Bijboorbeeld IC Hamburg(Itzehoe) - Westerland blijft met 2x218 en IC rijtuigen rijden. Deze loks zijn inmiddels voorzien van 5-8 jarige verse Revisie-termijnen en milieuvriendelijke MTU4000 R40/R41 en de MTU 12V956TB11 Neubau motoren. Sommige hebben een Caterpillar 3516 als vervanger voor de Pielstick 16 PA4. De Caterpillar 3516 bevalt niet zo goed als de MTU's.
218 always turns up..
Gr. Alliance2181
Gr. Alliance2181
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Milieuvriendelijke dieselmotoren? Laat AOD het maar niet horen!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 13:48
Re: Deutsche Bahn investeert miljarden
Kijk zelf maar ;)Stefan schreef:Milieuvriendelijke dieselmotoren? Laat AOD het maar niet horen!
5x6400/6500 RN (waarvan 3 draaien)
Kleine Shunterdieseltjes
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L0JdSvmE8TE[/youtube]
2x218 MTU TB11 Neubau (blauwe MTU diesel)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i8kJbkHvLTY[/youtube]
En dan de MTU 4000 R40 nog effe (de 'oude' MTU4000 16Cilinder)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PrqB7uH2FpU[/youtube]
218 always turns up..
Gr. Alliance2181
Gr. Alliance2181
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten