'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Wubbo »

'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'
Geplaatst op: zaterdag 3 juli 2010 22:55
Laatst bijgewerkt: zaterdag 3 juli 2010 22:57


Gedeputeerde Staten van Noord-Holland staan open voor een onderzoek naar de haalbaarheid om de Zuidtangent naar het centrum van Hoofddorp te laten rijden. PvdA-Statenlid Gohdar Massom uit Nieuw-Vennep bracht het plan deze week ter sprake tijdens een vergadering van Provinciale Staten. Het Hoofddorpse winkelcentrum is volgens hem een van de grootste winkelcentra in Nederland dat geen aansluiting op hoogwaardig openbaar vervoer heeft.
Lees verder
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door find_your_spot »

Storm in een glas water en deze Gohdar Massom buiten het feit dat die amper Nederlands kan is die verder mediageil door continu de pers op te zoeken.

Getuige uit het volgende filmpje waarin hij de ene na de andere fout maakt meer dan een jaar geleden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=omK0sYdsDaU[/youtube]


Dat er geen verbinding van Hoofddorp Station naar het Burgemeester van Stamplein is, is echt grote onzin ik noem:

Lijn 140: 6x per uur
Lijn 145: 2x per uur
Lijn 164: 2x per uur
Lijn 178: 2x per uur
Lijn 194: 4x per uur
Lijn 196: 4x per uur

en dan hebben we ook nog een prachtig buurtbusje waar iedereen in mag
Lijn 401: 1x per uur

Dat zijn in de spits dus 21 bussen per uur van het Station naar het Centrum...

Kan deze meneer Gohdar Massom zijn hoofd ergens anders vervelen? :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Suus »

Die man heeft de taak OV meegekregen in de statenfractie van de PvdA en zal daarom wel vaker in het nieuws komen. Het is niet zo dat deze man alleen maar over de Zuidtangent uitspraken doet. Zonder een politiek die aandacht heeft voor nieuwe ideeën in het OV zou het voor de reiziger erg vervelend worden. Vooral door blijven gaan zou ik zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Caspar »

Storm in een glas water en deze Gohdar Massom buiten het feit dat die amper Nederlands kan is die verder mediageil door continu de pers op te zoeken.
Misschien eerst zelf taalcursus nemen voor je over anderen oordeelt?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Misschien eerst zelf taalcursus nemen voor je over anderen oordeelt?
Ik ben van mening dat ik het met mijn dyslexie er nog aardig goed vanaf breng

Met mijn zin doelde ik op fouten als Lijn 300 tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp en Lijn 300 tussen Haarlem Centraal en Hoofddorp Centraal in zijn video.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Ruben »

Als dit zou betekenen dat lijn 300 een lus langs dat Stamplein maakt, juich ik dit niet toe. De kracht van die lijn is nou juist dat het ding een snelle verbinding geeft tussen OV-knooppunten en wat belangrijke gebieden, maar dat wel zonder omwegen. Er gaan nu inderdaad ook genoeg bussen langs dat plein, je hoeft er eigenlijk nooit lang te wachten en ze komen bij 1 halte.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Klaasje »

Toch mooi dat die buslijnen een rood-grijze toekomst hebben *O* Kan Gohdar Massom daar ook niets meer over zeggen wat misschien wel niet zo slim is. :pos:
Is dat aantal van 13 miljoen die in dat filmpje genoemd worden nou alleen de 300? of samen met de 310?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:Als dit zou betekenen dat lijn 300 een lus langs dat Stamplein maakt, juich ik dit niet toe. De kracht van die lijn is nou juist dat het ding een snelle verbinding geeft tussen OV-knooppunten en wat belangrijke gebieden, maar dat wel zonder omwegen. Er gaan nu inderdaad ook genoeg bussen langs dat plein, je hoeft er eigenlijk nooit lang te wachten en ze komen bij 1 halte.
Ik dacht dat het zou gaan om het opwaarderen van de 140 tot Zuidtangent niveau. Veel hoeft er niet aan te gebeuren, de bus krijgt in Aalsmeer en Uithoorn al een eigen busbaan in 2013 en door Hoofddorp is ie best snel. Blijft over dat Hoofddorp een wereldbestemming is (kuch). Ik wil verdorie snel en comfortabel naar Amsterdam kunnen vanuit de eerst genoemde dorpen. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Suus »

Ik heb vernomen dat er in het centrum van Hoofddorp een kledingwinkel komt waarvan ook een filiaal zou zitten in winkelcentrum Alexandrium I in Rotterdam. Die winkel trekt hordes mensen vanuit het hele land aan (ik sprak zaterdag nog acht dames uit Deventer die er naar op weg waren) dus in dat opzicht is Hoofddorp een potentiële topbestemming :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Dexter »

Ik ben het helemaal met beide heren eens: Gleuven slijpen in die busbaan en rails erin kwakken! En iets wat zo'n succes is dat het een probleem gaat worden is een... eeh Succes-probleem? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door STF »

"Aan het succes ten onder gaan" :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Dexter »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef: Misschien eerst zelf taalcursus nemen voor je over anderen oordeelt?
Ik ben van mening dat ik het met mijn dyslexie er nog aardig goed vanaf breng
Is het misschien een goed idee dat mensen met dyslexie dat voortaan er even bij vermelden bij het voorstel-topic? Dan kunnen we voortaan beter onderscheid maken tussen mensen die er niets aan kunnen doen en mensen die gewoon hebben zitten slapen op de basisschool. :wink: Want deze situatie blijft zich eens in de zoveel tijd voordoen. :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef: Is het misschien een goed idee dat mensen met dyslexie dat voortaan er even bij vermelden bij het voorstel-topic? Dan kunnen we voortaan beter onderscheid maken tussen mensen die er niets aan kunnen doen en mensen die gewoon hebben zitten slapen op de basisschool. :wink: Want deze situatie blijft zich eens in de zoveel tijd voordoen. :idea:
Neu, voor mij hoeft dat niet persé...

Af en toe ben ik misschien wat fel in mijn kritiek wanneer ik iets helemaal niet zie zitten.

Als ik dan zo'n iemand hoor praten over omwegen en vertramming laat ik wel horen dat ik daar niets in zie.

Zolang jullie kunnen lezen wat ik bedoel en alles wat ik schrijf met 100% sarcasme beleven is er wat mij betreft niks aan de hand.

Om weer on-topic te gaan:

Persoonlijk zie ik vrij weinig nut om de ZT te vertrammen... Aangezien de bussen momenteel frequent rijden, op veel plekken de maximale snelheid van 96 km/u behalen en als er een bus kapot gaat, is dit amper te merken in de dienstregeling omdat de volgende bus alweer aan komt zetten.

Ook zijn passagiers vaak zelf verantwoordelijk voor het feit dat ze moeten staan. Ze kunnen zelf op de displays waarnemen:

300 Haarlem 1 min
300 Haarlem 3 min
300 Haarlem 9 min

Uiteraard wilt en zal iedereen in de eerst komende bus mee willen/moeten.
Terwijl ik altijd voor de bus wacht die er 40 seconden achterna rijdt en deze rijdt nagenoeg vrijwel geheel leeg...

Misschien dat een bewust wordings campagne onder de passagiers meer vruchten zal afwerpen?
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: 'Zuidtangent naar centrum van Hoofddorp'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sowieso als je dyslexie hebt vind ik het vreemd dat je over anderen oordeelt voor wat betreft hun taalvaardigheid. Ik heb niet kunnen ontdekken dat deze meneer "amper Nederlands kan" in ieder geval. Voor mij is het duidelijk wat hij bedoelt. Afijn, als vertramming nodig blijkt te zijn: waarom niet? Een omweg via dat Stamplein zie ik ook niet zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten