Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Arriva-Spurt doet intrede in Achterhoek
vrijdag 02 juli 2010 | 06:56 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 juli 2010 | 08:35
WINTERSWIJK - De nieuwe Achterhoekse vervoerder Arriva heeft definitief voor de Spurt gekozen. Deze trein van het Zwitserse Stadler gaat rijden op de lijnen Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen, Arnhem-Tiel en Zutphen-Apeldoorn.
Lees Verder
Bron: Gelderlander.nl
vrijdag 02 juli 2010 | 06:56 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 juli 2010 | 08:35
WINTERSWIJK - De nieuwe Achterhoekse vervoerder Arriva heeft definitief voor de Spurt gekozen. Deze trein van het Zwitserse Stadler gaat rijden op de lijnen Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen, Arnhem-Tiel en Zutphen-Apeldoorn.
Lees Verder
Bron: Gelderlander.nl
Re: Arriva-Spurt doet intrede in Achterhoek
Dus er komen Mercedes en VDl bussen. Leuke combi !
Wat zou er met de nieuwste ambassadors van syntus gebeuren ( naar de veluwe ? )
Wat zou er met de nieuwste ambassadors van syntus gebeuren ( naar de veluwe ? )
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Arriva-Spurt doet intrede in Achterhoek
Zal er vanaf hangen wat daar de eisen zijn aan het wagenpark. Complete vervanging bij begin of gemiddelde leeftijdseis.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst op: vrijdag 2 juli 2010 22:40
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 juli 2010 22:44
Persbericht
Woensdag en donderdag, tijdens de eerste personeelsbijeenkomsten in Winterswijk, maakte
Arriva bekend met welke treinen en bussen Arriva de inwoners van de regio’s Achterhoek en
Rivierenland de komende jaren gaat bedienen. De busvloot bestaat totaal uit 131 bussen. Er is onder andere gekozen voor het merk VDL-Berkhof en Mercedes, type Sprinter. De 24 nieuwe treinen zijn besteld bij het Zwitserse bedrijf ‘Stadler’. Al het materieel zal voorzien zijn van een regionaal tintje.
Bus
De totale busvloot van Arriva bestaat uit 58 streekbussen, 12 midi bussen, 28 buurtbussen en 6 achtpersoonsbussen, 2 gelede bussen en 9 versterkingsbussen. Daarnaast zet Arriva 16 schoolbussen in waarvan 1 dubbeldekker. Alle dorpen vanaf 800 inwoners kunnen met dit materieel zeven dagen in de week tot 23.00 uur bediend worden.
De regionale huisstijl voor de bussen (Tekening: Arriva Nederland)
Trein
In december 2012 gaat de treinconcessie in. Hiervoor heeft Arriva 24 Spurttreinen van het merk Stadler besteld, waarvan 13 treinen met 2 treinstellen en 11 treinen met 3 treinstellen. De leveringsovereenkomst van de nieuwe treinen is op dinsdag 29 juni door de heer Peter Spuhler, algemeen directeur Stadler Bussnang AG en de heer Anne Hettinga ondertekend. ‘We hebben hele goede ervaringen met deze treinen in Noord Nederland en op de MerwedeLingelijn. Ze zijn milieuvriendelijk en hebben een laag geluidsniveau, dit is goed voor de omgeving. Daarnaast zijn het natuurlijk prachtige transparante, gelijkvloerse en veilige treinen met airco’. Treinen waarmee het plezierig en comfortabel reizen is. Dat de reizigers dat ook vinden blijkt wel uit onze nummer 1 positie in de landelijke OV-klantenbarometer’, aldus Anne Hettinga.
Anne Hettinga (Arriva) en Peter Spuhler (Stadler) tekenen het contract voor de levering van 24 nieuwe treinstellen (Foto: Arriva Nederland)
Huisstijl
In overleg met de provincie krijgen de bussen een huisstijl met een regionaal tintje. De Arriva-bussen dragen dezelfde huisstijlkleuren als elders in Nederland. Om het belang van de regio te onderstrepen is er een kleine regionale twist aan gegeven. Zo staat op de bussen in welk gebied ze rijden; Achterhoek of Rivierenland. De huisstijl van de treinen staat nog niet vast. Wel is bekend dat elke trein een eigen naam krijgt van een persoon die van grote betekenis voor de regio is of is geweest. Deze namen worden via
een wedstrijd uitgekozen, welke regionaal wordt uitgeschreven begin 2011.
Vanaf 12 december 2010
Vervoerbedrijf Arriva gaat vanaf 12 december 2010 het busvervoer in Achterhoek Rivierenland verzorgen. Twee jaar later, december 2012, volgt het treinvervoer. Arriva gaat het busvervoer verzorgen alsmede de treindiensten Arnhem-Winterswijk, Zutphen-Winterswijk en Tiel-Arnhem. De treindienst Zutphen-Apeldoorn neemt Arriva over van Regio NS. In Rivierenland word het busvervoer op dit moment ook door Arriva verzorgd.
Verantwoordelijkheid openbaar vervoer
De provincie Gelderland is verantwoordelijk voor het regionale openbaar vervoer in de regio’s Achterhoek, Rivierenland en Veluwe. De Stadsregio Arnhem Nijmegen is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in het gebied rond Arnhem en Nijmegen. Concreet gaat het hierbij om de treindiensten Zetten/Andelst- Arnhem en Arnhem-(Zevenaar)-Didam. Deze treindiensten vormen een onderdeel van Tiel-Arnhem en Arnhem-Winterswijk.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 2 juli 2010 22:40
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 juli 2010 22:44
Persbericht
Woensdag en donderdag, tijdens de eerste personeelsbijeenkomsten in Winterswijk, maakte
Arriva bekend met welke treinen en bussen Arriva de inwoners van de regio’s Achterhoek en
Rivierenland de komende jaren gaat bedienen. De busvloot bestaat totaal uit 131 bussen. Er is onder andere gekozen voor het merk VDL-Berkhof en Mercedes, type Sprinter. De 24 nieuwe treinen zijn besteld bij het Zwitserse bedrijf ‘Stadler’. Al het materieel zal voorzien zijn van een regionaal tintje.
Bus
De totale busvloot van Arriva bestaat uit 58 streekbussen, 12 midi bussen, 28 buurtbussen en 6 achtpersoonsbussen, 2 gelede bussen en 9 versterkingsbussen. Daarnaast zet Arriva 16 schoolbussen in waarvan 1 dubbeldekker. Alle dorpen vanaf 800 inwoners kunnen met dit materieel zeven dagen in de week tot 23.00 uur bediend worden.
De regionale huisstijl voor de bussen (Tekening: Arriva Nederland)
Trein
In december 2012 gaat de treinconcessie in. Hiervoor heeft Arriva 24 Spurttreinen van het merk Stadler besteld, waarvan 13 treinen met 2 treinstellen en 11 treinen met 3 treinstellen. De leveringsovereenkomst van de nieuwe treinen is op dinsdag 29 juni door de heer Peter Spuhler, algemeen directeur Stadler Bussnang AG en de heer Anne Hettinga ondertekend. ‘We hebben hele goede ervaringen met deze treinen in Noord Nederland en op de MerwedeLingelijn. Ze zijn milieuvriendelijk en hebben een laag geluidsniveau, dit is goed voor de omgeving. Daarnaast zijn het natuurlijk prachtige transparante, gelijkvloerse en veilige treinen met airco’. Treinen waarmee het plezierig en comfortabel reizen is. Dat de reizigers dat ook vinden blijkt wel uit onze nummer 1 positie in de landelijke OV-klantenbarometer’, aldus Anne Hettinga.
Anne Hettinga (Arriva) en Peter Spuhler (Stadler) tekenen het contract voor de levering van 24 nieuwe treinstellen (Foto: Arriva Nederland)
Huisstijl
In overleg met de provincie krijgen de bussen een huisstijl met een regionaal tintje. De Arriva-bussen dragen dezelfde huisstijlkleuren als elders in Nederland. Om het belang van de regio te onderstrepen is er een kleine regionale twist aan gegeven. Zo staat op de bussen in welk gebied ze rijden; Achterhoek of Rivierenland. De huisstijl van de treinen staat nog niet vast. Wel is bekend dat elke trein een eigen naam krijgt van een persoon die van grote betekenis voor de regio is of is geweest. Deze namen worden via
een wedstrijd uitgekozen, welke regionaal wordt uitgeschreven begin 2011.
Vanaf 12 december 2010
Vervoerbedrijf Arriva gaat vanaf 12 december 2010 het busvervoer in Achterhoek Rivierenland verzorgen. Twee jaar later, december 2012, volgt het treinvervoer. Arriva gaat het busvervoer verzorgen alsmede de treindiensten Arnhem-Winterswijk, Zutphen-Winterswijk en Tiel-Arnhem. De treindienst Zutphen-Apeldoorn neemt Arriva over van Regio NS. In Rivierenland word het busvervoer op dit moment ook door Arriva verzorgd.
Verantwoordelijkheid openbaar vervoer
De provincie Gelderland is verantwoordelijk voor het regionale openbaar vervoer in de regio’s Achterhoek, Rivierenland en Veluwe. De Stadsregio Arnhem Nijmegen is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in het gebied rond Arnhem en Nijmegen. Concreet gaat het hierbij om de treindiensten Zetten/Andelst- Arnhem en Arnhem-(Zevenaar)-Didam. Deze treindiensten vormen een onderdeel van Tiel-Arnhem en Arnhem-Winterswijk.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Ja, nummer 1 was het vervoer op de WaddeneilandenDaniel schreef:(...) Treinen waarmee het plezierig en comfortabel reizen is. Dat de reizigers dat ook vinden blijkt wel uit onze nummer 1 positie in de landelijke OV-klantenbarometer’, aldus Anne Hettinga.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Vandaar dat er nu een Spurtbus op Terschelling rijdt, lijkt het toch alsof ze daar treinen hebben
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Beetje jammer dat ze het Arriva logo over de ruiten heenplakken op de bussen; zo wordt het zicht enigzins belemmerd door van die vervelende stickers.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Word alles door Arriva zelf uitgevoerd of worden die schoolbusdiensten uitbesteed net als nu door Juijn uit Rossum in Rivierenland de schooldiensten momenteel rijd?Daniel schreef:
De totale busvloot van Arriva bestaat uit 58 streekbussen, 12 midi bussen, 28 buurtbussen en 6 achtpersoonsbussen, 2 gelede bussen en 9 versterkingsbussen. Daarnaast zet Arriva 16 schoolbussen in waarvan 1 dubbeldekker. Alle dorpen vanaf 800 inwoners kunnen met dit materieel zeven dagen in de week tot 23.00 uur bediend worden.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Welke oetlul heeft dit artikel geschreven?!? :(Hiervoor heeft Arriva 24 Spurttreinen van het merk Stadler besteld, waarvan 13 treinen met 2 treinstellen en 11 treinen met 3 treinstellen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
De afdeling Communicatie van Arriva Nederland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Tja, de meeste mensen snappen het woord 'bak' natuurlijk niet.
Overigens vind ik het regionale aspect teleurstellend en vind ik het jammer dat ze Amabssadors hebben besteld i.p.v. Citaro's.
Is Qbuzz dan werkelijk de enige vervoerder die weet wat goede bussen zijn?
Overigens vind ik het regionale aspect teleurstellend en vind ik het jammer dat ze Amabssadors hebben besteld i.p.v. Citaro's.
Is Qbuzz dan werkelijk de enige vervoerder die weet wat goede bussen zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Straks heeft Arriva 82 GTW's De NS heeft materiaalseries die kleiner zijn!
Ow wacht, Arriva heeft ook nog 14 GTW's besteld voor Zwolle-Emmen, wat het totaal brengt op 96. Enige vraag die dan overblijft: Waarom staat op de trein voor de twee directeuren dan 99?
Ow wacht, Arriva heeft ook nog 14 GTW's besteld voor Zwolle-Emmen, wat het totaal brengt op 96. Enige vraag die dan overblijft: Waarom staat op de trein voor de twee directeuren dan 99?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
3 D-GTW voor Aml-Mrb...? 2 voor dienst, 1 voor reserve..? *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Omdat er ook nog een trio E-GT'W's in bestelling is voor de MerwedeLingeLijn (t.b.v. de toekomstige kwartiersdienst Ddr-Gr)Bee schreef:Ow wacht, Arriva heeft ook nog 14 GTW's besteld voor Zwolle-Emmen, wat het totaal brengt op 96. Enige vraag die dan overblijft: Waarom staat op de trein voor de twee directeuren dan 99?
Denk dat die twee gelede bussen weleens Citaro G's kunnen zijn, VDL Berkhof heeft toch geen gelede bussen in z'n assortiment?meltrain schreef:en vind ik het jammer dat ze Amabssadors hebben besteld i.p.v. Citaro's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Gelede Citea's.
Maar gelede Citaro's zijn wel een stuk reëler, al rijst dan de vraag weer waarom Arriva dan niet gelijk de gehele bestelling bij Mercedes koopt. Ik neem aan dat de reizigers ook liever in een Citaro dan in een Ambassador zitten.
Maar gelede Citaro's zijn wel een stuk reëler, al rijst dan de vraag weer waarom Arriva dan niet gelijk de gehele bestelling bij Mercedes koopt. Ik neem aan dat de reizigers ook liever in een Citaro dan in een Ambassador zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Tja, wordt allemaal Europees aanbesteed he. En trouwens, de bestelling voor HWGO was destijds net zo iets (al zaten daar ook nog een paar 13-meter Citaro LE's bij, maar 't meerendeel waren Amba's)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Nou dat ben ik niet met je eens.meltrain schreef:Gelede Citea's.
Maar gelede Citaro's zijn wel een stuk reëler, al rijst dan de vraag weer waarom Arriva dan niet gelijk de gehele bestelling bij Mercedes koopt. Ik neem aan dat de reizigers ook liever in een Citaro dan in een Ambassador zitten.
Ik vind de amba's ook zeker wat hebben. Een heel herkenbare bus die bijna overal wel terug ziet. Op korte ritten heb ik dan liever een Citaro, op lange ritten toch liever een Amba.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Juijn gaat inderdaad de schoolbussen rijden.Dafdriver schreef:Word alles door Arriva zelf uitgevoerd of worden die schoolbusdiensten uitbesteed net als nu door Juijn uit Rossum in Rivierenland de schooldiensten momenteel rijd?Daniel schreef:
De totale busvloot van Arriva bestaat uit 58 streekbussen, 12 midi bussen, 28 buurtbussen en 6 achtpersoonsbussen, 2 gelede bussen en 9 versterkingsbussen. Daarnaast zet Arriva 16 schoolbussen in waarvan 1 dubbeldekker. Alle dorpen vanaf 800 inwoners kunnen met dit materieel zeven dagen in de week tot 23.00 uur bediend worden.
@iedereen aangaande Citaro's:
Ik vermoed dat de gelede bussen niet nieuw zijn. Gekke losse orders van 2 bussen bij Mercedes zijn dan ook niet nodig. Nieuw materieel is trouwens niet geeist in het PvE.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
De bestelling bij Mercedes kan van alles zijn. Naast streekbussen wordt er ook nog over midibussen, buurtbussen en achtpersoonsbussen gesproken, dus ook dat kunnen nog bussen van Mercedes zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Mwoh, zijn eerder voorgekomen. Maar inderdaad, volgens mij staan er nog wel wat Citaro G's opgeslagen in 't Noorden...Freek schreef:Ik vermoed dat de gelede bussen niet nieuw zijn. Gekke losse orders van 2 bussen bij Mercedes zijn dan ook niet nodig. Nieuw materieel is trouwens niet geeist in het PvE.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Ik denk persoonlijk eerlijk gezegd dat het ze een worst zal wezen . Afijn, ik vind die Ambassadors een beetje vreemde achterlichten hebben op die tekeningen.meltrain schreef:Ik neem aan dat de reizigers ook liever in een Citaro dan in een Ambassador zitten.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Dat zijn dus geen achterlichten, maar een rood vlak waar "Goede Reis" op staat... Desalniettemin, 't ziet er niet uit..
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Als het maar op tijd rijdt. :Yziggy schreef:Ik denk persoonlijk eerlijk gezegd dat het ze een worst zal wezen .meltrain schreef:Ik neem aan dat de reizigers ook liever in een Citaro dan in een Ambassador zitten.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
In het artikel staat inderdaad dat het Sprintertjes worden.Bastiaan schreef:De bestelling bij Mercedes kan van alles zijn. Naast streekbussen wordt er ook nog over midibussen, buurtbussen en achtpersoonsbussen gesproken, dus ook dat kunnen nog bussen van Mercedes zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland
Busfoto meldt dat Optare ook een zevental bussen aan Arriva gaat leveren voor Achterhoek-Rivierenland. Betreft de 8.1 meter lange Solo met Mercedes-Benz motor, zelfde busjes als naar Syntus op de Veluwe gaan dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 116 gasten