Ik heb een vraag, op dit forum wordt veel gesproken over treinmaterieel. Maar ik weet van sommige treinnamen de verschillen niet. Kan iemand dit mij uitleggen.
Wat zijn de verschillen tussen:
- SGM en SGMm
- IRM en VIRM
- DDAR, DDM en mDDM
- ICM en ICMm
- ICR en ICRm
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik snap er helemaal niets van.
Heeft dit misschien met het aantal wagons te maken, dat er bij bijv. 3 wagons een 'm\' erachter komt? Wie kan dit uitleggen?
Alvast bedankt!
Verschillen tussen materieel
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Verschillen tussen materieel
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Wanneer er een 'm' achter het materieel staat, is dat materieel gemoderniseerd. Bij deze opknapbeurt is de trein vaak aan zowel de binnen- als buitenkant veranderd. Voorheen reden er bijvoorbeeld gele 'sprinters' (SGM) rond, dezelfde treinstellen zien er nu compleet anders uit (SGMm). Op de gelinkte foto's verschilt het aantal bakken weliswaar, maar het principe is hetzelfde ;)
Op de Wiki staan de antwoorden op je vragen aardig uitgelegd:
DDAR: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/DDAR
VIRM: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/VIRM#Verlenging.
ICM: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/ICM#Modernisering
ICR: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/ICR
Op de Wiki staan de antwoorden op je vragen aardig uitgelegd:
DDAR: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/DDAR
VIRM: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/VIRM#Verlenging.
ICM: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/ICM#Modernisering
ICR: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/ICR
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Oké, ja nu zie ik het staan op de wiki.
Bedankt voor je uitleg!
Bedankt voor je uitleg!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Overigens noem ik SGMm ook wel gewoon SGM omdat er geen "ouderwets" SGM meer bestaat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Er wordt binnen NS zelf ook gewoon gesproken over SGM en ICM, en VIRM heet op de dienstkaartjes nog steeds IRM.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Op de post wordt door sommigen gesproken over Ddirm en anderen gebruiken weer de omloop namen zoals OA etc. Dan gaat de telefoon en dan wordt er gezegd: de 2200zoveel rijdt vandaag met een LA tje ipv wat anders. De eerste letter staat voor de werkplaats waar deze treinen in onderhoud zijn.
Re: Verschillen tussen materieel
Afgesplitst en verplaatst. Voor dergelijke vragen mag gerust een nieuw topic gemaakt worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten