ProRail pakt brugspringers aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Meltrain »

ProRail pakt brugspringers aan
Geplaatst op: donderdag 1 juli 2010 16:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 1 juli 2010 16:16


UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail is de komende dagen extra alert op spoorbrugspringers. Sinds het warme weer worden spoorbruggen steeds meer gebruikt als springplank voor een verkoelende duik in het water. Dat leidt tot levensgevaarlijke situaties.
Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door find_your_spot »

En janken als er eentje z'n nek breekt en levenslang invalide wordt...

Heel goed ProRail, misschien kunnen ze de ouders ook meteen even meenemen nu ze toch aan het opvoeden zijn
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Je zou denken dat mensen in 2010 wat verstandiger zouden zijn, maar het lijkt wel alsof het steeds gekker wordt. In de winter heb je kluunende schaatsers en deze zomer steken ze gehuld in een zwembroek het spoor over...
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door tsov »

Het zou nóg gekker worden als het andersom was :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Als ik dat soort dingen ga zien, wordt het hoog tijd voor vakantie denk ik... :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Vinny »

Noorwegen :mrgreen: *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Karl »

Dexter schreef:Je zou denken dat mensen in 2010 wat verstandiger zouden zijn, maar het lijkt wel alsof het steeds gekker wordt. In de winter heb je kluunende schaatsers en deze zomer steken ze gehuld in een zwembroek het spoor over...
Ja, of niet, want door allerlei ontwikkelingen (techniek, medisch, etcetera) vindt er steeds minder natuurlijke selectie plaats. ;) Vroeger had je goede ogen nodig om te kunnen overleven, nu maak je met een bril net zoveel kans om je te reproduceren.

/chargeer
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Vanmiddag rond 14:00 uur waren er weer brugspringers bij De Vinkbrug in Leiden. Ze zijn gelukkig net weggestuurd voordat ik zou passeren. Anders had ik ze persoonlijk van de brug afgeblazen met de Mega-Zela die op mijn DDAR zit. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Caspar »

De brug bij Weesp is ook zo'n geliefd punt om van af te springen. Misschien zou de brugwachter aldaar ook bevoegd moeten worden om bonnen uit te delen. Nadat de brugwachter mensen wegstuurt, komen ze doorgaans vrij snel weer terug als de brugwachter er even niet is.

Over die klunende schaatsers etc, is het trouwens wel verboden om ergens het spoor over te steken? Of stel ik nu een hele domme vraag :oops: Kijk dat het dom is snap ik, maar volgens mij werden er geen boetes voor uitgedeeld met die schaatsers?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Misschien zou de brugwachter aldaar ook bevoegd moeten worden om bonnen uit te delen.
Ik zat meer te denken aan verplicht baantjes zwemmen?
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Over die klunende schaatsers etc, is het trouwens wel verboden om ergens het spoor over te steken? Of stel ik nu een hele domme vraag :oops: Kijk dat het dom is snap ik, maar volgens mij werden er geen boetes voor uitgedeeld met die schaatsers?
Een domme vraag is een ongestelde vraag. :wink: Ik zou niet weten of er bonnen zijn uitgedeeld, maar het illegaal betreden of oversteken van het spoor is verboden op plaatsen welke daar niet voor aangewezen zijn. Sterker nog, je hebt er een toegangsbewijs voor nodig en een certificaat 'Bevoegd Spoorbetreder'. Een bon was dus zeker op z'n plaats geweest.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Caspar »

Dat certificaat heb ik: Bewijs van toegang tot spoorwegterreinen'' heet ie. Maar waar ik meer aan zat te denken, boeren etc die zo her en der het spoor oversteken met een landbouwvoertuig omdat aan de overzijde van het spoor ook nog een stuk weiland ligt, zonder dat het via een spoorwegovergang is. Her en der zie ik wel eens een soort van pad over de sporen, zonder dat dit dus een officiële overweg/pad is.
In regio Amsterdam komen dit soort dingen niet voor, dus vandaar dat ik ook geen idee heb hoe daar mee omgegaan wordt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Dan geef ik je een hand, want ik ben ook een Bevoegd Spoorbetreder. :wink:

Die overstekende boeren worden gedoogd, maar het is niet zo dat je overal mag oversteken waar een overwegbeplating ligt. Je ziet ook regelmatig dat er juist op dat soort 'oversteekplaatsen' ongelukken gebeuren met tractoren e.d. Een boer denkt dat ie wel kan inschatten wanneer en hoe snel er een trein nadert, omdat het voor hem routine is om daar over te steken en juist dan gaat het fout... Wees dus maar blij dat jullie dat in de regio Amsterdam niet hebben. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door M57 »

Bij Santpoort is toch ook zo'n boerenoversteek? Of valt dat al onder verkeersleiding Amr? Daar was een tijd geleden heisa over in de krant, omdat die boer het hek wel eens open liet staan ofzo. :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Caspar »

Santpoort is inderdaad Alkmaar.
Amsterdam doet vanuit Amsterdam centraal gezien: tot vlak voor Halfweg, een km of 3 voor de Hemtunnel, tot aan Lelystad opstel, de inrijder voor Utrecht centraal na Zuilen, het Naardermeer en tot vlak voor de aansluiting bij Leiden vanuit Schiphol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Suus »

En het traject Breukelen - Woerden waarschijnlijk tot vlak voor Vleuten Aansluiting? Daar heb ik wel eens 15 minuten met een s4000 gestaan vanwege een storing in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Caspar »

Ow dat weet ik niet zo goed, dat is vrije baan, dus niet zo goed zichtbaar. Je kan het trouwens zien als je goed oplet, er staat een bordje voor het omschakelen van de Telerail van de machinisten, waar je een ander bediengebied van treindienstleider binnenrijdt.
Gaat dan om deze bordjes.
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Daan »

Staan ze daar nog? Die borden zijn geloof ik bij On verdwenen, is toch niet meer relevant nu er GSM-R is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Die telerail-omschakelborden zie je bijna nergens meer, die zijn toen met de invoering van GSM-R met duizelingwekkende snelheid verwijderd. Jammer, want het was een goede referentie voor in welk trdl-gebied je reed.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Caspar »

Ik weet dat ze nog staan tussen Nieuw Vennep en Leiden centraal :wink: en bij Muiderpoort weet ik er nog wel eentje aan te wijzen. Verder geen idee eigenlijk.
Overigens gebruiken wij de kanalen nog wel, als je de telefoon inlogt op het werk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door webguy »

Tijd voor een nieuw bordje :) Zie je overigens niet op de GSM-R dat je een ander kanaal te pakken hebt? Weet dat dat geen uber-leesbare schermpjes zijn, maar als je het zeker wil weten?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Dexter »

Nee dat kan je niet zien, GSM-R geeft dat niet aan. Daarom gebeurt het ook vaak dat je de verkeerde treindienstleider te pakken krijgt als je belt en het veroorzaakt ook vaak verwarring wanneer er een algemene oproep of een alarmoproep wordt geplaatst. Tussen Rtd en Ddr bv krijg je de trdl Kijfhoek of vaak oproepen die voor de Kijfhoek bestemt zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail pakt brugspringers aan

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:Dan geef ik je een hand, want ik ben ook een Bevoegd Spoorbetreder. :wink:

Die overstekende boeren worden gedoogd, maar het is niet zo dat je overal mag oversteken waar een overwegbeplating ligt. Je ziet ook regelmatig dat er juist op dat soort 'oversteekplaatsen' ongelukken gebeuren met tractoren e.d. Een boer denkt dat ie wel kan inschatten wanneer en hoe snel er een trein nadert, omdat het voor hem routine is om daar over te steken en juist dan gaat het fout... Wees dus maar blij dat jullie dat in de regio Amsterdam niet hebben. :Y
Die worden niet gedoogd, die hebben gewoon ^recht van overpad^ dat in principe eeuwigdurend is, en alleen met veel moeite kan worden afgekocht. Soms geldt dat recht ook voor bezoekers of voor iedereen. Die laatste overpaden zijn het meest lastig, maar verdwijnen wel langzamerhand...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten