ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Wubbo »

ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Geplaatst op: dinsdag 6 juli 2010 22:44
Laatst bijgewerkt: dinsdag 6 juli 2010 22:45


Onlangs werd bekend dat de realisatie van station Halfweg met zeker een jaar vertraagd is. ChristenUnie Kamerlid Arie Slob heeft minister Eurlings gevraagd naar de redenen. Arie Slob: “Er wordt al jaren gesproken over dit station. Het is een raadsel waarom er nu toch weer vertraging is”.
Lees verder
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Meltrain »

Ik ben benieuwd welk belang de ChristenUnie bij station Halfweg heeft. :?
Al is de CU natuurlijk best pro-OV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Oud forumgebruiker »

Welk belang heeft iedere andere partij bij het station. Dat reizen met de trein gestimuleerd dient te worden in verband met het milieu en de fileproblemen lijkt me algemeen bekend, daar heeft links noch rechts noch religie mee te maken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Vinny »

En als ik nou zeg dat er niemand belang heeft bij het station, maar dat het alleen nog meer vertraging en oponthoud betekent voor de doorgaande reizigers Amsterdam - Haarlem en verder - vice versa...? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:En als ik nou zeg dat er niemand belang heeft bij het station, maar dat het alleen nog meer vertraging en oponthoud betekent voor de doorgaande reizigers Amsterdam - Haarlem en verder - vice versa...? :twisted:
Maar bij Halfweg heb je toch zo'n passeerspoor? Als de perrons daar aan worden gebouwd, dan kan je de stoptreinen daar laten stoppen, sneltrein/IC voorbij laten gaan en dan verder met de stoptrein. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Caspar »

Nou dat lijkt me nu juist niet de bedoeling, dan sta je een paar minuten stil met de stoptrein. Als de s4800 hier stopt is dat prima, dan gaat de s5400 steeds meer op een echte IC lijken :lol:
nog meer vertraging en oponthoud
Wat levert nu dan al vertraging en oponthoud op naar Haarlem Vinny?
Oud forumgebruiker

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Als de s4800 hier stopt is dat prima, dan gaat de s5400 steeds meer op een echte IC lijken :lol:
Na de omklap Oude Lijn wordt de s5400 gedegradeerd tot Stoptrein en gaat dan ook stoppen op Haarlem Spaarnwoude (en Halfweg-Zwanenburg).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Caspar »

Met de s6300 in de spits erbij, is dat niet een beetje een overkill? Sowieso lijkt me voor Spaarnwoude 2x per uur een trein zoals het nu is wel voldoende. Het reizigersaanbod in de s5400 is al groot genoeg, vaak zelfs te groot voor nog meer reizigers. In ieder geval in de spits. Of NS moet met langere treinen daar gaan rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Wubbo »

De omgeklapte serie 2100 komt er dan sowieso bij, die neemt dan de IC-functie over van de 5400. Die heeft ook wel wat meer capaciteit dan die losse DDAR. Ik vraag me trouwens af of de 6300 dan nog wel door gaat naar Amsterdam, dat weet ik zo niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Daniel »

Was dat nu niet een tijdelijke maatregel om de tijd tot de omklap te overbruggen, waarin er zowiezo al een stoptrein bij komt (de s5400 dus)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja en de s6300 gaat in de spitsuren inderdaad weg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:De omgeklapte serie 2100 komt er dan sowieso bij, die neemt dan de IC-functie over van de 5400. Die heeft ook wel wat meer capaciteit dan die losse DDAR. Ik vraag me trouwens af of de 6300 dan nog wel door gaat naar Amsterdam, dat weet ik zo niet.
Niet helemaal on-topic, blijft de s3400 ook nog rijden in die situatie tussen Haarlem en Den Haag? Dan krijg je 6 snelle treinen tussen Haarlem en Leiden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg

Bericht door Suus »

Nee, die gaat voortaan nooit meer zuidelijker dan Haarlem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten