OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Niet zo zeer heel OV-gerelateerd, maar zag vandaag zo'n reclamebord op IJburg voor nieuw op te leveren huizenblokken. Op de voorgrond was de tramlijn afgebeeld, alleen niet met een Combino, maar met die tram die meltrain op z'n hokkie heeft :lol:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Volgens de AV van station Eindhoven rijdt de s3500 gewoon de gehele route. Lijkt me erg moeilijk als er werkzaamheden zijn rondom Geldermalsen. Om het nog leuker te maken vertrekt een paar minuten later een omgeleide IC richting Schiphol (verlenging s3100 naar Eindhoven).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef:Niet zo zeer heel OV-gerelateerd, maar zag vandaag zo'n reclamebord op IJburg voor nieuw op te leveren huizenblokken. Op de voorgrond was de tramlijn afgebeeld, alleen niet met een Combino, maar met die tram die meltrain op z'n hokkie heeft :lol:
Ja, die viel mij ook al op toen ik daar begin maart met Ardan was. :lol:
Ze hebben er alleen zeer vakkundig de logo's van De Lijn afgesoept. :P
(En voor degenen die het willen weten: dat zijn trams van BN. De trams zoals op mijn avatar rijden op de Kusttram, maar in tweerichting-uitvoering rijden ze in Charleroi.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Dat omroep/CTA-medewerkers ook maar gewone mensen zijn, dat bewees vanmiddag de omroepster die op Rtd de vertraagde Thalys uit Parijs moest aankondigen nog maar eens: "Dames en heren, Thalys uit Brussel en Parijs heeft bij aankomst een vertraging van ongeveer vij... (korte stilte) EEN HALF UUR! (verbaasd) :shock: Voor deze trein is een toeslag verplicht... (ontgoocheld) Wij op het perron konden zo haar gezichtsuitdrukkingen voor ons zien. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

Doet de hele webdemo kaartautomaat het niet meer qua prijsinzicht? Ook voor binnenlandse tickets kan ik de prijs niet meer zien, en dat ding klaagt maar dat je geen prijzen kan inzien voor België, Frankrijk en Duitsland. Euuuuuuh -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Vanmiddag even 'n ritje met 'n HESS-trolley in Arnhem gemaakt, die had ik nog niet gehad. Bij m'n uitstaphalte keek ik op de DRIP om te zien hoe laat de eerstvolgende bus terug zou gaan, zou het lijn 27 of lijn 27 zijn :mrgreen:
Afbeelding

Overigens werd het later merkwaardiger toen één van de twee vermeldingen er een vertraging bij kreeg. Maargoed, aan de overkant van de straat stond lijn 27 er ook dubbel en wel met twee verschillende vertrektijden...
Afbeelding

En als je dan met Breng-stickers aan de slag gaat moet je ze wel over alle Connexxion-teksten heen plakken, niet over een deel...
Afbeelding

Waarom ze daarmee zo ver gegaan zijn is trouwens ook een raadsel aangezien de bussen zelf, zelfs de nieuwe, nog vol met Connexxion-stickers zitten. In de 5236 was er weer 'n andere storing: de bestemming stond wel voorop de bus maar niet op het scherm in de bus...

Tot slot van m'n rondje kwam ik nog in Zwolle waar de DRIP's van het streekbusstation hun beste tijd wel hebben gehad. Gezien wat ze tonen moeten ze ergens afgelopen vrijdag zijn vastgelopen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Freek »

Daniel schreef:Bij m'n uitstaphalte keek ik op de DRIP om te zien hoe laat de eerstvolgende bus terug zou gaan, zou het lijn 27 of lijn 27 zijn :mrgreen:

Maargoed, aan de overkant van de straat stond lijn 27 er ook dubbel en wel met twee verschillende vertrektijden...
Heeft dit misschien te maken met het feit dat Syntus deze bussen rijdt in opdracht van CXX? Dat de ritten daardoor dubbel ingelezen worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Dacht eerst ook dat de bus er 1x op stond als vast ingeprogrammeerde bus van 'n andere vervoerder en 1x via InfoXX naar het bord verstuurd werd, maar dat viel af aangezien de dubbele bus ri. Doetinchem er juist eentje van Syntus was (die ri. Arnhem was wel een Breng-bus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Machinist van de t4500 zojuist, riep om dat de trein te lang zou zijn voor het perron in Hoorn, en dat de reizigers een paar rijtuigen naar voren moesten lopen die achterin zaten. De trein bestond uit 10 bakken, en dat is ook meteen de perronlengte in Hoorn. Waarschijnlijk wist ie dat niet.

Overigens vraag ik me af waar dat 2e stel zo snel vandaan kwam ergens onderweg, want bij binnenkomst in Amsterdam als t1500 was het een los Virm 6je. Na een minuut of 2 voelde ik een schokje en was er blijkbaar gecombineerd vanuit de oostkant op Amsterdam centraal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Die display's in Zwolle staan al zo lang als ik me kan herinneren precies zoals jij ze op de foto hebt, Daniel :roll: slecht hoor, CXX..

Door een aanrijding, ergens bij Dordrecht denk ik, rijdt de aardbeienvlaflip naar Brussel niet naar Amsterdam Centraal, maar met stops in Ht en Ut naar Bijlmer-ArenA. De 3000 maakte aldaar een extra stop vanuit Asd. Eindelijk eens een trein op spoor 8 :)
Nadat deze vertrokken was verscheen alleen 'extra trein' op de CTA, maar werd omgeroepen dat om 18 07 de omgeleide IC naar Antwerpen en Brussel zou vertrekken vanaf spoor 8. Direct gevolgd door nog een omroepje dat-ie pas over 15 minuten ging :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Ergens vorige week maakte ik onderstaande foto bij halte Balijelaan ri. station in Utrecht, maar de situatie bestaat er nog altijd zo. Mis toch echt iets op de vertrekstaat van lijn 65 (in 't midden), want tja, waarom hing je zo'n ding ook weer op...

Afbeelding

...owja voor de vertrektijden, maar die staan er niet op :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Dacht eerst ook dat de bus er 1x op stond als vast ingeprogrammeerde bus van 'n andere vervoerder en 1x via InfoXX naar het bord verstuurd werd, maar dat viel af aangezien de dubbele bus ri. Doetinchem er juist eentje van Syntus was (die ri. Arnhem was wel een Breng-bus)
Denk dat het een storingkje was, gister heb ik dat niet gezien op diverse borden :)
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Laatst zag ik een Blokkendoos op lijn 7 die als eindbestemming Van Hallstraat toonde i.p.v. Flevopark. Zal waarschijnlijk komen omdat de Van Hallstraat de bestemming is die voor Flevopark op de rol staat.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Ergens vorige week maakte ik onderstaande foto bij halte Balijelaan ri. station in Utrecht, maar de situatie bestaat er nog altijd zo. Mis toch echt iets op de vertrekstaat van lijn 65 (in 't midden), want tja, waarom hing je zo'n ding ook weer op...

...owja voor de vertrektijden, maar die staan er niet op :mrgreen:
En wat dacht je van die vertrekstaat linksonderin die ondersteboven hangt/ligt? :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Op station Delft hangt in de tramhalte richting Den Haag nog een lijnennetkaart van minstens anderhalf jaar oud, want lijn 40 is nog lijn 121. Blijkbaar voel(d)en Connexxion, Veolia, HTM of RET zich niet verantwoordelijk voor die kaart :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding


Wie snapt 'm?
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Een reisplanner-misser: Ik kwam dit weekend een collega tegen die een reisje had geboekt via Parijs naar Italië, met de nachttrein vanaf Paris-Bercy. Hij kreeg het reisadvies om vanaf Paris-Nord met RER-lijn D naar Paris-Lyon te gaan en (nu komt het) vanaf daar met een regionale trein naar een plaatsje 1,5 uur reizen buiten Parijs, om na een overstap van 51 minuten vervolgens met weer een regionale trein weer een dik uur uur terug Parijs in te reizen naar Bercy.

Nu ken ik Parijs goed, dus ik weet dat het Gare de Lyon en het Gare de Bercy dicht bij elkaar liggen en je het met metrolijn 14 rechtstreeks binnen 1 minuut kan doen (want het is de volgende halte na Gare de Lyon). Waarschijnlijk dat de reisplanner (Hafas in dit geval) de metro niet meeneemt in het reisadvies, maar om iemand eerst 1,5 uur buiten Parijs te sturen en na een overstap van 51 minuten weer een dik uur terug te laten reizen om een stukje te overbruggen van nog geen 2 kilometer dat vind ik wel heel erg gortig...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

Ja, uitgaande van een gemiddelde snelheid van 5 km/h doe je er zelfs lopend maar 24 minuten over. :lol:

@Bee: Ik was op zich wel blij dat die kaart er nog hangt, want daarop staan binnen Delft alle haltes weergegeven. De kaarten van Connexxion en Veolia zijn immers voor heel Haaglanden, dus een stuk minder gedetailleerd. De kaart van Connexxion (waar Veoloia later alleen stickers overheen geplakt heeft :roll: ) was een echte ramp, want de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer waren (letterlijk) een grijs gebied. :? wat dat betreft zijn de kaarten van Veolia (per Drgl 2010) al een stuk beter.
Maar op zich is die lijnennetkaart nog niet eens heel fout: alleen 129 werd lijn 40, lijn 69 heeft een ander eindpunt, lijn 201is opgeheven en lijn 174 is toegevoegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Tja, zo kan het ook maar om is het wel... (eindpunt is Utrecht Centraal, een late s3500...)
Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Milco »

Ik zie op de CTA staan:
Amsterdam Zuid WTC
Amsterdam Bijlmer

Hier klopt ook iets niet, volgens mij... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door find_your_spot »

Milco1995 schreef:Ik zie op de CTA staan:
Amsterdam Zuid WTC
Amsterdam Bijlmer

Hier klopt ook iets niet, volgens mij... :roll:
Ach, welnee joh, dat heeft niemand in de gaten... Dat de stations al sinds 2006 Zuid en Bijlmer ArenA heten... (A)
For Your Railroad Adventures
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door mb90 »

Doordat het Hofplein in Rotterdam open ligt zijn de tramlijnen 7 en 20 bij Rotterdam Centraal aan elkaar gekoppeld. Zo zie ik regelmatig trams rijden als 7 naar Lombardijen bijvoorbeeld, maar gisteren zag ik een lijn 7 naar IJsselmonde en die bestemming is normaal niet te zien (hoewel het eigenlijk wel klopt):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Ah, dat verklaard ook dat ik gisteren geen enkele Citadis op lijn 20 zag rijden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Wat is het eindpunt in IJsselmonde of rijden ze daar een lus?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Lijn 20 stopt voor zover ik weet een halte na Lombardijen, en dat is wel de wijk IJsselmonde. Maar ik kan mij voorstellen dat de bestemming wel wat verwarrend is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten