Klopt, die aanrijding was met de t1956 en daarna lag tot 18:40 het treinverkeer stil en keerden de treinen aan weerszijden in Rtd en Ddr. Ondanks het begin van de vakantie zag het al snel zwart van de gestrande mensen. De eerste trein die weer vanuit Ddr vertrok was de afgeladen volle 302162, gevolgd door de 302262, de Benelux en de 301964.Justin schreef:Op de heenweg was er een aanrijding op Zwd, dus ik moest maar met de bus naar Ddr en daar dan de s36700 ri Gr-Gdm pakken... Ondertussen was het stationsplein van Zwd lekker vol met op z'n minst 7 politieauto's, drie brandweerwagens en één ambulance. Omstreeks 18:36 werd vervolgens het lichaam in een blauwe zak per ambulance weggevoerd.
OVer je Reiservaringen in juli 2010
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Ik had vergeten te melden dat ik zelf met de t2164 wegreed die overigens niet al te druk was vanaf Ddr. De bussen naar Rotterdam (lijn 88 en 92 bijvoorbeeld) waren ook erg goed gevuld. Arme mensen, ze hadden beter nog 10 minuten kunnen wachten, want de IC's reden toen alweer... Maar ja, weet alles maar eens op dat moment...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Je zegt het zelf al: Dat kun je nooit van tevoren weten hoelang zoiets duurt. De ervaring leert dat als alles redelijk bij elkaar ligt het zo'n anderhalf uur duurt, maar moeten ze gaan rapen en zoeken dan wordt dat al gauw > 2 uur. Ik adviseer mensen altijd te blijven wachten, maar heb dit keer zelf even voor het einde van de versperring mevrouw Grote Haast naar de bus naar Rotterdam verwezen omdat die ab-so-luut niet kon wachten. De prognose voor het opstarten van de treindienst was overigens 19:30 uur en de eerste trein vertrok om 18:42, dus is het nog alleszins meegevallen.Justin schreef:De bussen naar Rotterdam (lijn 88 en 92 bijvoorbeeld) waren ook erg goed gevuld. Arme mensen, ze hadden beter nog 10 minuten kunnen wachten, want de IC's reden toen alweer... Maar ja, weet alles maar eens op dat moment...
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Ik kwam laatst langs het Aalsmeerplein in Amsterdam met lijn 62; waarom staat dat haltehokje in vredesnaam zo wondelijk geplaatst...?
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 97,,1,4.74
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 97,,1,4.74
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Kwam net op 't Anne Frankplein in Utrecht de GVU 7867 achter 'n takelwagen tegen met "999 SOS - SOS - SOS" op de film...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Omdat de bus daar over het fietspad rijdt :YSTF schreef:Ik kwam laatst langs het Aalsmeerplein in Amsterdam met lijn 62; waarom staat dat haltehokje in vredesnaam zo wondelijk geplaatst...?
Maar zonder gekheid, ik heb dat wel vaker gezien. Ik gok omdat de stoep net te smal is. Als je het hokje andersom zet moeten mensen wel heel dicht langs de stoeprand om erin te komen, een paar stapjes op het fietspad is dan minder erg.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Vanmiddag een sprintje getrokken om de t14558 nog te halen op Amsterdam centraal. Eenmaal in de trein bleek het er 35,3C te zijn op de beneden verdieping. (DDM1) Altijd handig een digitale thermometer.
Dat kreng had natuurlijk de hele dag staan bakken met alle ramen dicht op een warm opstelterrein.
Verder zag ik een bijna gebruikelijk tafereel, de t3300 naar Hoorn Kersenboogerd wordt vlak voor Zaandam
voorbij gereden. Deze staat dan doorgaans stil voor de inrijder van station Zaandam. Waarom die sprinter niet gewoon langs het perron kan wachten op het voorbijrijden van de t14500 snap ik niet. De IC is immers over spoor 2 in Zaandam ingelegd en de sprinter over spoor 1. Nu staat die sprinter daar een beetje wortel te schieten met het perron van Zaandam op 300 meter afstand.
Dat kreng had natuurlijk de hele dag staan bakken met alle ramen dicht op een warm opstelterrein.
Verder zag ik een bijna gebruikelijk tafereel, de t3300 naar Hoorn Kersenboogerd wordt vlak voor Zaandam
voorbij gereden. Deze staat dan doorgaans stil voor de inrijder van station Zaandam. Waarom die sprinter niet gewoon langs het perron kan wachten op het voorbijrijden van de t14500 snap ik niet. De IC is immers over spoor 2 in Zaandam ingelegd en de sprinter over spoor 1. Nu staat die sprinter daar een beetje wortel te schieten met het perron van Zaandam op 300 meter afstand.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Is dat niet een gevalletje ARI? De s3300 heeft een hele ruime halteertijd op Ass, en gaat daar ook regelmatig flink te vroeg weg. Gevolg: de rijweg naar het perron van Zd is nog niet helemaal ingesteld. Of werkt het niet zo?
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Gisteren reden zowel de 3801 en de 3828 op lijn 1, beide zonder Stadsbusplus-logo's. De omloop van de 3801 reed bijna standaart met +5, nadat hij 'sochtends met +15 arriveerde uit het Gelre Ziekenhuis.
Blijkbaar worden lijnen 1,6,8,9 geknipt op het station. Er wordt elk half uur omgeroepen "Attentie alstublieft. Buslijn negen vertrekt van perron F in plaats van perron C" Dan gaat op de borden lijn 9 Componistenkwartier op F (ipv C) en naar Anklaar naar C (ipv F). Maar op de bus zelf staat het dan wel goed. Hetzelfde verhaal voor lijn 1 trouwens.
Voor de 6/8 (die op zichzelf keren ipv op elkaar)geldt dat niet, die staan toch al op hetzelfde perron.
Lijn 11 mocht rijden met de 3823 en de 250 ipv 3788 en 3810. De 1713 stond 'ochtends in de garage, tegen 22.30 mocht hij nog een keer uitrijden op lijn 6. Alhoewel het zou kunnen dat dat alleen voor de radio was, die ontbreken in de volvo's.
Treintjes:
-Zowel tussen Br-Mierlo=Tienray als bij Venray mocht trein t32265 tyfoneren, omdat er iemand dichtbij het spoor aan het fietsen was, (Zal wel niet zo heel lekker fietsen, in het ballast...) en respectievelijk omdat iemand dichtbij het spoor in de struikjes aan het bellen was.
-Tussen Dt-Sdm reed trein t2251 met de m4032 + m4071, welke om 10.30 bij elkaar op het verlengde van spoor 2B aan de oostzijde, de ptt-sporen.
-Trein t1779 met VIRM, stellen m9559 + m9595. Kwam te Apd met -3 binnen, maar vertrok met +10
Blijkbaar worden lijnen 1,6,8,9 geknipt op het station. Er wordt elk half uur omgeroepen "Attentie alstublieft. Buslijn negen vertrekt van perron F in plaats van perron C" Dan gaat op de borden lijn 9 Componistenkwartier op F (ipv C) en naar Anklaar naar C (ipv F). Maar op de bus zelf staat het dan wel goed. Hetzelfde verhaal voor lijn 1 trouwens.
Voor de 6/8 (die op zichzelf keren ipv op elkaar)geldt dat niet, die staan toch al op hetzelfde perron.
Lijn 11 mocht rijden met de 3823 en de 250 ipv 3788 en 3810. De 1713 stond 'ochtends in de garage, tegen 22.30 mocht hij nog een keer uitrijden op lijn 6. Alhoewel het zou kunnen dat dat alleen voor de radio was, die ontbreken in de volvo's.
Treintjes:
-Zowel tussen Br-Mierlo=Tienray als bij Venray mocht trein t32265 tyfoneren, omdat er iemand dichtbij het spoor aan het fietsen was, (Zal wel niet zo heel lekker fietsen, in het ballast...) en respectievelijk omdat iemand dichtbij het spoor in de struikjes aan het bellen was.
-Tussen Dt-Sdm reed trein t2251 met de m4032 + m4071, welke om 10.30 bij elkaar op het verlengde van spoor 2B aan de oostzijde, de ptt-sporen.
-Trein t1779 met VIRM, stellen m9559 + m9595. Kwam te Apd met -3 binnen, maar vertrok met +10
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Als het ARI is, dan is er 1 optie: In ARI is ingesteld dat de t3300 alleen veilig krijgt voor binnenkomst bij station Zaandam als ook de uitrijder een beter seinbeeld kan tonen dan rood. Maar als dat hier wordt toegepast, snap ik niet helemaal waarom.M57 schreef:Is dat niet een gevalletje ARI? De s3300 heeft een hele ruime halteertijd op Ass, en gaat daar ook regelmatig flink te vroeg weg. Gevolg: de rijweg naar het perron van Zd is nog niet helemaal ingesteld. Of werkt het niet zo?
Een dergelijk voorbeeld geldt voor Weesp met de s3900 naar Amsterdam centraal. Deze krijgt pas veilig door Weesp heen, als ook de uitrijder van station Weesp beter dan rood seinbeeld kan tonen. Dit is omdat men het niet wenselijk vindt als de s3900 in Weesp langs het perron stil komt te staan als IC. De reizigers raken dan in verwarring :)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Dit zou wel eens een tijdelijke halte kunnen zijn voor lijn 59, dit weet ik bijna zeker.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Is het ook, achter de vrachtwagen is al de nachtbushalte
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Toen ik rond 17.00 uur in Amersfoort aan kwam trof ik op spoor 1 de t149 aan met "+1 uur en 30 minuten" op de CTA's. Dat was nogal hoopvol aangezien de trein al om 15.37 uur had moeten vertrekken en dat ongetwijfeld nog niet snel zou gaan doen: er stond slechts een set rijtuigen, de loc was nergens te bekennen
De melding op de CTA "vertrekt later i.v.m. defecte trein" was daarmee ook wel enigzins een understatement. Tuffy kon zich in ieder geval schor praten aan de spoorwijzigingen...
De melding op de CTA "vertrekt later i.v.m. defecte trein" was daarmee ook wel enigzins een understatement. Tuffy kon zich in ieder geval schor praten aan de spoorwijzigingen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Vanochtend rond half 10 zag ik een brandweerauto met loeiende sirenes de Adema van Scheltemabaan opdraaien in Utrecht (richting station). Toen ik even later aankwam zag ik dezelfde wagen staan op het streekbusstation (bij de taxi-standplaats). Even later kwamen er 2 politieauto's aanrijden. Het gekke was dat er helemaal niets gedaan werd. Ze stonden gewoon een beetje te kletsen en even later gingen ze weer weg en hebben ze helemaal niets uitgevoerd
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Code: Selecteer alles
08-07-10 09:31:52 Brandweer Utrecht P 2 GASLEK STATIONSPLEIN UTR Eenh: UTR805 met de ventilator
0706001 Brandweer Regionaal Monitorcode
0708442 Brandweer Utrecht Kazernealarm Tolsteeg (Centrum)
0708445 Brandweer Utrecht TS805 Tolsteeg (Centrum)
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Of course, wanneer ik naar Maastricht ga, is er weer eens geheid heibel bij Eindhoven-Sittard. En nu dus weer met een stroomstoring... Mijn kerende trein vertrok met +10, byebye aansluiting op Eindhoven =(. Ach, Gtbv'tje invullen en klaar... had immers al een 1e klas overgang Ehv-Ddr gekocht voor m'n stroombehoefte (en uitgerekend kwam ik in een VIRM-VI terecht...).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Ja, en bij een aantal haltes ten noorden van deze (niet De Zweth, maar nog meer richting Delft), staat alleen aan de niet-waterkant een halte met daarop twee stickers en twee vertrekstaten.
In Cxx-tijdperk (met lijn 129) stond er voor de richting Rotterdam ook nog een stickertje 'overzijde instappen'. :D
In Cxx-tijdperk (met lijn 129) stond er voor de richting Rotterdam ook nog een stickertje 'overzijde instappen'. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Ik zit nu in een s2100 richting het zuiden en die rijdt net door Haarlem heen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Ik had vandaag in de s5700 een conductrice bij me die zingend en rappend op de melodie van 'Hit 'Em Up Style' van Blu Cantrell de aankomst en overstapmogelijkheden op Shl aankondigde, compleet met het niet vergeten van bagage en uitchecken. :D Dat deed ze echt heel leuk, dus kreeg ze spontaan applaus.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ekIuWl-Ffq4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ekIuWl-Ffq4[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Volgens geenenkele informatiebron was er een verstoring, maar toch vertrok de t2854 met +15 uit Utrecht gevolgd door de t554 en t20554 met +10. De t9854 verliet Utrecht ook met 'n ruime +5 en vanaf spoor 11 werd een trein met "Rotterdam Centraal" en "Den Haag Centraal" op de koersrollen/displays leeg weggerangeerd, wellicht 'n defecte trein geweest?
De t2859 stond rond z'n vertrektijd nog onvertraagd op de AV maar verscheen desondanks 'n kwartier te laat in Utrecht. Die dus maar genomen hoewel de t12759 er op blokafstand achter binnenkwam.
De t2859 stond rond z'n vertrektijd nog onvertraagd op de AV maar verscheen desondanks 'n kwartier te laat in Utrecht. Die dus maar genomen hoewel de t12759 er op blokafstand achter binnenkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
@Daniël: Het regende verstoringen vandaag: Defecte bovenleiding bij Ah, defecte trein bij Ldl, geen treinen tussen Nm en Vl, later weer een stremming tussen Ah en Zp. Maar mijn Railpocket gaf ze allemaal netjes aan hoor.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
Mja, NS Mobiel en de ARGOS-borden gaven ook wel verstoringen aan maar niet tussen Utrecht en Gouda/Amersfoort waar de vertraagde treinen vandaan kwamen danwel heen gingen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010
De defecte trein bij Leiden Lammenschans werd aangegeven als een verstoring tussen Bodegraven en Woerden??
Er was ook nog een "technical error" bij Sjiphol Erport.
Er was ook nog een "technical error" bij Sjiphol Erport.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten