OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding

Ohjee
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

Volgens een kant van de CTA van spoor 5b te Ddr is de s9200 gedegradeerd ;) :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Vandaag wou er in Utrecht een Amba als lijn 106 naar Nieuwegein toe. Volgens mij komt er geeneens een lijn 106 in Utrecht :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

meltrain schreef:Volgens een kant van de CTA van spoor 5b te Ddr is de s9200 gedegradeerd ;) :
Afbeelding
Dat klopt, want op spoor 4 was een spoedklusje gepland om de eindigende s2200 te splitsen in een leeg deel naar Rtd en een leeg deel naar Rsd. Door mij, dus waarschijnlijk zijn we elkaar straal voorbij gelopen op spoor 4/5. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Dacht dat de bedoeling van de schermen in het ICMm was om actuele reisinformatie te tonen, maar de m4207 in de t12759 deed daar niet aan mee. Schermen hielden stug voor dat we op spoor 4a zouden aankomen terwijl we naar spoor 2a gespoorwijzigd waren.
Vreemd genoeg werd ook enkel een aansluiting op de t1659 weergegeven, maar daarbij werd spoor 1 als vertrekspoor vermeld wat al anderhalf uur bezet werd door een defecte t149. En je kan toch echt in Amersfoort al op de t759 overstappen, heb je 'n ruime 5 minuten voor. Ook de t1559 is nog 'n officiële aansluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Vanmorgen eindelijk ook eens in een internettrein gezeten (stel m4203), dus ik verwachtingsvol verbinding maken met T-mobile ('aan ons netwerk zal het niet liggen'): geen verbinding :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Nouja, de reisinformatie werkte in ieder geval (tja, ik zat toevallig dus ook in die 4203 vanmorgen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Ook maar deels, want ik heb tussen Utrecht en Rotterdam Centraal geen enkele omroep gehoord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Dan is er een luie HC op gekomen: tussen Amersfoort en Utrecht heeft die de omroepinstallatie wel gebruikt. Maar moeten die OBIS-stellen nu eigenlijk ook een automatische omroep hebben? In dat geval heeft 'ie kennelijk altijd uit gestaan of niet gewerkt want heb in die stellen alleen nog handmatige omroepen mogen horen.
Ook vanmiddag was dat weer 't geval in de m4207 die overigens niet de extra informatie toonde die ik vanmorgen in de m4203 zag (zie m'n eerdere bericht). Die (de 4207) had wel een airco van het model vrieskist trouwens :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Vandaag voor de 4e keer in een maand bij de omroep in de trein gehoord: 'Station Obdam Centraal'
Een soort van rage onder machinisten? Aan de accenten te horen, was het iedere keer een andere machinist.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door STF »

Je gaat haast denken dat ze hier meelezen op het OVNL forum, aangezien find_your_spot en ik het meerdere malen over Obdam Centraal hebben gehad...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door MdJ »

Op het rondje van de Maten - Matenpoort-Laan van Maten-Heemradenlaan-Gildenlaan-Laan van Maten-Matenpoort - heb je inmiddels op de buitenring (lijn 1/2) "correcte" informatie, dus dat lijn 2 nu niet rijdt, maar op de binnenring (lijn 3/4) heb je nog de oude informatie, dat lijn 4 wel rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

STF schreef:Je gaat haast denken dat ze hier meelezen op het OVNL forum, aangezien find_your_spot en ik het meerdere malen over Obdam Centraal hebben gehad...
Er leest er zoiezo altijd eentje mee hier. Gna gna gna... :lol:

@Daniël en Geert: Misschien dat de problemen met het OBIS-stel wel komen door het gecombineerd rijden met niet-OBIS-stellen. Ik weet niet in hoeverre dat de werking van het RIS-systeem beinvloed.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

In ieder geval zou dat niet de actualiteit moeten beïnvloeden... vanmorgen in de t12518 ook een combinatie van een niet-OBIS met een OBIS-stel en die gaf het aankomstspoor 5 keurig als spoorwijziging (rood dus) aan.
Automatische omroep kan ik me nog wat bij voorstellen dat dat niet handig is omdat je dan geen omroep hebt in het niet-OBIS-stel, zoiets herinner ik me in ieder geval uit de tijd dat SGMm-III en SGM-II nog gecombineerd voorkwamen waarbij dat speelde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Mikos »

De automatische omroep in de OBIS-stellen is tot nader order uitgeschakeld. Problemen met de techniek, zo luidt de verantwoording.

Vind ik geen probleem, ben een tegenstander van de automatische omroep, zeker op Intercity's; dat doe ik véél liever zelf.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Dat wist ik nog niet, maar het viel me al wel op dat telkens als ik een OBIS-stel had, het RIS niet werkte.

Ben het trouwens met je eens, ik roep ook liever zelf om want dat RIS noemt ook veel onlogische overstaprichtingen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Hmm, dan zou het RIS iets anders om moeten roepen als wat op de schermen staat: daarop zijn immers wel redelijk logische overstappen te zien maar ontbreken er toch echt ook enkele in sommige gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Excuus, ik doelde eigenlijk meer op het RIS in de SGMm. Dat roept vaak echt onlogische dingen, terwijl er bij ons ingehamerd wordt dat het zo-en-zo moet. En dan hebben ze een apparaat dat ze helemaal naar believen kunnen inprogrammeren en dan krijg je van die rare dingen. Met de OBIS-RIS-boodschappen heb ik nog geen ervaring.
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mikos schreef:Vind ik geen probleem, ben een tegenstander van de automatische omroep, zeker op Intercity's;
Ik niet. Het is tenminste duidelijk hoorbaar in tegenstelling tot de meeste HC's :shock:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Etienne »

De halte Balkbrug, Centrum is wel erg onlogisch ingedeeld voor lijn 31. :(

Aan de ene zijde van de weg staat dat er bij de halte aan de noordzijde alleen uitgestapt mag worden en bij de halte aan de zuidzijde van de weg alleen ingestapt mag worden. In de andere richting is dit dus andersom. :roll:

Zoek de fout:
Afbeelding

En zoek de fout-2:
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Mikos »

ziggy schreef:
Mikos schreef:Vind ik geen probleem, ben een tegenstander van de automatische omroep, zeker op Intercity's;
Ik niet. Het is tenminste duidelijk hoorbaar in tegenstelling tot de meeste HC's :shock:
Dat zit hem over het algemeen meer in de afstelling van de omroep dan in de HC, maar ben het met je eens dat er aan de omroep hier en daar wat geschaafd mag worden bij sommigen. (A)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Gisteren trof ik tijdens mijn werk (railcatering) een OBIS-stel aan. De schermen deden het wel gewoon, maar gedurende de hele reis van Amersfoort naar Zwolle stond de trein volgens het scherm nog steeds op Schiphol. En om het nog gekker te maken: er stond ook nog eens onder dat ie op tijd reed (dat klopte dan weer wel, maar waarom ze dan niet het scherm aanpassen naar het eerstvolgende station?). Wat heeft een reiziger die in Amersfoort is ingestapt in vredesnaam aan de aankomsttijd op station Amsterdam Zuid (waar die trein dus al geweest is)?
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door lamar »

Vandaag een Slt op de Hoekse lijn waar mevrouw de omroeper maar niet weg wou van hoek van holland want we bleven maar aankomen op Hld volgens haar.

Ik zat vandaag ook nog eens in een mat 64 waar ik op Alexander nog een Toeslag voor moest betalen ook!
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

In de regio Utrecht is men nu krampachtig aan 't afkorten om bestemmingen niet te laten scrollen, maar rond Alkmaar hebben ze nu juist bestemmingen die gezien de lengte zouden moeten scrollen terwijl de filmbakken van de 51xx-Amba's geen scrollende teksten kunnen tonen.

Zodoende kwam ik nu dingen tegen als "6 Heerhugowaar" en "6 Bergen aan Ze" waarbij de laatste op de zijfilm zelfs "6 Bergen aan" werd :lol: (Overigens gaan alle ritten van lijn 6 tot Bergen Plein volgens de vertrekstaten en komen ze dus geheel niet in Bergen aan Zee :roll: )

In het kader van zinloze voetnoten komt bij lijn 3 en 4 in Alkmaar een voetnoot a: rijdt niet via Centrum en een voetnoot b: rijdt via Nijverheidsweg voor. Op de vertrekstaat komen a en b echter nooit los van elkaar voor. Is ook logisch want als de bus niet via het centrum rijdt gaat'ie via de halte Nijverheidsweg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Lijn 6 is (tijdelijk) gekoppeld aan een Zomerbus :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten