Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door YC2009 »

ik heb begrepen dat de route naar Hoek van holland strand word overgenomen door de RET ((over zoveel tijd))


paar vragen


- Hoe zal de route zijn
- hoever komt het station verder te liggen
- dr komen toch metro's op?

*O* *O* *O*
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Chauf21 »

Er zijn inderdaad plannen om de bestaande (trein)spoorlijn om te bouwen naar metrolijn.
Vanaf Schiedam Centrum zal de metro dan via de bestaande treinsporen naar Hoek van Holland Strand rijden. Mogelijk dat er dichter bij het strand nog een station komt, maar daarover is nog niet zo heel veel bekend. De ombouw was voorzien in de zomer van 2012 en de verlenging niet voor 2013, maar dat schijnt uitgesteld te zijn. Het is de bedoeling dat er materieel komt rijden dat ook op de bestaande metrolijnen kan rijden. Je kan dus iets RandstadRail-achtigs verwachten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door iljitsch »

Ok, ik had een heel verhaal ingetypt maar toen moest ik inloggen dus dat is nu weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft de RET nog een optie voor een extra serie SG/3 metro's (de nieuwe 5600-serie) voor de Hoekse Lijn. Dat is ook vrij logisch als je bedenkt dat de lijn verbonden wordt met de A- en B-lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door YC2009 »

ik zou graag een verbinding naar Den Haag via het Westland zien,,,

maar ach,, veelte onwaarschijnlijk dusdat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door iljitsch »

Je kan met de bus van busstation Leyweg naar HvH haven.

Maar de westlanders moeten absoluut niks van alles wat uit Den Haag komt hebben (behalve natuurlijk goedkope arbeid) waaronder de tram. Ook zijn de afstanden wat groot voor een tram en de dichtheden nogal laag voor zowel tram als metro/trein, dus ik zie het niet snel gebeuren.
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door YC2009 »

iljitsch schreef:Je kan met de bus van busstation Leyweg naar HvH haven.

Maar de westlanders moeten absoluut niks van alles wat uit Den Haag komt hebben (behalve natuurlijk goedkope arbeid) waaronder de tram. Ook zijn de afstanden wat groot voor een tram en de dichtheden nogal laag voor zowel tram als metro/trein, dus ik zie het niet snel gebeuren.
ik ook niet ,, jammer :N :N :N stomme westlanders hier,, en ja bus 35 vanaf Leyenburg *O* *O* *bus* *bus* ,,, niet dat ik daar ooit in zit ofzo ,, maar het valt me op de RET en HTM steeds meer bij elkaar komen (tenminste, als de metro van DH centraal vergeet)) hahah2
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Dexter »

Dat is al jaren zo en dat komt omdat de Rotterdamse en Haagse regio's vrij dicht bij elkaar liggen. De eindpunten van lijn 1 in Delft-Tanthof en lijn 21 in Schiedam-Woudhoek liggen hemelsbreed hooguit 5 kilometer van elkaar verwijderd.
Vallend blad maakt rails glad.
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door YC2009 »

hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt ,, hahahaha *O* *O* *bus* *bus* *bus*
Oud forumgebruiker

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Oud forumgebruiker »

hahaha :wink: :shock:
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door lamar »

even terug on topic :D
Inderdaad wordt het overgenomen door de RET
Er zullen waarschijnlijk SG3 tjes op gaan rijden
2 nieuwe stations: Maassluis steendijkpolder en Maeslandkering (mischien dichterbij strand station :?: )
De metro zou dan als het goed is van Hlds naar Nesselande moeten gaan, en volgens de mannetjes achter het bureau zou het sneller zijn om dan met de metro naar Alexander te gaan en daar op de Ic te stappen dan het nu is met de trein :roll:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door iljitsch »

Da's natuurlijk wel een mooi selectief voorbeeld. Wie gaat er nu van station Rotterdam Alexander naar Hoek van Holland? De huidige trein rijdt van CS naar HvH en je maakt mij niet wijs dat dat met de metro met dezelfde snelheid kan. Of, om een goede vergelijking te maken (de metro van Hoek van Holland zal immers niet naar Rotterdam CS rijden) Schiedam - Hoek van Holland.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Dexter »

YC2009 schreef:hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt
Supertramlijn 1 van Scheveningen Noorderstrand naar Rotterdam Beverwaard via Den Haag Centrum, Rijswijk, Delft, Schiedam, Rotterdam Centrum, -Zuid en -IJsselmonde. En in de nabije toekomst nog een verlenging naar Ridderkerk-Drievliet. :D Hoelang zou zo'n tramlijn zijn, met hoeveel haltes en... hoelang de totale reistijd? :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Daniel »

Gok zomaar dat je de trambestuurder dan na één ritje al moet laten aflossen, of zelfs al eerder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door iljitsch »

Die bestuurder mag dan ook met de trein naar z'n werk gaan als-ie bij het verkeerde eindpunt moet beginnen...

Maar recordhouder langste tramlijn is België met z'n kusttram: "De volledige lijn is 67 kilometer lang en heeft sinds 7 juli 2007 69 haltes. De tram doet er 2 uur en 23 minuten over om deze afstand af te leggen." Hij is ter compensatie wel weer extra smal. :-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Da's natuurlijk wel een mooi selectief voorbeeld. Wie gaat er nu van station Rotterdam Alexander naar Hoek van Holland? De huidige trein rijdt van CS naar HvH en je maakt mij niet wijs dat dat met de metro met dezelfde snelheid kan. Of, om een goede vergelijking te maken (de metro van Hoek van Holland zal immers niet naar Rotterdam CS rijden) Schiedam - Hoek van Holland.
Niemand, die mensen reizen nu via Rotterdam Centraal en dan de metro. Idem overigens voor bewoners van Vlaardingen, Schiedam, Maassluis die richting Gouda, Utrecht of verder reizen: of de reis wordt langer per metro, of je moet extra overstappen op Schiedam Centrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:
YC2009 schreef:hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt
Supertramlijn 1 van Scheveningen Noorderstrand naar Rotterdam Beverwaard via Den Haag Centrum, Rijswijk, Delft, Schiedam, Rotterdam Centrum, -Zuid en -IJsselmonde. En in de nabije toekomst nog een verlenging naar Ridderkerk-Drievliet. :D Hoelang zou zo'n tramlijn zijn, met hoeveel haltes en... hoelang de totale reistijd? :shock:
Er is ooit een plan geweest om voor de Westlandse kust wooneilanden in de Noordzee te bouwen. Daar zou een regio-tram wel de ideale OV-modaliteit voor zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Karl »

Een paar jaar geleden was al bekend dat deze lijn naar SRR zou gaan, ik had het idee om de metro door te laten rijden naar Centraal en vanaf daar de grond in en in de bedding van de Rotte naar Ommoord. Metrotreinen zijn korter dan de perrons op spoor 1, 3 nu, dus die ruimte zou je kunnen gebruiken om het spoor Rotterdam Blaak - Rotterdam C. onderdoor te gaan en destijds zou het hele Centraal nog op slot gaan.

Je zou dan uitkomen op Nesselande - Ommoord - Centraal - Schiedam - Spijkenisse en Capelle aan den IJssel - Hoek van Holland en Ommoord/Nesselande - Kralingse Zoom - Slinge/Schiedam. Maarja, wishful thinking.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Dexter »

Karl schreef:ik had het idee om de metro door te laten rijden naar Centraal en vanaf daar de grond in en in de bedding van de Rotte naar Ommoord (...) Je zou dan uitkomen op (...) Ommoord - Centraal - Schiedam (...)
Dat is helemaal zo gek nog niet, sterker nog: volgens de oorspronkelijke plannen uit de jaren '60 zou de Oost-Westlijn een stuk noordelijker lopen en de Noord-Zuidlijn kruisen bij het CS om vanaf daar richting het Ommoord te gaan.

Pas toen na onderzoek bleek dat voor veel reizigers het reisdoel meer in het zuiden van het centrum zou liggen (Blaak, Beurs, Dijkzicht met Erasmus MC, Universiteit en Hogeschool) is besloten om de twee lijnen bij Beurs te laten kruisen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Geert »

Het zou voor mij wel handiger zijn :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door Daantje »

Metrostation Linker Rottekade/Noordplein zou ik ook niet erg vinden hoor ;)
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET

Bericht door jesse-cruzu »

Daantje schreef:Metrostation Linker Rottekade/Noordplein zou ik ook niet erg vinden hoor ;)
LOL, ik ook niet :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten