Het Grote WK Topic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Caspar »

Als ik naar Amsterdam ga dan zorg ik dat ik mijn fiets in Amsterdam op het werk heb staan, en kan ik tenminste naar Zaandam fietsen op de terugweg als het helemaal vastloopt op het spoor. Vanaf daar rijdt er dan vast wel weer wat.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 08 jul 2010, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Als NS daadwerkelijk een koninginnedagdienstregeling gaat rijden dinsdag wordt dat interessant, want die dienstregeling is gebaseerd op een zaterdag en niet op een doordeweekse dag. Vergeet niet dat er ook nog een reguliere avondspits is dinsdag...
Denk vooral aan de ochtendspits! Immers wordt in een zaterdagse dienstregeling later gestart met rijden.

(Ben blij dat ik de komende twee weken toch vakantie hebt, scheelt ergernis :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Caspar »

Ik weet het fijne er niet vanaf, maar ik geloof dat die huldiging in ieder geval pas later is. Is het erg moeilijk om tot een uur of 12 's middags met een doordeweekse dienst te rijden, en daarna om te schakelen naar een zaterdag dienst?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Geert »

Ik ga er maar even vanuit dat de reguliere ochtendspitstreinen wel gewoon rijden. Het zou wel erg gek zijn als die niet rijden omdat er wat mensen 's middags/'s avonds feest willen vieren in 020, niet? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daniel »

Is inderdaad ook wel weer waar, maar het lijkt me wel een aardige logistieke uitdaging om halverwege de dag om te schakelen. Dan zie ik het nog eerder gebeuren dat er geen zaterdagse dienst maar een andere aangepaste dienstregelingvorm toegepast wordt die wat beter passend te maken is met de plekken waar het materieel zich bevindt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Wubbo »

De wandelgangen melden dat de hele dag de Koninginnedagregeling wordt gereden, halverwege omklappen is inderdaad niet zo'n succes. Of de vroege treinen wel rijden weet ik niet, de enkele spitstrein die in de vakantiedienstregeling wel maar op zaterdag niet rijdt zal wel vervallen, zeker rond het Amsterdamse (s14500 dus).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Caspar »

s6300 reed wel afgelopen Koninginnedag naar Amsterdam (de hele dag door) maar niet op zaterdag. Zo zijn er nog wel meer uitzonderingen denk ik.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Ik ben benieuwd. Als NS daadwerkelijk een koninginnedagdienstregeling gaat rijden dinsdag wordt dat interessant, want die dienstregeling is gebaseerd op een zaterdag en niet op een doordeweekse dag. Vergeet niet dat er ook nog een reguliere avondspits is dinsdag...
Mijn collega's en ik zijn ook benieuwd. Wij weten officieel nog van niets, maar dat er groots wordt ingezet is wel duidelijk. Onze diensten voor de volgende week worden normaal gesproken altijd op donderdag rond de middag uitgebracht, maar nu is dat opgeschoven naar morgenmiddag omdat iedereen bij het spoor koortsachtig aan het puzzelen en schuiven is. Ik heb gelezen dat ze 1 miljoen mensen in Amsterdam verwachten, meer dan op Koninginnedag. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Suus »

Octopus Paul heeft voorspeld dat wij gaan verliezen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door mb90 »

Gisteren was ik in het Roergebied en waren ondanks het verlies tegen Spanje nog volop vlaggen en shirts van Duitsland te zien. Er waren echter ook Duitsers met shirtjes van Nederland, maar ook van Spanje. Er was zelfs een huis tussen Dulmen en Dortmund dacht ik, waar deze 2 Spaanse vlaggen hingen:
Afbeelding

Terug in Nederland, stond de Veolia 357 te rusten in Venlo. Deze had leuke teksten erop staan. Voorop stond Hup Holland Hup:
Afbeelding

En aan de zijkant stond finale Nederland - Spanje. Nu nog een goede uitslag erbij :) :
Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door tsov »

Paul de octopus heeft gelijk gekregen: Duitsland wint zojuist de bronzen medaille op het WK, door een 3-2 overwinning op Uruguay.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Wubbo »

Is er voetbal dan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Daniel »

't schijnt ja... is hier ook erg stil nu 't eenmaal begonnen is. Eindelijk rust na de hele middag al allerlei vuvuzela's enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Sterf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Suus »

De rest van het topic zal vermoedelijk vol sacherijnige berichten komen te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door webguy »

Idd, nu gaan we 3 weken zeuren over die scheidsrechter en dat we verloren hebben... T leven gaat door: nu hebben we iets te zeuren en hoeven we niet bang te zijn dat huisboten zinken...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

Klotescheids was bepaald niet neutraal te noemen.

Maar goed, donder er maar een slotje op morgen of zo hoor. Op naar de Tour!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Gekko123 »

Haha mooi gezegd. Maar laten we eerlijk zijn: Spanje was tijdens de wedstrijd gewoon een stuk beter. En dat waren ze ook op papier.
Om eerlijk te zijn behoorde ik ook tot de minderheid van de Nederlandse bevolking die zeker wist dat we niet zouden winnen.

Wel jammer dat er wederom een aantal arbitrale missers zijn gemaakt. Zoals die doeltrap vlak voor het doelpunt. Maar goed, we kunnen er niets meer aan doen. Die missers zijn helaas voor ons wel met name gemaakt in ons nadeel.
Ik sta er trouwens niet van te kijken: de kopman van de scheidsrechtercommissie van die WK is een Spanjaard :evil: :X
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Oud forumgebruiker »

Alsof Spanje met zoveel overtuiging heeft gewonnen...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door tsov »

:( -o-
*desillusie*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Suus »

Okee, sommige opmerkingen zijn wel grappig...

De scheidsrechter ambieerde zeker een baan als conducteur van een stoptrein.

of

Sinterklaas is persona non grata dit jaar.

of

Webb zien we binnenkort bij de blazerssectie van Night of the Proms. Hij is wel erg gek op het geluid van die fluit.

Voor de rest blijft het jammer natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Fles »

ziggy schreef:Alsof Spanje met zoveel overtuiging heeft gewonnen...
1-0 tegen Portugal
1-0 tegen Paraguay
1-0 tegen Duitsland
1-0 na verlenging tegen Nederland.

Je kunt het armoe noemen. Is het ook wel.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door Dexter »

Hou op met miepen, de wereld vergaat niet. Het is maar een spelletje, waar spelers die achter een bal aan rennen achterlijk veel voor betaald krijgen. Er zijn andere sporten die veel indrukwekkender zijn en daar lopen we toch ook niet met z'n allen voor uit. Wees blij dat we überhaupt zo ver gekomen zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door JeePee »

Wat een desillusie... Ff op internet, gasten zijn drinken aant bijschenken :P Ondertussen maar ff soort van vakantieplannen gemaakt, je moet wat doen om vrolijker te worden.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote WK Topic

Bericht door tsov »

Lees net nog een mooi feit: het enige ongeslagen team dit WK is Nieuw-Zeeland :lol:
En Zwitserland is natuurlijk apetrots dat ze de Wereldkampioen hebben verslagen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten