Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam
Geplaatst op: donderdag 8 juli 2010 22:32
Laatst bijgewerkt: donderdag 8 juli 2010 22:34


Mocht Oranje wereldkampioen worden, dan zal het feestprogramma volgens het GVB zeker gevolgen hebben voor het openbaar vervoer in de stad. "We zijn druk bezig met de voorbereidingen. Vrijdag weten we meer over de definitieve omleidingsroutes'', aldus een woordvoerster. Het publiek moet er rekening mee houden dat trams en bussen op bepaalde plekken in de stad niet rijden.
Lees verder
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door VIRM »

Volgens RTV Noord-Holland worden er meer mensen verwacht dan bij Koninginnedag. Nemen vervoerders als NS en Connexxion nog specifieke maatregelen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Geert »

Er wordt gesproken over een koninginnedagdienstregeling...
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Er wordt gesproken over een koninginnedagdienstregeling...
Is dat praktisch? Als ik het me nog goed herinner, hield een Koninginnedagdienstregeling in dat trams wel op het Museumplein rijden. En daar kan je dan juist toch de grootste drukte verwachten?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Geert »

Wat GVB gaat doen weet ik niet, maar NS wil inderdaad een koninginnedagdienstregeling uitvoeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

Koninginnedagdienstregeling bij het GVB houdt in dat er binnen de buitenring geen trams komen en dat er combinatielijnen zijn van verschillende tramlijnen. Maar omdat het oranjefeest, als het er al komt, vooral op de Oostelijke Eilanden, Herengracht en Museumplein zal zijn verwacht ik niet zo'n dienstregeling, maar eentje waarbij vooral enkele lijnen in het westen van de stad worden omgeleid. Zo kunnen lijnen die niet in de buurt komen van het evenement gewoon hun normale route rijden (bijvoorbeeld lijn 4, 9, 25, de buslijnen naar noord en de metrobus)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Caspar »

Zullen de straten rondom het Centraal station niet dermate vol zijn dat ze daar ook geen trams laten rijden?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Daantje »

Wordt er dan in heel Nederland koninginnedag (en dus zaterdag-)dienstregeling gereden? Lekker dan, moet gewoon werken.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door FLJ »

Volgens een bericht op AT5 zal dinsdag het OV de hele dag gratis zijn, gaat de metrotunnel tijdelijk weer open en zullen er geen trams en bussen in het centrum rijden. Het komt dus aardig in de buurt van een Koninginnedag-dienstregeling.

http://www.at5.nl/artikelen/44273/dinsd ... ar-vervoer
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Wubbo »

De contouren tekenen zich af: serie 3700 de gehele dag opgeheven, 6300 door naar Amsterdam, 4000 geknipt, NO naar Amsterdam C ipv Schiphol (in pad 1500, geen koppeling op 4500). En nu hopen dat er nog een of ander helder licht gaat verzinnen dat je op zaterdagochtend later start dan op een normale dinsdag, want dat ziet er tot nu toe niet goed uit...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Caspar »

Hispeed doet Amsterdam centraal ook niet aan geloof ik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door webguy »

Het wordt natuurlijk een grote grap als Nederland verliest, dan komen er veel minder mensen op die huldiging af. Blijft de dienstregeling in de rest van Nederland een beetje 'normaal' verder?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Normaal als op zaterdag denk ik :-). Eea zal nog wel wat gedoe opleveren, met name in Twente is de dienstregeling op zaterdag beduidend minder dan door-de-weeks en het is wachten tot iemand daar achter komt en (terecht) heibel gaat schoppen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door webguy »

Ik snap dat het een gedoe is om een "custom" drgl rondom Amsterdam te breien, maar kom op zeg, het gaat maar om voetbal. Echt niet elke nederlander voelt zich geroepen of heeft de mogelijkheid om voor zoiets naar amsterdam te gaan. Resultaat is denk ik dat straks per saldo meer reizigers er last van hebben dan dat er van gaan genieten. Voetbal is leuk om te kijken, maar of dit nou nodig is? Laat die boel in Almere vieren, ruimte genoeg, en zit je niet met half Nederland dat moet wijken... Maar misschien ga ik een beetje off-topic :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Geert »

Zal er zelf wel niet veel last van hebben (reis tussen Utrecht en Rotterdam dinsdag naar mijn werk), hoewel ik wel hoop dat de treinen op normale lengte zullen zijn en niet op zaterdagse lengte. Kennelijk heeft bij NS de voetbalgekte toegeslagen, maar het is ook nog een gewone werkdag en inderdaad zal niet iedereen naar Amsterdam gaan... Volgens de laatste planningen 1 miljoen mensen, dan blijven er nog miljoenen over die niet gaan ;)
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door VIRM »

Ik was zelf van plan om naar Twente te gaan die dag en moet dan hoe dan ook via Amsterdam (of ik kom langs Centraal, of langs de Zuidas). Misschien toch een handig idee om de plannen op te schuiven, gelet op de taferelen van afgelopen Koninginnedag?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Geert »

Dat lijkt me verstandig ja... Zie ook NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Dexter »

Ik hoop ook dat het Nachtnet niet wordt vergeten en versterkt of aangepast, want het feestje zal wel tot laat doorgaan.

Toen een paar jaar geleden Koninginnedag ook eens op een doordeweekse dag viel, waren ze vergeten dat bij een zaterdagdienst ook het Nachtnet Brabant hoort. Stonden er ineens 300 reizigers in Rtd te kijken... Oepsie :@
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

On-topic:

En zo gaat het er uit zien:
http://www.gvb.nl/reizigers/actueleinfo ... tOVdef.pdf :D

Metrotunnel 13 juli open
De metrotunnel die sinds 10 juli gesloten is voor onderhoudswerkzaamheden is speciaal voor deze dag open. De metro’s rijden op deze dag hun normale route.

De volgende trams rijden om:

Tram 1 rijdt vanaf de Overtoom via de 1e Constantijn Huijgenstraat, Bilderdijkstraat, Kinkerstraat, Postjesweg en de Hoofdweg naar het Surinameplein en eigen route v.v.

Tram 2 rijdt vanaf de Zeilstraat via de Amstelveenseweg, Haarlemmermeercircuit, Amstelveenseweg, Stadionplein, Amstelveenseweg en de Boelelaan naar het eindpunt Gustav Mahlerlaan v.v.

Tram 3 rijdt vanaf de Ceintuurbaan via het Roelof Hartplein, J.M. Coenenstraat, Beethovenstraat, Stadionweg, Amstelveenseweg, Overtoom en de 1e Constantijn Huijgensstraat naar de Bilderdijkstraat en eigen route v.v.

Tram 4 rijdt vanaf het Westeinde via het Frederiksplein, Sarphatistraat, Weesperplein, Sarphatistraat, Roetersstraat, Plantage Kerklaan en de Plantage Doklaan naar het tijdelijke eindpunt Plantage Parklaan v.v.

Tram 5 rijdt vanaf de Beethovenstraat via de Stadionweg en de Amstelveenseweg naar het Haarlemmermeercircuit v.v.

Tram 7 rijdt vanuit Oost via de Sarphatistraat naar het Frederiksplein v.v.

Tram 9 rijdt vanaf de Plantage Middenlaan via de Plantage Kerklaan en de Plantage Doklaan naar het tijdelijk eindpunt Plantage Parklaan v.v.

Tram 12 rijdt vanaf de Ceintuurbaan via het Roelof Hartplein, J.M. Coenenstraat, Beethovenstraat, Stadionweg, Amstelveenseweg, Overtoom en de 1e Constantijn Huijgenstraat naar de Bilderdijkstraat en eigen route v.v.

Tram 13 rijdt vanaf de De Clerqstraat via de Rozengracht, Marnixstraat en via de route van tram 10 naar het tijdelijke eindpunt Van Hallstraat v.v.

Tram 14 rijdt vanaf de Plantage Middenlaan via de Plantage Kerklaan, Roetersstraat, Sarphatistraat, Weesperplein en de Sarphatistraat naar het Frederiksplein v.v.

Tram 17 rijdt vanaf de Kinkerstraat via de Bilderdijkstraat, 1e Constantijn Huijgenstraat en de Overtoom naar het Surinameplein en eigen route v.v.

Tram 24 rijdt vanaf de J.M. Coenenstraat via de Roelof Hartplein, Roelof Hartstraat, Ceintuurbaan, Van Woustraat, Westeinde, Frederiksplein, Sarphatistraat, Weesperplein, Sarphatistraat en het Alexanderplein naar het tijdelijk eindpunt Tropencircuit v.v.

Tram 26 rijdt vanaf IJburg tot de Zuiderzeeweg. Pendelbus 326 rijdt verder naar het Centraal Station via de IJburglaan, Piet Heintunnel, Piet Heinkade, Kattenburgerstraat en de Prins Hendrikkade.
De volgende trams rijden niet:

Tram 10 (Azartplein - Van Hallstraat) Tram 16 (VU mc - Centraal Station)
Tram 25 (President Kennedylaan - Pass. Terminal Amsterdam)
De volgende bussen rijden om

Bus 22 rijdt vanuit Oost niet verder dan het Centraal Station v.v.

Pendelbus 59 ‘metrodienst’ De metrotunnel is deze speciale dag open. De metro´s rijden hun normale route. Hierdoor rijdt pendelbus 59 niet.

Vervallen haltes: alle haltes op de vervallen routes

Tijdelijke haltes: alle haltes op de omleidingroutes

Gratis ov
We streven streeft ernaar het centrum bereikbaar te houden, maar we rijden niet in het centrum zelf. Ook Connexxion rijdt niet in het centrum. Om de doorstroming te bevorderen zijn de bus, tram en metro van GVB gratis.

Op de website van Gemeente Amsterdam vind jealles over het programma van de huldiging.

De metrotunnel die zaterdag voor 5 weken dichtgaat, gaat dinsdag een dagje weer open, omdat er 1 miljoen bezoekers worden verwacht in Amsterdam.

Op de website van Gemeente Amsterdam kun je binnenkort alles over het programma van de huldiging vinden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Dexter »

ziggy schreef:On-topic:
Oh ja, we zaten hier bij een Tram/Bus-topic, helemaal overheen gelezen. :@ Er zijn momenteel ook zoveel WK-gerelateerde topics...

Goed nieuws dat de metrotunnel een dagje opengesteld wordt. Ik denk dat het anders zonder metro een moeilijk verhaal was geworden, want ik zie al die mensen niet de tram in stappen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

De metro komt in de verste verte niet in de buurt van de eventuele bootroute.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door robert55 »

Maar als je ziet dat Rozengracht, Leidsestraat en Vijzelstraat niet bediend worden krijgt de metro wel een rol als alternatief
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door robert55 »

Overigens verscheen vandaag [zaterdag] de 781 beplakt als oranje-tram op lijn 3
http://www.gvb.nl/overgvb/nieuws/Pages/ ... erdam.aspx
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

De vorige keer reed hij al rond voordat er ook maar een minuut gevoetbald was, en nu komt hij plotseling alsnog uit de hoge hoed tevoorschijn :lol:

Jammer dat daarvoor wel de OV-Chipkaart outfit voor moest wijken. Ik hoop dat hij niet zo vaak kapot gaat als met dat uiterlijk, want dan zullen we hem niet zo vaak gaan zien geloof ik. Maar ik zien hem vanzelf wel voorbij rollen op lijn 9 :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door robert55 »

't is een oud beestje hoor [1979]
Vandaag echt op 3 te zien, komt ie alvast langs het Museumplein
Morgen 12? Kan ie in een bepaalde situatie snel naar binnen :cry:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten