OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Vinny schreef:[De eerste keer dat ik in de ICL in de s1500 zat stonden de koersrollen op Krakow Glowny;
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar koersrollen? ICL? :?:
http://img180.imageshack.us/my.php?imag ... 009hj1.jpg
Een beetje verkeerd onthouden dus :oops:
Maar gelukkig hebben we de foto's nog van de Intercity naar Dresden/Wroclaw. Helaas ging de trein niet naar mijn toenmalige vriendin; maar gewoon naar Amersfoort.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door math1985 »

In Utrecht sleutelde een hc in een VIRM eerst bij de eerste deur, waarop niets gebeurde, liep toen door naar de tweede deur, waarop ook niets gebeurde, 'ik zit alweer te klooien' uitroepend, en vervolgens door naar de derde deur, waarop de deuren dicht gingen.
Wat kan je fout doen met sleutelen zodat je door moet lopen naar een volgende deur?

Diezelfde hc toen de machinist vrij snel door de wissels voor Amsterdam reed: 'onze machinist heeft in het aardappelvervoer gezeten'.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik voor het eerst met eigen ogen een trein rijden op de Betuweroute. :) Ik zag hem vanaf de snelweg tussen Hardinxveld-Giessendam en Gorinchem en het was een BR189-080 van Railion met o.a. wat auto's erachter opweg naar Duitsland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Bee schreef: Vooral in Haarlem stonden een hoop mensen vreemd te kijken dat er een trein met passagiers zonder stoppen doorreed.
Zouden ze toch bijna aan moeten gaan wennen. Als er weer eens wat gebeurd op Uitgeest-Zaandam rijdt de s3000 altijd daar door. ;-)

Vandaag was ik blij dat we in plaats van Lelystad - Amsterdam 1e klasse (vanwege DDAR) en Amsterdam - Alkmaar 2e klasse (vanwege IRM), toch maar het hele stuk 1e klasse gedaan hebben voor die 3 euro meer. We bleken om te moeten via Haarlem of Hoorn. Wij (m'n vriendin & ik) moesten nog boodschappen doen (zouden we in A'dam doen), en zijn maar via Hoorn gegaan: daar is een AH achter het station. ;-)

Ik vraag me alleen af: op Amsterdam C werd omgeroepen dat reizigers naar Alkmaar dus met de doorgaande stoptrein via Haarlem moesten, of met een overstap via Hoorn. Op NS.nl staat echter dat de IC s3000 tot Uitgeest en Zaandam rijdt, en daartussen doorgaande reizigers met snelbussen vervoerd worden. Klopt dat laatste ook?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Vanavond reed de t1771 met een slakkengangetje Amersfoort (spoor 1) binnen: dit werd ook extra omgeroepen in de trein, het kwam door -jawel!- de warmte :shock: . Wat is er daar aan de hand?

Overigens heeft er wel een wonder plaatsgevonden: de t771 stond ondanks het feit dat deze bij aankomst van t1771 al 3 minuten weg had moeten zijn, nog te wachten! Is ProRail Amersfoort op cursus geweest? :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Over de werkzaamheden tussen Zaanstad en Uitgeest: op Amsterdam Sloterdijk werd omgeroepen dat IC s3000 tussen Zaanstad en Nijmegen, alsmede tussen Den Helder en Uitgeest reed en dat tussen beide stations snelbussen waren ingezet.

Over de warmte bij Amersfoort, de eerste spoorspattingen zijn al weer gesignaleerd. Het zou goed mogelijk zijn dat dit daar aan de hand was... *zucht*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door dvdhoven »

Jurjen schreef:Ik vraag me alleen af: op Amsterdam C werd omgeroepen dat reizigers naar Alkmaar dus met de doorgaande stoptrein via Haarlem moesten, of met een overstap via Hoorn. Op NS.nl staat echter dat de IC s3000 tot Uitgeest en Zaandam rijdt, en daartussen doorgaande reizigers met snelbussen vervoerd worden. Klopt dat laatste óók?
Van de bussen heb ik geen verstand :) Er zijn doorgaande stoptreinen ingelegd, Alkmaar - Amsterdam via Haarlem en de s3000 is opgeknipt in een gedeelte Den Helder - Uitgeest en een gedeelte Zaandam - Nijmegen.
Dick van den Hoven
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Ik heb gisteren nog leuk 2 uur in een VIRM gezeten waarvan de airco kaduuk was, ook leuk :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat die Amersfoortse treindienstleider naar Utrecht is verhuisd :P

Op spoor 11 in Utrecht stond gisteravond 12 bakken VIRM rond 00.12. Trein t589, aankomst 00.14, moest daar ook binnenkomen, en werd vrolijk veilig gezet. Op spoor 11a was slechts een meter of 20 over: te weinig voor een ICM-III dus. De t589 heeft dus een minuut of 10 middenin de wissels stilgestaan. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen, en ben maar met de t4988 naar Utrecht Overvecht gegaan ;-). Daar was ik een paar minuten eerder dan de t589 uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Gisterochtend zaten ze in Utrecht ook al te prutsen: mijn trein (701720) die om 08.33 uur naar Rtd had moeten vertrekken vertrok met +5, meteen stonden we weer stil bij de Cartesiusweg en na vijf minuten konden we weer eens richting Woerden vertrekken. In Gd liepen we weer voor de rooie, bij vertrek uit Gouda (met inmiddels +10 :roll:) stonden we weer stil op de brug en daarna konden we ineens tot de Binckhorst op volle snelheid rijden. Op de Binckhorstboog stonden we even stil en daarna ging het vanaf Gv in volle vaart naar Rtd (dus niet 5 minuten stilstaan in Den Haag, zoals gepland was). Uiteindelijk kwamen we met +9 aan (en natuurlijk was de bus naar mijn werk net weg, dus ik heb over een enkele reis Zeist - Rotterdam een uur langer gedaan dan normaal...)

Gelukkig was het lekker weer ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

Gisterochtend viel me op dat ICM 4248 bij een van de kopbakken een frontplaat heeft die uit 1 deel bestaat, precies zoals bij ICMm. Toen ik die trein zag staan van voren dacht ik huh een ICMm 4tje? Maar het was dus alleen de plaat voorop.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Vanavond in de treinserie 5400 Amsterdam-Zandvoort onder andere een DDM-stam en een VIRM-6 gezien.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Mark »

Caspar schreef:Gisterochtend viel me op dat ICM 4248 bij een van de kopbakken een frontplaat heeft die uit 1 deel bestaat, precies zoals bij ICMm. Toen ik die trein zag staan van voren dacht ik huh een ICMm 4tje? Maar het was dus alleen de plaat voorop.
Klopt, is gedaan na botsschade, stel is na een aanrijding te Dld zijn kopdeuren kwijtgeraakt.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wilco

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wilco »

Ik kom de laatste tijd teveel treinen tegen met op de toiletten somda.nl geschreven.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door STF »

Donderdag liep ik het perron van station Rumelange (zuiden van Luxemburg) op, komt een paar minuten voor vertrektijd de trein binnenrijden (op het enige perronspoor wat er is, tevens eindstation). Dus de trein die binnenkwam moest beslist de dienst naar Noertzange gaan rijden, alleen wat was nou het geval; er kwam een museumtreinstel langs het perron rijden...
Helemaal keurig opgepoetst en wel, twee machinisten en twee conducteurs op de trein. En dan komen de reizigers aan; 1 man met een fiets, me moeder en ik. Haha meer personeel op de trein dan reizigers.

Je staat wel even met je ogen te knipperen als er een museumtreinstel voor komt rijden voor reizigersdienst.
Het treinstel bleek planmatig ingezet te zijn op die lijn, gedurende twee dagen voor opleidingen van machinisten. De details weet ik er verder ook niet van.

Heb een aantal foto's en een paar filmpjes gemaakt van het hele gebeuren.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Trouwens, voor ik het vergeet; De 4011 had problemen en zat vrijdag aan het begin van de middag voorop in de trein van Zl naar Rtd. In Amf probeerden ze hem af te koppelen maar dat ging voor geen meter en met +20 vertrokken naar Ut. Daar eindigde mijn reis dus geen idee wat ze daarna hebben geprobeerd, ook omdat de arriva 503 en 504 aan kwamen rijden en daar wilde ik foto's van maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Daar hebben ze hem er aan laten zitten. Ik was zo gelukkig dat ik met die trein mee wilde (ben maar voor de 2800 gegaan uiteindelijk ;-))
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

De t10569 reed vandaag met een enkel ICM drietje. Dit betekende uiteraard veevervoer door alle studenten, wat met het weer van vandaag niet echt een pretje was... Treintje ging ook wat later weg, er moest nog een vervelend persoon uitgeplukt worden.
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Doc Zenith »

De meeste treinen van de 3500 serie reden vandaag door bij Best, maar een aantal stopten er ook, zoals 13.15 uit Ehv en 12.53 uit Ht. Gevalletje onderhoud ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Denk eerder flinke verwarring onder de machinisten... in de zondagsdienst stoppen ze er normaal niet, maar op een maandag normaal wel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lionking
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 23:15

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Lionking »

Om 19.21 uit Appingadam naar Groningen vertrokken, bleven we een tijd op Groningen Noord staan. Ik dacht eerst omdat er iemand bij de kaartautomaat stond maar het bleek dat er een man onwel was geworden waardoor we moesten wachten op de ambulance. Vervolgens met +12 aangekomen op Groningen waardoor mijn trein naar Buitenpost al weg was, gelukkig hoefde ik maar een half uur te wachten. Leve de zondagsdienstregeling. =)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Gisteren heb ik een Leer een kaartje gekocht naar Nieuweschans: er staat nog doodleuk NoordNed op (en alternatieve spelling: 'Nieuwe Schans') :lol: . Overigens staan op de Duitse kaartautomaat nog wel meer leuke plaatsnamen, zoals 'Maartenshoek' :P .
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Doc Zenith »

Reiziger Ddrs schreef:Denk eerder flinke verwarring onder de machinisten... in de zondagsdienst stoppen ze er normaal niet, maar op een maandag normaal wel :wink:
Volgens de planner scheen het ook zo te moeten? Dan creeer je idd wel verwarring ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Daar hebben ze hem er aan laten zitten. Ik was zo gelukkig dat ik met die trein mee wilde (ben maar voor de 2800 gegaan uiteindelijk ;-))
Heb je de GTW's nog gezien?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Ja, vanuit de verte ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten