Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Daniel »

Deze warme zaterdag eens de airco's opgezocht wat me deed uitkomen in Noord-Holland, maar dan wel met 'n klein ommetje ter variatie. Zodoende begon 't met de t240 richting Schiphol waarin echter de airco niet werkte, hoewel, alleen 't eerste stuk niet. Het was eerst m'n idee om dan in Duivendrecht over te stappen richting Amsterdam Centraal, maar de normaal keurig aansluitende s4000 bleek +20 te hebben dus ging 't toch maar verder naar Schiphol. We kwamen echter achter een vertraagde IC uit Utrecht terecht waardoor aldaar een mooie cross-platform sluitseinaansluiting ontstond op de s3300. Dus toch maar weer naar Amsterdam Centraal gereisd om daarvandaan alsnog 'n IC verder 't Noord-Hollandse in te nemen. Die bracht me in Heerhugowaard, of "Heerhugowaar<" wat deze 5104 ervan maakte...
Afbeelding

Die ProCity's zie je tegenwoordig ook overal...
Afbeelding

Maar ik kwam er voor 't Regionet met z'n nep-Zuidtangent-bussen (al reed er ook een echte zoals ik al in 'n ander topic schreef)...
Afbeelding

Afbeelding

Met die "echte" Zuidtangent-wagen, de 9210, ging het weer richting Alkmaar. En wat een heerlijke koelte in die bus zeg na een tijd in de zon gelopen te hebben, maar of 't nou echt nodig is om geleed te rijden als het aantal passagiers niet boven de 10 uitkomt :P
Op station Alkmaar maar weer uitgestapt en richting de binnenstad gelopen. Onderweg kwam ik een busje tegen op de Stationsweg...
Afbeelding

En ook nog eentje op de Geesterweg...
Afbeelding

Maar na 'n kleine wandeling kwam ik bij 'n fotogeniek plekje uit wat minstens één iemand hier wel bekend voor zal komen. Al reden er toen nog geen Citaro's langs...
Afbeelding

Afbeelding

Hmm, met een beetje flink inzoomen lijken ProCity's toch ineens wel heel klein...
Afbeelding

Nog 'n Citaro op de Kanaalkade...
Afbeelding

En tot slot de 5105 als lijn 10 op 't station...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Jurjen »

Mij komen alle Alkmaarse plaatjes bekend voor, maar ja, ben er dan ook geboren en getogen. ;) En als detail: het is de Geestersingel, niet de Geesterweg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door STF »

Mij komen ze ook allemaal bekend voor i.v.m. rijles.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Daniel »

Zal de warmte wel geweest zijn... stond notabene naast 't straatnaambordje toen ik 't in m'n telefoon invoerde (scheelt zoeken waar ik nu ook weer stond achteraf) :P

@STF: mocht je de bussluizen in de binnenstad door dan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door STF »

Ja bussluizen ontwijken valt toch onder bijzondere verrichtingen?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Jurjen »

Je kan in principe vanaf de andere kant aan komen rijden en dan linksaf slaan, de straat in waar de bus ook in gaat. Juist dan zie je hetzelfde als op de foto. ;)

Maar ik denk dat STF als voormalig Castricummer vaak genoeg in Alkmaar gewinkeld heeft. Castricum zelf heeft volgens mij niet zoveel...
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Etienne »

Procity 3809 is echter niet meer van Connexxion, maar van Robatax :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Daniel on tour #47: Heerhugowaard en Alkmaar

Bericht door Caspar »

Leuke foto's van de stad waar ik niet geboren ben, maar wel getogen ben. (was net 1 toen ik er kwam wonen)
Ik vind trouwens de bushalte aan de Kanaalkade een flinke verbetering. Wat ook wel een fotogeniek punt is vlakbij het centrum is naast de korenmolen (met gelijknamige halte) ''t Rode Hert. Lijn 3 en 4 komen daar langs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten