Mag ik even kwijt #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:En bij Alkmaar is de Frieschebrug ronduit gevaarlijk met de fiets, en erg onoverzichtelijk.
Ach welnee. Het is niet gevaarlijk, alleen een beetje spannend. ;-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door tsov »

Raar weer dit jaar:
Was het 6 weken terug nog de koudste pasen sinds 1964, nu las ik dit bericht:

Warmste Pinksteren sinds 1985
Uitgegeven: 11 mei 2008 15:55
Laatst gewijzigd: 11 mei 2008 19:04

DE BILT - Doordat het kwik in De Bilt zondag bijna de 26 graden bereikte, is het volgens het KNMI de warmste Pinksteren sinds 23 jaar. In 1985 werd het 28,5 graden.

Verder heeft het weerinstituut in de eerste tien dagen van mei nog nooit zoveel uren zonneschijn gemeten als dit jaar. Het vorige record dateert van 1909, toen de eerste tien meidagen 110 uur zon opleverden. Dit jaar waren het er 125. In 1901 is men met deze metingen begonnen.

Afbeelding

Woordvoerder Harry Geurts van het KNMI zegt dat het huidige mooie lenteweer zeker tot en met donderdag aanhoudt. Daarna wordt het wat wisselvalliger met kans op een bui, maar blijven de temperaturen nog altijd aangenaam voor de tijd van het jaar.

Met het warme weer gaat de periode van ijsheiligen (11-14 mei) dit jaar ongemerkt voorbij. IJsheiligen wordt gezien als de grens tussen weer met mogelijk nachtvorst en zomers weer.

Bron: nu.nl
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Mark »

Ach, tegenwoordig hebben we nooit meer een jaar met normaal weer ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Wubbo »

Wie of wat is er uberhaupt nog normaal tegenwoordig? :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door STF »

Daarnet (01.30 uur) ging de telefoon; inwoner uit het dorp aan de telefoon (die aan overkant van het dal woont), of het nu eens stil kon zijn op het kampeerterrein, we kregen 5 minuten of hij zou de politie bellen.

Ben het veld opgeweest, en kon nergens enorm lawaai constateren, een beetje gepraat van een clubje mensen, maar dat was amper hoorbaar als je 50 meter verderop stond.
Als ie nou gisteren had opgebeld, toen was het inderdaad veel lawaai. Maar zie ze maar stil te krijgen dan, zodra je weg bent, begint het geschreeuw weer...
Laatst gewijzigd door STF op zo 18 mei 2008, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door deadlock »

ik kan niet slapen :mad:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Fles »

Goeiemorgen allemaal lieve zonnestraaltjes van me!! 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Caspar »

Iemand nog een leuk buslijntje in de privincie Groningen/Drenthe in de aanbieding om eens af te rijden vandaag?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Goeiemorgen allemaal lieve zonnestraaltjes van me!! 8-)
Lief om te horen na 5 uur slaap <3


;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Daantje »

Het klopt dus echt dat ik in 22 jaar nog nooit zulk mooi weer gehad heb met m'n verjaardag ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Caspar »

Gefeliciteerd :D
Ik kan me wel een heel erg warme 13 mei 2000 herinneren, de dag met de vuurwerkramp in Enschede. De 12e zal het dan toch ook wel aardig geweest zijn?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Fles »

Caspar schreef: Ik kan me wel een heel erg warme 13 mei 2000 herinneren, de dag met de vuurwerkramp in Enschede.
Ja, ik ook :(
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Mark »

Als de dag van gisteren. :( Hemelsbreed zit ik op 5 km van de plek waar alles plofte, ik zat in de woonkamer, en tijdens de grote klap vloog de tuindeur open door de druk. Ik had totaal nog niet door wat er aan de hand was, tot ik de deur wee dicht wou doen, naar buiten keek en dit zag. En toen had ik pas door dat er iets goed fout was. Direct ramen en deuren dicht enzo, en tv aan. Daar werd al heel snel duidelijk wat er loos was. Het werd wat onzeker bij ons om dat de Grolsch brouwerij ook in de fik stond, en daar een grote ammoniatank op ploffen stond... :shock:

Uiteindelijk hebben we nog een vrouw in huis gehad die gevlucht was uit Enschede, compleet in shock.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Fles »

Enschede en 13 mei is ook dit jaar geen succes :|
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Jurjen »

Drukke Pinksterdagen achter de rug... Zondag een nieuw uurrecord met een omzet van meer dan 1100 euro (het vorige record lag onder de 1000 euro ;-)), en maandag een nieuw dagrecord met 9.755 euro (was 9.400 afgelopen Hemelvaart). Best wel wat drukker als een normale zondag met zo'n 6.500 euro. Gevolg: bier, sla, vlees, ros
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door mb90 »

Ook in Delft zullen ze 13 mei niet snel vergeten.
De rookpluim is vanaf de metrobaan hier in Rotterdam-Zuid goed te zien. Ik dacht eerst dat er iets in Rotterdam goed in brand stond, maar dat bleek dus de TU in Delft te zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Geert »

Dat die brand zich zo snel verspreidt door kortsluiting in een koffieautomaat... :shock:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Jurjen »

Tsja, dat is het nare van brand. Kan zich supersnel verspreiden. Je kan wel goed zien dat er brandvertragende maatregelen zijn getroffen tussen verdiepingen. Het gebouw brandt netjes verdieping voor verdieping af....
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Justin »

Leuk is anders :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Aking »

en ondertussen is de boel in delft naar beneden komen zetten... :roll:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door deadlock »

Het is maar een gebouw ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Ook in Delft zullen ze 13 mei niet snel vergeten.
De rookpluim is vanaf de metrobaan hier in Rotterdam-Zuid goed te zien. Ik dacht eerst dat er iets in Rotterdam goed in brand stond, maar dat bleek dus de TU in Delft te zijn.
Zag de rookpluim zelfs al halverwege Zwijndrecht en Barendrecht vanuit de trein... dacht ook eerst, huh, nou al de derde grote brand ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Ruben »

deadlock schreef:Het is maar een gebouw ;)
Niemand zal rouwen dat het gedrocht naar beneden is komen zetten, echter wel dat alle spullen erin verloren zijn gegaan (denk aan bibiotheek, werken van studenten etc.)... Je grapt er altijd over dat je wil dat je school de hens in gaat zodat je vrij bent, nu zoiets is gebeurd denken al die mensen daar heel anders over denk ik. :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door Jurjen »

Wat NS-Reiziger al aangaf, het verlies van het gebouw an sich, zullen weinig mensen echt om geven, maar wel het feit dat:

- studenten nog 3-4 weken colleges hebben, die hen voorbereiden op de tentamens. Voor die studenten wordt het erg lastig als er niet voldoende vervangende ruimte gevonden wordt.
- het gebouw bevatte een 50 jaar oude meubelcollectie, die schijnbaar redelijk uniek was.
- in de bibliotheek bevinden zich een hoop zeldzame werken.
- veel studenten hebben de bij bouwkunde horende grote maquettes in het gebouw opgeslagen, en kunnen hun werk als verloren beschouwen
- voor een donderdag te openen tentoonstelling bevonden stukken van beroemde ontwerpers zich in het gebouw.

Als die zaken verloren zijn, zijn die vaak niet vervangbaar... En d
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Mag ik even kwijt #2

Bericht door WSM »

In Abtswoude kon je door de rookpluimen heenfietsen :(.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten