Tweede Kamer verkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Het feit dat er al drie mensen van de kieslijst zijn afgevoerd voor de verkiezingen bij de PVV doet weinig goeds. Want als Wilders weer iemand eruit wil zetten, heeft die de mogelijkheid zelfstandig door te gaan: Dag meerderheid. Hero Brinkman schopt daarnaast ook flink wat onrust met zijn democratische PVV. Wordt een partij ook niet stabieler van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door iljitsch »

't Was toch makkelijker geweest als CDA, VVD of PVV net één zeteltje minder gehad had...

Overigens denk ik wel dat Brinkman binnenboord blijft. Wilders moet toch wat interne democratie toestaan, en het lijkt erop dat Brinkman niet (veel) meer dan dat eist. Hij zal ook niet snel denken dat-ie 't in z'n eentje beter kan. En mocht blauw/groen-met-een-rouwrandje (voor mijn gevoel is de PVV zwart, ik weet nieteens welke kleur ze echt hanteren) doorgaan, drie keer raden wie er bovenaan de lijst met namen voor PVV-staatsecretarissen zal staan...

Ik ben ook wel benieuwd of de informateur Wilders doorgezaagd heeft over wie er namens hem minister zouden worden. Als-ie daar geen goede namen voor heeft zou dat op zich al een struikelblok kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Er waren geruchten dat Leefbaar Rotterdam voorman Marco Pastor hoog op het kandidatenlijstje van de PVV stond voor een ministers-post. In mijn ogen best een goede keuze. :)
Maar nu de PVV (voorlopig?) buiten de onderhandelingen wordt gehouden, gaat dat (waarschijnlijk?) ook niet door.

In België zijn ze overigens wat minder gehaast: informateur en N-VA lijsttrekker Bart De Wever verwacht medio oktober een kabinet te hebben. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Daantje »

Ik zou dat helemaal geen goede keuze vinden. Marco Pastors is van Leefbaar Rotterdam en (bij mijn weten?) niet van de PVV. Beide partijen hebben weliswaar overeenkomsten in hun standpunten maar vind het toch zeker niet hetzelfde. Bovendien denk ik dat het voor de Rotterdamse Leefbaar fractie ook wel een verlies is als hij weg gaat hier.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Ja, dat wel. Ik bedoelde meer 'een goede keuze', omdat Pators toch redelijk gematigd is en ik dat liever heb dan Fleur Adema om maar even iemand aan te halen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door find_your_spot »

iljitsch schreef:'t Was toch makkelijker geweest als CDA, VVD of PVV net één zeteltje minder gehad had...
Ben ik volledig met je eens. Wat ook zou kunnen helpen is dat Rutte nu het voortouw zou nemen... Maar het lijkt er meer op dat Cohen het nu voor het zeggen heeft...
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door iljitsch »

Maar wie is dan wel van de PVV behalve mensen die op de verschillende lijsten hebben gestaan? En in die groep zit niet echt iemand van ministerskaliber, of ze hebben dat goed verborgen weten te houden. Ik vraag me ook af wat Geert zelf ambieert, aan de ene kant een leuke carièrestap om minister en vicepremier te worden, aan de andere kant heeft-ie dan een nieuwe fractievoorzitter nodig en loopt-ie risico dat daar de zaken de soep in draaien. Dus zelf in de kamer blijven lijkt logischer. Aan de andere kant kan-ie ook "dus je wilde democratiseren? hier is je kans" tegen Hero Brinkman zeggen en hem opvoeren als fractievoorzitter bij wijze van vlucht naar voren. Als het dan verkeerd afloopt is-ie in elk geval een paar maanden (jaren?) minister geweest en kleeft het hem persoonlijk minder aan, als het wel goed afloopt des te beter.

Maar Rosental heeft de PVV afgeserveerd, met overigens nog steeds niet meer dan de onwil van Verhagen om gezamelijk rond de tafel te gaan zitten als reden, wat ik een flink zwaktebod vind. PVV/VVD/CDA uitsluiten vanwege de te krappe meerderheid in de tweede kamer en helemaal geen meerderheid in de eerste kamer zou ook geen schande zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Geert »

Ik geloof eigenlijk niet dat de PVV wil regeren. Een anti-partij als de PVV gedijt veel beter in de oppositie, als ze gaan regeren wordt de luchtbel doorgeprikt en blijkt dat ze helemaal geen realistische ideeën hebben, laat staan capabele bestuurders om ze uit te voeren. Dat weet Geert Wilders ook wel, dus het komt hem best wel goed uit dat zowel CDA als PvdA niet met PVV willen regeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Als Geert Wilders minister zou worden ga ik er van uit dat Fleur Adema fractievoorzitter wordt. Die heeft al ervaringen bij de LPF Noord-Holland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Daniel »

Afbeelding
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door webguy »

Um, en wie had dat rechtsonderin nou niet voorspeld?
Aan de andere kant, tijd genoeg nog, vorige keer kwam CU ook opeens als redende partij, terwijl ze aan de eerste gesprekken deelnamen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

De kans op Paars-Plus is weer een stuk groter geworden, nu Rutte durft te gaan onderhandelen.
Uiteraard is De Grote Blonde Leider het daar niet mee eens. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

96% van de D66 stemmers is voor Paars. Wat toevallig, ik ook :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door webguy »

En toen zocht ik de like (Facebook) of retweet (Twitter) knop ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Karl »

Zal wel bij de volgende softwareversie zijn ingebouwd?
Het is een spectrum.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door iljitsch »

Ja, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat er nog webpagina's zijn zonder facebookprut, stel je voor: dan zou facebook geen 100% log hebben van iedere pagina op het web die je bezoekt!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Geert »

Dat hangt er ook maar vanaf hoe die knop geïmplementeerd is natuurlijk ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door webguy »

Mwah, zo dramatisch bedoelde ik het niet :) Ik heb ook haat aan die afschuwelijke "Like" knoppen overal, maar doelde meer op zo'n share knop ofzo, om zoiets te delen met je verdere "netwerk" :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Wat hebben we nu nog over:

Rechts kabinet: Schrap Schrap Schrap ongeschikt
Paars Plus kabinet: Schrap Schrap Schrap ongeschikt.
Middencoalitie: Schrap Schrap Schrap geschikt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Chauf21 »

Paars+ is geklapt op de financiën, je kan je afvragen of PvdA en VVD er op dat vlak in een middenkabinet wèl uitkomen. Ik heb de standpunten van die twee partijen over de huizenmarkt, de bezuinigingen en de mobiliteit even niet helder voor me, maar dat zouden belangrijke indicatoren kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Ik geloof ook niet dat het gebeurt, maar volgens mij is dat de enige optie die op dit moment nog niet volledig is neergeschoten. Maar het is wel een kabinet van niets, zonder duidelijk profiel in de partijen oid :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Wat hebben we nu nog over:

Rechts kabinet: Schrap Schrap Schrap ongeschikt
Paars Plus kabinet: Schrap Schrap Schrap ongeschikt.
Middencoalitie: Schrap Schrap Schrap geschikt?
Als ze zo nog even doorgaan in Den Haag, krijgen we misschien wel weer verkiezingen :?.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:Paars+ is geklapt op de financiën, je kan je afvragen of PvdA en VVD er op dat vlak in een middenkabinet wèl uitkomen. Ik heb de standpunten van die twee partijen over de huizenmarkt, de bezuinigingen en de mobiliteit even niet helder voor me, maar dat zouden belangrijke indicatoren kunnen zijn.
VVD wil flink bezuinigen, PvdA wil juist investeren. Als ze daar in Paars+ niet al uitgekomen zijn dan wordt het denk ik ook niet uitgepraat in een middenkabinet. Maar of een rechts kabinet van VVD, CDA en PVV wat zou worden... CDA wil overigens nog steeds niet met PVV regeren.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Chauf21 »

KM46 schreef:Als ze zo nog even doorgaan in Den Haag, krijgen we misschien wel weer verkiezingen :?.
Met nieuwe verkiezingen schiet je niet zo veel op, de uitslag zal nog steeds enorm versplinterd zijn. Het maken van een coalitie wordt er daarmee niet makkelijker op, denk ik.

Als de VVD er nu niet uitkomt, zal PvdA het waarschijnlijk nog mogen proberen.
Even het coalitiespel erbij pakken.
VVD+PVV+D66+GL: 75 (maar zal niet kunnen doordat D66 niet met PVV samen gaat)
PvdA+CDA+SP+GL: 76
Dan maar een minderheidskabinet (al dan niet met gedoogsteun) of extra-parlementair kabinet??
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten